Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Leo Gabriels je 75-letni Nizozemec, ki je že daljnega leta 1962 zapustil domače ognjišče, odšel s trebuhom za kruhom čez Atlantik in na koncu pristal v Kaliforniji, kjer že 40 let vodi Volvovo delavnico.
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Elektrika, mobilnost in Kitajci v Frankfurtu

Čas branja: 4 min
15.09.2017  20:00  Dopolnjeno: 17.09.2017 10:58
Največja letošnja avtomobilska predstava, salon v Frankfurtu, zelo jasno kaže smernice avtoindustrije. To so elektrika, nadaljnja digitalizacija, povezljivost s pomočjo IT-velikanov in nove oblike mobilnosti.
Elektrika, mobilnost in Kitajci v Frankfurtu
Mercedes-benz je v ospredje postavil električnega EQ A z dolžino 4,29 metra, ki se odpravlja v kompaktni razred, ob bok mercedes-benzu razreda A.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Citroen dodaj
Kia dodaj
Dacia dodaj
BMW dodaj
Mercedes-Benz dodaj

Salon, kakršen je frankfurtski, ki smo ga obiskali v torek, na prvi novinarski dan, za javnost pa se odpre jutri, je treba vselej vzeti z določeno distanco. Prvič, gre za domač salon nemške avtomobilske industrije, ki na njem napenja mišice, vsi preostali proizvajalci pa nekako ostajajo v ozadju. Velikansko sejmišče ima deset dvoran in veliko prostora med njimi, na teh površinah so bili tudi vožnje s terenci, Volkswagnovi preizkusi sistemov za zaviranje v sili, različni simulatorji in podobno. In drugič, salon v Frankfurtu je dober kazalnik smernic, a ne nujno jutrišnjih.

Obljube za prihodnost

Salon prikazuje novosti, ki jih bodo proizvajalci na trg poslali šele čez nekaj let, pa še to v nekoliko drugačni, bolj realni in manj bleščeči obliki. Letošnji Frankfurt se je zdel še nekoliko bolj zazrt v prihodnost in zavit v tančico futurizma. Skoraj na vsakem koraku je opozarjal na električno prihodnost, nove oblike mobilnosti – vzpon souporabe vozil (car sharinga), na pametne aplikacije, prek katerih lahko avto najamete ali pa spremljate vse njegove vitalne funkcije. Nekako v ozadju pa so bili povsem klasični modeli, bencinski in dizelski avtomobili sedanjosti, vse pogosteje oblikovani v obline športnih terencev (SUV). Še zlasti pri majhnih se je ponudba močno razbohotila. Na trg vstopajo novi citroën C3 aircross, kia stonic in dacia duster druge generacije. Razred oziroma dva višje pa še opel grandland X, BMW X3, jaguar e-pace in nekateri drugi.

Mercedesov električni A

Če gledamo na trende, poudarjamo predvsem novosti nemških proizvajalcev, ki so imeli v Frankfurtu najvidnejši nastop. Mercedes-Benz je v ospredje postavil koncepta podznamke električnih vozil EQ. Manjši EQ A z dolžino 4,29 metra se odpravlja v kompaktni razred, ob bok mercedes-benzu razreda A. Povsem električni mercedes-benz bo na trgu leta 2020 kot drugi model nove podznamke EQ (prvi bo SUV srednjega razreda), poganjali ga bodo motorji z močjo do 200 kilovatov, energijo pa bodo črpali iz baterij z zmogljivostjo 60 kilovatnih ur, kar bo zadoščalo za doseg 400 kilometrov med polnjenji. Prvi model EQ bo na voljo leta 2019. Leta 2025 bo približno četrtina avtomobilov te znamke povsem električna. Po besedah prvega moža Daimlerja Dieterja Zetscheja se bo v tem letu cena električnih avtov izenačila s cenami klasičnih – bencinskih in dizelskih. Družba pa bo morala za ohranjanje dobičkovne marže med osmimi in desetimi odstotki ustvariti dodatne štiri milijarde evrov prihrankov.

Električni volkswagen nove dobe

V isto smer kot Mercedes-Benz vozi tudi Volkswagen, ki je na salonu predstavil koncept I.D. crozz II. Gre za kupejevski SUV kompaktnega razreda, ki dopolnjuje klasični I.D. crozz, predstavljen letos spomladi. Povsem električni novinec bo na trgu šele leta 2020, a poteze in tudi tehnične rešitve koncepta so zelo blizu serijske različice, pravijo pri Volkswagnu. I.D. crozz II prinaša nekaj zanimivih rešitev, denimo odpiranje in zapiranje vrat ter zagon motorja z glasovnimi ukazi in volan, ki se pogrezne v armaturno ploščo. Poganjata ga dva elektromotorja s skupno močjo 225 kilovatov, doseg baterije z zmogljivostjo 70 kilovatnih ur pa je 500 kilometrov. Da Volkswagen misli resno z električnimi avti, dokazuje napoved vlaganj vanje – 23 milijard evrov do leta 2030.

