Desetletje slovenskega avtomobilskega trga v številkah: Slovenci smo spet ponoreli za avtomobili, kupujemo večje in dražje, prenavljamo star vozni park. Med znamkami pa so napredovale predvsem Volkswagen, Škoda in Dacia. V prvem polletju 2017 smo Slovenci registrirali 43 tisoč novih vozil, kar je desetino več kot v doslej rekordnem prvem polletju 2008, torej tik preden je udarila svetovna gospodarska kriza. Za nov avto je potrebnih precej manj povprečnih plač kot leta 2007.
Prodaja avtomobilov se je okrepila tudi v EU, piše Uroš Božin. Po podatkih Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) se je prodaja avtomobilov v prvi polovici leta 2017 v Evropska unija" title="Evropska unija">Evropski uniji povečala za 4,6 odstotka. Povpraševanje je preseglo napovedi, ki so predvidele počasno rast, in doseglo največjo prodajo s predkrizne ravni junija 2007. Katere znamke so najbolj napredovale?
Resničen doseg dizelske čistke Nemcev: »Pričakujem povečan prihod rabljenih dizlov, ki ustrezajo okoljskim predpisom Euro4, tudi v Slovenijo, saj ne verjamem, da jih bodo nemški trgovci v celoti poslali na uničenje. Zakaj bi jih, če jih lahko prodajo na druge, okoljsko manj občutljive trge! Pri nas velja, da karkoli je bilo kadarkoli registrirano v Evropi, se lahko registrira tudi pri nas. Omejitev glede predpisov Euro ni, so le pribitki na avtomobile, ki bolj onesnažujejo. Zato ni dvoma, ti avtomobili bodo po nizkih cenah prišli v Slovenijo, pa tudi na Hrvaško, v Bosno, Albanijo in druge države,« komentira poznavalec panoge.
Matejeva izkušnja z nissanom navaro, terenskim poltovornjakom, s katerim je raziskoval Balkan in se odpeljal vse do grške Lefkade. Navara je bila opremljena z zmogljivim 190-konjskim turbodizlom in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Testni primerek je pomenil vrh ponudbe in s tem ceno 41.500 evrov.
Podrobneje o navari še v testu tega terenskega poltovornjaka.
Pred testom najdražjega BMW M760iL xDrive smo se spomnili na intervju z direktorjem slovenskega BMW Maciejem Galantom, ki je opozoril, da bavarska limuzina pri nas stane 80 tisoč evrov več kot v Nemčiji, zaradi bizarno visokih davkov, seveda. Kaj je še povedal izkušen finančnik iz Poljske, ki nima dlake na jeziku.
V času elektrike Mazda stavi na klasiko, na klasični motor z notranjim izgorevanjem. Mazda bo kot prvi proizvajalec na svetu serijsko izdelovala motor z notranjim izgorevanjem, ki bo namesto svečk uporabljal kompresijo in imel od 20 do 30 odstotkov manjšo porabo.
Oblaki nad avtomobilsko industrijo in vpliv na slovensko gospodarstvo. Prihaja do zasuka, prehoda iz ene v drugo tehnologijo, pravi analitik za evropski avtomobilski trg pri Bloomberg Inteligenceu Michael Dean" title="Michael Dean">Michael Dean.
Tesla kot Apple, BMW pa kot Nokia in zakaj je to pomembno za Slovenijo, v komentarju razmišlja urednik Jurij Šimac. Res prihaja do takšnih skrajnosti, ki jih poudarjajo tudi tuji finančni mediji?
Za konec še o kontroverzni Tesli, ki ima prav tako kontroverzne rezultate. Ameriški proizvajalec je povečal prihodke in tudi izgubo.
Uspešen delovni teden vam želim!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.