Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Doslej smo zaslone namesto ogledal in sisteme za samodejno vožnjo lahko gledali le na prototipih in konceptnih vozilih, ki so se vozila po zaprtih cestah, s prenovljenim actrosom, katerega serijska proizvodnja se je začela junija, pa vse to postaja del realnosti
(Ne)realna evforija za električnimi avtobusi (Ne)realna evforija za električnimi avtobusi Nekatera nemška mesta želijo v kratkem obdobju v svoje vozne parke vključiti tudi po 200 električnih avtobusov eCitaro; pri Mercedesu menijo, da gre za prenagle odločitve.
Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Po 13 letih se z vrha Daimlerja poslavlja karizmatični brkati mož Dieter Zetsche. Pripravili smo pregled najzanimivejšega dogajanja v koncernu v času njegovega vodenja.
Kaj je na slovenskih cestah pokazal električni dostavnik MAN Kaj je na slovenskih cestah pokazal električni dostavnik MAN Po ljubljanskih ulicah z električnim dostavnikom MAN eTGE s sto kilovati moči in 173 kilometri dosega.

Kreacija, ki ostaja magnet za poglede

Čas branja: 8 min
09.09.2017  20:20
Ni prav veliko avtomobilov, ki bi po štirih letih in stilski osvežitvi še kar plenili poglede kot prvi dan. Mercedes CLA je med njimi, sploh če Lešnikovo kreacijo dopolnjujeta športni paket AMG line in mat srebrna barva.

Obveščaj me o novih člankih:  
Mercedes-Benz dodaj
AMG dodaj
Mercedes dodaj
Robert Lešnik dodaj
Mercedes CLA dodaj

Zdi se kot včeraj. Mercedes-Benz je spomladi 2013 v Ženevo privabil z grammyjem nagrajenega pevca Usherja, ki jim je pomagal razkriti športno različico modela A 45 AMG. Mali izstrelek s 360 »konji« je požel veliko zanimanja, a nič manjše ni bilo prerivanje okrog novega CLA, s katerim so pri Mercedesu pod taktirko slovenskega oblikovalca Roberta Lešnika in ekipe vnovič uspešno spojili kupejevsko-limuzinske linije.

Po videzu trendovski, po značaju pa dinamičen avtomobil je nagovarjal novi mladi rod Mercedesovih voznikov, ki so se kar malo požvižgali na več kot stoletno tradicijo znamke. Zapeljive modne linije modela CLA so poskrbele tudi za naziv Najlepši avto v izboru PAL 2013, razstavni primerek na gradu Otočec pa je nekatere prisotne zakuril do te mere, da so ga hoteli kar odpeljati domov.

CLA danes ostaja zaželen avto, saj ga je Mercedes stilsko nekoliko osvežil, močan čustveni naboj pa z nekaterimi spremembami samo še povečal. Pogledi, vprašanja in pohvale na njegov račun še naprej dežujejo, naj gre za navdušence, avtomobilsko nezainteresirane glave ali pa nekoga, ki vsakodnevno vidi na kupe avtomobilske pločevine.

»Res je dober. Ne le spredaj, tudi zadek je odličen in sploh vsa linija, da mat barve in športnega videza ne omenjam,« je CLA 220d bolj kot karkoli drugega pritegnil tudi strogo uniformiran obraz hrvaškega carinika. Če bi ga kupil, bi bil daleč najbolj opazen v četrti, sosedje pa bi se gotovo požrli od zavisti, je še dodal in po temeljitem ogledu notranjosti in pohvali na račun mat barve zaželel srečno pot. Ker je ravno deževalo, smo si sami zaželeli še štirikolesni pogon 4Matic, vse drugo pa je bilo na meji popolnosti.

