Avto

Dobitna kombinacija: picasso v garaži in Picasso na domači steni

Citroënov veliki enoprostorec ponuja spodobno količino družinskega udobja oziroma uporabnosti v simbiozi s praktičnostjo, a tega trg (še) ali pa ne prepozna več tako, kot bi bilo prav in pravično.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.08.2017 23:10
Čas branja: 7 min
Dobitna kombinacija: picasso v garaži in Picasso na domači steni
Grand je v primerjavi z običajnim picassom približno 17 centimetrov daljši, a zadka niso podaljšali nasilno. Stvar okusa in presoje, a se zdi daljši Citroënov enoprostorec celo skladnejši.

Picasso ali picasso, velika ali mala začetnica, je predvsem slovnično (avtomobilsko) vprašanje – nič tako usodnega, da bi se življenje bistveno spremenilo. Veliko usodnejši utegne biti odgovor na vprašanje, ali je v domači garaži picasso (ali Picasso) ali na steni Picasso. Če in ko je prvo, ste med številnimi, ko je drugo, med silno redkimi.

Marketinška naveza francoskega Citroëna, sestavnega dela skupine PSA, ki je pred nekaj meseci za smešen denar prevzela še nemški Opel (njegov nekdanji šef Karl Thomas Neumann utegne prav kmalu postati prvi človek nemškega Audija) in Picassa je dolga. Vedno je bila namenjena enoprostorcem in vsaj zanimivo bi bilo slišati, kje je francoska avtomobilska hiša videla smisel povezave z znamenitim slikarskim kubistom. Ampak tovrstni razlogi so skoraj vedno in vsaj nekoliko zaviti v tančico nekoliko teže razumljivih razlag in ni nujno, da kupcem oziroma lastnikom to tudi kaj pomeni.

Grand za dva dodatna sedeža

Pravzaprav je ta hip oziroma že nekaj časa tako, da bi bilo morda bolj učinkovito in v koraku s časom, ko bi Citroën ime oziroma oznako picasso ali Picasso namenil kakšnemu športnemu terencu. Z njimi ni prav obilno založen in tako ne žanje tako kot druge avtomobilske hiše, ki so pravočasno uganile skoraj neverjetno evropsko ljubezen do suvov vseh vrst, oblik in razredov. Prav ti obilo zažirajo tudi trg enoprostorcev, kot je grand C4 picasso.

Grand je, kolikor ni znano, oznaka za podaljšano verzijo in s tem tudi dva dodatna sedeža v zadku. Prav je razčistiti kar na začetku: sta res zasilna možnost oziroma izhod v sili z vsemi posledicami vred? Četudi sedenje v zadku nameniš manjšim otrokom, ti tiščijo kolena v naslonjala tistih v drugi vrsti. Ko je na krovu sedem ljudi, je vsaj tistih pet, ki jim je namenjeno življenje v drugi in tretji vrsti, na tesnem in tudi tistih šest dodatnih centimetrov prirastka pri medosni razdalji (284 centimetrov) v primerjavi s krajšo varianto ne prinaša kakšnega bistvenega olajšanja. Pa tudi od prtljažnika ostane bore malo, za malo večjo vrečko iz najboljšega soseda ali pa še to ne.

Orjaški prtljažnik

Povsem drugače je pri petih sedežih, saj je prtljažni volumen zelo spodobnih in uporabnih 645 litrov – družinski značaj granda je v tem primeru povsem nesporen. Nesporna je tudi njegova (prtljažna) uporabnost: brez nakladalnega roba, zloženi sedeži ustvarijo ravno površino, za silo tam zadaj tudi prespiš, a si to dobro zapomniš, kar pa ne velja zgolj za ta avtomobil. In še enkrat: enoprostorskost je v embrionalni povezavi z družinskostjo in grand picasso je povsem prepričljiv predstavnik te vrste.

