Avto

Za volanom razreda S: pregrešno uživata vsaj dva

Mercedes-benz razreda S, nesporni prvak najvišjega premijskega razreda, se natančno po štirih letih v jesen pelje prefinjeno drugačen, tehnološko posodobljen, motorno okrepljen, pa še vedno s sapo jemajočim udobjem oziroma luksuzom; vozili smo ga v Zürichu, tudi najmočnejšega S 63 AMG s 612 konji

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.08.2017 08:50
Dopolnjeno: 01.08.2017 13:34
Čas branja: 12 min
Za volanom razreda S: pregrešno uživata vsaj dva
Ker gre mercedes S zelo dobro v prodajo, je tokratna prenova mercedesovsko fina, pa vendar toliko opazna, da se bo vedelo, kdo se vozi v »novem« avtomobilu. Kljub vsemu je avto ohranil ali še poudaril svojo brezčasno, nekakšno aristokratsko eleganco.

V nemškem premijskem trikotniku, ki je bolj zadržano vljudnosten kot pa ljubezenski, je tekmovalnost nujna in pričakovana. BMW serije 7, audi A8 in mercedes razreda S si nenehno podajajo roke tehnološkega napredka, pomešanega z veliko mero prestižnosti, hkrati pa si želijo, da bi bil prodajni olimp v njihovi vitrini. Številke dokazujejo, da gre to mercedesu S že precej časa najbolje od rok. In ko je tako dobro, se v Stuttgartu držijo preizkušenega recepta – prefinjene spremembe zunanjosti, garnirane s sodobnejšimi generacijami elektronskih asistenčnih sistemov in novimi agregati, vse skupaj pa popoprano s sapo jemajočim udobjem oziroma luksuzom.

Robert Lešnik, slovenski guru oblikovanja avtomobilske pločevine v vlogi direktorja zunanjega dizajna pri Mercedes-Benzu, potrjuje smisel zgoraj opisane strategije: od leta 2013, ko je hiša iz obmestnega Sindelfingna pri Stuttgartu povila sedanjo (deseto) generacijo mercedesa S, se je zanjo določilo okoli 300 tisoč kupcev – več kot so prodali audijev A8 in BMW serije 7 skupaj. Lovorika najuspešnejšega v najvišjem razredu tako ostaja v njegovih rokah in verjetno vpliva na razmerja v trikotniku.

Karoserijske variante mercedesa S so se v zadnjih letih razbohotile in seveda raztegnile, saj je mogoče izbirati med osnovno (512 centimetrov) in podaljšano verzijo (525 centimetrov) ter različno medosno razdaljo (303 oziroma 316 centimetrov), pa mercedes-maybachom S ter najdaljšo verzijo mercedes maybach pullman (kraljevskih 650 centimetrov dolžine!) in kupejem oziroma kabrioletom.

Doslej štiri milijone mercedesov S

Pepestritev ponudbe je bila očitno dobrodošla, saj je lani Mercedes-Benz po številu skupaj izdelanih in prodanih avtov po dolgih letih prehitel BMW. Sicer pa jim gre letos tudi zelo dobro, je bilo ne tako mimogrede rečeno ob predstavljanju prenovljenega S v gričih nad deževno hladnim švicarskim Zürichom. In dejstvo, da so jih doslej oziroma od leta 1972, ko so prvič uporabili oznako S (serija 116), prodali nič manj kot štiri milijone, gotovo ni nepomembna podrobnost.

Fina karoserijska prenova zajema prednje in zadnje luči (s kristali kot zvezdnim prahom), oba odbijača, spodnji del zadka pri izpuhu, drugačna je maska – po novem pri vseh variantah enaka, izjema so le verzije S pri podznamki Maybach. In kako zmoreš v vzvratnem ogledalu in tudi ponoči prepoznati osveženega prestižneža iz Sindelfingna oziroma Stuttgarta? Nad žarometi so tri linije oziroma obrvi, kajti razred E ima dve in še malo manjši C zgolj eno. Ampak tudi po novem ohranja mercedes S svojo brezčasno, klasično in nevsiljivo, skoraj aristokratsko eleganco, ki ga je zlasti v zadnjih letih izstrelila v sam vrh premijskega razreda.

