Avto

Mini prepih za maksi hedoniste

Mini cabrio je avtomobil poln emocij in pisan na kožo vsem, ki se radi predajajo užitkom v vožnji zgoraj brez, v različici Cooper S z dvolitrskim turbomotojem pa zadovolji še adrenalina željne.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.08.2017 00:10
Čas branja: 10 min

Hedonisti imajo pred seboj zgolj en cilj - uživanje življenja. Tega jih je že pred več kot dva tisoč leti in pol naučil grški filozof Aristip, Sokratov učenec. Aristip ni poznal avtomobilov, a če bi jih, bi svojim učencem priporočil takšnega zgoraj brez. Svoboda v vožnji pod milim nebom je namreč nekaj posebnega, kdor je poskusil, dobro ve.

Kabrioleti danes veljajo za čiste uživaške avtomobile, saj potnike po nekaj sekundah ročnega ali električnega zlaganja strehe preplavijo posebna čustva.

Prvinske užitke ob rohnjenju motorja še podkrepijo občutek svobode, toplina sonca, svež zrak in veter v laseh, kabrioleti pa poskrbijo tudi za opaznost in izpostavljenost voznika in potnikov.

V vlogi uživaškega avtomobila, ki zna zaigrati na mnoga čustva, se odlično znajde tudi Mini cabrio. Tretja generacija na novo obujene legende ne skriva vzporednic z običajno trivratno različico, razlik z izjemo platna praktično ni ter tudi takšen brez čvrste strehe ostaja drugačen od katerega koli drugega avtomobila na cesti.

Osnovna oblika seveda ostaja, a poleg naprednih LED žarometov spredaj in novega LED grafičnega podpisa zadaj, zaradi katerega je Mini cabrio ponoči opaznejši in atraktivnejši je novih prek tri tisoč delov.

Mini cabrio je tudi zrasel, dodatni centimetri pa so s seboj prinesli več prostora v notranjosti, prestiž, veliko varnosti in nekaj dodatnih milimetrov zvočne izolacije, zaradi katere je vožnja z zaprto streho vzorno tiha.

Tako kot klasični Mini je tudi novi kabriolet občutno večji v primerjavi s svojim predhodnikom, vseeno pa ostaja mini. Zdaj je za skoraj 10 centimetrov daljši (meri 3,85 metra), dobre štiri centimetre širši (172,7 cm) ter malenkost višji (141,5 cm), njegova medosna razdalja pa je pridobila skoraj tri centimetre (249,5 cm) .

To mu med drugim prinaša tudi za četrtino večji prtljažnik, ki ob odprti strehi meri 160 ob zaprti pa 215 litrov. Dovolj za vikend izlet v dvoje.

Čeprav je Mini v lasti nemške znamke BMW, dajo Bavarci veliko na angleško tradicijo. O tem priča tudi platnena streha, ki je bila v primeru testnega avtomobila okrašena s poslikavo »Union Jacka« - britanska zastava ne strehi je pač eden od zaščitnih znakov tega legendarnega modela in ob nostalgiji poskrbi za dodatno prepoznavnost modela.

Mini cabrio z zaprto streho sploh ne zgleda slabo, a kljub vsemu smo vsak trenutek izkoristili za vožnjo z zloženim platnom. Strešni mehanizem je tehnološko dovršen, saj omogoča vožnjo z delno odprtim platnom v stilu velike klasične sončne strehe ali pa pristno uživaško izkušnjo zgoraj brez.

Vožnja z oprto streho je prijetna tudi na avtocesti, za kar poskrbi plastična zložljiva protivetrna zaščita, ki se jo namesti za prednja sedeža.

Dokaj tih proces zlaganja povsem zaprte strehe s pomočjo elektrike traja 18 sekund in se lahko izvaja tudi med vožnjo do hitrosti 30 km/h. Morebitna nevihta ali dež voznika tako ne bosta prisilila k ustavljanju ob robu ceste in ročnemu zlaganju strehe. Za nameček ga pred dežjem lahko opozarja tudi aplikacija Mini connected, kar že močno diši po prihodnosti.

