Poltovornjaki so vladarji tretjega sveta, kar pomislite na mnoge prizore iz Afrike, Azije in Južne Amerike, kjer se v kesonu ob kupu zabojev ter vreč nečesa prevaža še cel kup ljudi in živali. Prednosti zmogljivega pogona, robustne zasnove in ogromno prostora v zadku pozdravljajo tudi tam, kamor tovornjaki zaradi svojih dimenzij in zahtevnosti terena nikoli ne pridejo, tudi na najbolj zakotnih delih kakšnega grškega otoka boste tako opazili – poltovornjak.
Če v njem ne bo gradbeni material namenjen zidanju kake luksuzne vile sredi ničesar pa bodo v njem zaloge živil za primer vesoljnega potopa ali pa kup kamnov, ki jih potrebujejo na drugi strani otoka. Življenja brez pick-upov si seveda ne predstavljajo niti naši gozdarji, lovci, kmetje, veterinarji, zidarji, gasilci in gorski reševalci, saj lahko z njihovo pomočjo ves material in potrebno opremo za delo in reševanje dostavijo v še tako odročen kotiček.
Ne le delovne mule, pravi švicarski nož so tile pick-upi oziroma mali terenski poltovornjaki, a kdo drug kot Američani bi v njih odkril še bolj prijetno plat? Skozi misli ne gre le država osamljene zvezde, kjer rek »Everything is bigger in Texas« ne velja le za avtomobile, ampak živahni poletni utrip, neskončne plaže, veter, ogromni valovi, Beach Boysi, Baja California, Havaji in še kaj v tem stilu. »Shortsi« in bikini, zagorela polt, kite ali surf oprema, chillout glasba, koktejli, veliko smeha in dobre volje…, ob plažah pa zabavni in uporabni pick-upi.
Voziti poltovornjak je gotovo tudi način življenja, v vlogi zabavljača pa se odlično znajde tudi Nissanova navara, sploh če je v potniški različici Double Cab opremljena z zmogljivim 190-konjskim turbodizlom, 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom, opremo Tekna Premium in odeta v barvo saharskega peska.
Čeprav se navara tradicionalno odlično znajde v hribih, pesku, blatu, na snegu, med skalami ali v temačnem gozdu, že ob pogledu nanjo postane vsakomur hitro jasno, da to ni le delovni stroj s štirikolesnim pogonom, ki pride prav na veliki kmetiji, v kakšni gozdarski službi ali v lovskih revirjih med medvedi – prav tam smo je že preizkusili.
Velika, drzna in mišičasta navara se odlično znajde tudi v vlogi postavljača in zabavljača, kjer delovno obleko zamenjajo kravata ali športna oprava. S petimi sedeži v podaljšani kabini se izkaže tudi v družinski vlogi, nosilnost bremen prek ene tone v kesonu ter vlečna moč do 3,5 tone pa kar kličejo po tisoč in enem hobiju, ki v obliki prikolice, gliserja, vodnega skuterja, motocikla, koles in deskarske opreme popestrijo počitnice.
Zadek je v znamenju tovornega dela, ki je lahko odprt ali zaprt z rolojem (priporočamo), čvrstim pokrovom oziroma dodatno nadgradnjo - po želji tudi s stranskimi okni, notranjo osvetljavo in tekstilno oblogo.
Masivni kromirani dodatki in obrobe na impozantnem nosu, zajetni pragovi, strešne sani, lita platišča, … vse to so modni dodatki, ki na terenu in pri delu ne štejejo prav veliko, vtis pa naredijo v mestu, pred prijatelji in seveda na plaži, ki jo z vragolijami v vodi in najnovejšo modo obvladuje kite in surf scena.
Lažja zadnja vrata kesona poenostavijo natovarjanje in raztovarjanje opreme, zaradi sistema C-vodil pa je preprosto tudi zagotavljanje varne pritrditve raznih rekvizitov. S premičnimi zagozdami, ki jih je mogoče učvrstiti v kateremkoli položaju v posebnih vodilih na dnu kesona in treh njegovih stranicah, lahko pritrdite tovor vseh oblik in velikosti. Žal se zadnja stranica kesona ne zaklene skupaj s preostalim vozilom, enako velja tudi za rolo, zato ju ne smete pozabiti ločeno zakleniti.
Za volanom navare človek že na daleč sporoča, da je po duši avanturist ter mu običajne in ustaljene poti ne dišijo najbolj, dobro pa se vživi tudi v vlogo nastopača. Navara se namreč lahko pohvali tudi z robustnostjo in zmogljivim pogonom, s katero na pesku ali mivki zlahka osramoti še tako bleščeč in drag SUV, zobe običajnim avtomobilom – z zmogljivostmi in celo udobjem - pa pokaže tudi na asfaltu.
Da se za ogromno maso pločevine in kroma ne skriva le šminka, navara dokaže pred semaforji, ob prehitevanjih ali na avtocesti, kjer so ji bližje in lažje dosegljive tudi višje potovalne hitrosti. Pri merjenju mišic na asfaltu zablesti sicer Renaultov 2,3-litrski dCi motor s 140 kilovati oziroma 190 »konji« ter največjim navorom 450 Nm od 1.500 vrtljajev naprej. Resda ni tako tih, kot smo vajeni v osebnih vozilih, a rahlo tovornjaški zven še okrepi občutek nadmoči, ko za volanom zviška gledaš na ostale.
