Avto

Alternativec za širše množice

Pred dvema desetletjema je bil Toyotin prius posebnež s pozitivno vizijo, še vedno drugačen pa je danes odlična alternativa bencinskim in dizelskim tekmecem. Preverili smo, zakaj.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.08.2017 10:00
Čas branja: 8 min

Zanimiv, drzen, nenavaden, poseben, izstopajoč, predvsem pa drugačen – takšen je Toyotin prius že dve desetletji. Nekaterim je všeč, drugim pač ne, a kar 3,6 milijona kupcev si ga je v tem času omislilo ravno zato, ker je bil ves čas tako drugačen. Tudi četrta generacija s svojo obliko močno polarizira mnenja, a prius je zato še bolj opazen in prepoznan.

Po vzoru miraia na gorivne celice ima prius zdaj bolj športen položaj na cesti. Sprednji del avtomobila zaznamujejo nizko postavljen pokrov motorja in trikotno zasnovani LED žarometi, od zadaj pa je prius še bolj futurističen, nenavaden in oblikovno alternativen.

Njegova oblika ni za vsakega, a po tej plati prius gotovo ne spada med tiste dolgočasne avtomobile, ki jih na cesti ali parkirišču zlahka spregledaš.

Nekonvencionalna in (pre)drzna oblika pa ni edina stvar, zaradi katere je prius drugačen od klasičnih vozil. Prius ima pod kožo že od prve generacije naprej vtkano tudi dobro rešitev za sodobno mobilnost – hibridni pogonski sklop -, s katero ubije dve muhi na en mah. Poleg skromnih izpustov ogljikovega dioksida v ozračje namreč izpušča tudi manjše količine dušikovih oksidov kot dizelski motorji ter ima večji doseg med polnjenji kot električni avtomobili.

Motor v najnovejšem priusu ostaja 1,8-litrski bencinski štirivaljnik z 71 kilovati, ki deluje v varčnem Atkinsonovem ciklu, elektromotor pa ima 53 kilovatov. Skupna moč sistema je 90 kilovatov, sklop pa navdušuje, ne le s porabo bencina in elektrike.

Baterija je deset odstotkov manjša, hkrati se polni 28 odstotkov hitreje. Bencinski in električni motor sta bolj odzivna, kar je občutiti tudi za volanom.

A štirimesečno druženje je pokazalo, da futuristična oblika in alternativni pogon nista edini stvari, po kateri se ga bomo spomnili. Prius četrte generacije je energijsko postal še bolj učinkovit, v praksi porabi le za dobrih pet evrov goriva na sto kilometrov, ob tem je postal vozniško zelo prijeten, prostoren in za uporabo zelo preprost avto, zato je še bolj kot kadarkoli dobra alternativa klasičnim zasnovam – bencinskim in dizelskim avtom nižjega srednjega in srednjega razreda.

Tudi po finančni plati, saj se cene priusa začnejo pri 27.750 evrov (LED žarometi, vzvratna kamera, radarski tempomat in nabor vseh pomembnejših varnostnih sistemov), testni z najvišjo stopnjo opremo Executive (usnjeno oblazinjenje sedežev, avdiosistem z desetimi zvočniki in navigacijsko napravo) in popustom pa 30.770 evrov.

Prius pa ob vozniško prijazni tehniki in zmerni ceni ponuja tudi družinsko uporabnost, ki jo zaznamujeta petvratna zasnova limuzinske karoserije in več kot 500-litrski prtljažnik, kupcem pa je na voljo tudi vlečna kljuka.

Prius je s korenito preobrazbo postal uporaben za širši krog voznikov, ki bodo cenili tudi dejstvo, da je vožnja z njim zelo preprosta, tudi tiha.

Ob pritisku gumba za zagon tako nismo zaslišali hrupa, temveč le prejeli potrditev, da je vse pripravljeno. Ker ima prius brezstopenjski samodejni menjalnik, smo le premaknili prestavno ročico v položaj za vožnjo ter se prepustili gladki in mirni vožnji brez pretikanja, enakomernemu pospeševanju in brezšumnemu jadranju do hitrosti 110 kilometrov na uro.

Pri mestni vožnji na električno energijo - do 60 kilometrov na uro - smo uživali v poslušanju pomembnejših stvari, v počasni vožnji s pogostim speljevanjem pa delo tako ali tako skoraj v celoti prevzame elektromotor, ki se mu pri večji hitrosti neopazno pridruži moč bencinskega motorja. Ko smo to najbolj potrebovali, denimo pri prehitevanjih ali avtocestni vožnji v klanec, sta se oba motorja združila ter vozilo hitro pognala naprej.

Toyotin prius ima ob tem tudi celo vrsto pripomočkov, ki voznika učijo in spodbujajo k manjši porabi, hkrati pa je že po svoji naravi ukrojen za vožnjo po mestu, saj čim pogosteje izklopi motor, zato da prihrani gorivo in denar.

