V letošnje saharsko poletje se je pripeljal tudi komaj kaj spremenjeni in za nekaj skromnih centimetrov daljši X-trail, nežni športni terenec ali morda crossover, ki smo ga vozili v okolici nekdaj cesarskega Dunaja.
Evropskemu galopu športnih terencev, ki vse bolj postajajo crossoverji, se je pridružil tudi X-trail. Je največji in tudi najbolj nobel v evropski oziroma slovenski ponudbi japonske avtomobilske hiše, že precej časa v sorazmerno srečnem zakonu s francoskim Renaultom. In ker je to menda najbolje prodajani športni terenec na avtomobilski obli, se v saharsko poletje vozi minimalistično drugačen - prav toliko, da ni enak kot je bil.
Nissan ima bogato, predvsem pa tržno uspešno zgodovino s pravimi terenci, ki so zadnja leta dobili pridevnik športni. Zato so terensko manj kleni in grobi, pa veliko bolj udobni in uglajeni. Točno tako levitev je z leti opravil X-trail in tudi sedanja gre v smeri večjega udobja, praktičnosti, varnosti, povezljivosti in avtonomne vožnje. Japonci, pogosto zadržani in nekako zdravorazumski tedaj, ko gre za moč oziroma kilovate in razkošje, postajajo tudi pri slednjem vendarle nekoliko odločnejši. Toda kdor išče pri prenovljenem X-trailu, ki prihaja jeseni, kakšen izrazit prestiž, bo utegnil biti vsaj malce razočaran.
Malenkost daljši, pa z večjim prtljažnikom
V skladu s to filozofijo se je Nissanov športni terenec- na uradni spletni strani slovenskega zastopnika ga dosledno uvrščajo med crossoverje – malenkostno potegnil (plus 50 milimetrov na 469 centimetrov), medtem ko drugih dimenzij, vključno z medosno razdaljo (270 centimetrov) niso spreminjali. Tudi odslej je na voljo v pet ali sedemsedežni varianti; pri prvi je dodatnih 15 litrov pridobil prtljažnik (565 litrov), volumen pri sedemsedežni je ostal enak. Ko so sedeži zloženi, bodisi v drugi bodisi v tretji vrsti, gre v avto največ 1996 litrov raznolike prtljage.
In končno se je električnemu odpiranju/zapiranju prtljažnega prostora pridružilo še njegovo prostonožno odpiranje, že precej časa v veljavi marsikje – brcneš pod odbijač in vrata prtljažnika se odprejo, kar je ena najboljših avtomobilskih domislic zadnjega časa. Količnik zračnega upora je solidnih 0,32, se je pa X-trail preoblekel v štiri nove in živahne barve, ki imajo vse biserni odtenek – biserno oranžno, biserno rdečo, biserno kovinsko modro in biserno temno rjavo. Čeprav okusi ne štejejo, se mu biserno oranžno lepo poda.
Dokaj hitro našteješ (čeprav jih pač ne moreš prepoznati) spremembe zunanjosti. Spredaj je dovolj prepoznavna maska v obliki V-motion, drugačna sta oba žarometa, odvisno tudi od tega, ali svetita halogensko ali pa morda z LED diodami. Slednje sledijo zavijanju avtomobila, pravijo tudi, da je snop dolgih luči sedaj nekaj širši. Zadnji odbijač je dobil novo obliko in nekaj kroma, drugače so nameščene parkirni senzorji spredaj in zadaj, malce so se pomudili tudi pri kolesnih platiščih, ki so lahko v najbogatejši opremi (ali za doplačilo) celo 19-palčna.
Notranjost dokazuje, da je X-trail v primerjavi s prav tako nežno prenovljeno v qashqaiju imenitnejša, prostornejša, tudi udobnejša. Volan je nov in ponuja boljši oprijem, novost so tudi ogrevani sedeži v prvi in drugi, ne pa tudi v tretji vrsti. Sedi se seveda nekaj višje, tudi v usnju bodisi v rjavi bodisi črni barvi. Bil je že skrajni čas, da ponudijo nekaj malega razkošja tudi v tem pogledu, kajti številni X-trailovi konkurenti se s tem dičijo že precej časa.
Po novem tudi ozvočenje Bose
Armatura dokazuje pričakovano zadržanost in klasičnost: lična arhitektura, seveda spodobna ergonomija, ne prevelik multifunkcijski zaslon nad ročico menjalnika. Sedenje za voznikom in sovoznikom ne ponuja kakšnih izjemnih presežkov, a je daleč od utesnjenosti tako po višini kot prostoru za kolena. Nabor dodatkov, ki so na voljo serijsko ali za doplačilu, ob usnju povečuje ozvočenje Bose (serijsko pri izvedenki tekna), pa tudi digitalni radio DAB, medtem ko je sistem za satelitsko navigacijo z zaslonom na dotik nissanconnect dobil nov uporabniški vmesnik, ki deluje kot aplikacija.
Zadržan v pogledu razkošja, zadržan v smislu motorne ponudbe je X-trail tudi po novem. Lani predstavljeni 2,0-litrski dizel s 130 kilovati/177 konjskimi močmi in 380 newtonmetrov navora pri 2.000 vrtljajih predstavlja vrh, pri čemer si je mogoče omisliti pogon na štiri ali zgolj na prednji kolesni par v kombinaciji z ročnim 6-stopenjskim ali samodejnim brezstopenjskim menjalnikom CVT XTronic. Ta se zdi uporabnejši – ne glede na to, ali bo X-trail kadarkoli doživel kakšno terensko preiskušnjo ali pa se mu bo življenje zvečinoma odvijalo na asfaltu. Glede zmogljivosti zgolj standarda opazka: skoraj 200 km/h najvišje hitrosti ni spornih, tudi tovarniško zapisani izpust CO2 v vrednosti od 145 do 158 g/km verjetno ne, a kombinirana poraba šest litrov je precej pobožna želja…
Sicer pa sta v ponudbo še dva agregata. Večjemu in zmogljivejšemu dizlu dela družbo 1,6-litrski motor ((96 kilovatov/128 »konjev« in 320 newtonmetrov navora) ter 1,6-litrski bencinski s 120 kiovati oziroma 163 »konji«. Slednji utegne biti zavoljo vse bolj opazne evropske dizelske abstinence veliko bolj v ospredju kot doslej, pa naj bo predrugačeni X-trail športni terenec ali pa crossover.
Foto: Janez Kovačič in Nissan