Vse od ranih začetkov motoršporta so inženirji sanjali o tem, da bi tehnologijo iz dirkališč prenesli na cesto. Mercedes-AMG Project One predstavlja prelomnico. To je prvi cestni avtomobil s hibridnim pogonom iz dirkalnika formule ena. Project One predstavlja vrh kar je trenutno tehnološko mogoče proizvesti. »V motoršportu ob soočanju z ostro konkurenco razvijamo tehnologije, od katerih imajo koristi vsa naša vozila,« je ob razkritju dejal Dieter Zetsche.
Novodobna srebrna puščica
Obliko v celoti narekuje aerodinamika. Mišičasto telo, naprej pomaknjena kabina, veliki kolesni loki in dolg zadek prispevajo k aerodinamični učinkovitosti in zmogljivosti pri visokih hitrostih. Strešno linijo krasi velik strešni vstopnik iz ogljikovih vlaken za hlajenje pogonskega sklopa. Elegantno se spusti v navpično plavut, ki izboljša bočno stabilnost v hitrih zavojih. Krilca, strešni vstopnik, plavut, difuzor ter izpušni sistem kričijo formula 1, zaprti odseki polosi in koles pa bolj spominjajo na prototipne dirkalnike iz Le Mansa in mercedesov superšportni CLK GTR.
Znanje, ki se je rodilo na dirkališču
Pogonski sklop sestavlja 1,6-litrski šestvaljni motor, ki je praktično identičen tistem, ki od leta 2014 v Formuli ena poganja tovarniško moštvo Mercedes-AMG. Konvencionalnem motorju družbo delajo kar štirje električni. Po eden poganja sprednji kolesi, motor z notranjim izgorevanjem pa poganja zadnji kolesni par in razvije 500 kilovatov. Elektromotorja spredaj s 120 kilovati omogočata individualno pospeševanje in zaviranje posameznega prednjega kolesa ter s tem selektivno porazdelitev vrtilnega momenta.
Več kot tisoč konjskih moči!
Turbini izpušnih plinov in kompresorja sta ločeni in se nahajata v optimalnem položaju do izpuha in na sesalni strani motorja ter sta med seboj povezani z gredjo. Na njej se nahaja električni motor z 90 kilovati, ki poganja turbino kompresorja. Sistem zagotavlja maksimalno moč v vseh razmerah in izjemno odzivnost, boljšo celo od atmosferskih osem-valjnikov.
Električna turbina presežno energijo iz izpušnega sistema shrani v baterijo ali napaja četrti električni motor, ta premore 120 kilovatov, nameščen na glavni gredi motorja. Skupna moč hibridnega pogonskega sklopa presega 750 kilovatov (1.000 konjskih moči). Motor se brez težav lahko zavrti kar 11.000-krat na minuto. Pogonski sklop dosega 43-odstotno termodinamično učinkovitost, običajni avtomobili pa med 33 in 38 odstotki.
Vrtoglavi pospeški: od 0 do 200 v šestih sekundah
Na električni pogon bo mogoče prevoziti 25 kilometrov. S programom dirkaškega starta do 200 kilometrov na uro pospeši v manj kot šestih sekundah, najvišja hitrost pa presega 350 kilometrov na uro. Neverjetne zmogljivosti omogoča štirikolesni pogon ter robotizirani osem-stopenjski menjalnik. Zavore so keramično-karbonske, ki z rekuperacijo do 80 odstotkov zavorne energije shranijo v litij-ionsko baterijo. Sprednja in zadnja kolesa so večvodilno vpeta.
Dirkalnik formule ena v katerem lahko uživata dva
Mercedes-AMG Project One ponuja vpogled v prihodnost hibridnega pogona športih vozil srebrnih puščic. Izdelali jih bodo le 275, za vsakega pa je bilo potrebno odšteti vsaj 2,25 milijona evrov. Vseh 275 primerkov je že prodanih. V svetu najhitrejših cestnih strojev se bo pomeril s hibridno ''sveto trojico'' ferrarijem laferrari, porschejem 918 spyder, mclarnom P1 ter bugattijem chironom in konigseggom One:1.