Predstavljajte si, da se pogreznete v razkošne sedeže, spustite platneno streho, dvignete stranska stekla in mrežo ter se skorajda brez prepiha, le z odprtim nebom nad glavami odpeljete v neznano. Bistvo kabrioleta sicer ni brezvetrje, a verjemite nam, da lahko veter okoli ušes po 50, 100 in več kilometrih začne pošteno presedati. Kuštranje las je še najmanjše zlo, bolj zoprn zna biti glavobol, tudi hrup, ki onemogoča pogovor in pa sonce, ki pri zelo odprtih primerkih kljub senčniku onemogoča dober pregled na cesto. Za vetrnjaštvo tako vrste ima Mercedes-Benz roadsterje, udobje in nadzorovan prepih pa ponuja v ponudbi kabrioletov – najboljšo kombinacijo pa v novem E cabrioletu, ki v osnovni različici E 220d stane najmanj 59.390 evrov.
Prvi z aktivnimi vzglavniki že leta 1992
Pri Mercedes-Benzu so v novem razredu mislili na vse. Kljub temu, da od kabrioleta pričakujemo prepih, se lahko v razkošni kabini novega E pred zunanjimi vplivi zavarujete skorajda tako dobro kot v kupeju, obenem pa uživate ob svobodi odprte strehe, zračnosti, neomejenih pogledih in posebni romantiki, ki jo omogočajo le takšni avtomobili. Ta znamka ima s kabrioleti bogate izkušnje. Izdelala je prvi kabriolet, proslavila se je z legendarnim roadsterjem SL, ki ga ravno preizkušamo, in tudi družinskim kabrioletom razreda E, ki je daljnega leta 1992 patentiral aktivne vzglavnike, ki so se pri prevračanju izstrelili in ustvarili varnostno zaščito za potnike. Od takrat imajo kabrioleti eleganten videz brez štrlečih fiksnih varnostnih lokov.
»Časi niso naklonjeni kabrioletom«, je predstavitev novega E cabrioleta v švicarski Ženevi začel predstavnik Mercedes-Benza, »kljub temu imamo v ponudbi kar tri, poleg tega pa še tri dvosedežne roadsterje. Kupci zanje so, povpraševanje je potrebno ustvariti.» Z novim E cabrioletom je stuttgartska znamka odprla novo poglavje v svoji dolgoletni zgodovini. Prekinila je s skromnostjo predhodnika. Ta se je sicer imenoval E cabriolet, a je tehnično temeljil na razredu C, z E so ga povezovali le varnostni sistemi in nekaj oblikovnih potez.
Razkošje v kabini
Na preizkus novinca, kar 4,83 metra dolgega štirisedežnega kabrioleta brezčasno elegantnih potez smo se odpravili v razkošno in svetovljansko Ženevo. Ta je pretekli teden razvajala s poletnimi temperaturami v okolici istoimenskega jezera in še zmerno predsezonsko gnečo. Kot zanalašč za prijetno križarjenje pod žgočim zmerno močnim soncem in okušanje limuzinskih lastnosti avtomobila, ki je nastal na osnovi kupejevske različice, obe pa imata v genih zapisano predvsem udobje in razkošje. Od razkošnih prednjih sedežev, široke sredinske konzole z vrtljivim gumbom ali miško za upravljanje 12,3 palčnega dobro berljivega zaslona.
Prostor tudi na zadnji klopi
Funkcijam lahko upravljamo tudi prek drsnika na volanu, ob njem je tanka ročica menjalnika, smernikom upravljamo z levo ročico, sredinska konzola pa ima zaradi odsotnosti menjalnika globok predal za drobnarije. Lagodje v kabini izboljšuje tudi zelo lahek dostop, z odprto ali zaprto streho, kar deset centimetrov več prostora za kolena na zadnji dvosedežni klopi v primerjavi s predhodnikom (tu se vidi za razred večja osnova, E namesto C), kjer je celo več prostora kot v večjem S cabrioletu. Prtljažnik zaradi zajetnega strešnega mehanizma ponuja le 385 litrov prostora, nekaj manj kot pri predhodniku. E cabriolet je tudi brezhibno obdelan, prestižen po materialih in opremi in zaradi zračnega podvozja tudi zelo udoben in tih avto. Če je pod pokrovom živahni in uglajeni štirivaljni bencinar z oznako E 300 (ta zmore 180 kilovatov), kaj več od piša vetra ne slišite.
In zmerni užitki med zavoji
Zavijemo proti Mont Blancu, prestavimo v športni program, številni zavoji pa v 1.830 kilogramov težkemu kabrioletu (ta je 96 kilogramov težji od kupejevske različice, dodatek gre na račun karoserijskih ojačitev) prebudijo hiter in natančen avto, ki zna kljub visoki masi pobožati tudi dušo dinamičnih voznikov. Motor se z lahkoto zavrti v višje vrtljaje, devetstopenjski samodejni menjalnik menja hitreje, a ostaja mehak in brez sunkov, slabih sedem sekund pospeška do stotice pa dokazuje, da se v tako težkem avtu dobro znajde tudi štirivaljnik, če je ustrezno podprt s turbo polnilnikom. Obenem se zdi precej prijetnejša izbira kot 6.000 evrov cenejši dizel E 220d, zaradi moči, zvoka in vrtenja. Tu dizelski stroj pač ostaja v ozadju. Le barva zvoka štirivaljnega bencinarja, ki se odbija od sten tunela skozi Mont Blanc, je skromnejša kot pri šestvaljnem E 400 cabrioletu.
Skoraj popolno zatišje tudi ob odprti strehi
S kolegom celotno pot prevoziva z odprto streho. Z dvignjenimi stranskimi okni, zadnjo mrežo in dvignjeno loputo nad vetrobranskim steklom pa uideva običajnemu prepihu v kabrioletih, tako dobro za zaščiteno bivalno okolje. Na hitri cesti dvigneva še streho, striptiz traja 20 sekund, ki v kabini pričara skorajda enako potovalno udobje kot v kupeju, torej izjemno dobro zvočno izolacijo, le vetrnega piša je za odtenek več kot v bratu s klasično kovinsko streho. Platno, večslojno in odlično izolirano, je klasika ki se drži kabrioletov višjega cenovnega razreda. Obenem pa omogoča izbiro barv, kombiniranje z različnimi barvami karoserije in tudi nekaj klasičnega pridiha.
Vozi in zavija skoraj sam
Iz varnostnega vidika je E takšen kot drugi avtomobili te družine, ki šteje že pet članov. Med drugim ima tudi kopico kamer in senzorjev, ki omogočajo polsamodejno vožnjo, vztrajanje v smeri znotraj voznega pasu, zaviranje in pospeševanje pred spredaj vozečim in tudi samodejno menjavo smeri. Le vključite smernik, vse ostalo naredi avto sam – preizkušeno in zelo učinkovito.
Foto: Miloš Milač in Mercedes-Benz