Avto

X postaja najmočnejša Oplova črka

Nemški Opel, že nekaj mesecev v francoski lasti, predstavlja crosslanda X, novi avto družine X, ki jo bo po že znani mokki X konec leta dopolnil še grandland X

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.07.2017 23:13
Čas branja: 5 min
X postaja najmočnejša Oplova črka
Urbani športni terenec z značajem crossoverja, ki pa si ga ni mogoče omisliti s štirikolesnim pogonom, je novi otrok tovarne iz nemškega Rüsselsheima. Crossland X napoveduje oziroma dokazuje Oplovo modelsko ofenzivo , ki v ozadje potiska doslej dokaj uspešne enoprostorce.

Tako rekoč evforično povpraševanje po športnih terencih sproža produktne oziroma modelske ofenzive, kajti kdo ve, kdaj se utegnejo prodajne krivulje (znova) usmeriti navzdol in bo evropska avtomobilska lakota zgolj sladek spomin. Crossland X, najnovejši rüsselsheimski avto, ki je športni terenec in crossover v enem telesu, je dokaz Oplove modelske in siceršnje ofenzive. Dejstvo, da je od letošnje zime v lastniškem naročju francoskega PSA (Peugeot, Citroën), v tem primeru še ni bilo odločilnega pomena.

Crossland X dokazuje, da je nemška avtomobilska hiša, vse od konca tridesetih let prejšnjega stoletja pa do letošnjega marca v lasti ameriškega General Motorsa (GM), precej na hitro spremenila svojo modelsko strategijo. Enoprostorski merivi, še pred časom dokazu tehnološke inovativnosti (z zadnjimi vrati, ki se odpirajo naprej), zlagoma poje navček, pa tudi večja zafira je vse bolj v globoki senci športnih terencev oziroma crossoverjev. Torej so pri Oplu zelo hitro prepoznali spremenjene potrebe evropskega trga, pa čeprav se zdi, da je v tej ofenzivi tudi nekaj malega zmede.

Brez štirikolesnega pogona

Crossland X je z dolžino 4,21 metra krajši od mokke X, konec leta pa se rodi še grandland X, ki bo dolžinski prvak. Medtem ko mokka X nagovarja tiste, ki menijo, da je za značaj športnega terenca nujen (tudi) štirikolesni pogon, ga pri crosslandu X ni v ponudbi. Slednji se pogosto prelevi tudi v crossoverja, kar seveda ni velik greh, saj je ločnica med enim in drugim izjemno tanka (če sploh) in pogosto odvisna od tega, kako tovarne predstavljajo svoje modele. V vsakem primeru pa pri Oplu pravijo, da je novorojenec v znaku X predvsem mestni oziroma urbani terenec. Namig se zdi dovolj očiten: podoba športnega terenca in s tem nekaj višje sedenje, verjetno eden bistvenih razlogov tržnega stampeda v teh razredih, brez dražjega in tudi potratnejšega štirikolesnega pogona, naj v trgovine pripelje še nekaj novih obrazov.

Trditev, ki ni izvirno nova, da so crosslanda X naredili od znotraj navzven, ima v sebi precej marketinškega, je pa notranja prostornost opazen adut. Čeprav je od astre krajši za zajetnih 16 centimetrov, tega pri prostornosti sedenja spredaj (za doplačilo že skoraj znamenita sedeža s certifikatom AGR) in tudi zadaj ni opaziti. Je pa dovolj opazno, da je crossland X deset centimetrov višji, kar utegnejo ceniti predvsem tisti, ki po višini občutno odstopajo od povprečja. Čeprav enoprostorskost oplov počasi odhaja v zgodovino ali vsaj ni več tako v ospredju kot še pred nedavnim, ima crossland X tudi nekaj tega značaja. Zadnja sedežna klop je namreč pomična naprej in nazaj za občutnih 15 centimetrov, s tem pa se spreminjata prostornost in udobnost sedenja oziroma volumen prtljažnika (410 ali 520 litrov); ta v najboljšem primeru ponuja celo 1.255 litrov.

Domnevati, da novi Oplov SUV, ki je sicer naprodaj s tremi opremskimi paketi (selection, enjoy in innovation), ne bo ponujal širokega nabora različnih elektronskih asistenčnih sistemov, bi bilo seveda več kot nesmiselno. Hkrati postreže z nekaterimi dodatki, ki so bili še nedavno rezervirani za večje oziroma dražje avtomobile (denimo brezžično polnjenje mobilnega telefona), pa Oplovim navigacijskim sistemom 5.0, seveda povezljivostjo naprav Apple in Android in, jasno, sistemom klica na pomoč Onstar, ki pa ima ta hip še malenkostno lepotno napako – operater v daljnem britanskem Lutnu se še ne oglasi v slovenščini.

