Težko bi rekli, da je nepričakovano. Nemčija, velesila tudi v avtomobilski industriji, dela velike korake v prihodnost. Po aferi Dieselgate so zavihali rokave in napovedali ustavitev proizvodnje dizelskih in bencinskih avtov po letu 2030. Poteza, ki je zdramila tudi druge države v EU. Če bi ukrep sprejela Danska ali Nizozemska, morda Norveška, bi ostalo le pri EKO zgodbi. Če ga sprejme Nemčija, največji in najvplivnejši evropski trg, to pomeni, da bodo preostale države prej ali slej sledile. Zato ni nenavadno, da je Nemčija kot prva evropska država na ceste spustila avtonomne avtomobile tretje generacije. Malo zaradi audija A8, ki takšno tehniko ponuja v praksi, malo zaradi spodbude drugim proizvajalcem, ki so do zdaj tarnali, da zakonodaja ne sledi razvoju. Zdaj je drugače.
Preverili smo, kakšne prihranke je mogoče doseči s starim voznim parkom in s kakšnimi triki jih lahko dosežete. Glavni pri tem so zaposleni.
Janez je v Parizu preizkusil električnega kangooja z novo baterijo večje zmogljivosti in izračunal, ali je elektrika v delavskem razredu že alternativa nafti. Ugotovitve so zanimive.
Na Dunaj pa se je odpravil na preizkus osveženega nissana qashqaija, uspešnice, ki je pred desetletjem zanetila nov trend in poskrbela za tektonske spremembe na avtomobilskem trgu. Kaj je novega pri qashqaiju, kaj je bolje kot prej?
Jaguarjev E-pace je manjši in cenejši od F-pacea in v razredu športnih terencev cilja na mlade družine in ljubitelje vožnje. Na predstavitvi se je s spektakularnim skokom vpisal v Guinnessovo knjigo rekordov.
Še o prodaji, kakšen je avtoposel v EU, v katerih državah prodaja najbolj, v katerih najmanj raste?
Uspešen delovni teden vam želim!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si