Korejski Hyundai je z novo generacijo modela i30 zapeljal v vrh evropske ponudbe kompaktnih avtomobilov tako po tehniki, prostornosti, asistenčnih sistemih kot udobju. Zdaj je tu karavanska različica, ki najboljše tekmece lovi tudi s prtljažnikom prostornine med 602 in 1.650 litri.
Med karavanskimi različicami kompaktnega razreda se je pred nekaj leti vnel boj za litre. Octavia in golf sta v osnovni razporeditvi sedežev prebila mejo 600 litrov in tako ugnala tudi večino za razred večjih tekmecev. Oba je presegla honda civic prejšnje generacije s 624 litri. Hyundai pa jim z novim i30 wagon ni ostal dolžan – kupcem ponuja prav tako izjemnih od 602 do 1.650 litrov prostora, s čimer bo zadovoljil še tako prostorsko zahtevne družine in poslovneže.
Dodatne metre so snovalci dobili z dodatnimi centimetri karoserije. Novi i30 wagon je od predhodnika z imenom crosswagon daljši za 11 centimetrov (4,585 metra). V osnovnih merah prtljažnika ga prehiteva za 74 litrov in tako ponuja 602-litrsko luknjo v zadku, v več predalov urejeno dno prtljažnika (to se seveda šteje v osnovne litre), drsne pregrade in nizko nakladalno dno. Ob podiranju zadnje klopi nastane uporaben in ne popolnoma raven prostor za večje kose prtljage – sedeži se ne zložijo v ravno dno. Zadnja klop se deli v razmerju 60 proti 40.
V primerjavi s petvratno različico je wagon daljši za 24,5 centimetra, težji za 51 kilogramov (v različici 1.0 T-GDI petvratnik tehta 1.269 kilogramov, wagon pa 1.320). Prtljažnik pa je v osnovi večji za 207 litrov (395 in 602 litra) oziroma 349 litrov (1.301 in 1.650 litrov) ob podrti zadnji klopi. Cenovni pribitek za karavanski i30 je 700 evrov, kar pomeni, da je dodaten denar dobro naložen. Za osnovni i30 wagon MPI100 trend z atmosferskim motorjem boste tako odšteli 14.690 evrov, doplačilo za sodoben litrski trivaljnik 1.0 T-GDI je tisoč evrov, najcenejši turbodizel CRDi 110 trend pa stane 18.140 evrov. V cenah je že upoštevanih dva tisoč evrov rednega popusta.
Novi i30 se je medtem na našem trgu dobro prijel. Letos bo na naše ceste zapeljalo 500 novih i30 v petvratni različici, le v zadnjih treh mesecih letos pa še 200 karavanskih wagonov, kar jasno dokazuje, da distributer veliko stavi na novo različico.
Foto: Miloš Milač in Hyundai