Da živimo v časih športnih terencev, ni treba poudarjati. Zanimivo pa je, kako se posamezni proizvajalci lotevajo tega vročega razreda. Tudi, ali pa še zlasti, v prestižnem razredu so pristopi različni in seveda različno učinkoviti. Mercedes-Benz med kompaktneži denimo stavi na prestiž, tehniko, modo in vsestransko uporabnost, ne pa tudi na prostornost. Po štirih letih je dobil tehnično in oblikovno prenovo, ki ga ohranja svežega.
Lahko bi rekli, da je GLA pravi predstavnik prestižnega razreda. Za tega smo vselej trdili, da ponuja manj za več denarja kot klasični razredi. To velja, a le za prostornost, za vse drugo pa nikakor ne. GLA namreč z dolžino 4,42 metra sodi med najmanjše v tem razredu, krajši je le range rover evoque. Najbližja tekmeca, še zlasti BMW X1, ponujata več prostora. Obenem je z višino 1,49 metra zelo nizek, skorajda na ravni klasičnih kompaktnih avtov, le 13,4-centimetrska oddaljenost od tal pa ga vsaj v teoriji oddaljuje od brezpotij. Z razredom športnih terencev ga torej povezuje le čokata in nekoliko bolj robustna oblika, nič več!?
Težko bi se bolj zmotili. Da GLA pokaže vse adute, je potreben bolj podroben pogled v drobovje, predvsem pa preizkus na različnih podlagah. Že omenjena nizka višina trebuha pripomore k nižjemu težišču, GLA se zato med zavoji počuti skoraj tako suvereno kot klasični razred A, le malo bolj se nagiba. Natančnost volana, lega na cesti, še zlasti zaradi prilagodljivega štirikolesnega pogona 4Matic, pa sta prepričljiva.
Osveženi GLA je tudi udoben, a ne pretirano mehak in dobro prestreza cestne luknje. Obenem je okreten in lahkoten za vožnjo, s strani dobro, nazaj pa slabše pregleden (majhno zadnje steklo) ter tudi po zaslugi 360-stopinjske kamere otročje lahkoten za parkiranje. Obenem ima programe sport, comfort in eco, ki se z različnimi nastavitvami volana, menjalnika, vzmetenja in odzivnosti motorja prilagajajo vozniškemu slogu.
Omenjena kamera pa je odličen pripomoček tudi na terenu, kamor bo GLA sicer zapeljal zelo redko. Zmogljiv štirikolesni pogon na cesti poskrbi za varčevanje, saj se moč prenaša le prek prednjih koles, zadnja se vključijo, ko jim zmanjka oprijema. Na terenu pa zgledno opravlja svoje delo, še zlasti če je opremljen s paketom off-road, ki karoserijo dvigne za 30 milimetrov.
GLA ima temeljit oprijem, sistem DRS poskrbi za nadzorovan spust po klancu, hitrost določate z ročico tempomata, ki postavlja mejo med štiri in 16 kilometri na uro. Ob tem je mogoče s terensko aplikacijo na informacijskem vmesniku spremljati bočni in prečni naklon ter podatke kompasa. Zmogljivosti GLA so zgledne, skorajda ni klanca, ki ga ne bi premagal, kotanje, iz katere ne bi splezal. Vstopni kot je zaradi nizkega odbijača 15,8 stopinje, izstopni pa 21,8 stopinje.
Le utrjenost podlage je pogoj za dobro prehodnost. Pri premagovanju strmin pomaga tudi 360-stopinjska kamera, s katero vselej natančno spremljate ovire pred in za vozilom ter sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ki poskrbi za mehka speljevanja in ob vklopu prave prestave tudi vzdrževanje prave hitrosti na terenu.
Gremo nazaj na cesto. Preizkusni GLA 220d 7G-DCT 4Matic se je dobro izkazal tudi zaradi prave motorizacije. Sicer že star 2,1-litrski štirivaljnik s 130 kilovati (177 konjskimi močmi) je odzivnejši kot njegov predhodnik, dodatnih pet kilovatov moči poskrbi za 0,6 sekunde hitrejši pospešek do stotice (7,7 sekunde), navor 350 newtonmetrov pa za prožnost v katerikoli prestavi sedemstopenjskega samodejnega menjalnika. Moteči so le tresljaji in glasnost motorja, ko ga zavrtimo v višje vrtljaje. Zvočna izolacija je očitno slabša kot v razredu C, a ropot ni tako moteč, da bi izbiro tega stroja odsvetovali. Tudi zato, ker je poraba med šest in 7,7 litra plinskega olja na sto kilometrov zgledno majhna za tako zmogljiv in 1,53 tone težek avto.
Nekaj več GLA po prenovi ponuja tudi v kabini, denimo serijski tempomat in še boljše materiale. Zunaj so spremembe najbolj očitne na sprednjem delu, kjer so GLA spremenili masko hladilnika s preluknjanima letvicama in odbijačem, mu nadeli okrogle meglenke, ksenonske žaromete pa nadomestili z žarometi v LED-tehniki. Nova so še 17-palčna platišča in nov barvni odtenek canyon beige, s katerim se je bahal testni avto.
Glede prostora in ergonomije le ponovimo. GLA je z dolžino 4,42 metra in višino slabih 1,5 metra razmeroma majhen avto, bolj kot SUV mu ustreza oznaka crossover. V praksi pa to pomeni, da je prostornost na prednjih sedežih zelo dobra, na zadnjih pa nekoliko omejena. Dobro bosta sedela dva potnika do višine 1,8 metra. Prtljažnik je s 421 litri skromen, s pomikom naklona zadnje klopi (15 stopinj), ga lahko povečate za 60 litrov. S podiranjem zadnje klopi pa na solidnih 1.235 litrov. Založenost z varnostno opremo je odlična, preglednost in upravljanje osempalčnega zaslona s pomočjo vrtljivega gumba je enostavna, obvolanska prestavna ročica pa ustvarja uporabno sredinsko konzolo z globokimi predali.
Veliko dobrega pri GLA veliko stane. V bogatem paketu 220d 7G-DCT 4Matic natanko 39.310 evrov (osnovni GLA je deset tisočakov cenejši), z dodatno opremo (testni avto) pa cena seže prek 51 tisoč evrov. Veliko za veliko avtomobila.
Foto: Miloš Milač