Že ko so pred natančno štirimi leti predstavili novo, torej zdajšnjo generacijo »esa«, je bila filozofija zelo jasna: ponuditi udobje, ki presega konkurenco. Tokratna pomada je to zgolj potrdila in še nadgradila, saj trg ne laže: devet od desetih kupcev se odloči za podaljšano verzijo. Ker se okoli 30 odstotkov mercedesov S vozi na Kitajskem, veliko pa jih prodajo tudi v ZDA in Južno Korejo (!), torej na trge, kjer očitno veliko bolj kot v Evropi hočejo (in si upajo) pokazati, kaj imajo in koliko zmorejo, je v ospredju sedenje zadaj. Ali bolj natančno: šef sedi zadaj desno. In na voljo mu je veliko, presunljivo veliko.

Zadnji desni sedež se, tako kot doslej, raztegne v skoraj ležeč položaj. Pomeni, da se sovoznikov sedež pomakne povsem naprej, tako da se šefovo telo pogrezne v dišeče, glava pa omahne v voljno usnje velikega vzglavnika. Ko je treba delati, je mercedes S na zadnjem desnem sedežu ultramoderna pisarna. Da bi bilo laže delati in še nekaj bolj udobno počivati, je v prenovljenem prestižnežu zdaj na voljo »energizing«.

Velnes na štirih kolesih

To je šest nekajminutnih programov, ki kombinirajo notranjo osvetlitev (deset barvnih odtenkov), glasbo (recimo Feeling Good, kar prepeva Leon Riskin), vonjave, masažo in verjetno še kaj. Torej velnes na štirih kolesih. Mercedes S ponuja nalezljivo udobje in razkošje, jasno je, da ga je mogoče še individualizirati, kajti v Sindelfingnu zmorejo ustreči različnim, pogosto zelo nenavadnim željam. In še bolj je jasno, da je med svetovoma na eni in drugi strani zatemnjene šipe velika, pravzaprav vesoljna razlika.

Ampak čeprav so se tako temeljito posvetili desnemu zadnjemu sedežu, niso zanemarili voznika oziroma vsega tistega, kar S ponuja v tehnološkem smislu. Armature se niso lotili, nov oziroma drugačen je volan, na katerem so zdaj prvič stikala za uravnavanje navigacije. O tako rekoč perfektnosti ergonomije pač nima smisla izgubljati besed.

Morda utegneta biti za kakšen okus vendarle preveč oglata in staromodna dva 12,3-palčna zaslona, spravljena pod enotno steklo. Toda preglednost oziroma bralnost merilnikov, grafika navigacije, uporabljeni materiali (zvečinoma kombinacija usnja in zglajenega lesa), tako rekoč vse malenkosti, ki to niso, so temeljito premišljene. Nobene cenenosti, nobene površnosti, ena sama čudovita popolnost. Ni dvoma: če zadaj desno uživa šef, lahko levo spredaj voznik. Ima pa kar nekaj dela, kajti če hoče doumeti in spoznati vse, mora na tečaj, lahko pa se loti branja tovarniških navodil, ki so v skrajšani verziji (novinarski) verziji zapisana na skoraj 90 straneh.

Povsem razumljivo je, da tudi mercedes S teži k napredku pri samodejni vožnji, pa če (nam) je to prav ali ne. Serijska opremljenost z asistenčnimi sistemi je tako rekoč izjemna, vsega pa vendarle ni in je treba zato kakšno »malenkost« tudi dokupiti. Kakorkoli že, prenovljeni S je z novo generacijo že doslej znanega distronica naredil še korak naprej v tej smeri. Avto po novem z ADCD (active distance control in ASA (active steering assist) ne le sam zavira in vzdržuje varno razdaljo, temveč se prilagaja cesti oziroma zavira pred križišči ter krožišči in se potem znova vrne na nastavljene vrednosti oziroma hitrost.

