Prodaja motociklov v Sloveniji raste skoraj tako hitro kot avtomobilov, vozni park se povečuje še hitreje, motoristi pa se starajo in izbirajo bolj racionalne dvokolesnike.
Letošnja statistika prvih registracij novih motociklov v Sloveniji kaže na očitno rast. Prvo polletje je prineslo skoraj desetodstotni pribitek v primerjavi z istim obdobjem lani, Slovenci smo letos registrirali 1.293 motociklov. Ker je izvoz zelo redek pojav, lahko govorimo o realni rasti prodaje, ki skoraj dosega rast avtomobilskega trga. Zanjo sta zaslužna dobri potrošniški indeks, Slovenci smo znova odprli denarnice tudi za luksuzne dobrine, in ostarel vozni park motociklov. O predkriznih številkah vseeno ne moremo govoriti. Rekordnega leta 2007 je bilo v prvem polletju prodanih 2.521 motociklov, skoraj dvakrat toliko kot letos. Dodajmo, da je prodaja motociklov izrazito sezonska, v prvi polovici leta doseže okoli 70 odstotkov celoletne številke.
Rastoči vozni park
Ta sicer na prodajo nima tako velikega vpliva kot na prodajo avtomobilov, saj je motocikel prostočasno, le redko nujno prevozno sredstvo. V nasprotju z avtomobili pa se je vozni park motociklov v Sloveniji od leta 2008 stalno povečeval. Pred devetimi leti je bilo pri nas registriranih 38.027 motociklov, leta 2015 52.124, lani pa že 54.716. Vmes so tablice dobili tudi tisti z manj kot 50 kubiki, kar nekoliko kvari vtis, a številke vseeno jasno kažejo na povečevanje voznega parka.
Nemški vsiljivec med Yamaho in Hondo
Ko gre za posamezne znamke, bi še pred nekaj leti lahko rekli, da je Yamaha Renault, Honda pa Volkswagen. A danes ni več tako. Vodilni znamki sta morali medse sprejeti vsiljivca, nemški BMW, ki je od leta 2008 podvojil vozni park s 3.108 na 6.173. Tržni delež te nemške znamke v voznem parku, ki je letos celo nekaj mesecev vodila na lestvici najbolje prodajanih znamk, je v zadnjih devetih letih poskočil z 8,17 na 11,28 odstotka. Letos je BMW prodal 270 motociklov, 21 odstotkov več kot v prvem polletju lani. Uspešnejša je bila Yamaha s 308 motocikli, na tretjem mestu je Honda s 175 motocikli. Druge znamke so našle manj kot sto kupcev. Vodilna Yamaha si letos reže 23,8-, BMW 20,9-, Honda pa 13,5-odstotni tržni delež.
Vsak deseti je GS 1200
Med posameznimi modeli je daleč najuspešnejši BMW veliki potovalni enduro GS 1200. S 131 prodanimi primerki dviga povprečno ceno motociklov na trgu, si reže prek deset odstotkov celotnega trga in drugouvrščeno yamaho MT-09 (56 motociklov) pušča daleč za seboj.
Motoristi se starajo, bolj so racionalni
Kaj se je še spremenilo na trgu? Starost in okus motoristov. Še leta 2005 je bilo kar 60 odstotkov novih motoristov v Sloveniji starih do 36 let. Predlanskim pa so po dvokolesnikih največ posegali motoristi, stari od 46 do 60 let; teh je bilo skoraj 30 odstotkov, leta 2005 le 12,6 odstotka. Najbolj se je zmanjšal delež skupine od 26 do 35 let, s 30 na 13,1 odstotka. Kar štirikrat pa je večji delež tistih nad 60 let, te starosti je danes že vsak 15. kupec novega motocikla. Kaj so vozili? Pred desetimi leti predvsem superšportnike s 120, tudi 150 konjskimi močmi in več, druga skrajnost so bili težki in ležerni čoperji, ki prav tako izginjajo s cest. Zdaj ceste polnijo enduro motocikli, klasiki z velikimi prostorninami ter skromno konjenico in ceno.
Eksplozija najmanjših
Poglejmo še razred nižje, med skuterje in mopede, ki smejo drveti največ 45 kilometrov na uro. Zaradi obvezne registracije najpočasnejših, tistih, ki smejo iti le 25 na uro, je statistika letos eksplodirala. V prvem polletju je pokazala skoraj 200-odstotno rast in 2.345 registriranih malokolesnikov.