Poltovornjaki vse bolj brišejo mejo med svojim prvotnim namenom in zahtevami sodobnega življenjskega sloga, odlično pa se znajdejo tudi na aktivnem dopustu z družino ali prijatelji.
So vladarji tretjega sveta, kar pomislite na mnoge prizore iz Afrike, Azije in Južne Amerike, kjer se v kesonu ob kupu zabojev in vreč nečesa prevaža še cel kup ljudi in živali. Prednosti zmogljivega pogona, robustne zasnove in ogromno prostora v zadku pozdravljajo tudi tam, kamor tovornjaki zaradi svojih dimenzij in zahtevnosti terena nikoli ne pridejo.
Tudi v najbolj zakotnih delih kakega grškega otoka boste tako opazili – poltovornjak. Če v njem ne bo gradbeni material, namenjen zidanju kake luksuzne vile sredi ničesar, pa bodo v njem zaloge živil za primer vesoljnega potopa, morda kup kamnov, ki jih potrebujejo na drugi strani otoka, ali pa bo kdo na kopanje odpeljal še za celo vas otrok.
Po duši zabavni robustneži
A kdo drug kot Američani bi v poltovornjakih odkril še bolj prijetno plat? Pick-upi postajajo vse bolj športnoterenski. Od ponedeljka do petka lahko služijo kot delovno orodje, v prostem času pa s svojo zasnovo in udobjem zlahka poskrbijo za nepozabne aktivne družinske počitnice, pri čemer z zajetnim tovornim delom odpihnejo skrbi navdušencem nad raznimi konjički in tudi nad vodnimi športi, ki zahtevajo veliko opreme – kot je denimo kajtanje.
O tem smo se na potepanju po grški Lefkadi prepričali tudi sami za volanom Nissanove navare z zmogljivim 190-konjskim turbodizlom ter sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Testni primerek je pomenil vrh ponudbe in s tem ceno 41.500 evrov, z nižjo stopnjo opreme in nekaj manj opreme pa bi prihranili tri tisočake.
Na otok v Jonskem morju so nas zvabili dostopnost po cesti, čudovite peščene plaže, strmi klifi, z oljkami zasajena obala, gorata skalnata pokrajina v objemu borovcev v višjih predelih, vrhunska grška kulinarika ter predvsem stabilen termični veter za vodne športe.
Navara se v takšnih pustolovsko-zabavnih razmerah počuti kot doma, kar podkrepi že mehkejša zunanja podoba vozila, ki do kesona sledi Nissanovim oblikovalskim smernicam.
Na pogled privlačen poltovornjak tako kaže precej elementov iz sveta športnih terencev – na trg pick-up vozil Nissan prinaša uglajenost, slog, udobje in kakovost osebnega vozila, pa tudi napredne tehnologije.
Masivni kromirani dodatki in obrobe na impozantnem nosu, zajetni pragovi, strešne sani, lita platišča … vse to so modni prijemi, ki na terenu in pri delu ne štejejo prav veliko, vtis pa naredijo v mestu, pred prijatelji in seveda na plaži.
Krepko natovorjeni proti otoku božanske lepote
Lefkada slovi kot ena najboljših kajtarskih destinacij v Grčiji in širše na Balkanu, saj so razmere primerne tako za izkušene kajtarje kot tudi začetnike. V prvem delu počitnic raziskovanje otoka, znanih in malo manj znanih plaž, vasic in odkrivanje skritih kotičkov, v drugem pa kajtanje na treh različnih krajih se mnogim sliši kot vrhunska dopustniška kombinacija.
Pri izbiri prevoznega sredstva pa lahko nastanejo težave, kam z vso počitniško in športno prtljago. Sami smo vse skupaj »napokali« v velik keson, ki je visok dobrih 47 centimetrov, dolg 158 in širok 156 centimetrov, vanj pa gre poleg opreme za kajtanje lahko tudi kaj drugega, denimo kolesa, motocikel, oprema za piknik ali kampiranje ... Nosilnost kesona do 1.047 kilogramov bremena in vlečna moč do 3,5 tone izpolnijo pogoje za tisoč in en hobi.
Ker nismo vedeli, kam vse nas bo pot zanesla, smo dopustniško brezbrižnost podkrepili tudi z navarinim priključljivim štirikolesnim pogonom.