Pred štirimi leti so zgolj poskusno prikazali delovanje elektronskega sistema, ki je »bral« cesto oziroma vrsto cestne površine (magic body control) do hitrosti 50 kilometrov na uro in v hipu ustrezno prilagodil podvozje oziroma udobje. Zdaj so dodali stereokamere (road surface scan), branje je mogoče vse do 180 kilometrov na uro in za povrh so prav s pomočjo elektronike zmanjšali sile, ki v ovinku delujejo na voznika in sopotnike. In reč deluje, ni dvoma.

Nova dizel in bencinar, povrh še V8

Povsem nestvarno bi bilo pričakovati, da bi prenova zaobšla motorje, pa čeprav se mercedes S načeloma bolj zavzeto spogleduje z lastnikom kot voznikom. Smer je zelo jasna: veliko moči (konec koncev tehta najlažja različica nič lahkokategorniških 1.930 kilogramov), pa manjša poraba in skromnejši izpusti, vse skupaj kombinirano s kakšnim tehnološkim sladkorčkom (denimo 48-voltnim tokokrogom), vedno devetstopenjskim samodejnim menjalnikom 9G-tronic in po želji tudi znanim štirikolesnim pogonom 4Matic. »Paket« je zelo usklajen, nič dirkaške grobosti ali bognedaj brutalnosti, pa četudi je na zadku napis S 63 AMG.

Nabor motornih novosti obsega nova vrstna šestvaljnika tako v dizelski kot bencinski izvedbi in novi bencinski osemvaljnik V-postavitve z dvema turbinskima polnilnikoma. Zanimivo je, da predstavljajo najmočnejši dizelski stroj v zgodovini nemške avtomobilske hiše, in to ravno v času, ko se tudi nad tovarno trikrake zvezde zgrinjajo oblaki afere, ki dišijo po wolfsburški Dieselgate. Novi dizel v dveh razponih moči (3,0 litra, 210 kilovatov oziroma 286 konjev in 250 kilovatov oziroma 340 konjev) je kljub vsemu razkošju predvsem pametna, racionalna izbira: ker je moči predvsem v močnejši varianti vedno dovolj in ker bi tudi šef na zadnjem desnem sedežu smel ceniti dokaj skromen izpust ogljikovega dioksida v vrednosti 134 do 135 gramov na prevožen kilometer, če mu je že za dejansko porabo okoli devet litrov bolj ali manj vseeno.

Bencinski šestvaljnik, ki ga namenjajo različicama S 450 in S 500, je tudi po prepričanju Hermanna Storpa, ki načeluje inženirski ekipi mercedesa S, pravi tehnološki biser in povsem primerljiv z osemvaljniki. Tudi ta je zdaj na voljo v dveh izvedbah: pri enaki gibni prostornini (tri litre) ponuja 270 kilovatov oziroma 367 konjev (S 450), pri S 500 pa 320 kilovatov oziroma 435 konjev. Ob dveh ducatih italijanskih avtomobilskih kolegov, ki jim je bilo v Zürichu bolj malo mar za dogovorjeni vrstni red testnih avtomobilov, je pač treba verjeti temu, kar pravi Storp. Toda vsaj o eni »malenkosti« smeš zelo dvomiti, pa čeprav ti ni bilo dano sesti za volan S 500: tovarniško zapisana povprečna poraba 6,6 litra (znova) je zelo daleč od realne – ali pa je realna, ko je veliki mercedes ovira na cesti …

Ker stuttgartska tovarna ni le izdelovalec prestižnih avtomobilov, temveč tudi pomemben tehnološki inovator, je nujno nekaj malega napisati tudi o 48-voltnem električnem tokokrogu, kjer Mercedes-Benz nosi zastavo prvega.

