V Fordu so čakali skoraj pol stoletja, da so izdelali naslednika legendarnega Forda GT40. Pred desetimi leti so za omejeno obdobje izdelovali sodobno različico forda, ki pa je bila bolj poklon izvirnemu dirkalniku iz šestdesetih kot naslednica nove generacije. Novi ford GT je končno tu, čisto drugačen in futurističen eksotik, ki pod karoserijo skriva prek 50 različnih senzorjev in več kot 25 vgrajenih računalniških sistemov.
Karoserija je polna odprtin, zračnih kanalov in krilc. Inženirji so želeli doseči maksimalno aerodinamično učinkovitost na dirkališču. Gromozanska zračna kanala, ki usmerjata zrak mimo potniške kabine ob motorju pod aktivni spojler, pripomoreta pri stabilnosti avtomobila pri visokih hitrostih in hlajenju motorja.
Več računalniške zmogljivosti od reaktivnega lovca F35
Računalniki za optimalno vozno izkušnjo nadzirajo zmogljivost in delovanje vozila, zunanje okolje in voznikove posege. Senzorji zagotavljajo sprotne informacije o položaju stopalk, volanskem obroču in pomičnem zadnjem spojlerju ter zračni vlagi in stopnji osončenosti cestišča.
Senzorji v uri generirajo 100 gigabajtov podatkov, ki jih obdelajo računalniški sistemi z 10 milijoni vrstic programske kode. To je več kot reaktivno letalo ameriške vojske Lockheed Martin F-35 Lightning II.
Senzorji in računalniški sistemi forda GT omogočajo za optimalno delovanje v vseh scenarijih vožnje stalne prilagoditve zmogljivosti motorja, elektronskega nadzora stabilnosti, aktivnega vzmetenja in aktivne aerodinamike. Karoserija je iz ogljikovih vlaken, aktivno vzmetenje pa so povzeli po dirkalnikih F1. Za pogon je zadolžen 6-valjni 3,5-litrski motor EcoBoost, ki proizvede okoli 650 konjskih moči.
Autobahn ali ravnina Mulsanne, saj je vseeno
Dno avtomobila je oblikovano tako, da pri višjih hitrostih ustvarja povečano potisno silo, aktivni spojler pa deluje kot zračna zavora in po potrebi spreminja naklon. Vsi omenjeni sistemi so medsebojno povezani, voznik pa lahko z njimi upravlja preko stikala na volanu. Vzmetenje se v najagresivnejšem načinu vožnje zniža za dobrih pet centimetrov, sproži se tudi spojler. Da bi višina sedeža ostala karseda nizka, je ta nepomičen, voznik pa spreminja položaj stopalk in volanskega obroča.
Cestno in dirkalno različico so razvijali skupaj, kar je vidno v povsem integrirani varnostni kletki. Od dirkalnika, ki je lani Fordu v Le Mansu pripeljal zmago in letos drugo mesto, se ford GT na zunaj med drugim loči po manjšem difuzorju in aktivnem spojlerju.
V notranjosti ima dodatno še držalo za pijače, predal pod sovoznikovim sedežem in žep za sedežema. Minimalistična armaturna plošča je izdelana iz ogljikovih vlaken in predstavlja del strukture avtomobila. Novi ford GT je resnično dirkalnik, prirejen za javne ceste. Kdo ve, koliko časa bo preteklo do naslednjega?