Mercedes CLA je že v osnovi privlačen avtomobil, ob tem se ponaša s kupejevskimi vrati brez okvirja in izjemno nizkim količnikom zračnega upora, ki znaša le 0,22. Kupcem je na voljo s šestimi dizelskimi (od 29.900 evrov za 180d) ter devetimi bencinskimi stroji (od 27.650 evrov za 180), ob šeststopenjskih ročnih menjalnikih ali sedemstopenjskih samodejnih ter dvo- ali štirikolesnem pogonu je izbira pestra. Vrh ponudbe seveda pomeni bencinski izstrelek AMG 45 z 280 kilovati za 56.500 evrov, ki smo ga pred časom zapeljali po bližnjih gorskih cestah.
Prenova Mercedesu CLA sicer ne prinaša ničesar posebnega, razlike v 463 cm dolgem, 177,7 cm širokem in 143,2 cm visokem paketu bodo prepoznali le poznavalci. Nov odbijač ima mehkejše linije, njegova diamantna maska pa je po novem serijska - a le v črni barvi. Prej ksenonski žarometi zdaj opcijsko svetijo v LED-tehniki, nekoliko pa so spremenili tudi grafiko luči na zadku. V odbijaču sta prostor našla še nova okrasna zaključka izpušne cevi, nova je modra karoserijska barva ter nekaj 18-palčnih litih platišč.

Modne obline postanejo še zapeljivejše s pomočjo estetskega paketa AMG Line, za piko na i splošnemu navdušenju pa je tokrat poskrbela še mat srebrna barva. Zaradi poudarjeno športnega značaja srebrne puščice smo si na trenutke zaželeli, da bi motor namesto sprednjih poganjal zadnji kolesi – CLA je izdelan na platformi razreda A -, vseeno pa so vozne lastnosti odlične.

Avto se pelje zelo lepo in predvidljivo, za kar poskrbi natančen, komunikativen in dirkaško prisekan volan, suvereno lego med ovinki in pri višjih hitrostih brez prečnega nagibanja pa zagotavlja tudi znižano športno podvozje kot del paketa AMG line. Slednje je na trenutke morda že kar preveč čvrsto in tako na meji vsakdanje uporabnosti za občutljive hrbte, a zato toliko bolj pisano na kožo dinamičnim voznikom. Ti bodo znali ceniti tudi odlične zavore.

Kako visoko so postavljene meje za CLA je dokazal v različici AMG 45, tokrat pa smo preizkusili morda najbolj optimalno različico 220d, za katero je treba odšteti 36.450 evrov. Kupček dodatne opreme s paketom AMG Line, LED žarometi, aktivnim tempomatom,... je ceno dvignil na 53.410 tisoč evrov. Na prvi pogled veliko, a kdor ceni prestižnost znamke, možnosti personalizacije in faktor opaženosti, bo stisnil zobe in plačal za vse, kar CLA ponuja.

Turbodizelski štirivaljnik s 130 kilovati (177 KM) je pri tem modelu serijsko na voljo zgolj s hitrim sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom 7G-DCT, ki pa se odlično ujema z dinamičnim značajem avtomobila. Motorju težko kaj očitamo, kadar je treba je neslišen, obenem ima dovolj navora povsem spodaj, rad pa se tudi zavrti in ne pretirava s porabo.

O njegovih odlikah priča pogled na vrtljaje pri umirjeni vožnji, ki se gibljejo malo nad 1.200, ob pritisku na plin pa menjalnik nemudoma prestavi eno ali dve nižje ter s tem poskrbi za suvereno pospeševanje in vrtenje motorja prek 4.500 vrtljajev. CLA 220d z mesta do stotice skoči v 7,7 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 232 km/h, v voznem načinu Sport (ob Eco, Comfort in Individual) pa ušesa doseže še športni zvok, ki se iz zvočnikov predvaja v kabini.

Motor sicer zmore 350 Nm navora med 1.400-3.400 vrtljaji v minuti, zahvaljujoč sedmim prestavam pa je vedno v optimalnem območju delovanja. Odlično usklajen par motor-menjanik zato odlikuje tudi ugodna poraba. Z nežno nogo v dobro tono in pol težkem avtomobilu ne doseže niti šestih litrov, pri dinamični vožnji pa komajda preseže sedem. V povprečju smo tako porabili 6,4 litra dizla na sto kilometrov (tovarna 5,6/3,8/4,5), kar je zelo ugodno.

