Ford fiesta je avto, ki ima za marsikaterega Slovenca posebno mesto v srcu. Mnoge je v študentskih letih prevažala z zabave na zabavo, se izkazala na službenih poteh pa kot drugi ali celo prvi družinski avto, z njo pa so si bili vedno blizu tudi starejši. Letno je brez težav omrežila prek tisoč slovenskih kupcev, v sedmih generacijah pa so po svetu prodali prek 18 milijonov fiest – po prodaji je še vedno številka 1 v Veliki Britaniji, iz tekočih trakov pa vsakih 86 sekund zapelje nova.
Čeprav so se od leta 1976 časi in tehnologije spreminjali, je fiesta kupce ves ta čas navduševala z všečno obliko, kompaktnimi merami, varčnostjo in voznimi lastnostmi. V najnovejši generaciji je vse svoje odlike ohranila, se malce poredila, ob moderni kabini pa dobila tako prestižno (Vignale) kot tudi malce robustno različico (Active) ter kup varnostno-asistenčnih sistemov za še bolj brezskrbno nabiranje kilometrov.
Pri Fordu se radi pohvalijo, da je fiesta tehnološko najbolj napreden majhen avtomobil na svetu, pod nos pa molijo dolg seznam (doplačljive) varnostne opreme. Osnovni Trend tako ponuja prilagodljivi omejevalnik hitrosti, sistem za opozarjanje pred nenamerno menjavo voznega pasu in pomočnika za vzdrževanje smeri.
Doplačilo je potrebno za samodejno zaviranje s prepoznavanjem pešcev (priporočamo), na voljo pa so tudi aktivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo za avtomobile v mrtvem kotu, koristno opozorilo za prečni promet v primeru vzvratne vožnje ter še nekaj drugih drugih.
Ker so zunanje linije pri fiesti bolj evolucija kot revolucija, je drugače v kabini. Tam so Fordovci poskrbeli za revolucijo: sedeži so udobni, počutje zelo dobro, armaturno ploščo so očistili nepotrebnih stikal (in jih del preselili na volan), jo obdali v prefinjene materiale, pred voznika med števce postavili velik informacijski zaslon, na sredini armaturke za potrebe multimedijskega sistema Sync3 lahko kraljuje tudi do 8-palčni lebdeči zaslon na dotik (na voljo še 4,2- in 6,5-palčni), za kakovosten zvok pa poskrbi ozvočenje Bang&Olufsen.
Jasno je, da pri Fordu z novo 3- ali 5-vratno fiesto tudi v Sloveniji ciljajo na pisano množico uporabnikov. Temu primerno je na voljo več opremskih različic, od »klasičnih« Trend ter Style in elegantne Titanium, do športnejše ST line in 200-konjske ST, robustne Active, ki z rahlo dvignjenim podvozjem, strešnimi nosilci in zaščitnimi oblogami spominja na trendovske križance ter prestižne Vignale.
Avtomobile je sicer možno prepoznati po različnih maskah ter nekaj karoserijskih dodatkih, če upoštevamo še dvobarvne kombinacije, motorno paleto ter veliko možnosti individualizacije pa je na voljo kar 20 tisoč kombinacij.
Fiesta je sicer narejena na povsem novi platformi, kar ji prinaša prihranek na teži, obenem pa je nared za sveže motorje. Za osnovo so na voljo trije motorji. 1,1-litrski z 51 in 63 kW (70 oziroma 86 KM), 1.0 Ecoboost s 74, 92 in 103 kW (100, 125 in 140 KM), dizelski pristaši pa si lahko omislijo 1.5 TDCi s 63 ali 88 kW (86 oziroma 120 KM). Vsi motorji, z izjemo 1,1-litrskega motorja, so serijsko povezani s šeststopenjskim menjalnikom, pri Ecoboost motorju s 74 kW je na voljo 6-stopenjski samodejni menjalnik, športno ST pa bo poganjal 1,5-litrski turbotrivaljnik.
V najcenejši in najšibkejši Trend različici (predpriprava za radijski sprejemnik, klimatska naprava le pri samodejnem menjalniku) je fiesta naprodaj za 10.740 evrov, pri čemer je vštet redni popust v višini 1.800 evrov. Z motorjem ecoboost (74 kilovatov) in enako opremo, le da je dodan šeststopenjski ročni menjalnik, je avto na voljo za 12.230 evrov. Petvratna različica poviša ceno v prvem primeru za 280, v drugem pa za 290 evrov.
- Cenik - Ford fiesta 2017 (0 KB)
Najšibkejša (1,5-litrski agregat, 51 kilovatov, šeststopenjski ročni menjalnik) in opremsko najskromnejša dizelska različica s tremi vrati je doma za 12.920 evrov, petvratna fiesta v enaki izvedbi je dražja za 280 evrov. Samodejni menjalnik poviša ceno fieste za dobra dva tisočaka, ta hip pa je najdražja različica s šestopenjskim samodejnim menjalnikom. Zanjo hočejo 16.840 evrov. Najmočnejša bencinski in dizelski motor bosta na voljo proti koncu leta, takrat pride tudi razkošni Vignale, prihodnje leto pa Active in ST.
Slovenskim kupcem je zaenkrat na voljo le 200 fiest, saj je tovarna polno zasedena, čakalna doba za takšno po želji pa se je razpotegnila na tri mesece do pol leta. Najbolj priljubljena pri nas bo sicer različica z 1,1-litrskim motorjem, petino prodaje bo prispeval 1,0-litrski Ecoboost, 15 odstotkov pa dizel.