Avto

To so vrline Nissanovega družinskega SUV

Ko je priljubljeni qashqai premajhen, v ospredje stopi precej podobni, a večji x-trail. Preverili smo katere prednosti mu je prinesla prenova

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.08.2017 12:34
Čas branja: 6 min
To so vrline Nissanovega družinskega SUV
Prenovljeni X-trail je v evropski oziroma slovenski ponudbi Nissanovih športnih terencev najbolj največji in tudi najbolj nobel. Toda pričakovati kakšen izrazit prestiž bi bilo preveč in precej v nasprotju z japonsko avtomobilsko filozofijo.

V letošnje saharsko poletje se je pripeljal tudi komaj kaj spremenjeni in za nekaj skromnih centimetrov daljši X-trail, nežni športni terenec ali morda crossover, ki smo ga vozili v okolici nekdaj cesarskega Dunaja.

Evropskemu galopu športnih terencev, ki vse bolj postajajo crossoverji, se je pridružil tudi X-trail. Je največji in tudi najbolj nobel v evropski oziroma slovenski ponudbi japonske avtomobilske hiše, že precej časa v sorazmerno srečnem zakonu s francoskim Renaultom. In ker je to menda najbolje prodajani športni terenec na avtomobilski obli, se v saharsko poletje vozi minimalistično drugačen - prav toliko, da ni enak kot je bil.

Nissan ima bogato, predvsem pa tržno uspešno zgodovino s pravimi terenci, ki so zadnja leta dobili pridevnik športni. Zato so terensko manj kleni in grobi, pa veliko bolj udobni in uglajeni. Točno tako levitev je z leti opravil X-trail in tudi sedanja gre v smeri večjega udobja, praktičnosti, varnosti, povezljivosti in avtonomne vožnje. Japonci, pogosto zadržani in nekako zdravorazumski tedaj, ko gre za moč oziroma kilovate in razkošje, postajajo tudi pri slednjem vendarle nekoliko odločnejši. Toda kdor išče pri prenovljenem X-trailu, ki prihaja jeseni, kakšen izrazit prestiž, bo utegnil biti vsaj malce razočaran.

Malenkost daljši, pa z večjim prtljažnikom

V skladu s to filozofijo se je Nissanov športni terenec- na uradni spletni strani slovenskega zastopnika ga dosledno uvrščajo med crossoverje – malenkostno potegnil (plus 50 milimetrov na 469 centimetrov), medtem ko drugih dimenzij, vključno z medosno razdaljo (270 centimetrov) niso spreminjali. Tudi odslej je na voljo v pet ali sedemsedežni varianti; pri prvi je dodatnih 15 litrov pridobil prtljažnik (565 litrov), volumen pri sedemsedežni je ostal enak. Ko so sedeži zloženi, bodisi v drugi bodisi v tretji vrsti, gre v avto največ 1996 litrov raznolike prtljage.

In končno se je električnemu odpiranju/zapiranju prtljažnega prostora pridružilo še njegovo prostonožno odpiranje, že precej časa v veljavi marsikje – brcneš pod odbijač in vrata prtljažnika se odprejo, kar je ena najboljših avtomobilskih domislic zadnjega časa. Količnik zračnega upora je solidnih 0,32, se je pa X-trail preoblekel v štiri nove in živahne barve, ki imajo vse biserni odtenek – biserno oranžno, biserno rdečo, biserno kovinsko modro in biserno temno rjavo. Čeprav okusi ne štejejo, se mu biserno oranžno lepo poda.

Dokaj hitro našteješ (čeprav jih pač ne moreš prepoznati) spremembe zunanjosti. Spredaj je dovolj prepoznavna maska v obliki V-motion, drugačna sta oba žarometa, odvisno tudi od tega, ali svetita halogensko ali pa morda z LED diodami. Slednje sledijo zavijanju avtomobila, pravijo tudi, da je snop dolgih luči sedaj nekaj širši. Zadnji odbijač je dobil novo obliko in nekaj kroma, drugače so nameščene parkirni senzorji spredaj in zadaj, malce so se pomudili tudi pri kolesnih platiščih, ki so lahko v najbogatejši opremi (ali za doplačilo) celo 19-palčna.

Notranjost dokazuje, da je X-trail v primerjavi s prav tako nežno prenovljeno v qashqaiju imenitnejša, prostornejša, tudi udobnejša. Volan je nov in ponuja boljši oprijem, novost so tudi ogrevani sedeži v prvi in drugi, ne pa tudi v tretji vrsti. Sedi se seveda nekaj višje, tudi v usnju bodisi v rjavi bodisi črni barvi. Bil je že skrajni čas, da ponudijo nekaj malega razkošja tudi v tem pogledu, kajti številni X-trailovi konkurenti se s tem dičijo že precej časa.

