Po številnih teaserjih in promocijskih videih smo končno dočakali razkritje nove generacije admiralske ladje s štirimi krogi. Od leta 1994 audi A8 velja za največjo in tehnološko najnaprednejšo limuzino podjetja. Nova, četrta generacija luksuzne limuzine prinaša marsikatero oblikovno in tehnološko novost tako zunanjosti, notranjosti in pod motornim pokrovom.
Utelešenje koncepta Prologue
Oblika karoserije je zasnovana na oblikovalski temi konceptnega vozila Prologue. Nov oblikovni jezik prinaša umirjeno in elegantno oblikovano karoserijo v skladu z zadnjimi oblikovalskimi smernicami znamke. Obraz zaznamujejo luči. Serijsko svetijo LED svetila, za doplačilo pa matrični žarometi z laserji. Zadnji luči, se po novem raztezajo čez celo širino avtomobila. Celoten avto objema svetleča linija kroma.
Razvaja tudi stopala
V notranjosti potnike pričaka veliko prestiža in sodobne elektronike. Od preoblikovane minimalistične armaturne plošče, do virtualnega kokpita, ki prikazuje podatke o vozilu v Full HD ločljivosti ter oblike volanskega obroča. Ni tehnologije, ki si je ne bi mogli omisliti. Osrednji ekran deluje tudi na dotik in ga več ni mogoče skriti.
Potniki na zadnjih sedežih imajo več prostora za kolena in v predelu glave, zaradi večje vstopne odprtine pa je lažje vstopanje in izstopanje. Potnike na zadnjih sedežih daljše različice A8 L bo dodatno sprostilo gretje in masaža stopal. Novi audijev zastavonoša lahko služi kot elegantna limuzina šoferjem, s športnimi lastnostmi pa bo navdušil tudi voznike, ki radi uberejo ovinkasto cesto. To omogoča inovativno podvozje v kombinaciji z zračnim vzmetenjem.
Limuzina je opremljena s štirikolesnim krmiljenjem, ki glede na hitrost prilagaja kot zadnjih koles. Pri višjih hitrostih zadnji kolesi sledita prednjim, pri nižji pa zavijata v nasprotni smeri. Obračalni krog novega A8 je tako manjši kot pri audiju A4. Platforma je v 58 odstotkih izdelana iz aluminija, preostanek pa je iz jekla, magnezija ter z ogljikovimi vlakni okrepljene plastike. Predelana konstrukcija naj bi bila po besedah inženirjev približno 25 odstotkov bolj toga od predhodnika.
Neslišno jadranje pri 160 kilometrih na uro
V motorni paleti sta dva trilitrska 6-valjnika. Bencinski razvije 340 konjskih moči, dizelski pa 286. Kasneje se bosta pridružila še štirilitrska bencinski (460 konjskih moči) in dizelski 8-valjnik (435), za njima pa še šestlitrski 12-valjnik. Nazadnje bo ponudbo zaokrožil priključni hibrid A8 L e-tron. Vsi audiji A8 bodo serijsko opremljeni z blagim hibridnim sistemom, ki omogoča neslišno jadranje v hitrostnem območju med 55 in 160 kilometri na uro. S popolnoma izključenim motorjem z notranjim zgorevanjem do 40 sekund jadra brez emisij in prihrani 0,7 litra goriva.
Pohod na prestol elitnega razreda?
Umetna inteligenca, tretja stopnja avtonomne vožnje z laserskim bralnikom in kamero opazuje okolico. Traffic jam pilot do hitrosti 60 kilometrov na uro v gostem prometu vozi sam. Sam brez prisotnosti voznika tudi parkira. Od laserskih žarometov, avtopilota, aktivnega vzmetenja, do zaslona za upravljanje klimatske naprave. Z novim audijem A8 so v Ingolstadt-u izdeali najnaprednješega Audija vseh časov, pogled pa usmerili na prestol luksuznega razreda, kjer trenutno kraljuje mercedes razreda S. Na nemški trg bo zapeljal pozno jeseni z začetno ceno 90 tisoč evrov.