Ob številnih elektronskih sistemih in vseh drugih dodatkih, ki so jih polni novi avtomobili, mercedes S pa še posebej, se izjemno povečuje »potreba« po elektriki in ustreznem prenosu. 48-voltni električni tokokrog omogoča polnjenje z dodatnim električnim kompresorjem, z vdelanim zagonskim generatorjem (ISG) pa zagotavlja izjemne zmogljivosti. Po novem lahko vodna črpalka in klimatska naprava (oziroma njen kompresor) delujeta na elektriko, s tem pa so se poslovili jermenski pogoni za tako imenovane sekundarne naprave. Za povrh pa ISG upravlja še nekatere hibridne naloge, denimo pri pospeševanju in rekuperaciji energije.

Osemvaljnik v S 560 4Matic (vedno le varianta s štirikolesnim pogonom) nadomešča nekdanji osemvaljni motor in je pri porabi deset odstotkov varčnejši kot prej. Pravijo, da je ta agregat, ki ima razburljivih, hitrih, pa tudi ukročenih oziroma umirjenih 345 kilovatov ali 469 konjev, med najbolj varčnimi ali ekonomičnimi osemvaljniki na obli. Povsem verjetno, saj se polovica valjev tedaj, ko jih ne potrebuješ, samodejno in tako rekoč neobčutno izklopi. Končna hitrost je po nemški nenapisani navadi omejena na 250 kilometrov na uro, z udobno lahkoto dosežeš tistih 100 kilometrov na uro v pičlih 4,7 sekunde, pri dejanski porabi 11,8 litra pa si rečeš, da so tokrat v Sindelfingnu veliko bolj realni kot sicer.

Foto: Mercedes-Benz

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Takšna je avtomobilska popolnost
Avto
AvtoJanez Kovačič Takšna je avtomobilska popolnost

Število sistemov v razredu S je tolikšno, da mora voznik na tečaj, lahko pa se loti branja tovarniških navodil, ki so v skrajšani (novinarski) različici zapisana na skoraj 90 straneh

FINANCE
Avto
Prek tisoč ''konjev'' v superšportniku mercedes-AMG
Avto
AvtoUroš Božin Prek tisoč ''konjev'' v superšportniku mercedes-AMG 3

50. obletnico obstoja podjetja AMG so na Frankfurtskem avtomobilskem salonu pri Mercedes-Benzu počastili z razkritjem dolgo pričakovanega hiperšportnega dirkalnika Project One, ki na ceste prinaša tehnologije iz formule ena.

FINANCE
Avto
Kreacija, ki ostaja magnet za poglede
Avto
AvtoMatej Kačič Kreacija, ki ostaja magnet za poglede

Ni prav veliko avtomobilov, ki bi po štirih letih in stilski osvežitvi še kar plenili poglede kot prvi dan. Mercedes CLA je med njimi, sploh če Lešnikovo kreacijo dopolnjujeta športni paket AMG line in mat srebrna barva.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Z zeleno pošastjo po malem Nürburgringu
Avto
AvtoMiloš Milač Z zeleno pošastjo po malem Nürburgringu 5

Ko vseh 430 kilovatov mercedesa-AMG GTR zadiha s polnimi pljuči, dobite pospešek do stotice v 3,6 sekunde in eno najlepših melodij osemvaljnega biturbomotorja.

FINANCE
Avto
Mojstrovina za tiste, ki si želijo vse
Avto
AvtoMatej Kačič Mojstrovina za tiste, ki si želijo vse 3

Za uspešne slovenske poslovneže, lastnike podjetij in predsednike uprav je prišel trenutek, ko imajo v svojem življenju lahko prav vse. Potrebnega je le nekaj poguma in vsaj 101 tisoč evrov na računu, za vse ostalo bosta poskrbela šofer in prenovljeni Mercedes S.

FINANCE
Avto
Cirkus tehnike in adrenalina v režiji Mercedes-Benza
Avto
AvtoMatej Kačič Cirkus tehnike in adrenalina v režiji Mercedes-Benza 3

Vrhunska tehnologija v službi varnosti in udobja, razkazovanje motornih mišic iz Affalterbacha, piljenje vozniških spretnosti in mnoge sijoče zvezde. Vse to je že osmič ponudila atraktivna mednarodna karavana vozil Mercedes-Benz Star Experience.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)