Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Novi izvršni direktor bo v skupino prinesel svež zagon za oblikovanje mobilnosti prihodnosti
V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa Nemški inštitut za solarne energijske sisteme Fraunhofer odpira boj za najbolj trajnostni vir energije. Po raziskavi inštituta, ki zajema celotno dobo od proizvodnje, uporabe do razgradnje vozil, so avtomobili na vodik in gorivne celice do okolja bolj prijazni kot klasični električni.
Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Minuli teden je grmelo v BMW, ta teden pa v Mercedes-Benzu. Tudi na lokalni ravni, saj naj bi bil ljubljanski Autocommerce tik pred prodajo švicarskemu trgovcu Emil Freyu, smo ekskluzivno objavili. Objavljamo še raziskavo o ogljičnem odtisu električnega in vodikovega pogona. Evropska prodaja avtov upada, bencin se draži, Lotus se vrača z izjemnim električnim superšportnikom ...
Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Nov super avto včasih super znamke Lotus. Novi evija je najmočnejši serijski električni avto na svetu. Njegova proizvodnja se začne v začetku prihodnjega leta.

Številni, a spretno ukročeni konji

Čas branja: 4 min
08.07.2017  11:00
Kako seat leon cupra skoraj 300 »konjev« spravi na cesto le prek prednjim koles in kaj pravijo spomini na GTI izpred 20 let
Številni, a spretno ukročeni konji
Foto: Milos Milac

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Seat dodaj
Cosworth dodaj
Opel dodaj

V časih moje mladosti je bilo merilo za kompaktnega športnika okoli 150 konjev, pospešek do stotice v 8,5 sekunde in seveda primerna obleka. Kako je danes? V osnovi podobno, le konji so se pomnožili, a so bistveno bolj ukročeni kot bi si mislili.

Tega je približno že dvajset let, torej v času ko ime Seat v razredu kompaktnih športnikov ni pomenilo nič. Nekaj slij je pocedila le ibiza 16V. V grozd zbrani mulčki pa smo sanjali o prvi astri GSi s čudovito optiko ki je ta model resnično dvignila nad konfencijske astre. Pa o golfu VR6, tudi šibkejšemu GTI, pa seveda o clio 16V in williams in drugih cestnih raketah. Štirikolesno gnani escort cosworth je bil takrat že velik presežek športne konfekcije.

Prednja kolesa so se pri zgoraj omenjenih pošteno namučila s številno konjenico, takratni sistemi proti zdrsu so bili bolj za okras, konjenica pa je bila tudi bolj zdrava kot danes, saj je zaradi skromnejših predpisov o izpustih precej lažje dihala. Tudi žejna je bila, pod desetimi litri se ni zgodilo nič. Da bi kompaktneži prenesli kaj več konjev le na prednja kolesa, smo takrat pošteno dvomili.

Razred nižje se mi je v spomin najbolj vtisnila corsa GSI, čeprav je imela le 109 oziroma le 106 (po vgradnji katalizatorja, zato razen z obliko ni kaj prida ganila. Še več čustev je pritegnila mala tigra, kupe izdelan na osnovi corse, ki je danes že zašel v pozabo. Opel ima danes v tem razredu corso OPC z 207 "konjiči".

Kako je danes, nekako 20 let pozneje? Razred GTI še živi, konji pa so v tem času naravnost podivjali. Seat je v tem času dobil dober pedigre v tem razredu ozaljšal še z rekordom na stezi Nürburgring. Vsa čast gre leonu v različici cupra, ki danes zmore kar 221 kilovatov (300 konjskih moči), v naši preizkusni različici pa je ponudil deset vrancev manj.

Kako se skoraj podvojena moč prenese na le prednji kolesni par in kakšni so GTI avtomobili danes? Leon cupra kot sodobni GTI ponuja enako velik motor kot golf GTI pred 20 leti, a je podprt s turbo polnilnikom. Konjenica se je do danes podvojila, teorija izpred 20 let pa ob preizkusu leona cupre skoraj v celoti pade v vodo.

Razlogov je več. Dvolitrski turbo z neposrednim vbrizgavanjem goriva je prej limuzinski kot športni motor, pa vseeno zelo dobro opravlja obe nalogi. Natančen vbrizg in majhen turbo omogočata njegovo delovanje že pri nizkih vrtljajih, kar pomeni prožnost že pri dveh tisočakih in skoraj linearno podajanje moči vse do šestih ali še več tisočakov.