Sestrski Audi pa je ponudil luksuz, kar 5,44 metra dolgo električno limuzino aicon s tehniko avtonomne vožnje, ki bo nekdaj v prihodnosti morda zamenjala sedanji model A8.

BMW vizija serije tri prihodnosti

BMW je tekmecem odgovoril z i vision dynamics conceptom, štirivratnim kupejem velikosti serije tri, ki sodi med modela i3 in i8, prinaša pa kopico novih rešitev. Z oblikovnega vidika denimo povsem na novo oblikovana prednja ledvica je v tem primeru le še silhueta bavarskega simbola. I vision dynamics ima še štiri ločene žaromete, kot BMW preteklosti, le da so ti v LED-tehniki. Druge rešitve so še pogrezljive kljuke, sistem za avtonomno vožnjo in močan elektropogon, ki omogoča pospeške v štirih sekundah do stotice ter doseg s polno baterijo 600 kilometrov.

Presenetljiva Kitajca veliko obetata

Iz ozadja pa se, vsaj tako se zdi, vozijo tudi kitajske znamke. Chery je najbolj prodoren zasebni kitajski proizvajalec avtomobilov; večina preostalih deluje v sodelovanju z evropskimi, japonskimi in drugimi znamkami. Lani je izdelal 700 tisoč vozil, letos pa že 68 tisoč priključnih hibridov. V Frankfurtu je predstavil evropsko različico SUV exceed TX, poleg njega pa je še konceptni kupe tiggo.

Wey pa je le leto dni stara znamka v lasti kitajskega Great Walla, vodi jo nekdanji Audijev razvojnik Jens Steingräber, oblikovalec Pierre Leclerc pa prihaja iz BMW, kjer je sodeloval pri oblikovanju BMW X5 in X6. Znamka je usmerjena v prestižni razred. Koncept wey XEV pa predstavlja kupejevski SUV. Povsem električni koncept ima elektropogon s 185 kilovati in dosegom 530 kilometrov.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Korejska limuzina, ki želi v premijskem razredu premešati karte 2

Genesis je Hyundai-eva prestižna znamka, ki v premijskem razredu predstavlja cenovno ugodnejšo alternativo Nemcem in že v osnovi ponuja...

AVTO
Novosti
Novosti Korejec se pridružuje stampedu in pregreva trg križancev

Stonic ima stas kompaktnega križanca oziroma športnega terenca, ki verjetno dokazuje, da zmorejo pri južnokorejski Kii hitro in vešče...

AVTO
Novosti
Novosti Drzni koncept, ki razkriva obline nove kie proceed 9

Korejski proizvajalec Kia Motors je danes razkril prve fotografije novega koncepta proceed, ki bo v živo zasijal v torek na avtosalonu v...

AVTO
Testi
Testi Korejska klasika z odlično vsebino

Kia rio se tudi v prenovljeni izdaji vozi v nižjem razredu, prav tistem, ki ga na slovenskem trgu že dolga leta ali desetletja obvladuje...

AVTO
Novice
Novice Šest avtomobilistov pod isto streho za promocijo elektromobilnosti

BMW, Nissan, Renault, VW, Mitsubishi in Kia so v boju za prodor elektromobilnosti samostojen nastop na trgu postavili na stran in se...

AVTO
Posel
Posel Bilance razkrivajo širok nasmeh prodajalcev avtomobilov

Kaj razkrivajo bilance največjih distributerjev in trgovcev z avtomobili v Sloveniji, Porsche Slovenija s prek 11 milijoni evrov dobička,...

AVTO
Testi
Testi Audi RS3 in kia stinger GT – nemško-korejski športni dvoboj 9

Kijinega športnega prvenca stingerja 3,3 T-GDI GT 4x4 smo primerjali z audijem RS3 sedanom. Korejec se je izkazal z udobjem, nemec z...

AVTO
Novice
Novice Top osem avtomobilov Frankfurta za slovenske kupce 1

Osem najpomembnejših novosti za slovenski trg, ki si bodo v letu 2018 po naši oceni odrezale vsaj desetino celotnega trga