Še danes razločno slišim neodobravanje daljnega leta 2002, ko je Porsche vizionarsko in seveda tržno premeteno zavil v razred športnih terencev. Takratni cayenne je bil okoren, neskladen, težak in seveda hiter. Sprva tudi precej požrešen, nato ga je doletela še ena »krivica« za ugled, varčen dizelski motor. Cayenne se je kljub pomislekom usedel v srca kupcev, predvsem je pridobil nove kupce za to znamko, nadgradil vozni park voznikov Porschejev, ki so želeli Porsche s prostorom za družino, psa in še kaj. Do tistega trenutka so morali posegati po drugih znamkah.
Po 15 letih številke govorijo same zase: 760 tisoč izdelanih vozil, v povprečju okoli 50 odstotni delež v prodaji Porschejev in podmladek v obliki macana, porscheja ki se je rodil v bolj prijaznih časih za SUV pri tej znamki. Cayenne je oral ledino, uspel in si pridobil pravico do naslednika. Ta pa je seveda še bolj porschejevski kot doslej in nič manj praktičen.
Kaj je novega? Oblika sporoča nadgradnjo v smeri športnosti, bolj ostrih potez, cayenne je večji in dodelan macan. Mere so še zajetnejše, čeprav cayenne III deluje bolj skladno in manj orjaško kot prej. V dolžino je zrasel za šest centimetrov na 4,92 metra, v medosju je enako radodaren s 2,89 metra, v višino se je skrčil za slab centimeter. Prostora v kabini je še več kot prej, prtljažnik pa je pridobil celih 100 litrov, 770 litrov pa je rezultat s katerim se bahajo veliki kombiji in potniški dostavniki.
Kljub dodatnim centimetrov, ni dobil dodatnih kilogramov. Osnovni cayenne tehta 1.985 kilogramov, 65 manj kot prej. Ob tem so inženirji zgolj z novo litij-polimerno baterijo za zagon pridobili deset kilogramov prihranka. Novi cayenne ima tudi elektronsko krmiljen štirikolesni pogon, serijsko štirikolesno krmiljenje, za boljše vozne lastnosti in boljšo okretnost obenem, dodelano zračno podvozje z izdatnejšimi nastavitvami in nov osemstopenjski samodejni menjalnik s krajšimi časi prestavljanj.
Stroja bosta sprva dva, oba šestvaljna bencinarja. Trilitrski turbo z 250 kilovati (340 konjskimi močmi) in 2,9 litrski biturbo s 324 kilovati (440 konjskimi močmi). Stroja sta majhna, a zelo zmogljiva, prvi cayenna požene do hitrosti 245 kilometrov na uro, do stotice pa ga pospeši v 6,2 oziroma 5,9 sekunde (paket sport chrono). Druga drvi z 265 kilometri na uro, pospešek pa lahko traja med 5,2 in 4,9 sekunde. Nikakor pa nista edina, prihajata še dizelski stroj in različica turbo, po vsej verjetnosti štirilitrski osemvaljnik iz panamere.
Novi cayenne ima ob tem najmanj 19 do 21 palčna kolesa, novo podvozje in zračno vzmetenje, tri različne komplete zavor, v kabini pa 12,3 palčen zaslon na dotik, sistem night vision ki deluje s pomočjo infrardeče kamere, sisteme za aktiven nadzor vožnje znotraj voznega pasu, radarski tempomat in še marsikaj.
Nemške cena za novinca segajo od 74.828 evrov za osnovni cayenne do 91.964 evrov za cayenne S s 324 kilovati. Slovenske bodo seveda višje, še zaradi višjega DDV in dodatnega DMV.
Foto: Porsche