BMW je včeraj razkril že šesto generacijo superlimuzine M5, ki je močnejša, hitrejša, lažja in bolj požrešna od prejšnje. Štirikolesni pogon je izdelan v slogu BMW, prenos moči na prednja kolesa je lahko povsem prekinjen.
Vrhunci novega BMW M5
- Poganja ga v osnovi enak 4,4-litrski bencinski V8 z na novo razvitima turbopolnilnika, učinkovitim posrednim hlajenjem polnilnega zraka in višjim tlakom vbrizgavanja goriva.
- Motor zmore 441 kilovatov/600 konjskih moči in 750 newtonmetrov navora med 1.800 in 5.600 vrtljaji na minuto.
- Pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro traja le 3,4 sekunde (sekundo manj kot pri predhodniku), od 0 do 200 kilometrov na uro pa 11,1 sekunde (predhodnik v 13 sekundah). Največja hitrost je elektronsko omejena na 250 kilometrov, dodatek M driver’s mejo dvigne na 305 kilometrov na uro.
- Povprečna poraba goriva je 10,5 litra bencina na sto kilometrov (izpust je 241 gramov ogljikovega dioksida na kilometer), kar je 0,6 litra več kot pri predhodniku.
- Štirikolesni pogon M xDrive deluje s pomočjo osrednjega razdelilnega gonila z lamelno sklopko in porazdeljuje moč popolnoma prilagodljivo med sprednjo in zadnjo premo, odvisno od potreb.
- Aktivni M diferencial na zadnji premi prav tako deluje popolnoma prilagodljivo, ima učinek zapore med nič in 100 odstotki.
- Značaj M xDrive se lahko prilagodi po želji. Voznik lahko izbira med različnimi konfiguracijami, ki temeljijo na kombinacijah z načini DSC (DSC on, MDM, DSC off) in M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD).
- Trije načini M xDrive z izklopljenim DSC so namenjeni uporabi na dirkalni stezi. Tukaj lahko voznik izbira med tremi konfiguracijami, vključno z možnostjo, kjer se prenos moči izvaja izključno prek zadnjega kolesnega para (2WD).
- Osemstopenjski klasični samodejni menjalnik je nadomestil sedemstopenjskega dvosklopčnega. Dodatna funkcija drivelogic vozniku omogoča, da prilagodi njegovo delovanje. Pri uporabi na dirkališču osemstopenjski menjalnik M Steptronic omogoča bliskovite prestavne čase, obljublja BMW.
- Inženirji oddelka BMW M so preoblikovali širši bočni steni spredaj in sprednji odbijač, ki vključuje večje vstopne odprtine za zrak – za hladilne sisteme in zavore. Nov je tudi zadnji difuzor.
- Štirje zaključki izpušnega sistema in nastavitev zvoka s pomočjo krmiljenja loput v sistemu.
- Pokrov motorja je izdelan iz aluminija, streha pa iz plastike, ojačene z ogljikovimi vlakni (CFRP), lažji kot prej je tudi izpušni sistem.
- Novi M5 tehta 1.930 kilogramov, kljub štirikolesnemu pogonu je za 25 kilogramov lažji od predhodnika z zadnjim pogonom. Nova generacija serije 5 je sicer prinesla prihranek 100 kilogramov pri masi.
- Za doplačilo bodo na voljo M Carbon keramične zavore z zavornimi sedli zlate barve in 23 kilogramov manjšo maso kot klasične.
- Trgovci z vozili BMW M bodo naročila za novo vozilo BMW M5 sprejemali od septembra, v Nemčiji bo stal 117.900 evrov. Dobava je predvidena spomladi 2018.
- Vzporedno bo na voljo BMW M5 First Edition, različica posebne izdaje, omejene na 400 primerkov po vsem svetu. Ta ima kovinsko lakiranje BMW Individual Frozen Dark Red, zanjo pa bo treba odšteti dodatnih 19.500 evrov.
Foto: BMW