Avto

Porschejev dizelski terenec, ki izniči mnogo kompleksov

Porschejev športni terenec macan je postavil nove standarde pri vozni dinamiki in užitku – naj gre za mestne ulice, hitre ceste, med zavoji ali razgiban teren

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.07.2017 06:18
Čas branja: 7 min

Ko beseda nanese na znamko Porsche, v hipu pomislimo na hitre in športne avtomobile, še zdaleč pa ne na nafto. Nato je prišel veliki SUV cayenne, tudi z dizelskim motorjem, in se dobro prijel na trgu. Ko pa je pred tremi leti na ceste zapeljal manjši in cenejši SUV macan, je marsikateri premožni kupec le zavriskal.

Pri Porscheju so z macanom namreč odlično unovčili v petih desetletjih prigaran prestižni pedigre modela 911 ter izkušnje z velikim cayennom in ga razširili na razred manjših športnih terencev. O tem smo se prepričali za volanom prenovljenega macana S diesel, ki je z osnovno ceno 63 tisoč evrov eden najcenejših, kar jih priznani nemški proizvajalec sploh ponuja, a je znesek vseeno dovolj visok, da jih na cestah ni prav veliko.

Kot se za premijsko vozilo spodobi, tudi macan ponuja pester nabor dodatne opreme, ki je osnovno ceno potisnila na dobrih 76 tisočakov, a zapravljeni denar gotovo odtehta že nekaj prevoženih kilometrov.

Pri petvratnem macanu je namreč hitro jasno, kateri znamki pripada, hkrati pa je dovolj poseben, da povsod pritegne poglede. Športni DNK Porschejevih vozil v oblikovanju je namreč hitro prepoznaven, vtis naredi že od spredaj, kjer prevladujejo velike zračne odprtine in LED-luči v hišnem slogu.

Velik pokrov motorja, ki se razteza vse do blatnika, daje avtomobilu močan videz, s strani pa s kupejevsko padajočo strešno linijo poudarja dinamično naravo vozila.

Nežno oblikovani zadnji del daje občutek športne elegance, celoto pa zaključujejo zadnje LED-luči in difuzor s paroma izpušnih cevi na vsaki strani.

Športni terenec, ki izniči komplekse

Macan je tudi po tej plati pravi Porsche, da z njim kljub šport­noterenskim proporcem ne gre zobati češenj, pa pokaže pogled pod motorni pokrov.

Trilitrski turbodizelski šestvaljnik namreč pridela 190 kilovatov (258 konjskih moči) in 580 newtonmetrov navora, ki ga konkretno brcnejo v ovinek, do stotice pospeši v 6,1 sekunde ter doseže največjo hitrost 230 na uro, z motorjem pa se v vseh režimih vožnje odlično ujame tudi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik PDK.

Ko skoraj dve toni mase zapelješ na cesto in med ovinke, hitro postane jasno, da macan v smislu vodljivosti kljub zelo močni konkurenci (alfa romeo stelvio, BMW X4, jaguar F-pace in mercedes-benz GLC coupe) ponuja največ, kar si lahko ta hip omisliš v tem velikostnem in cenovnem razredu.

Že sedi se skoraj kot v 911, le da občutno višje, odlični sedeži res dobro držijo telo in so udobni, macanov prilagodljivi štirikolesni pogon pa je športno naravnan ter z večinskim prenosom na zadnji kolesni par kar kliče po skokih med zavoje, pri čemer podlaga ne igra nobene vloge.

Pri najbolj šport­ni nastavitvi podvozja, men­jalnika in motorja se macan dobesedno potopi v ovinek, že hip pozneje pa izstreli v naslednjega, avtomobil se med slalomiranjem skorajda ne nagiba. Zdrsi ob polnem plinu so izjemno predvidljivi in nadzorovani, zadek pa utegne rahlo nemiren postati le na podlagi s slabšim oprijemom.

Občutek na volanu je lažji, kot bi glede na obliko in zasnovo avtomobila pričakovali, macan je natančno in zanesljivo vodljiv, kompleksi pred športno vožnjo pa tako zbledijo v hipu.

Udobje z veliko začetnico

Macan v vožnji združuje vse lastnosti, ki jih Porsche neguje skozi svojo dolgoletno tradicijo (tudi z zagonsko ključavnico na levi strani) in med katerimi so sposobnost hitrega pospeševanja in zaviranja, zajetna moč motorja, odlična lega na cestišču ter natančno krmiljenje.

