Avto

V sedlu golih retro bavarcev

BMW retro serija R nineT je dobila slečena predstavnika, pure za 12.800 evrov in racer za 13.700 evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.09.2017 09:06
Čas branja: 4 min
V sedlu golih retro bavarcev
Skromni osnovni BMW R nineT pure vozi na meji med športnim klasikom in popotnikom. Vozniku ponuja veliko možnosti prilagoditev.

BMW se je poigral z novincem, klasikom R nineT, in ga v drugo sezono med kupce spustil v povsem slečeni različici pure ter prelestni športni različice racer. Čeprav sta precej osnovna, imata močan karakter in presenečata na več področjih.

Prvi BMW R nineT je med kupce zapeljal kot bahav in odlično opremljen klasik z nekaj deli od superšportnika S1000RR, prednjimi vilicami in zavorami. Visoka cena pa je krčila krog za sodobnega klasika z aluminijastim rezervoarjem, zato so v tej sezoni predstavili različico pure skorajda brez dodatkov in dostopnejšo ceno 12.800 evrov. Pure je po besedah BMW priložnost za kupce, da si motocikel nadgradijo po svoje. Tridelni okvir omogoča denimo zamenjavo zadnjega dela s sedežem vred.

A prava novost je R nineT racer s ceno 13.700 evrov. Klasik v stilu superšportnikov sedemdesetih in osemdesetih let, z neminljivo lepoto ter presenetljivo kombinacijo tehnike in vozne izkušnje.

Mešanec med športnikom in popotnikom

Preizkusni pure je bil sicer vse prej kot osnoven, imel je aluminijasto posodo za dobrega tisočaka, kolesa z naperami za 400 evrov, sistem ASC – in ceno prek 15 tisočakov. Če se temu odpoveste, pa dobite R nineT v osnovni izvedbi, brez elek­tronike (razen ABS), z okroglim merilnikom z osnovnimi informacijami, a vseeno dušo prvega modela. V sedlu modela pure to pomeni v nizkih vrtljajih nemiren, a z navorom bogat 1,2-litrski bokser, ki se najbolje počuti med štiri in osem tisoč vrtljaji, nekoliko nenavaden položaj za visokim krmilom in preveč naprej pomaknjenimi stopalkami brez prave opore pri pospeševanju ter orjaško posodo za gorivo, ki s 17 litri zadošča za 350 kilometrov vožnje.

Bokser razvaja z navorom, ne močjo

Motocikel, ki v teoriji sodi med »naked« in retro izvedbe, je v praksi lep primerek klasika brez plastičnih dodatkov, v vožnji pa se zdi, da želi temu dodati še nekaj potovalnosti in avanturizma. Precej dolgo medosje in položne vilice ljubijo dolge zavoje, motor deluje na navor in si ne želi vrtenja, motocikel pa vabi k umirjenem križarjenju in se ne pusti provocirati japonskim in drugim »naked« palčkom. Bokserski stroj pušča poseben pečat umirjenega in z navorom močnega stroja, ki bolj kot na 110 konjev stavi na 116 newtonmetrov navora. Tehnika se sicer ne brani grobosti, zavore prijemljejo čvrsto, vzmetenje zmore športen slog vožnje, a značaj motocikla vas k temu ne sili.

Retro v najlepši obliki

Racer pa je tisti, ki lahko res prevzame in ne pušča želje po nadgradnji, razen denimo po kolesih z naperami, kromiranih dodatkih, gretju ročic in elektroniki za nadzor zdrsa. Zaželel bi si še pomičnik pri prestavljanju brez sklopke. Racer je klasik v pravem pomenu besede, oblečen v belo barvo z odtenkoma modre in rdeče, klasičnim pokrovom zadnjega sedeža v isti višino s stranskim poloklepom, ki se zaključi z orjaškim prednjim žarometom.

Ta motociklu daje edinstven videz. Racer obljublja športnost in jo tudi ponudi, položaj je izrazito drugačen kot pri R nineT pure. Stopalke so pomaknjene bolj nazaj, krmilo je nižje, dirkaštva pa je več, kot ga od zasnove pričakujete in morda želite.

Razgrajač in postavljač

Tudi izpuh je glasnejši, odločnejši in prinaša prijetno boksersko razgrajanje. Racer pač ni za vsakega, zato ga ne kupujte zgolj zaradi oblike, dirkaštva si mora želeti tudi vozniški slog. Tehnika je seveda enaka kot pri modelu pure, bokser dela na navor, ne vrtljaje, kar seveda ne pomeni, da je racer počasen. Zaradi zasnove in posebne karizme se zdi hitrejši od modela pure, a le v glavi voznika in zato, pogosto, tudi na cesti.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Za volanom BMW X3: videz, ki pošteno zavaja
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom BMW X3: videz, ki pošteno zavaja 14

Oblikovno komaj kaj spremenjen novi BMW X3 se izkaže z izjemno vsebino, ki ta uspešni športni terenec dviga na višjo raven. S športnim X3 M40i smo se zapeljali po znanih zavojih, z dizelskim X3 xDrive 30d pa po gozdnih poteh zahodne Portugalske.

FINANCE
Avto
Presežki bavarske superlimuzine M5
Avto
AvtoMiloš Milač Presežki bavarske superlimuzine M5

Novi BMW M5 zmore 441 kilovatov, 600 konjskih moči, in prvič ponuja širikolesni pogon; do stotice se izstreli v 3,4 sekunde

FINANCE
Avto
Bavarske mišice so vse bolj električne
Avto
AvtoMatej Kačič Bavarske mišice so vse bolj električne 8

Električni avtomobili in priključni hibridi danes ne predstavljajo več eksotike, zato pa so toliko bolj redki primerki, ki so videti športno in se tako tudi peljejo. Gotovo ste zdaj pomislili na BMW in prav imate.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Drzen koncept, ki razkriva obline novega BMW Z4
Avto
AvtoUroš Božin Drzen koncept, ki razkriva obline novega BMW Z4

BMW Z4 se vrača. Leta 2018 prihaja nova generacija, ki bo po napovedih močno podobna konceptu, danes predstavljenim v Kaliforniji

FINANCE
Avto
(Intervju) Šef električnih BMW i: Dizel bo še dolgo ohranil prednosti pred elektriko
Avto
AvtoMiloš Milač (Intervju) Šef električnih BMW i: Dizel bo še dolgo ohranil prednosti pred elektriko 1

Intervju z Dirkom Arnoldom, podpredsednikom produktnega menedžmenta BMW-znamke za elektromobilnost BMW i

FINANCE
Avto
BMW M760Li xDrive: v objemu superlimuzine za 277 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW M760Li xDrive: v objemu superlimuzine za 277 tisočakov 14

Pri polnem plinu imaš občutek, da se ti je povesil želodec in da bo avto ravnokar poletel, saj motorju kar ne zmanjka sape, pravzaprav nikoli

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)