Bolj iz preteklosti pa je položaj zložene strehe, platno se namreč ne pospravi v zadek ampak ostane dokaj visoko na zadku avtomobila. Nostalgija ima pri Miniju tako prednost pred preglednostjo nazaj, ob ležerni vožnji s spuščeno streho po stari cesti proti obali to tako ni pomembno, v mestu pa se bo treba zanesti na bočna vzvratna ogledala.

Za parom vrat najdemo že znano okolje. Žlahtna kabina je praktično enaka tisti v drugih Minijih, kar pomeni prefinjeno zmes klasike in modernosti, zgledno ergonomijo, odlične materiale, vrhunsko izdelavo ter izjemen občutek za detajle.

Prepoznaven krožni zaslon na armaturni plošči obkrožajo LED elementi, ki svetijo v različnih barvah, gumb za zagon motorja je obrobljen z rdečo, stikala na sredinski konzoli in pod stropom spominjajo na pilotsko kabino, ambientalna osvetlitev v 12 barvah pa ponoči diskretno osvetljene obrobe vrat. Pika na i premijskemu videzu in občutku je poudarilo še rjavo usnje na sedežih s stilskimi vzorci.

Prednji sedeži so sicer dovolj dolgi ter ponujajo veliko oprijema na vseh delih telesa, na manj udobnih zadnjih dveh pa bodo brez pripomb sedeli predvsem otroci.

Prostora ni ravno veliko, naslonjali pa sta postavljeni precej navpično, zato bodo odrasli zadaj preživeli zgolj kratke skoke po mestu ali ob obali. Voznik in potniki pa se po novem lahko nadejajo dodatkov, ki smo jih vajeni iz prestižnejših bavarskih limuzin.

Mini varnostno namreč premore vse, kar imajo veliki ter ponuja pester nabor raznih pripomočkov. Med njimi so sistem za opozarjanje pred naletom in trkom s pešci s funkcijo zaviranja, aktivni tempomat, vzvratna kamera, sistem za pomoč pri parkiranju, projekcijski zaslon, pomočnik za dolge luči in sistem za prepoznavanje prometnih znakov.

Mini cabrio pa ne zna biti zgolj šarmanten, razposajen in varen, ampak tudi športen. Za to jamčijo napis Cooper S, napihnjen sprednji odbijač ter sredinsko nameščena dva zaključka izpušnih cevi na zadku.

Bolj športni videz kabriolet upraviči z dvolitrskim turbobencinskim motorjem, ki zmore 141 kilovatov (192 KM) pri 5.000 vrtljajih v minuti. Motor navduši tudi z navorom 280 Nm že pri 1.250 vrtljajih.

Zmogljivi motor, s katerim cabrio Cooper S z mesta do 100 km/h skoči v 7,1 sekunde ter doseže končno hitrost 228 km/h, je bil ob odličnih zavorah za piko na i povezan s klasičnim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Ta se je izkazal za zavidljivo hitrega, skoraj na nivoju dvosklopčnih, voznik pa mu po želji lahko ukazuje tudi ročno s pomočjo obvolanskih ušes.

Menjalnik v udobnem (Mid) in varčnem (Green) načinu razvaja z mehkim pretikanjem, pri priganjanju pa v športnem režimu prestavljanje navzgor pospremi pritajeno brbotanje in pokanje iz izpušnega sistema. Največ užitka in odlično zvočno kuliso tako ponuja vožnja s spuščeno streho na zaviti cesti, daleč stran od avtocest.

Mini namreč ne bi bil mini, če se tudi kot kabriolet ne bi peljal kot gokart. Podaljšano medosje in 135 kg dodatne teže (skupaj 1.370 kg) na račun ojačitev, ki jih zahteva konstrukcija avtomobila brez strehe, ga pri tem ne ovirajo.

Med ovinki tudi kot kabriolet Mini ostaja avtomobil s sprednjim pogonom, ki nima veliko konkurence. Avto se tudi zaradi čvrsto nastavljenega podvozja pelje kot po tirnicah, zadek vedno sledi liniji, nos pa odnaša le redko. Vožnja je tudi zaradi odzivnega volana športna in veseljaška.

