Smo res na začetku dobe električnih avtomobilov, je vprašanje z vse bolj pritrdilnim odgovorom. Analizirali smo slovenski in globalni trg, pogledali napovedi in preverili vladne subvencije za električne avte po svetu.
Ko bi Henry T zamenjal z E, v kolumni piše analitik Financ Karel Lipnik. V tem primeru bi se danes svet vrtel drugače, odvisnost od nafte pa bi bila seveda precej manjša. Se pa tehnični premik dogaja sedaj, skoraj sto let kasneje, prinaša pa kopico sprememb tudi pri davkih. Gotovo bo bistveno drugačno financirana tudi naša socialna varnost, vključno s pokojninsko in zdravstveno blagajno. Vprašanje je le, ali se bo Slovenija na to začela pripravljati zdaj ali pa bomo znova gasili požar, ko bodo čakalne vrste in ko ne bo denarja za pokojnine.
Za prodor električnih avtomobilov bo vse bolj pomembna stroškovna bilanca. Kakšna je ta hip, si preberite v primerjavi bencinskega in električnega renaulta v prvem delu, ter primerjavi stroškov servisa dizelskega in električnega golfa v drugem. Rezultati raziskave so zanimivi, predvsem pa kažejo na realni potencial nove tehnike.
Mateja Bertoncelj pa je dodala zrna ali dva iz vidika slovenskih dobaviteljev avtomobilski industriji, seveda na področju električnih vozil. Poskušala je odgovoriti na večno aktualno vprašanje, ali njihov prodor Sloveniji prinaša nove možnosti ali zaton slovenske avtomobilske industrije.
V elektriko pa niti za hip ne podvomi eden najbolj gorečih zagovornikov tovrstnega pogona, vizionar in človek akcije Matej Čer, ki bo souporabo električnih avtov Avant2go te dni širil še v Maribor. Električni start-up bo začinil še z dvema teslama model S. Avtomobiloma še enega vizionarja, Elona Muska, ki je predčasno zagnal proizvodnjo tesle modela 3, ki bo z dostopnostjo spreminjal svet mobilnosti.
V času tako intenzivne elektrifikacije se zato zdi nenavadno, da pri tehnično sicer izjemni limuzini kot je novi audi A8, beseda tako redko nanese na elektriko. A8 sicer zna veliko: vozi in parkira sam, opazuje okolico s pomočjo laserjev, masira stopala potnikov in jadra pri 160 kilometrih na uro.
Naslednji trend pa govori o bencinski romantiki, superšportnikih stare šole z močnimi V8 in V12 motorji katerih prodaja se ponovno vzpenja. Lani je v svetu zrasla kar za 21 odstotkov. Rasla bo tudi v prihodnje, napovedujejo analitiki.
Bencinsko romantiko podpirajo tudi spodnji trije avtomobili. Mišičasta in res zelo dostopna opel corsa OPC, ki za dobrih 18 tisočakov ponuja zdravih 207 konjičev in nadpovprečno zabavo med zavoji ter seat leon cupra s številčno, a dobro ukročeno konjenico s katerim smo obujali spomine na GTI izpred 20 let. Med evropske GTI rakete pa po novem vozi tudi hyundai i30 N, zadržan kompaktnež s skromno oznako, a energičnim turbo štirivaljnikom pod pokrovom. Korejci so se projekta lotili resno, v teoriji je i30 N pravi tekmec tudi svojemu vzorniku, volkswagnu golfu GTI.
Uspešen delovni teden vam želim!
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si