Bencinski motor pri hibridu tako nikoli ne dela v prazno, izklopi se takoj, ko spustimo stopalko za plin, in miruje, dokler ne potrebujemo njegove moči. Posledica majhne porabe goriva so tudi majhni izpusti, zato se tudi prius lahko pohvali z eno najnižjih vrednosti izpustov ogljikovega dioksida v svojem razredu in ima v nasprotju z vozili z dizelskimi motorji tudi zelo nizke ravni izpustov škodljivih dušikovih oksidov.

Med nabiranjem kilometrov s hibridom se tudi nismo obremenjevali s tem, kako daleč bomo šli, ampak smo preprosto natočili gorivo in nadaljevali pot kot v vsakem običajnem vozilu. Ko se je akumulatorska baterija v priusu izpraznila, jo je odvečna moč bencinskega motorja znova napolnila, baterija pa se je poleg tega polnila tudi z vnovič uporabljeno energijo, ki je nastala ob zaviranju.

V klasičnih vozilih namreč kar precej energije potrošimo, da vozilo doseže neko hitrost in ko se moramo nenadoma zaustaviti pri rdeči luči, pritisnemo na zavoro in vsa energija gre v nič, pri hibridu pa lahko zaviramo in pri tem z energijo ne razmetavamo.

Tudi ko beseda nanese na vzdrževanje in stroške servisov, ima prius na svoji strani pomembne adute. Sklopov, ki se pri klasičnih vozilih najbolj kvarijo in obrabljajo, kot hibrid sploh nima ali pa so obremenjeni precej manj. Servisi pri hibridih so tako še nekoliko cenejši kot pri bencinarjih, ki pa so občutno cenejši od dizlov.

Električni del avtomobila namreč ne potrebuje nikakršnega vzdrževanja, menjalnik je preprostejši, kompresor klimatske naprave ter oljna in vodna črpalka so električni, za zagon bencinskega motorja pa se namesto klasičnega zaganjača uporablja elektromotor. Hibridni prius tudi nima nobene sklopke, saj prestavna razmerja in obrate nadzira računalnik prek obremenitve elektromotorja, zaradi regenerativnega zaviranja pa se občutno manj obrabljajo tudi zavore.

Hibridni prius je tako napredoval v vseh pogledih. Z drzno zunanjostjo izstopa iz sivega povprečja slovenskega voznega parka, ob tem ga odlikuje tudi dober izkoristek energije, krog svojih potencialnih kupcev pa je razširil.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen je EKO avto sedanjosti s porabo tri litre in ceno 30 tisočakov 16

Upoštevaje subvencijo Ekosklada (4.500 evrov) toyota prius plug-in hybrid za 29.500 evrov ponuja prostoren, udoben, zelo prijeten in tih štirisedežnik z realno porabo le dobre tri litre.

FINANCE
Avto
Toyota že ve, kakšno bo leto 2050
Avto
AvtoJanez Kovačič Toyota že ve, kakšno bo leto 2050 1

Prius PHV in yaris tudi v prenovljeni varianti nagovarjata precej različne kupce, vendar ju druži skupna značajska lastnost – hibridni pogon, ki naj bi vsem toyotam čez 33 let zagotovil ničelni izpust škodljivih plinov.

FINANCE
Avto
Na pol zastonj po čarobni Istri
Avto
AvtoMatej Kačič Na pol zastonj po čarobni Istri 13

S Toyotinim priusom smo v slogu spretnih skipperjev »prejadrali« Istro, se zgolj na elektriko vozili tudi zunaj naselja, na koncu vikend izleta pa na črpalki za gorivo odšteli dobrih 35 evrov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Vabljeni na ekodoživetje v objemu gora
Avto
AvtoMiloš Milač Vabljeni na ekodoživetje v objemu gora

Ideja, kako v naši družbi preživeti toplo junijsko soboto

FINANCE
Avto
Čas za hibride, luksuz in umirjene motoriste
Avto
AvtoMiloš Milač Čas za hibride, luksuz in umirjene motoriste

Kaj piše v dnevniku hibridne toyote prius, ki ima, kot kaže, pravo tehniko za te čase. Dobro kaže tudi luksuzu, povsem na vrhu, kjer je prostor za kraljevski rolls-royce phantom, opisujemo novo generacijo, stopničko nižje pa kraljuje Mercedes-Benzov razred S. Kako se spreminjajo motocikli in motoristi, kako kaže prodaji, kaj je novega pri Volkswagnu in kaj vse lahko počnete s terenskim poltovornjakom, kot je nissan navara.

FINANCE
Avto
Koga med bralci smo izžrebali za nagrade izbora PAL
Avto
AvtoMiloš Milač Koga med bralci smo izžrebali za nagrade izbora PAL

Izžrebali smo dobitnike petih privlačnih nagrad. Preverite ali ste med njimi

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)