Avto

Fordova frajla že trka na srca Slovencev

Na slovenske ceste je s ceno od 10.740 evrov zapeljala že osma generacija Fordove fieste, ki je v 41. letih prepričala že tisoče Slovencev. Na pogled ostaja stara znanka, zato pa je mladostna v kabini in predvsem zelo varna.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.08.2017 23:30
Čas branja: 6 min

Ford fiesta je avto, ki ima za marsikaterega Slovenca posebno mesto v srcu. Mnoge je v študentskih letih prevažala z zabave na zabavo, se izkazala na službenih poteh pa kot drugi ali celo prvi družinski avto, z njo pa so si bili vedno blizu tudi starejši. Letno je brez težav omrežila prek tisoč slovenskih kupcev, v sedmih generacijah pa so po svetu prodali prek 18 milijonov fiest – po prodaji je še vedno številka 1 v Veliki Britaniji, iz tekočih trakov pa vsakih 86 sekund zapelje nova.

Fiesti je ime nadel Henry Ford II osebno, ker se je dobro ujemalo z besedo Ford, z vizijo avtomobila in tudi s Fordovo navezo v Španiji, kjer so leta 1976 tudi začeli z njeno proizvodnjo. Fiesta pomeni tudi zabavo, milijonto pa so naredili že leta 1979.

Čeprav so se od leta 1976 časi in tehnologije spreminjali, je fiesta kupce ves ta čas navduševala z všečno obliko, kompaktnimi merami, varčnostjo in voznimi lastnostmi. V najnovejši generaciji je vse svoje odlike ohranila, se malce poredila, ob moderni kabini pa dobila tako prestižno (Vignale) kot tudi malce robustno različico (Active) ter kup varnostno-asistenčnih sistemov za še bolj brezskrbno nabiranje kilometrov.

V dolžino je fiesta pridobila 71 milimetrov in se potegnila na dobre 404 centimetre, v širino je obilnejša za 13 milimetrov, medosna razdalja pa je daljša za 4 mm in znaša 249 cm, zadaj pa prinaša 16 mm več prostora za kolena. Prtljažnik meri okoli 300 litrov, a je precej globok in daje občutek, da lahko zadovolji tudi družinske potrebe.

Pri Fordu se radi pohvalijo, da je fiesta tehnološko najbolj napreden majhen avtomobil na svetu, pod nos pa molijo dolg seznam (doplačljive) varnostne opreme. Osnovni Trend tako ponuja prilagodljivi omejevalnik hitrosti, sistem za opozarjanje pred nenamerno menjavo voznega pasu in pomočnika za vzdrževanje smeri.

Doplačilo je potrebno za samodejno zaviranje s prepoznavanjem pešcev (priporočamo), na voljo pa so tudi aktivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo za avtomobile v mrtvem kotu, koristno opozorilo za prečni promet v primeru vzvratne vožnje ter še nekaj drugih drugih.

Ker so zunanje linije pri fiesti bolj evolucija kot revolucija, je drugače v kabini. Tam so Fordovci poskrbeli za revolucijo: sedeži so udobni, počutje zelo dobro, armaturno ploščo so očistili nepotrebnih stikal (in jih del preselili na volan), jo obdali v prefinjene materiale, pred voznika med števce postavili velik informacijski zaslon, na sredini armaturke za potrebe multimedijskega sistema Sync3 lahko kraljuje tudi do 8-palčni lebdeči zaslon na dotik (na voljo še 4,2- in 6,5-palčni), za kakovosten zvok pa poskrbi ozvočenje Bang&Olufsen.

Jasno je, da pri Fordu z novo 3- ali 5-vratno fiesto tudi v Sloveniji ciljajo na pisano množico uporabnikov. Temu primerno je na voljo več opremskih različic, od »klasičnih« Trend ter Style in elegantne Titanium, do športnejše ST line in 200-konjske ST, robustne Active, ki z rahlo dvignjenim podvozjem, strešnimi nosilci in zaščitnimi oblogami spominja na trendovske križance ter prestižne Vignale.

Avtomobile je sicer možno prepoznati po različnih maskah ter nekaj karoserijskih dodatkih, če upoštevamo še dvobarvne kombinacije, motorno paleto ter veliko možnosti individualizacije pa je na voljo kar 20 tisoč kombinacij.

Fiesta je sicer narejena na povsem novi platformi, kar ji prinaša prihranek na teži, obenem pa je nared za sveže motorje. Za osnovo so na voljo trije motorji. 1,1-litrski z 51 in 63 kW (70 oziroma 86 KM), 1.0 Ecoboost s 74, 92 in 103 kW (100, 125 in 140 KM), dizelski pristaši pa si lahko omislijo 1.5 TDCi s 63 ali 88 kW (86 oziroma 120 KM). Vsi motorji, z izjemo 1,1-litrskega motorja, so serijsko povezani s šeststopenjskim menjalnikom, pri Ecoboost motorju s 74 kW je na voljo 6-stopenjski samodejni menjalnik, športno ST pa bo poganjal 1,5-litrski turbotrivaljnik.

