Avto

Moda, prestiž in vsestranskost robustnega nemca

Mercedes-Benzov športni terenec GLA za slabih 40 tisočakov ponuja uglajenost na asfaltu in zmogljivosti na terenu, vse skupaj pa podčrta z eleganco in okretnostjo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.08.2017 23:10
Čas branja: 5 min
Moda, prestiž in vsestranskost robustnega nemca
Osveženi mercedes-benz GLA je na zunaj najbolj prepoznaven po spremenjeni maski hladilnika s preluknjanima letvicama in odbijaču ter okroglih meglenkah. Ksenonske žaromete so nadomestili z žarometi v LED-tehniki. Nova so še 17-palčna platišča in nov barvni odtenek canyon beige, s katerim se je bahal testni avto.

Da živimo v časih športnih terencev, ni treba poudarjati. Zanimivo pa je, kako se posamezni proizvajalci lotevajo tega vročega razreda. Tudi, ali pa še zlasti, v prestižnem razredu so pristopi različni in seveda različno učinkoviti. Mercedes-Benz med kompaktneži denimo stavi na prestiž, tehniko, modo in vsestransko uporabnost, ne pa tudi na prostornost. Po štirih letih je dobil tehnično in oblikovno prenovo, ki ga ohranja svežega.

Lahko bi rekli, da je GLA pravi predstavnik prestižnega razreda. Za tega smo vselej trdili, da ponuja manj za več denarja kot klasični razredi. To velja, a le za prostornost, za vse drugo pa nikakor ne. GLA namreč z dolžino 4,42 metra sodi med najmanjše v tem razredu, krajši je le range rover evoque. Najbližja tekmeca, še zlasti BMW X1, ponujata več prostora. Obenem je z višino 1,49 metra zelo nizek, skorajda na ravni klasičnih kompaktnih avtov, le 13,4-centimetrska oddaljenost od tal pa ga vsaj v teoriji oddaljuje od brezpotij. Z razredom športnih terencev ga torej povezuje le čokata in nekoliko bolj robustna oblika, nič več!?

Težko bi se bolj zmotili. Da GLA pokaže vse adute, je potreben bolj podroben pogled v drobovje, predvsem pa preizkus na različnih podlagah. Že omenjena nizka višina trebuha pripomore k nižjemu težišču, GLA se zato med zavoji počuti skoraj tako suvereno kot klasični razred A, le malo bolj se nagiba. Natančnost volana, lega na cesti, še zlasti zaradi prilagodljivega štirikolesnega pogona 4Matic, pa sta prepričljiva.

Osveženi GLA je tudi udoben, a ne pretirano mehak in dobro prestreza cestne luknje. Obenem je okreten in lahkoten za vožnjo, s strani dobro, nazaj pa slabše pregleden (majhno zadnje steklo) ter tudi po zaslugi 360-stopinjske kamere otročje lahkoten za parkiranje. Obenem ima programe sport, comfort in eco, ki se z različnimi nastavitvami volana, menjalnika, vzmetenja in odzivnosti motorja prilagajajo vozniškemu slogu.

Omenjena kamera pa je odličen pripomoček tudi na terenu, kamor bo GLA sicer zapeljal zelo redko. Zmogljiv štirikolesni pogon na cesti poskrbi za varčevanje, saj se moč prenaša le prek prednjih koles, zadnja se vključijo, ko jim zmanjka oprijema. Na terenu pa zgledno opravlja svoje delo, še zlasti če je opremljen s paketom off-road, ki karoserijo dvigne za 30 milimetrov.

GLA ima temeljit oprijem, sistem DRS poskrbi za nadzorovan spust po klancu, hitrost določate z ročico tempomata, ki postavlja mejo med štiri in 16 kilometri na uro. Ob tem je mogoče s terensko aplikacijo na informacijskem vmesniku spremljati bočni in prečni naklon ter podatke kompasa. Zmogljivosti GLA so zgledne, skorajda ni klanca, ki ga ne bi premagal, kotanje, iz katere ne bi splezal. Vstopni kot je zaradi nizkega odbijača 15,8 stopinje, izstopni pa 21,8 stopinje.

Le utrjenost podlage je pogoj za dobro prehodnost. Pri premagovanju strmin pomaga tudi 360-stopinjska kamera, s katero vselej natančno spremljate ovire pred in za vozilom ter sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, ki poskrbi za mehka speljevanja in ob vklopu prave prestave tudi vzdrževanje prave hitrosti na terenu.

Gremo nazaj na cesto. Preizkusni GLA 220d 7G-DCT 4Matic se je dobro izkazal tudi zaradi prave motorizacije. Sicer že star 2,1-litrski štirivaljnik s 130 kilovati (177 konjskimi močmi) je odzivnejši kot njegov predhodnik, dodatnih pet kilovatov moči poskrbi za 0,6 sekunde hitrejši pospešek do stotice (7,7 sekunde), navor 350 newtonmetrov pa za prožnost v katerikoli prestavi sedemstopenjskega samodejnega menjalnika. Moteči so le tresljaji in glasnost motorja, ko ga zavrtimo v višje vrtljaje. Zvočna izolacija je očitno slabša kot v razredu C, a ropot ni tako moteč, da bi izbiro tega stroja odsvetovali. Tudi zato, ker je poraba med šest in 7,7 litra plinskega olja na sto kilometrov zgledno majhna za tako zmogljiv in 1,53 tone težek avto.

