Volkswagen se je razreda majhnih oziroma B SUV lotil v znanem slogu. Prihaja pozno, v času, ko so si tekmeci že izbojevali prostor na trgu. A če pogledamo v preteklost, strategija ni napačna. T-roc vozi po sledeh tourana in tiguana, zamudnikov, ki sta hitro zapeljala na vrh svojega razreda.
Novi volkswagen T-roc vstopa v razred majhnih športnih terencev B SUV, ki letos dosega »le« desetodstotno rast prodaje v Evropi. Na stari celini so renault captur, peugeot 2008, opel mokka X (to so trije najmočnejši predstavniki) in drugi prepričali 853 tisoč kupcev in si odrezali več kot desetino evropskega trga. Na letni ravni analitiki napovedujejo prodajo prek 1,6 milijona avtomobilov B SUV, to pa je že številka, ki nekdaj nišna vozila prestavlja v velik in samostojen razred.
In kaj ponuja novi T-roc, avto, ki se vozi pod tiguanom in vzporedno z nekaj bolj prestižnim audijem Q2? Zasnovan je na skrajšani prilagodljivi platformi MQB, dolg je (za ta razred) kar zajetnih 4,23 metra, visok 1,57 metra, v medosju pa meri 2,6 metra. Mere zagotavljajo precejšnjo prostornost, saj ga postavljajo nad večino, a ne nad vse tekmece. Mersko se T-rocu ni treba sramovati niti pred sestrskim golfom, predstavnikom razreda C klasičnih kompaktnih kombilimuzin. S prtljažnikom 445 litrov (do 1.290 litrov ob podrti zadnji klopi) pa se postavlja v vrh razreda in celo nad crossoverje razreda C.
Oblikovno je T-roc zmes zadnjih potez te znamke z nekaj bolj robustnim pridihom in več svobode, kot si jo oblikovalci lahko privoščijo pri golfu ali polu.
Tehnično pa se baha z bogato varnostno opremo. V vseh T-rocih bodo serijsko vgrajeni funkcija večnaletnega zaviranja, aktivna asistenca za ohranjanje smeri Lane Assist in sistem za nadzor prometa Front Assist s prepoznavanjem pešcev in mestno funkcijo zaviranja v sili. Del serijske opreme so tudi klimatska naprava, multimedijski sistem Composition Colour, zadnje LED-luči, optični ščitnik za podvozje (črne barve) in dnevne LED-luči v odbijaču.
Kaj bo za doplačilo? Sistem za samodejno uravnavanje razdalje ACC, kamera za vzvratno vožnjo Rear View, asistenca za menjavo voznega pasu z asistenco za odparkiranje Rear Traffic Alert, asistenca za menjavo voznega pasu s senzorjem za mrtvi kot, parkirni sistem s krmilno avtomatiko Park Assist, vključno z zavorno asistenco za manevriranje, asistenca za zastoje in sistem Emergency Assist.
Novinca bodo poganjali trije bencinski in trije dizelski motorji. Nekateri bodo na voljo s sprednjim pogonom in ročnim menjalnikom, nekateri pa s sprednjim ali štirikolesnim pogonom 4Motion (serijsko z uravnavanjem vozne dinamike 4Motion Active Control) in sedemstopenskim menjalnikom z dvojno sklopko (DSG). Na evropskih trgih bo novembra letos, v Nemčiji pa bo osnovni model stal pod 20 tisoč evrov.
Foto: Volkswagen