Avto

Kako se dizel znajde v svetu kupejevske elegance?

Čistost kupeja, namenjenega zgolj uživanju v dinamiki, razkošju in eleganci, se zdi kar nekako oskrunjena, če proizvajalec pod pokrov potisne dizelski stroj. Pa je v primeru mercedes-benza C 250d coupeja res tako?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.07.2017 23:15
Čas branja: 5 min
Kako se dizel znajde v svetu kupejevske elegance?
Kljub zelo jasni podobnosti z limuzino je C coupe povsem na novo ukrojen, drugačen je pravzaprav vsak delček karoserije, čeprav se na prvi pogled ne zdi tako. Le v kabini je nezgrešljivo podoben limuzini.

Pa je kombinacija najmanjšega kupeja Mercedes-Benza in štirivaljnega dizla res tako slaba, kot se zdi v teoriji?

Odgovor je dejansko relativen, nikakor pa ni enoten. Kupe, kot je mercedes-benz C coupe, ni iz skrajno športnega dela ponudbe, želi biti eleganten, prostorsko precej učinkovit in uporaben avto s poudarjenim čutom za estetiko in udobje. C coupe je ena od novejših stvaritev slovenskega oblikovalca Roberta Lešnika, je lep, skorajda brezhibno skladen, razmeroma velik (4,69 metra dolžine) in zelo vsestranski, torej precej kompromisen.

Kljub zelo jasni podobnosti z limuzino je povsem na novo ukrojen, drugačen je pravzaprav vsak delček karoserije, čeprav se na prvi pogled ne zdi tako. Le v kabini je nezgrešljivo podoben limuzini. A ker so vrata daljša, prednjima potnikoma do pasu pomaga vodilo, ki ju pomakne bliže. Zadaj je prostora manj, manjši je tudi 400- oziroma (pri AMG) 355-litrski prtljažnik. Enaki pa so pogon, motorji, menjalniki in varnostni pripomočki.

C coupe v osnovni različici z 1,6-litrskim motorjem in 115 kilovati stane 35 tisočakov. S preizkusnim dizelskim strojem v C250d pa skoraj deset tisočakov več. Kako pa se dizel ujame z elegantnim kupejem, je prihranek pri gorivu vreden kompromisa, ki jih dizelski stroji pač prinašajo v svet kupejev?

»Če bi se odločal po precej nejasnih slovenskih zmožnostih in željah, bi stavil na C 250 d: ker je moči še vedno dovolj, da kupe trikrake zvezde ni zmogljivostno podhranjen (247 kilometrov na uro, 6,7 sekunde do sto kilometrov na uro), a se po svoje odkupi z zmerno porabo (tovarna napoveduje od 4,2 do 4,4 litra, a je menda znano, kako je s tem), nižjim izpustom ogljikovega dioksida (109-116 gramov na kilometer) in ceno, ki ni čisto v vrhu. Dizel v kupeju? Daleč, res daleč nazaj bi bila ta kombinacija tudi za germansko hišo skoraj smrtni greh, nekaj, kar ne gre skupaj. Zdaj gre, in to dobro, čeprav se dizlom ta hip slabo piše,« je Janez zapisal v poročilu iz prve predstavitve C coupeja v Malagi.

In res ni, tudi po mojih občutkih, daleč od tega. S C coupejem smo se podali na daljši izlet na severovzhodni del Slovenije. Iz Kranja proti Jezerskemu, prek Pavličevega sedla v Logarsko dolino in prek Kamnika in Ljubljane nazaj v Kranj. Lepo speljani zavoji precej proti Jezerskemu so pokazali na prednosti C coupeja, ki se po kotanjah in drugih ranah slabo vzdrževane ceste pelje limuzinsko udobno, z mehkim blaženjem, hrupno učinkovitim prestrezanjem udarcev in tudi dobro zvočno zatesnitvijo spornega dizelskega stroja pod motornim pokrovom, ki sodi še v prejšnjo generacijo. Cesta od Jezerskega do meje, še zlasti pa na drugi strani, pa je pokazala športno plat kupeja, ki v športni nastavitvi natančno in hitre reže lepo speljane zavoje, se skoraj na nagiba, ostaja stabilen tudi pri pretiravanju (zasluga gre tudi bliskoviti elektroniki za nadzor stabilnosti in zdrsa) in vseskozi vrača zaupanje.

Motor in mehak devetstopenjski samodejni menjalnik pri tem lepo sodelujeta, nekako nezaznavno v dobro zatesnjenem ozadju potniške kabine. Prav motor pa je eden bolj presenetljivih delov avtomobila. Štirivaljnik z 2,1 litra prostornine in 150 kilovati ter 500 newtonmetri navora imamo v spominu kot grobega in glasnega. Za vgradnjo v C coupeja pa so ga inženirji spretno uglasili in umirili. Hrup in tresljaji ostajajo v ozadju, odločna prožnost pa v ospredju, saj tako gnani C coupe brez težav premaguje tudi večje naklone cest s tovornjaško nizkimi vrtljaji. Že nekje nad 1.500 diha s polno močjo, se rad zavrti tudi prek štirih tisočakov, potem pa voznika s povečanim truščem in upadom veselja prosi, da prestavi višje.