Skoraj 200 konjev je treba tudi napojiti, še toliko bolj, če so se prej naprezali in kazali moč na vsakem metru asfalta. Poraba goriva s povprečjem devetih litrov tako vseeno ni previsoka (tovarna 7,1/4,8/5,6), zmerna noga pa bi jo ukrotila pri dobrih sedmih. A kdo bi gledal na porabo pri avtomobilu, ki ga pamet ne more priporočiti za nakup?

Kabriolet je avto, ki si ga človek privošči zaradi užitka, Mini cabrio pa je eden izmed najbolj uživaških avtomobilov za vožnjo z odprto streho. Če si ga srce in duša tako močno želita, potem bo tudi pamet zamižala ob dejstvu, da takšen Cooper S stane 4.400 evrov več kot klasična trivratna izvedba oziroma dobrih 32 tisočakov, z razkošno in pametno dodatno opremo pa se lahko dvigne tudi prek 44 tisoč evrov, kolikor je stal testni. Da, kabrioleti nikoli niso bili racionalen nakup, a kdo bi ob užitkih gledal na denar?

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Za volanom: prihranke voznega parka vam lahko prinesejo zaposleni
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom: prihranke voznega parka vam lahko prinesejo zaposleni

Slovenska podružnica Coca-Cole z več kot sto službenimi vozili je svoje zaposlene napotila na učne ure v AMZS Center varne vožnje na Vransko. Posledica njihovega na novo pridobljenega znanja pa je bil letni prihranek pri stroških goriva za kar 14 tisoč evrov.

FINANCE
Avto
Nemčija z zakonom dovolila avtonomno vožnjo v prometu
Avto
AvtoMiloš Milač Nemčija z zakonom dovolila avtonomno vožnjo v prometu 14

Dopolnilo zakona o prometu in cestah, ki dovoljuje povsem avtonomno vožnjo do hitrosti 60 kilometrov na uro, je sprejela 20. junija. Audi A8 z avtopilotom AI je prvi avto, ki to omogoča.

FINANCE
Članki
Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje
PRO
Članki
ČlankiMatej Kačič Na cesti se znajdemo, a cenimo sodobno pomoč in udobje (PRO)

Poslovne ali zasebne poti, obiski poslovnih partnerjev v tujini, servis pri stranki, veliko avtocestnih kilometrov … tako ali drugače ste vedno prišli na cilj, res pa je, da skoraj nikoli tako preprosto in varno kot danes

FINANCE
Avto
Odlične bilance slovenskih avtotrgovcev, ovrženi miti o varčni vožnji in zoe, 2. del
Avto
AvtoMiloš Milač Odlične bilance slovenskih avtotrgovcev, ovrženi miti o varčni vožnji in zoe, 2. del

Slovenski avtomobilski trgovci se lahko veselijo, saj so v zadnjih nekaj letih močno popravili bilance. Razkrivamo številke največjih. Preverili smo nekatere mite o varni in varčni vožnji in opozorili na tiste, ki nikakor ne držijo, presenečeni boste. V pismu še o miniju cabrio, novem BMW M5 in marsičem drugem ...

Bolezni
Vozniki z blago demenco še lahko vozijo
BolezniVozniki z blago demenco še lahko vozijo

Z demografskimi spremembami in naraščanjem števila starejših ljudi se povečuje število voznikov osebnih vozil, starejših od 65 let. Imeti lasten prevoz je zanje zelo pomembno, saj pomeni svobodo in neodvisnost od pomoči drugih, olajša nakupovanje, obisk zdravnika, odraslih otrok, prijateljev in znancev..., še zlasti na podeželju, kjer je slabo urejen javni prevoz.

FINANCE
Avto
S treningom varčne vožnje in nekaj triki do prihrankov, merjenih v tisočakih
Avto
AvtoBoštjan Paušer S treningom varčne vožnje in nekaj triki do prihrankov, merjenih v tisočakih

Ob upoštevanju pravil varčne vožnje in opravljenem treningu lahko vaš voznik letno prihrani prek tri tisoč evrov; cenejše je tudi zavarovanje.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)