Ker je torej grand, je v dolžino pridobil dobrih 17 centimetrov in se potegnil na zelo znosnih 460 centimetrov. Podaljšek v zadku ne deluje nasilno, je lično zlit v celoto. Čeprav grand picasso ni suv ali crossover, se vendarle sedi nekaj višje. Dobrodošlo, in to še posebej za tiste, ki se nad športnimi terenci navdušujej(m)o najbolj prav zaradi tega. Je pa imel sovoznikov sedež v predelu meč dodatno »naslonjalo« oziroma podaljšek – da bi bilo sedenje udobnejše. Če je sopotnik velik oziroma visok, je še kar, če je nižji, ga to zvečinoma moti. Je pa fino, ker so v drugi vrsti trije posamični sedeži enakih dimenzij in zato ni družinskega prepiranja, kdo bo moral sedeti na sredinskem, ki je običajno nekaj ožji.

Drugačen, citroënovski ...

Nasploh je notranjost toliko citroënovska, da je drugačna, a spet ne toliko, da bi to bilo v oči. Prednja šipa se zvije globoko čez voznikovo in sovoznikovo glavo, kar utegne biti sem in tja moteče. A zmoreš notranjost dobro zasenčiti, kar je v letošnjem poletju tako rekoč življenjskega, skoraj preživetvenega pomena.

Armaturna plošča je po običaju dvodelna, potisnjena v desno oziroma na sredino in dokaj globoko pod prednjo šipo. Čez preglednost digitalnih instrumentov se kljub tej »oddaljenosti« nič ne pritožujem, velik oziroma 12-palčni zaslon je tako ali tako upravljavsko središče, družbo mu dela še nekaj manjši oziroma sedempalčni zaslon na dotik. Čeprav torej pomaknjeno v sredino, ni preveč daleč od voznikovega pogleda; morda je (so) s tem vsaj nekoliko zadovoljen tudi sopotnik(i), ki ima(jo) tako boljši pregled nad »dogajanjem«, kar pogosto sodi v repertoar družinskega počutja v avtomobilu.

Za že tolikokrat omenjeno družinsko in s tem enoprostorsko uporabo je praktičnost seveda izjemnega pomena in zato se ne čudiš številnim odlagalnim prostorom. Žal se galska avtomobilska hiša pri konfiguraciji oziroma premikanje sedežev ni odločila za kakšna inovacijo, ki bi olajšala njihovo zlaganje – takšno, kot ga zmore ponuditi ne tako oddaljena konkurenca. Omenim še dve vozniški opazki: zavoljo prednjih trikotnih okenc (posledica enoprostotske zasnove) si med nekaj ostrejšim zavijanjem v levo prikrajšan za dobro preglednost, preglednost nazaj pa je takšna, kot pri večini sodobnih avtov – skromna.

Pomembna značilnost – dobro počutje

In vendar ne voznik ne sopotniki ne bi smeli povsem prezreti pomembnega – počutja. To je sicer težko posplošiti in domnevati, da vsi, ki so na krovu, čutijo enako, a se zdi, da vse tisto, kar so Francozi zapisali v obrazložitvi programa Citroën Advanced Comfort, ni zgolj mlatenje prazne slame. Pravijo, da ta program ponuja »inovativne, tehnološke in inteligentne rešitve za dobro počutje telesa in duha«. Sliši se precej marketinško, a je v tem nekaj soli, kajti izbrani notranji materiali in njihova dobra barvna usklajenost (če omenim zgolj to) delujeta prijazno, udobno, prijetno. Ali utegne štiri- ali morda petčlanska družina to vedno občutiti ali prepoznati, pa je že drugo vprašanje …