Po novem tudi ozvočenje Bose

Armatura dokazuje pričakovano zadržanost in klasičnost: lična arhitektura, seveda spodobna ergonomija, ne prevelik multifunkcijski zaslon nad ročico menjalnika. Sedenje za voznikom in sovoznikom ne ponuja kakšnih izjemnih presežkov, a je daleč od utesnjenosti tako po višini kot prostoru za kolena. Nabor dodatkov, ki so na voljo serijsko ali za doplačilu, ob usnju povečuje ozvočenje Bose (serijsko pri izvedenki tekna), pa tudi digitalni radio DAB, medtem ko je sistem za satelitsko navigacijo z zaslonom na dotik nissanconnect dobil nov uporabniški vmesnik, ki deluje kot aplikacija.

Zadržan v pogledu razkošja, zadržan v smislu motorne ponudbe je X-trail tudi po novem. Lani predstavljeni 2,0-litrski dizel s 130 kilovati/177 konjskimi močmi in 380 newtonmetrov navora pri 2.000 vrtljajih predstavlja vrh, pri čemer si je mogoče omisliti pogon na štiri ali zgolj na prednji kolesni par v kombinaciji z ročnim 6-stopenjskim ali samodejnim brezstopenjskim menjalnikom CVT XTronic. Ta se zdi uporabnejši – ne glede na to, ali bo X-trail kadarkoli doživel kakšno terensko preiskušnjo ali pa se mu bo življenje zvečinoma odvijalo na asfaltu. Glede zmogljivosti zgolj standarda opazka: skoraj 200 km/h najvišje hitrosti ni spornih, tudi tovarniško zapisani izpust CO2 v vrednosti od 145 do 158 g/km verjetno ne, a kombinirana poraba šest litrov je precej pobožna želja…

Sicer pa sta v ponudbo še dva agregata. Večjemu in zmogljivejšemu dizlu dela družbo 1,6-litrski motor ((96 kilovatov/128 »konjev« in 320 newtonmetrov navora) ter 1,6-litrski bencinski s 120 kiovati oziroma 163 »konji«. Slednji utegne biti zavoljo vse bolj opazne evropske dizelske abstinence veliko bolj v ospredju kot doslej, pa naj bo predrugačeni X-trail športni terenec ali pa crossover.

Foto: Janez Kovačič in Nissan

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Prenova za najbolje prodajani SUV na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Prenova za najbolje prodajani SUV na svetu

Nissanov športni terenec x-trail je lani dobil rahlo prenovo, ki na prvi pogled niti ni tako opazna. V podrobnostih pa so oblikovalci in inženirji pripravili veliko novosti.

FINANCE
Avto
S stilom v tretje življenjsko obdobje
Avto
AvtoMatej Kačič S stilom v tretje življenjsko obdobje

Renault captur je s prenovo dobil tudi prestižno različico Initiale Paris, ki z bogato opremo, napredno tehnologijo, dvosklopčnim menjalnikom in višjim sedenjem odkrito piha na dušo starejšim.

FINANCE
Avto
Suveren delavec, ki je odličen tudi zasebno
Avto
AvtoMatej Kačič Suveren delavec, ki je odličen tudi zasebno

VW transporter je v šesti generaciji na voljo v mnogih različicah, ki služijo predvsem obrti in poslu, zasebno pa nas je prepričal z lahkotnostjo v vsakodnevnem prometu, prilagodljivostjo in praktičnostjo.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Toyotin malček, ki zna popihati na dušo
Avto
AvtoMatej Kačič Toyotin malček, ki zna popihati na dušo

Toyota je na slovenski trg pripeljala prenovljeni aygo, ki želi igrati vlogo dobro opremljenega avtomobila za dosegljivo ceno ter letno prepričati okrog 150 kupcev.

FINANCE
Avto
Avto, ki je povzročil tektonske spremembe na trgu
Avto
AvtoJanez Kovačič Avto, ki je povzročil tektonske spremembe na trgu 33

Japonski p(Nissan#Nissan) je z leta 2007 rojenim qash­qaiem­ ustvaril razred mehkih športnih terencev, ki si danes režejo deset odstotkov trga in kupce kradejo drugim modelom. Kaj je spremenil na prodajnem prvaku, smo ugotavljali na prvih vožnjah po Dunaju.

FINANCE
Avto
Prava partnerka za prosti čas
Avto
AvtoMatej Kačič Prava partnerka za prosti čas

Nissan navara je priročna velikanka, kljub poltovornjaški zasnovi pa še zdaleč ni "le" profesionalna delovna mula, ampak tudi prijetna zasebna pomočnica, s katero se rad podaš v svet užitkov in zabave.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)