Redke so priložnosti zagnati stroj, ki je dolgoročno obsojen na propad, čeprav sodi med bisere motorogradnje – mogočen 12-valjni motor s 610 »konji« se do stotice izstreli v 3,9 sekunde in že naslednji hip se je mogoče zazibati v razkošje foteljev v zadnjem delu, kjer vas čakajo tri tablice, hladilnik … To smo doživeli v objemu BMW M760Li xDrive, trenutno najdražjega, najmočnejšega, najdaljšega in pri pospeških najhitrejšega serijskega BMW.
Avtomobilu, ki je bil zasnovan in ustvarjen za najbogatejše zemljane, vse, ki jim je rolls-royce preveč tradicionalen, mercedes-benz razreda S preveč pogost in audi A8 premalo uveljavljen. Takšen BMW ponuja kopico nasprotij. V času elektrifikacije, ki hitro teče tudi pri tej hiši, se pod motornim pokrovom vrti povsem klasičen, sicer izjemno sodoben, 12-valjni stroj z visokimi (tudi uradnimi izpusti) ogljikovega dioksida.
Nore številke: 6,6 litra, 610 konjev, 3,9 sekunde...
Stroj, ki jemlje dih, je primer presežkov na celi črti. Ima kar 6,6 litra prostornine (podoben poganja rolls-roycea ghosta in wraitha), 12 valjev, dva turbopolnilnika, 448 kilovatov (610 konjskih moči) in 800 newtonmetrov navora pri 1.500 do pet tisoč vrtljajev v minuti. Ko te številke izkusiš v praksi, ti vzame sapo. Sprva ob zagonu, ki ni ne slišen ne zaznaven. Le odločnejši pritisk na plin rahlo zaziba superlimuzino, ki ima kljub sodobni zgradbi iz karbona, aluminija in jekla kar 2,2 tone mase.
Od pospeška se povesi želodec
V ozadju odlično izoliranega motornega prostora pa se sliši gromko grmenje mogočnega stroja. Menjalnik v D in plin … stroj začne hipno in odločno pospeševati, pritisk teles na mehke usnjene sedeže pa je primerljiv s tistim v letalu, ki se požene po letalski stezi in kar ne pojenja. Pri polnem plinu imaš občutek, da se ti je povesil želodec in da bo avto ravnokar poletel, saj motorju kar ne zmanjka sape, pravzaprav nikoli.
Le projekcija prikazovalnika na prednje steklo ob vsakem pospeševanju znova in znova, ko se avto dvigne kot gliser, številke izriše kakšen centimeter ali dva višje. Ob tem mogočen stroj vselej ostaja akustično vljuden, tih, miren, tam v ozadju brezhibno in neslišno opravlja svoje delo. Žeja je precejšnja, a razumljiva. BMW navaja 12,8 litra, testna vožnja pa je ponudila razpon od 12 do 20 litrov in povprečje 14,7 litra. Ni veliko glede na vse. Drame je zaradi vljudnosti motorja, kljub izjemni zalogi moči, pravzaprav malo.
Hiter, a ne dirkaški
Limuzina z zmogljivostmi na ravni superšportnikov se s športnostjo le spogleduje, ponuja dobro in natančno lego v zavojih, podprto z elektronsko nastavljivim zračnim podvozjem. Odziven, a ne kirurško natančen volanski mehanizem, čvrste zavore, ki sicer dajejo vedeti, da ustavljajo res veliko maso, in mere, ki so sicer lahkotno obvladljive, a vseeno precejšnje na ozkih ulicah in pri manevriranju. BMW M760Li xDrive je dolg kar 5,24 metra, zato je seveda tudi prostoren, kar gosposko razkošen. Prednji del ni nič novega, tu je sedmica klasična, sodobna in ne tako bahava kot razred S.
Intimen prostor za potnike
Zadnji del je poglavje zase, intimen prostor, obdan z mehkim gladkim in brušenim usnjem, širokima foteljema paketa ekskluzivni salon, pri katerih je mogoče nastaviti skoraj vse, od naklona sedalnega in naklonskega dela, se poigrati z mikroklimo v zadnjem delu, si postreči iz doplačljivega hladilnika med sedežema, ki krade prostor 515-litrskemu prtljažniku, se prek dotika ali daljinca poigrati z eno od treh tablic ali pa preprosto omahniti v spanec, če je šofer dovolj vljuden, da vam ga privošči.
Darilo za Furs, prek sto tisočakov davka
Cena najzmogljivejše in najdražje sedmice ima zanimivo ozadje. V osnovi avto stane 238.900 evrov, kar je nekaj več kot razred S z osemvaljnim motorjem in precej manj kot S z 12-valjnim. V ceno pa je že vštetih prek sto tisoč evrov slovenskega davka. Če si privoščite nekaj malenkosti, lahko zraste tudi do slabih 280 tisočakov. Za to ceno seveda ne manjka nič, niti vrhunski hi-fi Bowers & Wilkins, laserski žarometi, posebna 20-palčna kolesa in vozni asistenti. Ti sicer niso na povsem najvišji ravni, sedmica je manj samostojna pri vožnji kot nekateri tekmeci.
Foto: Miloš Milač