Opel corsa OPC je nadaljevanje zgodbe o GTI izpred 20 let, seatu leonu cupra in drugih sodobnikih. Corsa OPC je obenem sodobna reinkarnacija corse GSI, od nje je še enkrat močnejša, oblikovno in značajsko še bolj intenzivna in prav prijetno dostopna. Za dobrih 18 tisočakov boste z njo dobili koncentrat vozniških užitkov v agresivno prepoznavni obliki.
V časih boljše vozniške kulture je opisovanje majhne modre rakete, kot je corsa OPC, precej nehvaležno, saj je izkoriščanje zmogljivosti motorja in podvozja pravzaprav nelegalno. Sodobnost stroja in podvozja, natančen volan in odlični sedeži pa tudi v okviru omejitev ponujajo nabor užitkov, zaradi katerih je navdušencem vredno poseči po majhnem cestnem dirkalniku.
Prav v tem se corsa OPC loči od njenih daljnih predhodnic, atmosfersko gnanih cors GSI, ki so pravo zabavo ponujale le ob polnem plinu. Zaloga moči 1,6-litrskega turbo motorja z 245 oziroma 280 (pri polnem plinu) newtonmetri navora in 152 kilovati (207 konjskimi močmi) je namreč tolikšna, da corsa ponuja zabavo tudi pri manjših hitrostih in pospeševanju iz nižjih vrtljajev. To pa je nekaj, česar stari atmosferski in turbo motorji niso znali, še posebej pa ne ob sočasni energijski varčnosti.
Moč in navor majhne, a ne tako lahke corse OPC (tehta skoraj 1.200 kilogramov) izza volana res navdušita in ne zahtevata vrtenja v višje vrtljaje. V tem primeru pa corsa ponudi še nekaj več silovitosti, glasen in ne najbolj dirkaško prijeten zvok in odlične pospeške, v 6,8 sekunde do stotice, s čimer se brez težav postavi ob bok dražjim tekmecem. Ena od prednosti sodobnega stroja je tudi poraba, ki ob izkoriščanju navora seže le malo čez sedem litrov, ob težki desni nogi pa le redko preseže deset litrov, o čemer so GTI stare šole lahko le sanjali, kljub precej manjši zalogi moči.
Nekako mešane občutke, še posebej zaradi poznavanja tekmecev, pa ponuja v zavojih. Siceršnjo zanesljivost nadgradi z natančnim vodenjem, a zlitje voznika s corso OPC ni in ne zmore biti tako izjemno kot v danes že ostareli, a vozniško odlični fiesti ST ali pa precej dražjem miniju cooper S. Je pa športno počutje v corsi OPC denimo boljše kot v cliu RS ali pa njenem bratrancu peugeotu 208 GTI. Ta bo v prihodnje, vsaj tako bi bilo logično, precej bolj podoben nemški sestrični, kot je zdaj.
Kaj ponujajo neposredni tekmeci corse OPC, si preberite v primerjalnem testu renaulta clia RS, peugeota 208 GTI in forda fieste ST.
Paket OPC pa je prepričljiv tudi zaradi drugih lastnosti, v prvi vrsti zaradi optične privlačnosti, ki je za 18.160 evrov vgrajena serijsko, brez vsakršnega doplačila. Corsa OPC je prava naslednica nekdanjih modelov GSI z ostro zašiljenimi odbijači, stranskimi obrobami, spojlerjem nad zadnjim steklom in 18-palčnimi kolesi. V kabini pa so največja vrednota recarovi sedeži z izvrstnim oprijemom in še zadostno mero udobja na daljših poteh ter lahkotnostjo vstopanja in izstopanja, česar denimo od še bolj esktremnega megana RS ne boste dobili.
Če jo želite še bolj trendovsko obarvati, boste brez težav odšteli 400 evrov za modro kovinsko barvo, ki corsi OPC daje poseben pečat. Še bolje naložen pa je denar za paket OPC, ki za 2.400 evrov ponuja res zmogljive zavore s prednjimi diski premera 330 milimetrov, prelestna 18-palčna kolesa in dodatek z najvišjo vrednostjo – diferencial z omejenim zdrsom, ki zabavo in obenem zanesljivost dvigne na višjo raven in hkrati poskrbi za boljši prenos številne konjenice prek prednjih koles na cesto. Tako opremljena corsa je še vedno dostopna, z barvo in paketom OPC stane 20.960 evrov, obenem pa je dobro pripravljena tudi za kakšen izlet na dirkališče, kjer lahko pokaže vse (na cesti prepovedane) potenciale majhnega in izjemno hitrega avtomobila GTI.
Foto: Miloš Milač