Še več, vse te značilnosti so združili z visoko stopnjo udobja in vsakodnevno uporabnostjo, saj zaradi svojih bolj kompaktnih mer ne deluje kot slon v trgovini s porcelanom.

Za udobje na ravni prestižnih limuzin med običajno vožnjo poskrbi vrhunsko zračno vzmetenje (3.200 evrov doplačila), na podlagi katerega lahko med lažjimi terenskimi izzivi avtomobil dodatno privzdignete in splezate tja, kamor si zaradi imenitne pločevine in širokih pnevmatik sicer ne bi upali – sami ali z družino.

Macan v dolžino namreč meri dobrih 468 centimetrov, z nekaj več kot 192 centimetri ima impozantno širino, v višino pa meri za SUV precej tipičnih 162 centimetrov.

Medosna razdalja znaša 280,7 centimetra, kar je le malo manj kot pri cayennu, s 500 litri pa je družinsko velik tudi prtljažnik, ki ga je s podiranjem zadnje klopi mogoče povečati na 1.500 litrov.

Notranjost v skladu s tradicijo znamke deluje prefinjeno in imenitno, oprema je bogata, kakovost pričakovano odlična, ergonomija pa že meji na popolnost.

Vrhunsko oceno nekoliko zbije le velikanska količina stikal, v vidnem polju voznika jih je skupaj neverjetnih 79, a so dovolj logično razporejena, macan pa je tudi po tej plati unikaten in hkrati nostalgično arhaičen.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Porsche, ki je spremenil prihodnost znamke
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche, ki je spremenil prihodnost znamke 7

Čeprav sprva osovražen, nerazumljen, je cayenne danes prava zgodba o uspehu. Porsche za katerega se je leta zdelo, da nikakor ne sodi k tej znamki, se zmagoslavno predstavlja v tretji generaciji.

FINANCE
Avto
Porsche znova kralj Le Mansa
Avto
AvtoMatej Kačič Porsche znova kralj Le Mansa

Ekipa Porsche v postavi Timo Bernhard, Brendon Hartley in Earl Bamber je zmagovalka 85. izvedbe vzdržljivostne avtomobilistične dirke 24 ur Le Mansa, ritem je do uro pred koncem narekovala zasebna ekipa zvezdnika Jackija Chana, med osmoljence pa se je vnovič vpisala Toyota.

FINANCE
Avto
Najzmogljivejši porsche 911 vseh časov – vladar dirkališč
Avto
AvtoUroš Božin Najzmogljivejši porsche 911 vseh časov – vladar dirkališč

Zbirateljski porsche GT2 RS lahko vozi po cestah, na dirkališčih pa bo v zadrego spravil večino superšportnikov. Motor razvije norih 700 konjskih moči

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Mini prepih za maksi hedoniste
Avto
AvtoMatej Kačič Mini prepih za maksi hedoniste 1

Mini cabrio je avtomobil poln emocij in pisan na kožo vsem, ki se radi predajajo užitkom v vožnji zgoraj brez, v različici Cooper S z dvolitrskim turbomotojem pa zadovolji še adrenalina željne.

FINANCE
Avto
Peugeot 3008: konec s približki, to je pravi in odličen SUV
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot 3008: konec s približki, to je pravi in odličen SUV 5

Kaj ponuja peugeot 3008 z dizelskim motorjem 2.0 blueHDI 150 in GT 2.0 blueHDI 180 z vrha ponudbe

FINANCE
Avto
BMW M760Li xDrive: v objemu superlimuzine za 277 tisočakov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW M760Li xDrive: v objemu superlimuzine za 277 tisočakov 14

Pri polnem plinu imaš občutek, da se ti je povesil želodec in da bo avto ravnokar poletel, saj motorju kar ne zmanjka sape, pravzaprav nikoli

FINANCE
Avto
Koncept, ki napoveduje vrnitev legendarnega bavarskega kupeja
Avto
AvtoUroš Božin Koncept, ki napoveduje vrnitev legendarnega bavarskega kupeja

Poslovila se je serija 6 kupe, ljubitelji pa se lahko veselijo vrnitve serije 8. Na ceste bo zapeljala prihodnje leto