Avto

Avto, ki je povzročil tektonske spremembe na trgu

Japonski Nissan je z leta 2007 rojenim qash­qaiem­ ustvaril razred mehkih športnih terencev, ki si danes režejo deset odstotkov trga in kupce kradejo drugim modelom. Kaj je spremenil na prodajnem prvaku, smo ugotavljali na prvih vožnjah po Dunaju.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.07.2017 07:55
Čas branja: 5 min
Avto, ki je povzročil tektonske spremembe na trgu
Prenovljeni qashqai, pionir avtomobilskega športnega terenstva v tržnem razredu C, ni revolucionarno drugačen, temveč so z drobnimi popravki povečali notranje udobje in izboljšali tudi vozne lastnosti.

V napol temačni dvorani je leta 2007 pred srenjo avtomobilskih novinarjev stopil tedaj še ne tako slaven Carlos Ghosn. Za njim se je risala silhueta avtomobila, ki bi lahko bil terenec, a se je pozneje izkazalo, da je pravzaprav na pol terenec. Povrh so mu v rojstni list zapisali težko izgovorljivo in še težje zapisljivo ime nekega plemena v srednji Aziji – qashqai. Videti je bilo, da je Nissan brcnil v temo.

Ustvaril je čakalne vrste

Po kakšnega pol leta prodaje je bila množica tistih, ki so hoteli imeti tega nežnega terenca, čedalje večja. Zgodilo se je nekaj, česar smo bili v naših krajih vajeni pred desetletji, v preostalem delu stare celine je bila precejšnja novost – čakanje v vrsti na qashqaia se je v najbolj drastičnem primeru oziroma na trgih raztegnilo na kakšnih devet mesecev! Ni bila brca v temo, temveč zadetek v polno. Toliko o pravilnosti novinarske presoje …

In kaj je pravzaprav naredil Nissan z leta 2007 rojenim qashqaiem? Ustvaril je nov razred oziroma razrede, ki na večini evropskih trgov tolčejo neslutene rekorde, jemljejo tržne deleže drugim segmentom in tovarne, ki jih nimajo v svoji ponudbi (ali jih nimajo dovolj), spravljajo v frustrirajoč položaj. Qashqai je doslej privabil 2,3 milijona kupcev, se povzpel na Olimp najbolje prodajanega evropskega mestnega terenca (njegov lanski trž­ni delež je bil nič manj kot 10,3-odstoten) in s tem zasejal seme tako rekoč nebrzdane ljubezni do športnih terencev.

Hokus pokus, ki se ga je bilo treba spomniti

Zdaj se zdi hokus pokus s tem nissanom dokaj preprost – in je v resnici tudi bil. Ampak treba se ga je bilo spomniti. Terenci so obstajali tudi pred letom 2007 in njihova ponudba ni bila skromna. Japonska avtomobilska hiša je pri qashqaiu ohranila zunanjo podobo terenca, kar med drugim pomeni, da se sedi nekaj višje in zato tudi bolje vidi po tem svetu.

Je pa precej zmehčala terenski značaj: zapore diferencialov in reduktorski pogon so se diskretno umaknili v tovarniško skladišče, sčasoma je z železnega repertoarja izginil tudi štirikolesni pogon na račun zgolj dvokolesnega. V voznem pogledu so mehki terenci postali vse bolj podobni ali enaki običajnim oziroma osebnim avtomobilom. To je bila zmagovita kombinacija in danes so športni terenci nesporne zvezde evropske avtomobilske scene.

Drobne spremembe

Tokratna prenova qashqaia je ob vsej tržni evforiji izpeljana v pričakovani maniri – drobni, pogosto neopazni popravki oziroma izboljšave kot posledica pripomb dosedanjih kupcev. Tem se je zdel dosedanji mestni športni SUV C-razreda karoserijsko malenkost premalo sodoben, tudi izbira opreme naj bi bila preskromna, želeli so si tudi več nove oziroma sodobne tehnologije. Slišano in nato izpeljano.

Tako ima avto zdaj drugačen prednji odbijač, drugačna je plastična rešetka na maski, ki obkroža Nissanov znak, novo mesto je dobila tudi 360-stopinjska kamera za pomoč pri parkiranju, spremenjena je podoba žarometov, in če po naključju ne bo takoj opazno, da je pri halogenskih lučeh (pri nekaterih izvedenkah) dnevna luč narejena v podobi bumeranga, je to zgolj dokaz premišljenosti tokratne prenove. Tudi motorni pokrov je malenkost drugačen, enako je spremenjen zadnji odbijač, in če k temu dodaš še dejstvo, da se je qashqai v dolžino potegnil za ne tako gromozanskih 17 milimetrov (zdaj 4.394 milimetrov) in da je naprodaj v dveh novih barvah karoserijske obleke (živahno modra in kostanjevo bronasta), je seznam zunanjih sprememb izčrpan.

