Japonski Nissan je včeraj predstavil novo, drugo generacijo električnega avtomobila leaf, ki je do lani štel za najbolje prodajanega na svetu. Novi leaf ima bolj klasično obliko, doseg 378 kilometrov, sistem za samodejno parkiranje in dostopen sistem za delno avtonomno vožnjo, v ZDA bo cena nižja kot prej.
Nissan je s prvo generacijo povsem električnega leafa zadel v polno. Doslej je izdelal 281 tisoč avtomobilov, do lani pa je bil najbolje prodajani električni avto na svetu. Lani je prepričal 49.815 kupcev, v sprintu pa ga je za dobrih tisoč vozil prehitel tesla model S. Novi nissan leaf prinaša veliko novega, pa ne le z vidika povečanega dosega baterije. Cena v ZDA bo pod 30 tisoč dolarjev (25.200 evrov), kar je malo manj, kot je stal prejšnji model.
Novi leaf mersko zvesto sledi predhodniku, z dolžino 4,48 metra in širino 1,79 metra je malce večji, z višino 1,53 metra nekoliko nižji, z medosjem 2,7 metra pa enak predhodniku. Takoj prepoznavna je nova, bolj klasična oblika leafa, ki se predstavlja kot sodobna petvratna kombilimuzina. Po merah sega v zgornji del razreda C.
Do stotice v 7,9 sekunde
Povsem nov je pogonski sklop, električni motor zdaj zmore 110 kilovatov (prej 80 kilovatov), 1.530 kilogramov težak avto pa do stotice pospeši v 7,9 sekunde oziroma le malo počasneje kot BMW i3. Največja hitrost je zaradi porabe elektrike omejena na 144 kilometrov na uro. Zmogljivost baterije je povečana s 30 na 40 kilovatnih ur, kar leafu zadošča za 378 kilometrov dosega med polnjenji (prej 280 kilometrov). Po napovedih Nissana pa bo prihodnje leto na voljo tudi baterija z zmogljivostjo 60 kilovatnih ur, s katero bo leaf zmogel doseg slabih 500 kilometrov. Čas polnjenja je od osem do 16 ur na običajnih tri- in šestkilovatnih polnilnicah. Na hitri polnilnici pa boste 80 odstotkov baterije napolnili v 40 minutah.
Kabina je na novo oblikovana s sedempalčnim informacijskim sistemom na sredinski konzoli. Prostornost je ostala na enaki ravni, prtljažnik pa je s 435 litri pridobil nekaj prostora. Lažje je tudi shranjevanje polnilnega kabla.
Nissan je v novinca ob tem vgradil še kopico drugih tehničnih rešitev za bolj varno in udobno vožnjo. Denimo že dolgo napovedan sistem Propilot, ki bo po napovedih Nissana dostopen širšemu krogu kupcev. Ob razkritju leafa o ceni sistema niso govorili, pojasnili pa so njegovo delovanje.
Inovativni sistemi propilot, park in e-pedal
Propilot omogoča samodejno nadziranje razdalje do spredaj vozečega vozila pri hitrostih od 30 do sto kilometrov na uro. Vozniku tudi pomaga pri krmiljenju in ohranjanju avtomobila na sredini voznega pasu. Če se sprednji avtomobil ustavi, sistem samodejno zavira in vozilo po potrebi popolnoma ustavi. Po ustavitvi vozilo ostane na mestu tudi, če voznik ne pritiska na zavorni pedal. Ko se vozila znova začnejo premikati, avtomobil nadaljuje vožnjo ob voznikovem vnovičnem dotiku stikala ali nežnem pritisku na pedal plina.
Propilot park je parkirni pomočnik, ki s štirimi kamerami samodejno nadzira pospeševanje, zaviranje, usmerjanje, prestavljanje in vklop parkirne zavore ter tako zapelje vozilo na parkirno mesto. Zanimiv je sistem e-pedalov, pri katerem le z enim pedalom pospešujete in zavirate hkrati. Ob popuščanju boste zavirali, ob dodajanju pospeševali. Sistem omogoča, da kar 90 odstotkov vožnje poteka le z enim pedalom.
Leaf ima še naprej tudi pedal zavore, voznik pa po želji lahko uporablja le tistega za plin, ki ima tudi funkcijo zaviranja.