Fiesta je na cesti spodobno hitra in živahna, po novem pa se tudi za 8 odstotkov hitreje ustavi. Vozniki bodo gotovo pohvalili ravno prav čvrsto podvozje (za 15 odstotkov povečana vzvojna togost), sodobne merilnike, širše koloteke, neposreden volan (trenje pri krmiljenju je zmanjšano za 20 odstotkov) in sistem vektoriranja navora, zaradi česar že pregovorno ljubi ovinke. Prve vtise smo nabirali v okolici Valladolida.

V najcenejši in najšibkejši Trend različici (predpriprava za radijski sprejemnik, klimatska naprava le pri samodejnem menjalniku) je fiesta naprodaj za 10.740 evrov, pri čemer je vštet redni popust v višini 1.800 evrov. Z motorjem ecoboost (74 kilovatov) in enako opremo, le da je dodan šeststopenjski ročni menjalnik, je avto na voljo za 12.230 evrov. Petvratna različica poviša ceno v prvem primeru za 280, v drugem pa za 290 evrov.

Najšibkejša (1,5-litrski agregat, 51 kilovatov, šeststopenjski ročni menjalnik) in opremsko najskromnejša dizelska različica s tremi vrati je doma za 12.920 evrov, petvratna fiesta v enaki izvedbi je dražja za 280 evrov. Samodejni menjalnik poviša ceno fieste za dobra dva tisočaka, ta hip pa je najdražja različica s šestopenjskim samodejnim menjalnikom. Zanjo hočejo 16.840 evrov. Najmočnejša bencinski in dizelski motor bosta na voljo proti koncu leta, takrat pride tudi razkošni Vignale, prihodnje leto pa Active in ST.

Slovenskim kupcem je zaenkrat na voljo le 200 fiest, saj je tovarna polno zasedena, čakalna doba za takšno po želji pa se je razpotegnila na tri mesece do pol leta. Najbolj priljubljena pri nas bo sicer različica z 1,1-litrskim motorjem, petino prodaje bo prispeval 1,0-litrski Ecoboost, 15 odstotkov pa dizel.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Za volanom nove fieste; pričakovali nismo nič manj
Avto
AvtoJanez Kovačič Za volanom nove fieste; pričakovali nismo nič manj 1

Vsakič, ko se v nižjem oziroma B-razredu pojavi nov model, se karte premešajo na novo. Fiesta, tokrat že v osmi generacijski izvedbi in s častitljivo zgodovino, računa na sam vrh, upravičeno. Avto prepriča, kaj manj niti nismo pričakovali.

FINANCE
Avto
Brezkompromisen dirkalnik, ki je Ford popeljal na pota stare slave
Avto
AvtoUroš Božin Brezkompromisen dirkalnik, ki je Ford popeljal na pota stare slave

Na naslednika legende iz 60. smo čakali dobrih 50 let. Čakanje se je izplačalo - ford GT je na 50. obletnico ponovil uspeh svojega predhodnika in zmagal na dirki Le Mans

FINANCE
Avto
Fordov paket za racionalne kupce
Avto
AvtoMatej Kačič Fordov paket za racionalne kupce 2

Pet vrat, pet sedežev, štirje metri dolžine, 270-litrski prtljažnik, en motor in en paket opreme za 10.750 evrov – to je Fordov ka+ za 150 nezahtevnih Slovencev.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Nemci pod pritiskom varuhov konkurence, izjemna fiesta in dizla v športnih telesih
Avto
AvtoMiloš Milač Nemci pod pritiskom varuhov konkurence, izjemna fiesta in dizla v športnih telesih

Zametki novega kartelnega dogovora med nemškimi proizvajalci avtomobilov, ta je vezan na sisteme za čiščenje dizelskih motorjev. Vozili smo novo fiesto, dizelskega porscheja macana in mercedes-benza C 250d coupe, na trg je zapeljala dostopna škoda rapid, opel pa je predstavil športno insignio GSI. Delavci v srbski tovarni FAS so si izborili povišico, Ford pa je predstavil naslednika legende - forda GT.

FINANCE
Avto
Ima vse, kar potrebujete
Avto
AvtoMatej Kačič Ima vse, kar potrebujete

Ford fiesta: Fordova frajla na pogled ostaja stara znanka, zato pa je mladostna v kabini in predvsem zelo varna.

FINANCE
Avto
Pet litrov čistega testosterona
Avto
AvtoMatej Kačič Pet litrov čistega testosterona

Ford mustang pozornost pritegne s svojim divjim videzom in napetimi mišicami, njegov mogočni petlitrski osemvaljnik pa sporoča, da tu ni prostora za mehkužce.