Zaloga moči in navora je precejšnja, pospešek do stotice je le 6,7 sekunde, poraba na precej hitro odpeljani poti pa je bila le 6,8 litra. Podatek, ki razveseljuje in dizelskemu stroju vsekakor zvišuje vrednost. Še bolj pa navduši pri umirjeni vožnji, pri izkoriščanju prej omenjene prožnosti, prestavljanju pri največ 2.500 vrtljajih in posledično zelo mirnem in tihem, skoraj neslišnem delovanju. Takšen tempo smo ubrali iz Logarske doline proti Kranju, prek Kamnika – in na koncu poti izračunali porabo 5,3 litre, natanko toliko, kolikor je pokazal potovalni računalnik.

Pri tem se poraja vprašanje, kako pomembna sploh je poraba pri tako dragem avtomobilu (v osnovi C 250d coupe stane 44.650 evrov, z dodatki, kot jih je imel testni avto, pa okoli 70 tisočakov). Je pomembna, še bolj pomemben pa je tehnični paket, ki ga prinaša zmogljiv dizelski stroj – in ta je dober, skorajda odličen. Pa izpolni vse želje, boža vse čute in požene adrenalin po žilah? Nikakor ne, to izpolni pravu kupe C-razreda, takšen z oznako AMG na koncu. O njem kmalu …

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Kreacija, ki ostaja magnet za poglede
Avto
AvtoMatej Kačič Kreacija, ki ostaja magnet za poglede

Ni prav veliko avtomobilov, ki bi po štirih letih in stilski osvežitvi še kar plenili poglede kot prvi dan. Mercedes CLA je med njimi, sploh če Lešnikovo kreacijo dopolnjujeta športni paket AMG line in mat srebrna barva.

FINANCE
Avto
Prek tisoč ''konjev'' v superšportniku mercedes-AMG
Avto
AvtoUroš Božin Prek tisoč ''konjev'' v superšportniku mercedes-AMG 3

50. obletnico obstoja podjetja AMG so na Frankfurtskem avtomobilskem salonu pri Mercedes-Benzu počastili z razkritjem dolgo pričakovanega hiperšportnega dirkalnika Project One, ki na ceste prinaša tehnologije iz formule ena.

FINANCE
Avto
Z zeleno pošastjo po malem Nürburgringu
Avto
AvtoMiloš Milač Z zeleno pošastjo po malem Nürburgringu 5

Ko vseh 430 kilovatov mercedesa-AMG GTR zadiha s polnimi pljuči, dobite pospešek do stotice v 3,6 sekunde in eno najlepših melodij osemvaljnega biturbomotorja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Cirkus tehnike in adrenalina v režiji Mercedes-Benza
Avto
AvtoMatej Kačič Cirkus tehnike in adrenalina v režiji Mercedes-Benza 3

Vrhunska tehnologija v službi varnosti in udobja, razkazovanje motornih mišic iz Affalterbacha, piljenje vozniških spretnosti in mnoge sijoče zvezde. Vse to je že osmič ponudila atraktivna mednarodna karavana vozil Mercedes-Benz Star Experience.

FINANCE
Avto
Sproščanje adrenalina z malim AMG A45
Avto
AvtoMatej Kačič Sproščanje adrenalina z malim AMG A45 3

Z mercedesom–AMG A45 sem na madžarskem dirkališču Hungaroringu dihal za ovratnik superšportniku AMG GT S in se za nekaj trenutkov vživel v divji svet Formule 1.

FINANCE
Avto
Za volanom razreda S: pregrešno uživata vsaj dva
Avto
AvtoJanez Kovačič Za volanom razreda S: pregrešno uživata vsaj dva 8

Mercedes-benz razreda S, nesporni prvak najvišjega premijskega razreda, se natančno po štirih letih v jesen pelje prefinjeno drugačen, tehnološko posodobljen, motorno okrepljen, pa še vedno s sapo jemajočim udobjem oziroma luksuzom; vozili smo ga v Zürichu, tudi najmočnejšega S 63 AMG s 612 konji

FINANCE
Avto
Video: (Super)športni terenec s slovenskim sijajem
Avto
AvtoUroš Božin Video: (Super)športni terenec s slovenskim sijajem

Prvi vtisi za volanom enega najhitrejših športnih terencev na svetu mercedesa AMG GLC 63 4matic+, ki z grmenjem, pokanjem in pospeški v zadrego spravi marsikatero športno limuzino.