Jasno, če je zunanji videz atraktivne kupe-limuzine nemogoče zgrešiti, je uživanje ob takšni motorizaciji prepuščeno tudi tistemu za volanom. Notranjost na 270 cm medosne razdalje je sicer premeščena iz razreda A, vendar je prefinjeno okrašena z raznimi dodatki AMG paketa. Ergonomija je na visoki ravni, med sedežema je krmilnik infotainmenta in prostor za drobnarije, prestavna ročica pa je nameščena ob volanu, kjer najdemo tudi uhlja za ročno prestavljanje.

Prenova modela CLA se je rahlo dotaknila tudi notranjosti, kjer kupci lahko izbirajo med tremi novimi kombinacijami oblazinjenja, nova je črna podlaga merilnikov. Na sredini armaturne plošče je lahko opcijski 8-palčni zalon, ki je tanjši od sedempalčnega, prek njega pa se lahko povežete s sistemom Android Auto in Applovim CarPlay. Med novosti so uvrstili še inteligentni sistem odpiranja prtljažnih vrat, s pomočjo katerega prtljažnik odpremo z zamahom noge pod odbijačem.

Občutek spredaj je povsem kupejevski, sedi se nizko, v kabini pa tudi zaradi črnega stropa vlada prijetna utesnjenost. Usnjena sprednja sedeža z integriranima vzglavnikoma in dobro bočno oporo poudarjata občutek, da smo v športnem avtomobilu. Odrasli potniki zadaj bodo našli dovolj prostora za kolena, a se bo večina zaradi poševne strehe z glavo verjetno dotikala stropa. Kupejevski užitek v vožnji je zato namenjen štirim, ali še raje paru z otroki, prtljažnik namreč ponuja zadovoljivih 470 litrov prostora.

Mercedes je s CLA odlično spojil športno-elegantne linije, njihova kupelimuzina pa tudi po štirih letih ostaja magnet za poglede. Ker privlačnost ob tem izvrstno dopolnita še turbodizel in dvosklopčni menjalnik, je jasno, zakaj CLA zlahka omreži okoli sto pretežno moških kupcev na leto.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Cirkus tehnike in adrenalina v režiji Mercedes-Benza 3

Vrhunska tehnologija v službi varnosti in udobja, razkazovanje motornih mišic iz Affalterbacha, piljenje vozniških spretnosti in mnoge...

AVTO
Testi
Testi Z zeleno pošastjo po malem Nürburgringu 5

Ko vseh 430 kilovatov mercedesa-AMG GTR zadiha s polnimi pljuči, dobite pospešek do stotice v 3,6 sekunde in eno najlepših melodij...

AVTO
Novosti
Novosti Prek tisoč ''konjev'' v superšportniku mercedes-AMG 3

50. obletnico obstoja podjetja AMG so na Frankfurtskem avtomobilskem salonu pri Mercedes-Benzu počastili z razkritjem dolgo pričakovanega...

AVTO
Testi
Testi Sproščanje adrenalina z malim AMG A45 3

Z mercedesom–AMG A45 sem na madžarskem dirkališču Hungaroringu dihal za ovratnik superšportniku AMG GT S in se za nekaj trenutkov...

AVTO
Novosti
Novosti Video: (Super)športni terenec s slovenskim sijajem

Prvi vtisi za volanom enega najhitrejših športnih terencev na svetu mercedesa AMG GLC 63 4matic+, ki z grmenjem, pokanjem in pospeški v...

AVTO
Novice
Novice Mali volvo na obisku, brutalna panamera in GLC AMG ter evforija za električnim nissanom

Zanimiv teden je prinesel Bloombergovo objavo, da kitajski proizvajalec razmišlja o gradnji tovarne v srednji in vzhodni Evropi, med...

AVTO
Novosti
Novosti Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 9

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost...

AVTO
Novosti
Novosti Mojstrovina za tiste, ki si želijo vse 3

Za uspešne slovenske poslovneže, lastnike podjetij in predsednike uprav je prišel trenutek, ko imajo v svojem življenju lahko prav vse....