Avto

Porsche, ki je spremenil prihodnost znamke

Čeprav sprva osovražen, nerazumljen, je cayenne danes prava zgodba o uspehu. Porsche za katerega se je leta zdelo, da nikakor ne sodi k tej znamki, se zmagoslavno predstavlja v tretji generaciji.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.08.2017 18:03
Čas branja: 3 min
Porsche, ki je spremenil prihodnost znamke
Znane obline, večja dolžina, nižja streha in še več prostora v kabini novega cayenna, ki je shujšal za 65 kilogramov.

Še danes razločno slišim neodobravanje daljnega leta 2002, ko je Porsche vizionarsko in seveda tržno premeteno zavil v razred športnih terencev. Takratni cayenne je bil okoren, neskladen, težak in seveda hiter. Sprva tudi precej požrešen, nato ga je doletela še ena »krivica« za ugled, varčen dizelski motor. Cayenne se je kljub pomislekom usedel v srca kupcev, predvsem je pridobil nove kupce za to znamko, nadgradil vozni park voznikov Porschejev, ki so želeli Porsche s prostorom za družino, psa in še kaj. Do tistega trenutka so morali posegati po drugih znamkah.

Po 15 letih številke govorijo same zase: 760 tisoč izdelanih vozil, v povprečju okoli 50 odstotni delež v prodaji Porschejev in podmladek v obliki macana, porscheja ki se je rodil v bolj prijaznih časih za SUV pri tej znamki. Cayenne je oral ledino, uspel in si pridobil pravico do naslednika. Ta pa je seveda še bolj porschejevski kot doslej in nič manj praktičen.

Kaj je novega? Oblika sporoča nadgradnjo v smeri športnosti, bolj ostrih potez, cayenne je večji in dodelan macan. Mere so še zajetnejše, čeprav cayenne III deluje bolj skladno in manj orjaško kot prej. V dolžino je zrasel za šest centimetrov na 4,92 metra, v medosju je enako radodaren s 2,89 metra, v višino se je skrčil za slab centimeter. Prostora v kabini je še več kot prej, prtljažnik pa je pridobil celih 100 litrov, 770 litrov pa je rezultat s katerim se bahajo veliki kombiji in potniški dostavniki.

Kljub dodatnim centimetrov, ni dobil dodatnih kilogramov. Osnovni cayenne tehta 1.985 kilogramov, 65 manj kot prej. Ob tem so inženirji zgolj z novo litij-polimerno baterijo za zagon pridobili deset kilogramov prihranka. Novi cayenne ima tudi elektronsko krmiljen štirikolesni pogon, serijsko štirikolesno krmiljenje, za boljše vozne lastnosti in boljšo okretnost obenem, dodelano zračno podvozje z izdatnejšimi nastavitvami in nov osemstopenjski samodejni menjalnik s krajšimi časi prestavljanj.

Stroja bosta sprva dva, oba šestvaljna bencinarja. Trilitrski turbo z 250 kilovati (340 konjskimi močmi) in 2,9 litrski biturbo s 324 kilovati (440 konjskimi močmi). Stroja sta majhna, a zelo zmogljiva, prvi cayenna požene do hitrosti 245 kilometrov na uro, do stotice pa ga pospeši v 6,2 oziroma 5,9 sekunde (paket sport chrono). Druga drvi z 265 kilometri na uro, pospešek pa lahko traja med 5,2 in 4,9 sekunde. Nikakor pa nista edina, prihajata še dizelski stroj in različica turbo, po vsej verjetnosti štirilitrski osemvaljnik iz panamere.

Novi cayenne ima ob tem najmanj 19 do 21 palčna kolesa, novo podvozje in zračno vzmetenje, tri različne komplete zavor, v kabini pa 12,3 palčen zaslon na dotik, sistem night vision ki deluje s pomočjo infrardeče kamere, sisteme za aktiven nadzor vožnje znotraj voznega pasu, radarski tempomat in še marsikaj.

Nemške cena za novinca segajo od 74.828 evrov za osnovni cayenne do 91.964 evrov za cayenne S s 324 kilovati. Slovenske bodo seveda višje, še zaradi višjega DDV in dodatnega DMV.

Foto: Porsche

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Za volanom porschejev: karavana užitkov, adrenalina in tehnike
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom porschejev: karavana užitkov, adrenalina in tehnike

Porsche Road Tour je zapeljal tudi v Sloveniji, s skoraj celotno floto adrenalinskih avtomobilov, podkrepljen z inštruktorji in lepimi cestami iz obrobja Ljubljane do Vranskega. Tokrat smo okušali panamero 4-E hybrid, boxster 718 S, 911 GTS in še češnjo na torti – 911 turbo S.

FINANCE
Avto
Porsche cayenne še nikoli bližje ikoni 911
Avto
AvtoMatej Kačič Porsche cayenne še nikoli bližje ikoni 911 9

Na igrivih cestah grške Krete smo spoznali, da je novi porsche cayenne avtomobil, ki po vozni dinamiki še nikoli ni bil bližje ikoni 911, pričakovano odličen pa je tudi v vsem drugem

FINANCE
Avto
Porsche je zapeljal v Silicijevo dolino
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche je zapeljal v Silicijevo dolino

Nemški proizvajalec športnih avtomobilov Porsche je odprl podjetje v Silicijievi dolini oziroma podružnico Porsche Digital, ki bo vlagala v družbe tveganega kapitala.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Porsche znova kralj Le Mansa
Avto
AvtoMatej Kačič Porsche znova kralj Le Mansa

Ekipa Porsche v postavi Timo Bernhard, Brendon Hartley in Earl Bamber je zmagovalka 85. izvedbe vzdržljivostne avtomobilistične dirke 24 ur Le Mansa, ritem je do uro pred koncem narekovala zasebna ekipa zvezdnika Jackija Chana, med osmoljence pa se je vnovič vpisala Toyota.

FINANCE
Avto
Najzmogljivejši porsche 911 vseh časov – vladar dirkališč
Avto
AvtoUroš Božin Najzmogljivejši porsche 911 vseh časov – vladar dirkališč

Zbirateljski porsche GT2 RS lahko vozi po cestah, na dirkališčih pa bo v zadrego spravil večino superšportnikov. Motor razvije norih 700 konjskih moči

FINANCE
Avto
Porschejev dizelski terenec, ki izniči mnogo kompleksov
Avto
AvtoMatej Kačič Porschejev dizelski terenec, ki izniči mnogo kompleksov 4

Porschejev športni terenec macan je postavil nove standarde pri vozni dinamiki in užitku – naj gre za mestne ulice, hitre ceste, med zavoji ali razgiban teren

FINANCE
Avto
Športni karavan brez pravega tekmeca
Avto
AvtoMatej Kačič Športni karavan brez pravega tekmeca 1

Med (super)športniki, ki jih lahko uporabljamo vsak dan, ima Porsche posebno mesto, s panamero sport turismo pa so v razred pripeljali še karavana.