Za zahtevnejše terene sta bila pod kabino za pet potnikov še reduktor, ki poskrbi za več navora pri hitrosti do 50 kilometrov na uro, ter zapora zadnjega diferenciala, ki lahko pride prav kot rešilna bilka v pesku ali mivki pri udobnem dostopanju na »spot«. Navarin kleni terenski stas namreč zaznamujejo tudi 23-centimetrska oddaljenost od tal, širok pristopni (30,4 stopinje) in izstopni kot (25,6 stopinje) ter možnost prehoda do 60 centimetrov visoke gladine vode.
Za približno dve Ljubljani veliko Lefkado smo po 1.500 kilometrih vožnje dosegli precej spočiti, saj so nissanovci pri snovanju moderne navare veliko pozornosti namenili prav udobju, po katerem se že spogleduje s športnimi terenci.
Nissan je večje udobje in boljšo vodljivost dosegel z novim petvodilnim sistemom zadnje obese.
S športnimi terenci se lahko meri tudi dobro premišljena notranjost z mnogimi odlagalnimi površinami, za prijetno vožnjo in varnost vseh petih potnikov pa poskrbijo tudi dvopodročna klimatska naprava, LED-žarometi, napredna instrumentna plošča z vsemi informacijami blizu voznikovih oči, povezljivost, navigacija, električno pomično strešno okno in ob sedmih zračnih vrečah še varnostno-asistenčni pripomočki, samodejno zaviranje v sili, štiri kamere za 360-stopinjski pogled ter sistem za nadzor stabilnosti vozila.
Kulisa kot nalašč za pustolovce, adrenalinske odvisnike in romantike
Vse skupaj je pri skoraj 35 stopinjah, ozkih otoških cestah ter pri parkiranju 5,3 metra dolgega in dobra dva metra širokega vozila ob najbolj priljubljenih plažah prišlo še kako prav.
Prvi na seznamu obveznih ogledov Lefkade je Porto Katsiki na skrajnem zahodu. Medtem ko so nekoč do obale lahko prišle le koze, je zdaj drugače, do slikovite plaže s turkizno barvo morja, obdane z visokimi pečinami, se s parkirišča namreč pride po približno stotih stopnicah.
Sosednji in 2,5 kilometra dolgi Egremni je zaradi potresa pred dvema letoma še vedno zaprt, navara pa je nekaj zob zaradi strmine, od potresa poškodovanih cest in makadama prvič pokazala med obiskom plaž Gialos, Avali, Kavalikefta in Gaidaros.
S štirikolesnim pogonom je premagovanje zahtevnih klancev bolj suvereno, mnoge makadamske poti pa so pravi raj za avanturiste, ki radi zaidejo malce globlje na kraje, ki ponujajo nekaj najlepših razgledov.
Lefkadi namreč ob precej mirnih mestih s kristalno čisto vodo, prijaznih pristaniških krajih in malem slapu ob kraju Nydri prav poseben čar dajejo tudi hribovske vasice, kjer se zdi, da se je čas ustavil, in raskav, nenavaden kraški gorski svet, katerega najvišji vrh se dviga kar 1.158 metrov nad morjem.
Na skoraj najvišji točki je cerkvica, od koder lahko s pogledom pobožate vso Lefkado, nekje zadaj pa je tudi rt, kjer naj bi zaradi neuslišane ljubezni samomor storila lirska pesnica Sapfo.
Ljubezen do vetra nas je ob popoldnevih mimo očarljivega mesteca Lefkada na severu vodila na Agios Ionanis, pet kilometrov dolgo plažo, ki zaradi belega peska in turkiznega morja spominja na Karibe. Izkušene kajtarje navdušuje stalen termični veter, ki z močjo med 10 in 30 vozli piha vse do mraka.
Gneče na morju skoraj ni, prav tako ne na plaži, kamor z običajnim osebnim avtomobilom zaradi peska raje ne greš. Z navaro smo se z lahkoto zapeljali prav na izhodišče, iz kesona zložili vso potrebno opremo in že čez nekaj minut uživali v kajtanju.
Medtem ko je bila poltovornjaška navara še pred časom tradicionalni delovni stroj, zdaj na običajnih poteh ter na dopustu dokazuje, da je postala zabavni družinski avtomobil, s katerim lahko brez zadrege osvojiš skoraj vse. Povprečna poraba z desetimi litri je pri tem sprejemljiva (tovarna 7,4/5,9/6,4), na daljših asfaltnih poteh pa se da shajati z osmimi litri.