Francoska platforma, francoski motorji

To, da je novi opel narejen na platformi koncerna PSA, je razložljivo, kajti sodelovanje med Parizom in Rüsselsheimom se ni začelo zgolj z letošnjo spremembo lastništva. Torej ne sme čuditi, da tudi motorji in menjalniki nosijo francoski pečat.

Pri menjalnikih bi smel biti veliko bolj kot doslej v ospredju samodejni (šeststopenjski), ki ga ponujajo zgolj v kombinaciji z 1,2-litrskim turboagregatom (81 kilovatov oziroma 110 konjskih moči), medtem ko je pri močnejši izvedenki (96 kilovatov ozrioma 130 konjev) na voljo le šeststopenjski ročni. Avtomatika avto podraži za okroglih 1.500 evrov, a je nakup ob vsem tistem, kar se (nam) dogaja v avtu in za volanom, priporočljiv.

Sicer pa se bencinska ponudba začne s prav tako 1,2-litrskim motorjem, ki ponuja 60 kilovatov oziroma 81 konjskih moči, medtem ko je pri dizlih na začetek postavljen 1,6-litrski štirivaljnik s 74 kilovati oziroma 99 konji; sledita mu še dve različici, in sicer varčnejša z oznako ecoTEC (prav tako 74 kilovatov ali 99 konjev), pri kateri naj bi bila kombinirana poraba 3,6 do 3,7 litra in izpust ogljikovega dioksida 93 do 95 gramov na kilometer, ter varianta s 88 kilovati, kar znese 120 konjev.

Crossland X naj bi letos zapeljal vsaj 400 slovenskih kupcev, v polnem prodanjem letu naj bi bila številka še enkrat večja. Zdi se uresničljivo, saj ta hip nič ne kaže, da bi se slovenski avtomobilski prostor upehal. V najcenejši izvedbi (1,2-litrski bencinski motor, ročni menjalnik, oprema selection) je novi opel naprodaj za 14.490 evrov (naslednji opremski paket avto podraži za približno tisočaka), najcenejši dizel (1,6 litra, ročni menjalnik, oprema selection) za 16.690 evrov. Morda pa postaja X najmočnejša črka nemško-francoske avtomobilske hiše iz razmeroma dolgočasnega Rüsselsheima.

Foto: Janez Kovačič, Vinko Kernc in Opel

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT IBM Maximo Application Suite: nova generacija upravljanja fizičnih sredstev v podjetjih

IBM Maximo Application Suite podpira različne strategije upravljanja sredstev – od najenostavnejših do najnaprednejšega prediktivnega...

FINANCE
Avto
Takšen bo novi, vitkejši Opel
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi, vitkejši Opel

p(PSA#PSA) je dokončno, pet mesecev pred prvotnim ciljem, prevzel p(Opel#Opel). Ta pa že oblikuje vitkejšo vodstveno sestavo, načrtuje dobiček do leta 2020 in več sinergij med proizvajalcema.

FINANCE
Avto
Opel, ki izziva premijski razred
Avto
AvtoMatej Kačič Opel, ki izziva premijski razred 10

Z nazivom Poslovni avto leta ovenčana Opel insignia na slovenskih tleh zdaj začenja še najpomembnejšo bitko – tisto za kupce. Ker za razumen denar ponuja veliko kakovostne vsebine, njene ambicije segajo celo prek meja razreda.

FINANCE
Avto
Insignia GSi: športna limuzina za poznavalce in uživače
Avto
AvtoUroš Božin Insignia GSi: športna limuzina za poznavalce in uživače 4

Nova opel insignia GSi je nižja, lažja in okretnejša. Štirikolesni pogon z vektoriranjem navora in 8-stopenjski samodejni menjalnik sta vgrajena serijsko

FINANCE
Avto
Oplova družina X je zdaj popolna
Avto
AvtoMatej Kačič Oplova družina X je zdaj popolna 5

Opel grandland X je avto za dobrih 20 tisočakov, ki naj bi letno prepričal okoli 600 Slovencev.

FINANCE
Dražbe
Avti na dražbah: porsche cayenne, BMW X6, insignia, hibridni lexus …
Dražbe
DražbeUroš Božin Avti na dražbah: porsche cayenne, BMW X6, insignia, hibridni lexus …

Izklicne cene segajo od tri do 23 tisoč evrov, kolikor boste morali odšteti za BMW X6

FINANCE
Avto
Številni, a spretno ukročeni konji
Avto
AvtoMiloš Milač Številni, a spretno ukročeni konji

Kako seat leon cupra skoraj 300 »konjev« spravi na cesto le prek prednjim koles in kaj pravijo spomini na GTI izpred 20 let