Nekaj več GLA po prenovi ponuja tudi v kabini, denimo serijski tempomat in še boljše materiale. Zunaj so spremembe najbolj očitne na sprednjem delu, kjer so GLA spremenili masko hladilnika s preluknjanima letvicama in odbijačem, mu nadeli okrogle meglenke, ksenonske žaromete pa nadomestili z žarometi v LED-tehniki. Nova so še 17-palčna platišča in nov barvni odtenek canyon beige, s katerim se je bahal testni avto.

Glede prostora in ergonomije le ponovimo. GLA je z dolžino 4,42 metra in višino slabih 1,5 metra razmeroma majhen avto, bolj kot SUV mu ustreza oznaka crossover. V praksi pa to pomeni, da je prostornost na prednjih sedežih zelo dobra, na zadnjih pa nekoliko omejena. Dobro bosta sedela dva potnika do višine 1,8 metra. Prtljažnik je s 421 litri skromen, s pomikom naklona zadnje klopi (15 stopinj), ga lahko povečate za 60 litrov. S podiranjem zadnje klopi pa na solidnih 1.235 litrov. Založenost z varnostno opremo je odlična, preglednost in upravljanje osempalčnega zaslona s pomočjo vrtljivega gumba je enostavna, obvolanska prestavna ročica pa ustvarja uporabno sredinsko konzolo z globokimi predali.

Veliko dobrega pri GLA veliko stane. V bogatem paketu 220d 7G-DCT 4Matic natanko 39.310 evrov (osnovni GLA je deset tisočakov cenejši), z dodatno opremo (testni avto) pa cena seže prek 51 tisoč evrov. Veliko za veliko avtomobila.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Kabrioletska nebesa
Avto
AvtoMiloš Milač Kabrioletska nebesa 4

Razkošen kabriolet iz Mercedes-Benza, ki ponuja udobje in prostor limuzine ter vetrno zatišje tudi ob odprti strehi. Mercedes E cabriolet s cenami od 59 do slabih do dobrih 86 tisoč evrov, si bo letos privoščilo pet Slovencev

FINANCE
Avto
Obujena ljubezen Slovencev do avtov, sanjski mercedes in električna sedanjost BMW
Avto
AvtoMiloš Milač Obujena ljubezen Slovencev do avtov, sanjski mercedes in električna sedanjost BMW

Prodaja avtomobilov v Sloveniji je zrasla na predkrizno raven, razlog je v izboljšani potrošnji in ostarelemu voznemu parku. Preizkusili smo sanjski mercedes-benz E cabriolet, novega opla crossland X, električne in hibridne BMW, se zavihteli za krmili enduro ducatija in dobrodelno tekmovali z gokarti.

FINANCE
Avto
BMW M760Li xDrive: v objemu superlimuzine za 277 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW M760Li xDrive: v objemu superlimuzine za 277 tisočakov 14

Pri polnem plinu imaš občutek, da se ti je povesil želodec in da bo avto ravnokar poletel, saj motorju kar ne zmanjka sape, pravzaprav nikoli

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Peugeot 3008: konec s približki, to je pravi in odličen SUV
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot 3008: konec s približki, to je pravi in odličen SUV 5

Kaj ponuja peugeot 3008 z dizelskim motorjem 2.0 blueHDI 150 in GT 2.0 blueHDI 180 z vrha ponudbe

FINANCE
Avto
Konec za sanjske številke o porabi, lov na čarovnice in jesenska vročica novosti
Avto
AvtoMiloš Milač Konec za sanjske številke o porabi, lov na čarovnice in jesenska vročica novosti

Debata o dizelskih motorjih se je močno razvnela, resda predvsem v Nemčiji, a največji evropski trg vselej vpliva na druge, tudi na našega. Kaj se dejansko dogaja z dizli, gre le za predvolilni boj ali kaj več? Današnja uvedba novih, bolj realnih, meritev porabe goriva je resničnost, ki ste jo najbrž pričakovali mnogi. Zanimivo bo pogledati, kakšne bodo v prihodnje uradne porabe avtomobilov. Pišemo še o mustangu V8, športniku stare šole, novem VW T-rocu, porscheju cayennu tretje generacije, novi fiesti, mercedes-benzu GLA, kii rio in še marsičem.

FINANCE
Avto
Za volanom BMW X3: videz, ki pošteno zavaja
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom BMW X3: videz, ki pošteno zavaja 14

Oblikovno komaj kaj spremenjen novi BMW X3 se izkaže z izjemno vsebino, ki ta uspešni športni terenec dviga na višjo raven. S športnim X3 M40i smo se zapeljali po znanih zavojih, z dizelskim X3 xDrive 30d pa po gozdnih poteh zahodne Portugalske.

FINANCE
Avto
Presežki bavarske superlimuzine M5
Avto
AvtoMiloš Milač Presežki bavarske superlimuzine M5

Novi BMW M5 zmore 441 kilovatov, 600 konjskih moči, in prvič ponuja širikolesni pogon; do stotice se izstreli v 3,4 sekunde