Ko beseda nanese na znamko Porsche, v hipu pomislimo na hitre in športne avtomobile, še zdaleč pa ne na nafto. Nato je prišel veliki SUV cayenne, tudi z dizelskim motorjem, in se dobro prijel na trgu. Ko pa je pred tremi leti na ceste zapeljal manjši in cenejši SUV macan, je marsikateri premožni kupec le zavriskal.
Pri Porscheju so z macanom namreč odlično unovčili v petih desetletjih prigaran prestižni pedigre modela 911 ter izkušnje z velikim cayennom in ga razširili na razred manjših športnih terencev. O tem smo se prepričali za volanom prenovljenega macana S diesel, ki je z osnovno ceno 63 tisoč evrov eden najcenejših, kar jih priznani nemški proizvajalec sploh ponuja, a je znesek vseeno dovolj visok, da jih na cestah ni prav veliko.
Kot se za premijsko vozilo spodobi, tudi macan ponuja pester nabor dodatne opreme, ki je osnovno ceno potisnila na dobrih 76 tisočakov, a zapravljeni denar gotovo odtehta že nekaj prevoženih kilometrov.
Pri petvratnem macanu je namreč hitro jasno, kateri znamki pripada, hkrati pa je dovolj poseben, da povsod pritegne poglede. Športni DNK Porschejevih vozil v oblikovanju je namreč hitro prepoznaven, vtis naredi že od spredaj, kjer prevladujejo velike zračne odprtine in LED-luči v hišnem slogu.
Velik pokrov motorja, ki se razteza vse do blatnika, daje avtomobilu močan videz, s strani pa s kupejevsko padajočo strešno linijo poudarja dinamično naravo vozila.
Nežno oblikovani zadnji del daje občutek športne elegance, celoto pa zaključujejo zadnje LED-luči in difuzor s paroma izpušnih cevi na vsaki strani.
Športni terenec, ki izniči komplekse
Macan je tudi po tej plati pravi Porsche, da z njim kljub športnoterenskim proporcem ne gre zobati češenj, pa pokaže pogled pod motorni pokrov.
Trilitrski turbodizelski šestvaljnik namreč pridela 190 kilovatov (258 konjskih moči) in 580 newtonmetrov navora, ki ga konkretno brcnejo v ovinek, do stotice pospeši v 6,1 sekunde ter doseže največjo hitrost 230 na uro, z motorjem pa se v vseh režimih vožnje odlično ujame tudi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik PDK.
Ko skoraj dve toni mase zapelješ na cesto in med ovinke, hitro postane jasno, da macan v smislu vodljivosti kljub zelo močni konkurenci (alfa romeo stelvio, BMW X4, jaguar F-pace in mercedes-benz GLC coupe) ponuja največ, kar si lahko ta hip omisliš v tem velikostnem in cenovnem razredu.
Že sedi se skoraj kot v 911, le da občutno višje, odlični sedeži res dobro držijo telo in so udobni, macanov prilagodljivi štirikolesni pogon pa je športno naravnan ter z večinskim prenosom na zadnji kolesni par kar kliče po skokih med zavoje, pri čemer podlaga ne igra nobene vloge.
Pri najbolj športni nastavitvi podvozja, menjalnika in motorja se macan dobesedno potopi v ovinek, že hip pozneje pa izstreli v naslednjega, avtomobil se med slalomiranjem skorajda ne nagiba. Zdrsi ob polnem plinu so izjemno predvidljivi in nadzorovani, zadek pa utegne rahlo nemiren postati le na podlagi s slabšim oprijemom.
Občutek na volanu je lažji, kot bi glede na obliko in zasnovo avtomobila pričakovali, macan je natančno in zanesljivo vodljiv, kompleksi pred športno vožnjo pa tako zbledijo v hipu.
Udobje z veliko začetnico
Macan v vožnji združuje vse lastnosti, ki jih Porsche neguje skozi svojo dolgoletno tradicijo (tudi z zagonsko ključavnico na levi strani) in med katerimi so sposobnost hitrega pospeševanja in zaviranja, zajetna moč motorja, odlična lega na cestišču ter natančno krmiljenje.
Še več, vse te značilnosti so združili z visoko stopnjo udobja in vsakodnevno uporabnostjo, saj zaradi svojih bolj kompaktnih mer ne deluje kot slon v trgovini s porcelanom.
Za udobje na ravni prestižnih limuzin med običajno vožnjo poskrbi vrhunsko zračno vzmetenje (3.200 evrov doplačila), na podlagi katerega lahko med lažjimi terenskimi izzivi avtomobil dodatno privzdignete in splezate tja, kamor si zaradi imenitne pločevine in širokih pnevmatik sicer ne bi upali – sami ali z družino.
Macan v dolžino namreč meri dobrih 468 centimetrov, z nekaj več kot 192 centimetri ima impozantno širino, v višino pa meri za SUV precej tipičnih 162 centimetrov.
Medosna razdalja znaša 280,7 centimetra, kar je le malo manj kot pri cayennu, s 500 litri pa je družinsko velik tudi prtljažnik, ki ga je s podiranjem zadnje klopi mogoče povečati na 1.500 litrov.
Notranjost v skladu s tradicijo znamke deluje prefinjeno in imenitno, oprema je bogata, kakovost pričakovano odlična, ergonomija pa že meji na popolnost.
Vrhunsko oceno nekoliko zbije le velikanska količina stikal, v vidnem polju voznika jih je skupaj neverjetnih 79, a so dovolj logično razporejena, macan pa je tudi po tej plati unikaten in hkrati nostalgično arhaičen.