Avto

Pet litrov čistega testosterona

Ford mustang pozornost pritegne s svojim divjim videzom in napetimi mišicami, njegov mogočni petlitrski osemvaljnik pa sporoča, da tu ni prostora za mehkužce.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.09.2017 01:30
Čas branja: 8 min

Napete mišice, mogočen glas, uživanje v vožnji, rokenrol in lepa dekleta so tisto, kar zlahka ogreje ljubitelja ameriških štirikolesnih mišičnjakov.

Prav posebno mesto med njimi ima Ford mustang, ki je od leta 1965, ko so ga prvič pokazali javnosti, postal ena največjih avtomobilskih ikon.

Napete klasične kupejevske linije z neskončnim pokrovom motorja in kratkim zadkom so zasvojile prek deset milijonov kupcev, podoba divjega konja v galopu pa svetovno slavo dosegla tudi v mnogih pesmih in filmih.

Že kot prava zvezda pa je mustang šele v šesti generaciji tudi uradno našel pot na slovenske odre, a je to storil v velikem slogu in predvsem zelo naglas.

Nemogoče ga je zgrešiti, sploh kričeče rumenega, v skoraj 4,8 metra dolgi in več kot 1,9 metra široki »križarki« pa je tudi veliko potez originala iz leta 1964.

Nos morskega psa, sprednja maska z velikim divjim konjem na sredini, dolg in nabit motorni pokrov, položno vetrobransko steklo in nizka streha fastback različice, široki boki, zadnji difuzor, dva zaključka izpušnih cevi ter že na daleč prepoznavni sprednji in zadnji žarometi tako pritegnejo pozornost ne glede na starost in spol, obenem pa presegajo meje slovenske zavisti in pri ljudeh zbujajo občudovanje.

To se le še okrepi, ko človek s pogledom objame sodobno in športno notranjost, v kateri pa brez pridiha klasike seveda ne gre.

Še najbolje jo predstavljajo trikraki volan z mustangom na sredini, spominska ploščica z napisom Mustang since 1964 pred sovoznikom ter merilnik hitrosti.

Ob številkah v kilometrih in miljah se tam kiti še napis kot iz letalskega kokpita Ground Speed­­ (hitrost na kopnem), kar neposredno spomni na lovca mustanga P-90, iz letal pa so sposojena tudi v ceneno imitacijo kroma obdana stikala, s katerimi med drugim izbiramo različne režime vožnje in trdoto volanskega mehanizma.

Športna sedeža Recaro sta po ameriško podrejena udobju, a v ovinkih vseeno zagotovita precej bočnega oprijema, zadnji sedeži so bolj zasilni, za njima je tudi 408-litrski prtljažnik, zabavno-informacijski vmesnik Sync in osempalčni zaslon na dotik sta sposojena iz Fordov, enako velja za nežni ročici za smernike in upravljanje brisalnikov. Veliko bolj moška je ročna zavora, kar lahko rečemo tudi za kratko ročico menjalnika, ki zahteva močno in natančno desno roko.

Mustang ob tem premore večino najsodobnejših varnostno-asistenčnih sistemov in še nekaj posladkov, ki spomnijo na ilegalne nočne dirke v pospeševanju – denimo program za hiter start (Launch control) ali kurjenje gum (Line lock), ki avtomobil s kontroliranim zaviranjem in izklopljenim sistemom proti zdrsu pogonskih koles pripravi na pobalinsko žganje gum.

Mustang ima res nekaj posebnega v sebi, celo toliko, da je ime Ford mogoče razbrati le v kotičku vetrobranskega stekla in na pokrovu motorja.

Pod njim je bil edini, ki se mu zares poda, mogočni petlitrski osemvaljnik V-oblike s 310 kilovati oziroma 421 konji ter impresivnih 530 newtonmetri navora, ki so si v rokah pogumnega jezdeca pripravljeni kadarkoli in kjerkoli pokoriti vsak centimeter asfalta, na zunaj pa ga izdaja napis GT na zadku. Da z njim res ni šale, sporoči že ob zagonu.

Ob pritisku na gumb se petlitrska pošast za trenutek zdrzne ter kmalu umiri na globoko brbotanje pri dobrih 500 vrtljajih, pri tem pa se usta vsakič znova raztegnejo v širok nasmeh.

Hrumenje in grmenje štirih valjev v dveh vzporednih vrstah v vozniku hipoma prebudijo junaka iz priljubljenih filmov o uličnih dirkah, ki ga spremljajo vožnje na meji, škripanje gum, dimne zavese, pesem za bogove izpod motornega pokrova ter lepa dekleta.