Prenos moči na prednja kolesa zavrača vso bojazen iz preteklosti, 290 konjev ob dobrih 19 palčnih pnevmatikah in tudi ali predvsem s pomočjo delne zapore prednjega diferenciala skorajda neovirano išče in najde stik s cesto. Meje pokaže le grobost s stopalko, takrat je konjenice preveč, elektronika pa umiri voznika.

Pospešek do stotice traja le 5,9 sekunde (pri zadnjem modelu s 300 »konji« je še za desetinko krajši), še bolj kot sam šprint pa navduši prožnost dvolitrskega stroja, ki omogoča lenarjenje z ročico natančnega šeststopenjskega menjalnika (leon ima lahko tudi samodejnega z dvema sklopkama), prehitevanje v peti ali šesti prestavi in tudi varčevanje z gorivom.

V povprečju motor spije med sedem in deset litri, še nekaj nekaj kar od tako močnega turba pred dvema desetletjema nikakor ne bi pričakovali. Tudi raven udobja, vzmetenja in zvoka, je na zavidljivo visoki ravni. Leon cupra je surov le če voznik tako želi, v nasprotnem primeru je zelo ukročen in udoben kompaktnež, ki pri vsakodnevnih opravilih spretno skriva svojo drugo plat.

Ob tem je leon cupra tudi estetsko ozaljšan, a manj kot bi pričakovali. Ima lična 19 palčna kolesa, aluminijaste pedale, oznake cupra na nekaterih delih, res dobre školjkaste sedeže ki poleg oprijema nudijo tudi veliko udobja ter možnost spreminjanja značaja z nastavitvijo sport. Ta otrdi zvok motorja in vzmetenje ter po žilah pošlje še več adrenalina.

Vse skupaj za 30 tisoč evrov (v primeru financiranja), kar je pravzaprav malo za iskrivost konjev ter dvojnost značaja najmočnejšega leona.

Foto: Miloš Milač


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki (novi krog pogajanj o brexitu) Bosta EU in Velika Britanija zbližali stališča?

V Bruslju se ob 17. uri začenja tretji krog britansko-evropskih pogajanj o brexitu; med težjimi je vprašanje o finančnih obveznostih V....

FINANCE
Članki
Članki Je EU je po tihem že posekala ZDA v rasti BDP? 11

V minulih letih smo se navadili brati, da ameriško gospodarstvo okreva veliko močneje od evropskega. Pa to še drži?

FINANCE
Članki
Članki Evropska komisija: Zaupamo vodstvu Mariana Rajoya, da bo rešil zadevo 57

Dan po nedeljskem katalonskem referendumu je prinesel prvi uradni odziv evropske komisije

FINANCE
Članki
Članki Evroposlanci tudi o širitvi šengna na Bolgarijo in Romunijo ter o Ryanairu 6

Na plenarnem zasedanju od 2. do 5. oktobra v Strasbourgu bodo govorili tudi o šengnu, brexitu, ustanovitvi evropskega javnega tožilstva...

FINANCE
Kaj britanski predlog o dveletnem prehodnem obdobju po brexitu prinaša Slovencem

Lahko predlog britanske premierke o uvedbi dveletnega prehodnega obdobja po brexitu pretrga zastoj v britansko-evropskih pogajanjih? O tem,...

FINANCE
Članki
Članki (Brexit) Dve omehčani britanski stališči, ki bi ju morali poznati

Pogajalski ekipi EU in Velike Britanije začenjata četrti krog pogajanj o brexitu; ta bo predvidoma tekel v senci petkovega govora...

FINANCE
Nemčija danes voli: kdaj bo znan izid in komu koristi, da so volivci vse starejši 2

V Nemčiji imajo danes parlamentarne volitve. Kot kažejo raziskave javnega mnenja, bodo v državi za zmagovalko izbrali Angelo Merkel, ni...

FINANCE
Članki
Članki Kdo bo najbolj občutil, da je Umar izboljšal napoved rasti BDP 4

Deset stvari, ki jih morate vedeti o sveži napovedi gospodarske rasti v Sloveniji, ki so jo pripravili na Umarju in jo glede na pomlad...