Avto

Motocikli se množijo, motoristi starajo

Vsak deseti kupec motocikla v Sloveniji si kupi BMW veliki enduro 1200 GS, preostali posegajo po preprostih in poceni dvokolesnikih

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.07.2017 07:28
Čas branja: 2 min
Motocikli se množijo, motoristi starajo
Nemški BMW je od leta 2008 v Sloveniji podvojil vozni park motociklov, njihovo število se je povečalo s 3.108 na 6.173. Za to je najbolj zaslužen veliki enduro GS 1200, že nekaj let najbolje prodajan motocikel v Sloveniji.

Prodaja motociklov v Sloveniji raste skoraj tako hitro kot avtomobilov, vozni park se povečuje še hitreje, motoristi pa se starajo in izbirajo bolj racionalne dvokolesnike.

Letošnja statistika prvih registracij novih motociklov v Sloveniji kaže na očitno rast. Prvo polletje je prineslo skoraj desetodstotni pribitek v primerjavi z istim obdobjem lani, Slovenci smo letos registrirali 1.293 motociklov. Ker je izvoz zelo redek pojav, lahko govorimo o realni rasti prodaje, ki skoraj dosega rast avtomobilskega trga. Zanjo sta zaslužna dobri potrošniški indeks, Slovenci smo znova odprli denarnice tudi za luksuzne dobrine, in ostarel vozni park motociklov. O predkriznih številkah vseeno ne moremo govoriti. Rekordnega leta 2007 je bilo v prvem polletju prodanih 2.521 motociklov, skoraj dvakrat toliko kot letos. Dodajmo, da je prodaja motociklov izrazito sezonska, v prvi polovici leta doseže okoli 70 odstotkov celoletne številke.

Rastoči vozni park

Ta sicer na prodajo nima tako velikega vpliva kot na prodajo avtomobilov, saj je motocikel prostočasno, le redko nujno prevozno sredstvo. V nasprotju z avtomobili pa se je vozni park motociklov v Sloveniji od leta 2008 stalno povečeval. Pred devetimi leti je bilo pri nas registriranih 38.027 motociklov, leta 2015 52.124, lani pa že 54.716. Vmes so tablice dobili tudi tisti z manj kot 50 kubiki, kar nekoliko kvari vtis, a številke vseeno jasno kažejo na povečevanje voznega parka.

Nemški vsiljivec med Yamaho in Hondo

Ko gre za posamezne znamke, bi še pred nekaj leti lahko rekli, da je Yamaha Renault, Honda pa Volkswagen. A danes ni več tako. Vodilni znamki sta morali medse sprejeti vsiljivca, nemški BMW, ki je od leta 2008 podvojil vozni park s 3.108 na 6.173. Tržni delež te nemške znamke v voznem parku, ki je letos celo nekaj mesecev vodila na lestvici najbolje prodajanih znamk, je v zadnjih devetih letih poskočil z 8,17 na 11,28 odstotka. Letos je BMW prodal 270 motociklov, 21 odstotkov več kot v prvem polletju lani. Uspešnejša je bila Yamaha s 308 motocikli, na tretjem mestu je Honda s 175 motocikli. Druge znamke so našle manj kot sto kupcev. Vodilna Yamaha si letos reže 23,8-, BMW 20,9-, Honda pa 13,5-odstotni tržni delež.

Vsak deseti je GS 1200

Med posameznimi modeli je daleč najuspešnejši BMW veliki potovalni enduro GS 1200. S 131 prodanimi primerki dviga povprečno ceno motociklov na trgu, si reže prek deset odstotkov celotnega trga in drugouvrščeno yamaho MT-09 (56 motociklov) pušča daleč za seboj.

Motoristi se starajo, bolj so racionalni

Kaj se je še spremenilo na trgu? Starost in okus motoristov. Še leta 2005 je bilo kar 60 odstotkov novih motoristov v Sloveniji starih do 36 let. Predlanskim pa so po dvokolesnikih največ posegali motoristi, stari od 46 do 60 let; teh je bilo skoraj 30 odstotkov, leta 2005 le 12,6 odstotka. Najbolj se je zmanjšal delež skupine od 26 do 35 let, s 30 na 13,1 odstotka. Kar štirikrat pa je večji delež tistih nad 60 let, te starosti je danes že vsak 15. kupec novega motocikla. Kaj so vozili? Pred desetimi leti predvsem superšportnike s 120, tudi 150 konjskimi močmi in več, druga skrajnost so bili težki in ležerni čoperji, ki prav tako izginjajo s cest. Zdaj ceste polnijo enduro motocikli, klasiki z velikimi prostorninami ter skromno konjenico in ceno.

Eksplozija najmanjših

Poglejmo še razred nižje, med skuterje in mopede, ki smejo drveti največ 45 kilometrov na uro. Zaradi obvezne registracije najpočasnejših, tistih, ki smejo iti le 25 na uro, je statistika letos eksplodirala. V prvem polletju je pokazala skoraj 200-odstotno rast in 2.345 registriranih malokolesnikov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Bavarske mišice so vse bolj električne
Avto
AvtoMatej Kačič Bavarske mišice so vse bolj električne 8

Električni avtomobili in priključni hibridi danes ne predstavljajo več eksotike, zato pa so toliko bolj redki primerki, ki so videti športno in se tako tudi peljejo. Gotovo ste zdaj pomislili na BMW in prav imate.

FINANCE
Avto
Presežki bavarske superlimuzine M5
Avto
AvtoMiloš Milač Presežki bavarske superlimuzine M5

Novi BMW M5 zmore 441 kilovatov, 600 konjskih moči, in prvič ponuja širikolesni pogon; do stotice se izstreli v 3,4 sekunde

FINANCE
Avto
Novi BMW X3. Se šalite!?
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X3. Se šalite!? 2

Večji, a vseeno za 55 kilogramov lažji od predhodnika. Pod kožo pa je povsem nov, čeprav tega na prvi pogled ne boste opazili

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Drzen koncept, ki razkriva obline novega BMW Z4
Avto
AvtoUroš Božin Drzen koncept, ki razkriva obline novega BMW Z4

BMW Z4 se vrača. Leta 2018 prihaja nova generacija, ki bo po napovedih močno podobna konceptu, danes predstavljenim v Kaliforniji

FINANCE
Avto
Tekmeci so BMW prisilili v spremembe, M5 se bo odrival z vsemi štirimi
Avto
AvtoMiloš Milač Tekmeci so BMW prisilili v spremembe, M5 se bo odrival z vsemi štirimi

Moč okoli 600 ''konjev'' in štirikolesni pogon M xDrive pri katerem bo mogoče izključiti pogon prednjega para

FINANCE
Avto
Koncept, ki napoveduje vrnitev legendarnega bavarskega kupeja
Avto
AvtoUroš Božin Koncept, ki napoveduje vrnitev legendarnega bavarskega kupeja

Poslovila se je serija 6 kupe, ljubitelji pa se lahko veselijo vrnitve serije 8. Na ceste bo zapeljala prihodnje leto

FINANCE
Avto
Toyota zadržala BMW in ohranila primat najvrednejše avtomobilske znamke
Avto
AvtoUroš Božin Toyota zadržala BMW in ohranila primat najvrednejše avtomobilske znamke

Japonska velikanka se je ubranila napadov znamk BMW in Mercedes-Benz, ki sta zasedla drugo in tretje mesto. Največji vzpon je uspel Tesli