Tudi nekaj zastrtega blišča

Nekako s tem v skladu je v japonsko sramežljivem slogu opravljena prenova notranjosti. Takole gre: drugačen, nekaj debelejši volan, pomada je zajela tudi obrobe zračnikov, vratne ročice ... Digitalni radio je zdaj na voljo kot del serijske opreme na večini trgov, v prtljažnik zmoreš naložiti od najmanj 430 do največ 860 litrov prtljage, zadnja sedežna klop je (seveda) deljiva v razmerju 60 proti 40, če hočeš, so na voljo tudi sloviti zvočni sistem bose z osmimi zvočniki in v dovolj voljno usnje preoblečeni sedeži, nova izvedenka tekna+ pa ponuja ekskluziven nabor dodatne opreme. Počutje v notranjosti tako prenovljenega qashqaia je prijetno: spodobna ergonomija, prav tako spodobna prostornost, dovolj prepričljiva praktičnost in uporabnost ter celo nekaj premijskega blišča, ki pa je japonsko zastrt, nič bahaški.

Prilagojeno podvozje

Pod pločevinasto kožo je tudi marsikaj novega in drugačnega. Namen je bil jasen – zagotoviti še boljše vozne lastnosti. Športni terenci so načeloma višji in zato karoserijsko gibljivejši, kar ni v prid voznosti. Zato so nekoliko prilagodili podvozje ter s tem povečali okretnost, pokimavanja in pozibavanja avta je tako rekoč za vzorec. Boljše je tudi sledenje liniji pri vožnji v ovinek, volan se bolj »naravno« vrača v osrednji položaj, izboljšana je zvočna izolacija notranjosti (debelejše steklo v zadnjih vratih, dodatno tesnjenje prednjih vrat ...). Roko na srce: teh drobnih popravkov ne moreš zlahka (ali sploh ne) identificirati, ampak qashaqi je prijazno vodljiv in vozen mestni terenec.

Samodejna vožnja prihodnje leto

In seveda ne smeš prezreti: japonska avtomobilska tovarna sledi modernosti v smislu samodejne vožnje. O tem si lahko misliš, kar pač hočeš, a razvoj gre naprej in qashqai mu bo sledil s tehnologijo propilot. Nissan je pri njenem pojasnjevanju nekoliko skrivnosten, prenovljeni športni terenec je bo deležen prihodnje leto, propilot pa bo prevzel krmiljenje, pospeševanje in zaviranje ob pomoči treh tehnologij. To je, so prepričani pri Nissanu, prvi korak k povsem samodejni vožnji. Počakajmo, čeprav se je komaj kaj veselim.

Qashqai, ta začetnik predvsem evropskega mehkega ali mestnega športnega avtomobilskega terenstva, se v prenovljeni podobi in vsebini pripelje oktobra. Razlika od časov iz leta 2007 je dvojna: na pot ga ni pospremil ta hip malce sporni Carlos Ghosn, v razredu, v katerem ribari, pa je najmanj 20 konkurentov.

Foto: Janez Kovačič in Nissan

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Prava partnerka za prosti čas
Avto
AvtoMatej Kačič Prava partnerka za prosti čas

Nissan navara je priročna velikanka, kljub poltovornjaški zasnovi pa še zdaleč ni "le" profesionalna delovna mula, ampak tudi prijetna zasebna pomočnica, s katero se rad podaš v svet užitkov in zabave.

FINANCE
Avto
Novi nissan leaf: večji doseg, nižja cena in le en pedal
Avto
AvtoMiloš Milač Novi nissan leaf: večji doseg, nižja cena in le en pedal 6

Večji doseg baterije, nižja cena in številni inovativni sistemi, med njimi tudi samodejno ustavljanje brez pritiska na zavoro

FINANCE
Avto
Pionirjeva sveža oblačila za manj denarja
Avto
AvtoMatej Kačič Pionirjeva sveža oblačila za manj denarja

Nissan qashqai je pred desetimi leti spremenil avtomobilski svet, 65 Slovencev na mesec pa želi prepričati tudi z nižjo ceno.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Poltovornjak v službi užitka in zabave
Avto
AvtoMatej Kačič Poltovornjak v službi užitka in zabave 2

Med raziskovanjem grške Lefkade smo zabavno plat pick-upov izkusili z Nissanovo navaro.

FINANCE
Avto
Boj Azijcev za prevlado v Evropi
Avto
AvtoMiloš Milač Boj Azijcev za prevlado v Evropi

Toyoti in Nissanu v Evropi za ovratnik diha Hyundai

FINANCE
Avto
Preteklost se sreča s prihodnostjo, romantika V12 stroja in elektrika na testu življenja
Avto
AvtoMiloš Milač Preteklost se sreča s prihodnostjo, romantika V12 stroja in elektrika na testu življenja 1

Na preizkus življenja smo zapeljali renaultov električni avto zoe 40 Z.E., kako je prestal 500 dopustniških kilometrov, kakšen je realen doseg baterije, kako zahtevno ali lahkotno je danes življenje z električnim avtom? Protiutež elektriki - vrhunska klasika v obliki najdražjega BMW M760Li xDrive s 6,6 litrskim V12 biturbo motorjem. Kaj se dogaja v poštnem prometu, je elektrika pravi odgovor za racionalizacijo, smo preverili na primeru Deutsche Post in Pošte Slovenije. Podrobno še o osveženem nissanu x-trailu, boju Azijcev v Evropi in trendih pri kabrioletih.