Zvrhan odmerek testosterona še okrepi pritisk na stopalko za plin, ki dodobra strese dobrih 1.700 kilogramov težkega žrebca. Da, v mustangu gotovo ni prostora za mehkužce, sploh ker v prvi prestavi potegne tja do 70 kilometrov na uro, v drugi po 4,8 sekunde preseže stotico, se tudi v peti prestavi (od šestih) zlahka zavrti do 6.800 vrtljajev in na koncu razdivja vse do 250 kilometrov na uro.

Zvok je vedno fantastičen, med vožnjo imaš pogosto občutek, da nekje v bližini divja močna nevihta z grmenjem. V programih sport+ ali race track vsak odločnejši pritisk na plin pospremi močan sunek v hrbet, a se da z njim tudi križariti s 50 kilometri na uro v peti prestavi.

Moč je strašanska in vozniške veščine postavi na resen preizkus tudi ob vklopljeni elektronski pomoči, saj je ob priganjanju – kot se za ameriškega mišičnjaka spodobi – vselej zraven vsaj malo vrtenja zadnjih koles v prazno.

V mustangu pa silni moči navkljub skopnijo predsodki o športnih, a okornih in v hitrih ovinkih skoraj nevoznih američanih. Kot prvi ima zadaj namreč neodvisno vpeti kolesi, tudi sicer so Fordovi inženirji v podvozje vtkali veliko znanja, zato gre mustang v ovinek odlično, za kar poskrbi tudi natančen in hitro odziven volanski mehanizem.

Na obrazu se hkrati mešata veselje in osuplost, saj mustang ne glede na hitrost vdano sledi vozniškim željam, za motor pa se tako zdi, kot da se nikoli ne bo nehal vrteti. Pri pet­litrskem mustangu s ceno okoli 61 tisoč evrov se po koncu vož­nje zdi, da brutalna moč še nikoli ni bila tako dostopna, hkrati pa legendarni divji konj ponuja nekaj svežega, drugačnega in po svoje magičnega.

Foto: Matej Kačič

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Brezkompromisen dirkalnik, ki je Ford popeljal na pota stare slave
Avto
AvtoUroš Božin Brezkompromisen dirkalnik, ki je Ford popeljal na pota stare slave

Na naslednika legende iz 60. smo čakali dobrih 50 let. Čakanje se je izplačalo - ford GT je na 50. obletnico ponovil uspeh svojega predhodnika in zmagal na dirki Le Mans

FINANCE
Avto
Fordova frajla že trka na srca Slovencev
Avto
AvtoMatej Kačič Fordova frajla že trka na srca Slovencev 3

Na slovenske ceste je s ceno od 10.740 evrov zapeljala že osma generacija Fordove fieste, ki je v 41. letih prepričala že tisoče Slovencev. Na pogled ostaja stara znanka, zato pa je mladostna v kabini in predvsem zelo varna.

FINANCE
Avto
Fordov paket za racionalne kupce
Avto
AvtoMatej Kačič Fordov paket za racionalne kupce 2

Pet vrat, pet sedežev, štirje metri dolžine, 270-litrski prtljažnik, en motor in en paket opreme za 10.750 evrov – to je Fordov ka+ za 150 nezahtevnih Slovencev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Nemci pod pritiskom varuhov konkurence, izjemna fiesta in dizla v športnih telesih
Avto
AvtoMiloš Milač Nemci pod pritiskom varuhov konkurence, izjemna fiesta in dizla v športnih telesih

Zametki novega kartelnega dogovora med nemškimi proizvajalci avtomobilov, ta je vezan na sisteme za čiščenje dizelskih motorjev. Vozili smo novo fiesto, dizelskega porscheja macana in mercedes-benza C 250d coupe, na trg je zapeljala dostopna škoda rapid, opel pa je predstavil športno insignio GSI. Delavci v srbski tovarni FAS so si izborili povišico, Ford pa je predstavil naslednika legende - forda GT.

FINANCE
Članki
7 načel kakovostne dostave
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO 7 načel kakovostne dostave (PRO)

Pravi kombi je danes veliko več kot le suhoparen prostor na štirih kolesih za prevoz ljudi in tovora, zato suvereno briše ločnico med gospodarskim in osebnim vozilom.

FINANCE
Članki
Ko bi Henry T zamenjal z e
Finance
FinanceKarel Lipnik Ko bi Henry T zamenjal z e 3

Če bodo čez 20 let na naših cestah prevladovali električni avtomobili, tudi davkov ne bomo plačevali tako kot danes

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)