Avto

Številni, a spretno ukročeni konji

Kako seat leon cupra skoraj 300 »konjev« spravi na cesto le prek prednjim koles in kaj pravijo spomini na GTI izpred 20 let

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.07.2017 11:00
Čas branja: 4 min

V časih moje mladosti je bilo merilo za kompaktnega športnika okoli 150 konjev, pospešek do stotice v 8,5 sekunde in seveda primerna obleka. Kako je danes? V osnovi podobno, le konji so se pomnožili, a so bistveno bolj ukročeni kot bi si mislili.

Tega je približno že dvajset let, torej v času ko ime Seat v razredu kompaktnih športnikov ni pomenilo nič. Nekaj slij je pocedila le ibiza 16V. V grozd zbrani mulčki pa smo sanjali o prvi astri GSi s čudovito optiko ki je ta model resnično dvignila nad konfencijske astre. Pa o golfu VR6, tudi šibkejšemu GTI, pa seveda o clio 16V in williams in drugih cestnih raketah. Štirikolesno gnani escort cosworth je bil takrat že velik presežek športne konfekcije.

Prednja kolesa so se pri zgoraj omenjenih pošteno namučila s številno konjenico, takratni sistemi proti zdrsu so bili bolj za okras, konjenica pa je bila tudi bolj zdrava kot danes, saj je zaradi skromnejših predpisov o izpustih precej lažje dihala. Tudi žejna je bila, pod desetimi litri se ni zgodilo nič. Da bi kompaktneži prenesli kaj več konjev le na prednja kolesa, smo takrat pošteno dvomili.

Razred nižje se mi je v spomin najbolj vtisnila corsa GSI, čeprav je imela le 109 oziroma le 106 (po vgradnji katalizatorja, zato razen z obliko ni kaj prida ganila. Še več čustev je pritegnila mala tigra, kupe izdelan na osnovi corse, ki je danes že zašel v pozabo. Opel ima danes v tem razredu corso OPC z 207 "konjiči".

Kako je danes, nekako 20 let pozneje? Razred GTI še živi, konji pa so v tem času naravnost podivjali. Seat je v tem času dobil dober pedigre v tem razredu ozaljšal še z rekordom na stezi Nürburgring. Vsa čast gre leonu v različici cupra, ki danes zmore kar 221 kilovatov (300 konjskih moči), v naši preizkusni različici pa je ponudil deset vrancev manj.

Kako se skoraj podvojena moč prenese na le prednji kolesni par in kakšni so GTI avtomobili danes? Leon cupra kot sodobni GTI ponuja enako velik motor kot golf GTI pred 20 leti, a je podprt s turbo polnilnikom. Konjenica se je do danes podvojila, teorija izpred 20 let pa ob preizkusu leona cupre skoraj v celoti pade v vodo.

Razlogov je več. Dvolitrski turbo z neposrednim vbrizgavanjem goriva je prej limuzinski kot športni motor, pa vseeno zelo dobro opravlja obe nalogi. Natančen vbrizg in majhen turbo omogočata njegovo delovanje že pri nizkih vrtljajih, kar pomeni prožnost že pri dveh tisočakih in skoraj linearno podajanje moči vse do šestih ali še več tisočakov.

Prenos moči na prednja kolesa zavrača vso bojazen iz preteklosti, 290 konjev ob dobrih 19 palčnih pnevmatikah in tudi ali predvsem s pomočjo delne zapore prednjega diferenciala skorajda neovirano išče in najde stik s cesto. Meje pokaže le grobost s stopalko, takrat je konjenice preveč, elektronika pa umiri voznika.

Pospešek do stotice traja le 5,9 sekunde (pri zadnjem modelu s 300 »konji« je še za desetinko krajši), še bolj kot sam šprint pa navduši prožnost dvolitrskega stroja, ki omogoča lenarjenje z ročico natančnega šeststopenjskega menjalnika (leon ima lahko tudi samodejnega z dvema sklopkama), prehitevanje v peti ali šesti prestavi in tudi varčevanje z gorivom.

V povprečju motor spije med sedem in deset litri, še nekaj nekaj kar od tako močnega turba pred dvema desetletjema nikakor ne bi pričakovali. Tudi raven udobja, vzmetenja in zvoka, je na zavidljivo visoki ravni. Leon cupra je surov le če voznik tako želi, v nasprotnem primeru je zelo ukročen in udoben kompaktnež, ki pri vsakodnevnih opravilih spretno skriva svojo drugo plat.

Ob tem je leon cupra tudi estetsko ozaljšan, a manj kot bi pričakovali. Ima lična 19 palčna kolesa, aluminijaste pedale, oznake cupra na nekaterih delih, res dobre školjkaste sedeže ki poleg oprijema nudijo tudi veliko udobja ter možnost spreminjanja značaja z nastavitvijo sport. Ta otrdi zvok motorja in vzmetenje ter po žilah pošlje še več adrenalina.

Vse skupaj za 30 tisoč evrov (v primeru financiranja), kar je pravzaprav malo za iskrivost konjev ter dvojnost značaja najmočnejšega leona.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Emocije in strast v podobi mladostne španke
Avto
AvtoMatej Kačič Emocije in strast v podobi mladostne španke 3

Seat ibiza v peti generaciji ohranja svoj mladostni značaj, športnost in uporabnost, z všečno podobo, modnimi barvami, najsodobnejšimi tehnologijami in prostornostjo pa bolj kot kdajkoli piha na dušo mladim.

FINANCE
Avto
Španka v poželjivo rdeči obleki
Avto
AvtoJanez Kovačič Španka v poželjivo rdeči obleki

Nova ibiza v petvratni karoserijski izvedbi je oblikovno ostrejša, zato tudi opaznejša, notranje prostornejša in z večjim prtljažnikom, ta hip na voljo zgolj z bencinskimi motorji ter v najcenejši izvedbi preko financiranja naprodaj za najmanj 11.500 evrov.

FINANCE
Avto
Paket moči in užitkov za diskontno ceno
Avto
AvtoMiloš Milač Paket moči in užitkov za diskontno ceno 1

Ponuja največ moči, optičnih in delno tudi vozniških užitkov za zelo razumen denar. S paketom OPC je ponudba skoraj nepremagljiva.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Opel, ki izziva premijski razred
Avto
AvtoMatej Kačič Opel, ki izziva premijski razred 10

Z nazivom Poslovni avto leta ovenčana Opel insignia na slovenskih tleh zdaj začenja še najpomembnejšo bitko – tisto za kupce. Ker za razumen denar ponuja veliko kakovostne vsebine, njene ambicije segajo celo prek meja razreda.

FINANCE
Avto
X postaja najmočnejša Oplova črka
Avto
AvtoJanez Kovačič X postaja najmočnejša Oplova črka

Nemški Opel, že nekaj mesecev v francoski lasti, predstavlja crosslanda X, novi avto družine X, ki jo bo po že znani mokki X konec leta dopolnil še grandland X

FINANCE
Avto
Takšen bo novi, vitkejši Opel
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi, vitkejši Opel

p(PSA#PSA) je dokončno, pet mesecev pred prvotnim ciljem, prevzel p(Opel#Opel). Ta pa že oblikuje vitkejšo vodstveno sestavo, načrtuje dobiček do leta 2020 in več sinergij med proizvajalcema.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)