Avto

Novi nissan leaf: večji doseg, nižja cena in le en pedal

Večji doseg baterije, nižja cena in številni inovativni sistemi, med njimi tudi samodejno ustavljanje brez pritiska na zavoro

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.09.2017 23:00
Čas branja: 2 min
Novi nissan leaf: večji doseg, nižja cena in le en pedal
Takoj prepoznavna je nova, bolj klasična oblika leafa, ki se predstavlja kot sodobna petvratna kombilimuzina, ki po merah sega v zgornji del razreda C.

Japonski Nissan je včeraj predstavil novo, drugo generacijo električnega avtomobila leaf, ki je do lani štel za najbolje prodajanega na svetu. Novi leaf ima bolj klasično obliko, doseg 378 kilometrov, sistem za samodejno parkiranje in dostopen sistem za delno avtonomno vožnjo, v ZDA bo cena nižja kot prej.

Nissan je s prvo generacijo povsem električnega leafa zadel v polno. Doslej je izdelal 281 tisoč avtomobilov, do lani pa je bil najbolje prodajani električni avto na svetu. Lani je prepričal 49.815 kupcev, v sprintu pa ga je za dobrih tisoč vozil prehitel tesla model S. Novi nissan leaf prinaša veliko novega, pa ne le z vidika povečanega dosega baterije. Cena v ZDA bo pod 30 tisoč dolarjev (25.200 evrov), kar je malo manj, kot je stal prejšnji model.

Novi leaf mersko zvesto sledi predhodniku, z dolžino 4,48 metra in širino 1,79 metra je malce večji, z višino 1,53 metra nekoliko nižji, z medosjem 2,7 metra pa enak predhodniku. Takoj prepoznavna je nova, bolj klasična oblika leafa, ki se predstavlja kot sodobna petvratna kombilimuzina. Po merah sega v zgornji del razreda C.

Do stotice v 7,9 sekunde

Povsem nov je pogonski sklop, električni motor zdaj zmore 110 kilovatov (prej 80 kilovatov), 1.530 kilogramov težak avto pa do stotice pospeši v 7,9 sekunde oziroma le malo počasneje kot BMW i3. Največja hitrost je zaradi porabe elektrike omejena na 144 kilometrov na uro. Zmogljivost baterije je povečana s 30 na 40 kilovatnih ur, kar leafu zadošča za 378 kilometrov dosega med polnjenji (prej 280 kilometrov). Po napovedih Nissana pa bo prihodnje leto na voljo tudi baterija z zmogljivostjo 60 kilovatnih ur, s katero bo leaf zmogel doseg slabih 500 kilometrov. Čas polnjenja je od osem do 16 ur na običajnih tri- in šestkilovatnih polnilnicah. Na hitri polnilnici pa boste 80 odstotkov baterije napolnili v 40 minutah.

Kabina je na novo oblikovana s sedempalčnim informacijskim sistemom na sredinski konzoli. Prostornost je ostala na enaki ravni, prtljažnik pa je s 435 litri pridobil nekaj prostora. Lažje je tudi shranjevanje polnilnega kabla.

Nissan je v novinca ob tem vgradil še kopico drugih tehničnih rešitev za bolj varno in udobno vožnjo. Denimo že dolgo napovedan sistem Propilot, ki bo po napovedih Nissana dostopen širšemu krogu kupcev. Ob razkritju leafa o ceni sistema niso govorili, pojasnili pa so njegovo delovanje.

Inovativni sistemi propilot, park in e-pedal

Propilot omogoča samodejno nadziranje razdalje do spredaj vozečega vozila pri hitrostih od 30 do sto kilometrov na uro. Vozniku tudi pomaga pri krmiljenju in ohranjanju avtomobila na sredini voznega pasu. Če se sprednji avtomobil ustavi, sistem samodejno zavira in vozilo po potrebi popolnoma ustavi. Po ustavitvi vozilo ostane na mestu tudi, če voznik ne pritiska na zavorni pedal. Ko se vozila znova začnejo premikati, avtomobil nadaljuje vožnjo ob voznikovem vnovičnem dotiku stikala ali nežnem pritisku na pedal plina.

Propilot park je parkirni pomočnik, ki s štirimi kamerami samodejno nadzira pospeševanje, zaviranje, usmerjanje, prestavljanje in vklop parkirne zavore ter tako zapelje vozilo na parkirno mesto. Zanimiv je sistem e-pedalov, pri katerem le z enim pedalom pospešujete in zavirate hkrati. Ob popuščanju boste zavirali, ob dodajanju pospeševali. Sistem omogoča, da kar 90 odstotkov vožnje poteka le z enim pedalom.

Leaf ima še naprej tudi pedal zavore, voznik pa po želji lahko uporablja le tistega za plin, ki ima tudi funkcijo zaviranja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Noro povpraševanje po električnem nissanu leafu, tudi pri Slovencih
Avto
AvtoMiloš Milač Noro povpraševanje po električnem nissanu leafu, tudi pri Slovencih 18

Nissan leaf druge generacije bo Slovence stal 26 tisoč evrov, prvi pooblaščeni servis bo v Moravčah, podjetja pa kupcem v ceni ponujajo tudi izobraževanje.

FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.

FINANCE
Avto
Kdaj se splača električni službeni avto – primerjava dizelske octavie z nissanom leafom in renaultom zoejem
Avto
AvtoMiloš Milač Kdaj se splača električni službeni avto – primerjava dizelske octavie z nissanom leafom in renaultom zoejem 6

Koliko vas pri 15 tisoč kilometrih na leto stane škoda octavia z dizelskim motorjem in električna nissan leaf in renault zoe, kdaj se povrne dodatna investicija in kolikšen je letni strošek energije in servisov za primerjane avtomobile?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Prava partnerka za prosti čas
Avto
AvtoMatej Kačič Prava partnerka za prosti čas

Nissan navara je priročna velikanka, kljub poltovornjaški zasnovi pa še zdaleč ni "le" profesionalna delovna mula, ampak tudi prijetna zasebna pomočnica, s katero se rad podaš v svet užitkov in zabave.

FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Avto
Avto, ki je povzročil tektonske spremembe na trgu
Avto
AvtoJanez Kovačič Avto, ki je povzročil tektonske spremembe na trgu 33

Japonski p(Nissan#Nissan) je z leta 2007 rojenim qash­qaiem­ ustvaril razred mehkih športnih terencev, ki si danes režejo deset odstotkov trga in kupce kradejo drugim modelom. Kaj je spremenil na prodajnem prvaku, smo ugotavljali na prvih vožnjah po Dunaju.