Volvo je v avtomobilskem svetu že 90 let sinonim za vrhunsko varnost, Švedi pa vedno znova mejnike premikajo tudi pri sistemih udobja. A pri Volvu imajo več kot dovolj izkušenj tudi z dirkanjem in s hitrimi cestnimi modeli. V to zgodbo sodi S60 polestar, koncentrat moči in športnosti v embalaži elegantne limuzine.
Dirkaški oddelek so Švedi sicer ustanovili že leta 1959, ovacije na relijih ter dirkališčih doma in po svetu pa so poželi z modeli Pv544, 240 turbo, 850 in kultnim T-5R, ki je leta 1990 zmogel zelo spodobnih 243 "konjev", do 100 kilometrov na uro pa je potreboval le 5,8 sekunde.
Sredi devetdesetih let so večino svojih dirkaških projektov prepustili moštvu Polestar, ta pa je zadnji dve leti hišni tuner. Polestar za Volvo danes pomeni tisto, kar je RS za Audi, M za BMW ali AMG za Mercedes, zanimanje javnosti pa je nedavno pritegnil tudi z rekordom na slovitem dirkališču Norsdschleife. Čas 7:51,110 je dosegla ekipa Cyan Racing po lanski dirki WTCC, rekord pa so podrli z Volvom S60 polestar.
S prestižnim rekordom ovenčana gosposka limuzina srednjega razreda, ki na običajne dni krotko in udobno opravlja družinsko poslanstvo, se je znašla tudi v naših rokah. Pravim ljubiteljem avtomobilizma utrip poskoči že ob omembi Polestarja, a kako se šele razširijo oči, ko maloserijsko puščico srečajo v živo…
Pastelno modra barva je morda kar malce prenežna za zver, ki ima pod motornim pokrovom 367 konjev, a skupaj z 20-palčnimi aluminijastimi platišči, aerodinamičnimi dodatki in spojlerji, več Polestar emblemi ter “topovoma” na vsaki strani zadka dobro poudarja mišičasto karoserijo.
Dobre 4,6 metra dolgi S60 Polestar se z barvo in športnimi dodatki že na pogled loči od klasičnega modela, kar nekaj športnega pridiha pa ima tudi luksuzna in bogato opremljena kabina.
Že ob vstopu dobrodošlico izkaže posebna ploščica Engineered by Polestar na pragu, z modro nitjo, ki sledi barvi zunanjosti pa so okrašeni športni sedeži iz usnja in alkantare z odličnim bočnim oprijemom, usnjena obloga volana in manšeta okoli menjalnika ter naslon za roko.
Modra barva se zrcali tudi na prozornem vrhu ročice osemstopenjskega samodejnega menjalnika.
Ob vsej ostali opremi, tudi varnostni (radarski tempomat, samodejno zaviranje, zaznavanje pešcev in kolesarjev, senzor za vozila v mrtvem kotu, prepoznavanje znakov,…), kvalitetni izdelavi in specifičnem skandinavskem dizajnu se v tudi Polestarju počutiš nekaj posebnega, vtisa pa ne pokvarijo niti miniaturen osrednji zaslon, slaba resolucija vzvratne kamere in ogromna količina tipk na sredinski konzoli.
Če smo do tega trenutka večinoma gledali in tipali, je čas za druga čutila, predvsem sluh ter seveda za dvig srčnega utripa.
S pritiskom na gumb se iz sna kar malo sramežljivo zbudi 2,0-litrski bencinski štirivaljnik z 270 kW moči pri 6.000 vrtljajih, ki mu pri dihanju pomaga turbopolnilnik, za več navora pri nizkih vrtljajih pa še mehanski kompresor.
V običajnem načinu umirjeno prede v slogu domače mačke, S60 polestar pa se obnese kot udobna in tiha družinska limuzina.
Na njegov športni karakter kažejo le bolj čvrsto podvozje, trša nastavitev električnega serva, Brembove 371-milimetrske kolutne zavore ter napis Polestar na (sivih) čeljustih, seveda pa od semaforja do semaforja ter med prehitevanji, ki se zaradi 470 Nm navora med 3.100 in 5.100 vrtljaji zaključijo v trenutku, kadarkoli opozori na svoj dirkaški pedigre.
Pomik prestavne ročice v način Sport v polestarju prebudi lačnega geparda, njegova na smrt sestradana različica pa privre na plano, ko s pravo kombinacijo “odklenemo” Sport plus način, ki ga ne spusti pod 4.000 vrtljajev.
Polestar že v športnem načinu eksplodira, saj elektronika motorju dvigne obrate, na voljo je sistem za hitro speljevanje (launch control) spremeni pa se tudi globina zvoka.
V prostem teku in nizkih vrtljajih tako nase opozori z brbotanjem in pokljanjem, v višjih pa z renčečim sikanjem, ki bi v uren dir spravil še tigra. S60 polestar se hipno odzove že na majhen dotik stopalke za plin, občutek na volanu postane ostrejši, dovolj hitra in odločna Geartronicova avtomatika pa (po želji tudi s pomočjo obvolanskih ušes) prestavlja blizu rdečega polja (oziroma malce čez v Sport plus načinu).
Hitrost sto kilometrov na uro doseže po 4,7 sekunde, že po 17 sekundah bi se na digitalnem merilniku s športno grafiko izpisala vrednost 200 km/h, noro pospeševanje pa bi pri 250 km/h prisilno prekinila šele elektronika.
Svojo nalogo pri doseganju izjemnih pospeškov in hitrosti odlično opravlja tudi BorgWarnerjev štirikolesni pogon, ki med prednjimi in zadnjimi kolesi vedno ohranja razmerje 40/60, a je v praksi moč čutiti nekaj podkrmarjenja.
Gume kljub temu vseeno odlično grabijo ne glede na podlago in vremenske razmere – to smo pred meseci preizkusili tudi na snežnem poligonu. O zdrsavanju koles, nemirni karoseriji in trganju volana iz rok pri pospeševanju tako ni sledu, podobno pa je tudi med zavoji, kjer bodo mejo zdrsa občutili le najbolj pogumni vozniki.
Volvo S60 polestar je tako zelo hiter in uživaški družinski športnik, ki jo zna dobro podkuriti bolj znani konkurenci. Redka zverina s ceno 72 tisoč evrov seveda ni za vsakega, tudi povprečna poraba 14 litrov ni za tiste s plitvim žepom, ampak da si v svetu konfekcijskih športnih limuzin nekaj posebnega…to je vedno imelo svojo ceno in seveda čar.