Enoprostorski značaj oziroma namen je tesno povezan z vrsto motorja – dizel utegne biti zakon. V zadnjem času precej manj, a 2.0-litrski HDI s 110 kilovati (150 konjskimi močmi) pri 3.750 vrtljajih in zelo spodobnim navorom 370 newtonmetrov pri 1.750 vrtljajih je tudi polno naloženemu avtu kos, vozniku pa tudi v nekaj malega veselja. Končna hitrost je prepričljiva (okoli 210 na uro), pospešek prav tako (9,7 sekunde do magičnih sto), poraba v povprečju tam okoli 6,7 litra, kar sicer ni kakšen poseben dosežek, velik minus tudi ne, pa čeprav tovarna navaja povprečno porabo vsega 4,3 litra. To, da so avtu in motorju na kožo pisane nekako daljše poti z dokaj veliko povprečno hitrostjo, mora biti razumljivo, še bolj to, da morebitno pretiravanje med ovinki odpade, ker sopotniki tega običajno ne prenesejo. Družinskost, pač.

V trenutni slovenski in seveda še bolj evropski avtomobilski pokrajini, ki se skoraj po božje navdušuje nad športnimi terenci, in to morda še najbolj na račun enoprostorcev, je grand picasso precej v senci. Je nekoliko krivično, a morda se suvovska ljubezen ohladi veliko prej, kot je videti ta hip. Veliki Citroënov enoprostorec ima v rokavu nekaj solidnih adutov, ki pa jih ne more spraviti v promet tako, kot bi bilo prav in tudi pravično. In najboljša kombinacija? Picasso ali picasso v garaži, pa Picasso na domači steni ali v bančnem trezorju.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Odlične bilance slovenskih avtotrgovcev, ovrženi miti o varčni vožnji in zoe, 2. del
Avto
AvtoMiloš Milač Odlične bilance slovenskih avtotrgovcev, ovrženi miti o varčni vožnji in zoe, 2. del

Slovenski avtomobilski trgovci se lahko veselijo, saj so v zadnjih nekaj letih močno popravili bilance. Razkrivamo številke največjih. Preverili smo nekatere mite o varni in varčni vožnji in opozorili na tiste, ki nikakor ne držijo, presenečeni boste. V pismu še o miniju cabrio, novem BMW M5 in marsičem drugem ...

FINANCE
Avto
Citroënov mali crossover kot novodobna xsara picasso
Avto
AvtoMiloš Milač Citroënov mali crossover kot novodobna xsara picasso

Citroën je sestavil simpatičen crossover C3 aircross, ki ima veliko elementov enoprostorca, veliko prilagodljivosti in zato igra vlogo velike uspešnice xsare picasso; tudi cena 13 tisočakov je vsaj navidezno zelo ugodna, za dobro opremljen in motoriziran avto pa boste odšteli dobrih 16 tisočakov

FINANCE
Avto
Veliko družinske racionalnosti in malo čustev
Avto
AvtoJanez Kovačič Veliko družinske racionalnosti in malo čustev 1

Zafira tourer je pravzaprav tipičen predstavnik srednjevelikih enoprostorcev, tiste avtomobilske vrste, ki doživlja opazen tržni eksodus

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
X postaja najmočnejša Oplova črka
Avto
AvtoJanez Kovačič X postaja najmočnejša Oplova črka

Nemški Opel, že nekaj mesecev v francoski lasti, predstavlja crosslanda X, novi avto družine X, ki jo bo po že znani mokki X konec leta dopolnil še grandland X

FINANCE
Avto
Takšen bo novi, vitkejši Opel
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi, vitkejši Opel

p(PSA#PSA) je dokončno, pet mesecev pred prvotnim ciljem, prevzel p(Opel#Opel). Ta pa že oblikuje vitkejšo vodstveno sestavo, načrtuje dobiček do leta 2020 in več sinergij med proizvajalcema.

FINANCE
Avto
Modni plemič, ob katerem zastane dih
Avto
AvtoMatej Kačič Modni plemič, ob katerem zastane dih 13

Audi Q2 s svojo mladostno podobo v urbani džungli postavlja nove trende, z mentaliteto prvakov osvaja predvsem ženska srca, a kaj ko gre njegova cena v razkazovanju vseh plemiških vrlin lahko tudi v nebo.