Stroj skoraj dve toni težko navaro namreč brez težav požene do 180 km/h, kar je že za terenca zgledna končna hitrost, z mesta do 100 km/h pa pospeši v 10,6 sekunde. Še bolj zabavno pa postane, ko navara ob vklopljenem zadnjem pogonu veselo pometa z zadkom, avto pa je pisan na kožo tudi ljubiteljem drsenja skozi ovinke na mokrem asfaltu ali makadamu. Povprečna poraba z desetimi litri je sprejemljiva (tovarna 7,4/5,9/6,4), na daljših asfaltnih poteh pa se da shajati z osmimi litri.
Zaradi svoje terenske zasnove in krepkih mer (dolžina 5.300 mm, širina 2.075 mm, višina 1.810 mm) je sicer nekoliko okorna, a konec koncev ne gre za dirkalnik ampak za avtomobil, ki je na makadamu in slabši podlagi tudi manj občutljiv na večje kamne ali luknje, kjer bi običajen avto in celo SUV že davno podpisal predajo.
Navara je zahvaljujoč pogonu zelo zmogljiva tudi na zahtevnejšem terenu, njen kleni terenski stas pa zaznamujejo tudi 23-centimetrska oddaljenost od tal, širok pristopni (30,4 stopinje) in izstopni kot (25,6 stopinje) ter možnost prehoda do 60 cm visoke gladine vode.
Kombinacija vsega naštetega poskrbi za zanesljiv oprijem pogonskih koles v najtežjih razmerah (blato, sneg, pesek) in prečenje ovir (veje, kamenje, manjši potoki in reke). Da bi avtomobil v praksi kam zadel z nosom ali nasedel s trebuhom se tako skoraj ni za bati, obenem suvereno napreduje tudi v razmerah, ko narava pokaže svojo moč, bojne rane pa ji lahko povzročijo le preozke in z grmovjem obdane poti.
Na strmih klancih ter v zahtevnejših pogojih vožnje je v pomoč tudi reduktor (4Lo), testna navara pa je imela tudi zaporo zadnjega diferenciala, s katero se suvereno izkoplje iz peščenih ali blatnih pasti. Na terenu še kako prav pride elektronska pamet, kot je sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, sistem za nadzorovan spust ter omejitev spodrsavanja vseh štirih koles z aktivno zavoro.
Ker je bila navara tokrat opremljena tudi s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom, so bili osvajanje neutrjenih poti in strmih klančin kot tudi običajna vožnja po asfaltu pravi mačji kašelj. Bojazni, da bi se kje zataknili, ustavili, »skurili« sklopko ali celo kam zdrseli z avtomatiko preprosto ni, samodejni menjalnik pa se je z mehkostjo delovanja in pametnim delovanjem izkazal tudi med običajno vožnjo ter počasnim premikanjem v gneči, kjer bi sicer trpela leva noga.
Nissanovci so pri snovanju moderne navare veliko pozornosti namenili prav udobju, s katerim se že spogleduje s športnimi terenci. Največja prednost navare pred tekmeci se namreč skriva pod kesonom, saj pri "potniški" različici z dvojno kabino tam ni več listnatih vzmeti.
Na urejenih cestah se (prazna ali polna) navara z dvojno kabino pelje tako udobno in brez neprijetnega stresanja, kot se peljejo športni terenci. Nissan je to dosegel z novim petvodilnim sistemom zadnje obese, kar nudi bistveno izboljšano udobje med vožnjo in izboljšano vodljivost ter je hkrati 20 kg lažji od prejšnje različice z listnato vzmetjo.
Da je navara z novo generacijo pohvalno skočila v copate SUV vozil priča tudi dobro premišljena notranjost z mnogimi odlagalnimi prostori ter (so) vozniško udobje, ki ga podkrepijo z elektriko podprti sedeži.
Za prijeten dopust in varnost vseh petih potnikov (zadnja klop se za prevoz občutljive prtljage tudi priročno zloži ob naslon) poskrbijo tudi dvopodročna klimatska naprava, LED žarometi, napredna instrumentna plošča z vsemi informacijami blizu voznikovih oči, povezljivost (Nissan Connect), navigacija, električno pomično strešno okno in ob sedmih zračnih vrečah še varnostno-asistenčni pripomočki (Nissan Safety Shield), samodejno zaviranje v sili (prvič v razredu), štiri kamere za 360-stopinjski pogled ter sistem za nadzor stabilnosti vozila.
Velik in uporaben keson, nosilnost bremen do 1.047 kg ter vlečna moč do 3,5 tone ustvarjajo pogoje za tisoč in en hobi, s terenskimi zmogljivostmi in štirikolesnim pogonom navara kliče po pustolovščinah, pionirsko slovo od listnatih vzmeti pa njene vozne lastnosti dviguje na novo raven med pick-upi. K temu je treba dodati še nov videz, veliko sodobne Nissanove tehnologije, udobje kot pri mestnih terencih ter petletno tovarniško garancijo ali do 160.000 kilometrov.
Ali po vsem skupaj še vedno mislite, da so pick-upi uporabni zgolj za delo, predvsem za uživanje in zabavo pa preokorni in neuporabni? Vsaka dobra stvar ima seveda tudi svojo ceno. Testni primerek je pomenil vrh ponudbe in s tem ceno 41.500 evrov, z nekaj zmernosti pri opremi pa boste prihranili tri tisočake in resda ostali brez nekaterih ne nujno potrebnih sladkorčkov, a se kljub temu delovnim podvigom, hobijem ali počitnicam naproti podali z zmogljivim poltovornjakom s primernim motorjem in menjalnikom, zmogljivim štirikolesnim pogonom ter zajetnim kesonom.