Večina ljudi na elektrifikacijo vozil še vedno gleda kot na novodobni fenomen oziroma eksotiko, pri BMW pa se s tem ukvarjajo že od leta 1972. Ko je njihov domači München gostil poletne olimpijske igre, so na osnovi takrat izjemno priljubljenega modela 1602 izdelali prototip električnega modela, ki je bil spremljevalno vozilo na olimpijskem maratonu.
Bavarski električni pionir je takrat zmogel prevoziti dvainštirideset kilometrov, 12-voltne baterije pa so tehtale 350 kilogramov, a bolj kot to so bili pomembni koraki, ki so maratoncu sledili v naslednjih desetletjih.
BMW se je pridno učil in izpopolnjeval tehnologijo prihodnosti, po seriji različnih butičnih električnih vozil pa danes ni le sinonim za klasične avtomobile z odličnimi voznimi lastnostmi, kjer smetano na vrhu pomeni športni oddelek M, ampak je z modeli i in iPerformance pomemben igralec na trgu električnih in hibridnih vozil. Bavarska »zelena« družina je danes že tako močna, da je po prodaji že presegla M modele, s prihodom novih vozil in demonstracijo sodobnih tehnologij v praksi pa naj bi se trend le še okrepil.
Za to je poskrbela tudi domača naelektrena izkušnja, kjer je več kot 200 voznikov preizkusilo BMW i in iPerformance vozila. Panoramske vožnje s superšportnim i8 ter celotno paleto BMW hibridnih modelov so spremljale razne aktivnosti ter test spretnosti in agilnosti z modelom i3, ki ga je BMW predstavil leta 2013, k nam pa je prišel 2015.
Agilni BMW i3 zdaj realno prevozi 200 km
I3 je prvi pravi velikoserijski BMW-jev električni model, ki je kot pionir utiral pot k učinkovitem in ekološko obarvanem transportu, danes pa je najbolj popularno električno vozilo v Sloveniji s 44,4-odstotnim tržnim deležem. Tudi sami smo ga že večkrat preizkusili ter bili navdušeni nad njegovim futurističnim videzom, uporabljenimi recikliranimi materiali, športnimi pospeški (125 kW moči (170KM), hipni navor 250 Nm, ), zglednimi voznimi lastnostmi ter z baterijo večje kapacitete 94 Ah tudi z realnim dosegom do 200 km.
BMW i3 tako ni le suvereni spremljevalec za vse mestne trenutke, ampak tudi dobra rešitev mobilnosti za vsakodnevne vožnje med domom in službo – vključno s priložnostnimi izleti. Večina ljudi namreč naredi precej manj kilometrov, kot misli, saj v povprečju dnevno prevozimo med 35 in 50 km.
Ekopuščico je slovenski zastopnik predstavil na poligonu spretnostne vožnje, ki je še posebej poudaril posebnost vozila BMW i3 – enopedalna vožnja. Gre za poseben način vožnje, za katero je v veliki večini potrebna uporaba samo enega pedala, tistega za dodajanje moči. Ob pritisku na pedal se poveča hitrost vozila ob prenehanju dodajanja moči pa vozila začne zavirati samo in s tem polni električno baterijo.
Skoraj vsaka serija ima že hibridno različico
Iz i3 smo se presedli v hibridno »sedmico« in X5, dren pa je vladal tudi okrog najnovejše 530e. mBMW ima poleg programa i še družino iPerformance, kjer se »skrivajo« mnogi priključni hibridi. Ti so alternativa klasičnim električnim avtomobilom, saj kratke in srednje razdalje (med 20 in 50 km) s kombinacijo elektromotorja, litij-ionske baterije in naprednega upravljanja energije prevozimo povsem električno, torej brez škodljivih izpustov in porabe goriva.
Bencinski turbomotor se v mestu vklopi po potrebi, povelje pa prevzame ob pospeševanju in pri višjih hitrostih, kar v praksi pomeni vsakdanjo uporabnost, hkrati pa zgledno vozno dinamiko in varčnost.
BMW je z bencinskimi priključnimi hibridi sicer opremil serije 2, 3, 5, 7 in X5, od letos naprej pa bo prav vsak novi model pridobil tudi priključno-hibridno različico. BMW zato načrtuje, da bo do leta 2025 od 15 do 25 odstotkov vseh prodanih vozil električnih ali priključnih hibridov. V večini primerov novo tehnologijo ponuja za ceno, primerljivo dizelskim motorjem, ob upoštevanju subvencije Eko sklada (4.500 evrov) pa so ti celo cenejši in se vsaj v teoriji splačajo že pri nakupu.
BMW i8 ostaja osmo čudo sveta
Vrhunec bavarske električne izkušnje so bile panoramske vožnje s superšportnimi električnimi predstavniki – BMW i8. Zmenek s prihodnostjo smo sicer imeli že pred dvema letoma in pol, a je hibridni i8 tudi tokrat naredil globok vtis.
Poglede tudi raznoraznih eksotičnih primerkov vajenih novinarjev sta kradli dve posebni ediciji Garage Italia, na voljo pa je bila posebna izdaja vozila BMW i8 Protonic Red, zato nismo izpustili priložnosti in se z njo priključili karavani še petih hibridnih i8.
Za veliko pozornosti, tudi smeha, poskrbi že vstopanje v kabino. Vrata pri i8 se odpirajo navzgor, takrat spomni na kakega zmaja, potnika pa za njimi čakata zajeten prag in ozka odprtina, skozi katerega se morata v slogu Aljaža Pegana ali Mojce Rode prebiti na sedeža. Kratka krilca pri dekletih tako niso priporočljiva (ali pač), moški pa naj ne bodo preobilni, sicer utegnejo postati še kak internetni hit.
»Bruki« smo se nekako izmuznili, s futurističnim športnikom pa smo se nato skozi Ljubljano napotili na avtocesto proti Domžalam ter skozi Trzin nazaj, pri tem pa znova poskrbeli za skorajda neverjetne prizore. V spominu so nam še kako živo ostali dogodki iz prvega druženja, ko so mimoidoči ob prihodu i8 obstali kot vkopani, mu osuplo sledili s pogledom ali dvigovali palce, tisti malo bolj prisebni pa so hiteli z ovekovečenjem trenutka v svoje mobilnike.
Vse se je znova ponovilo, nekateri vozniki so ob srečanju s karavano kar pozabili voziti svoj avtomobil, sanjači na prehitevalnem pasu so za trenutek odprli oči in se premaknili na vozni pas, otroke tisti hip niso zanimale niti risanke, frajerji so snemali sončna očala, celo najstniki so za trenutek odlepili oči s pametnih mobilnikov ter seveda hip zatem že delili »čudo« na socialnih omrežjih, ženske pa…no, saj veste, za vsako ceno bi bile zraven.
Menda si nihče od vzhičenih opazovalcev ni mislil, da je nekje pod futuristično preobleko »zgolj« 1,5-litrski trivaljnik z močjo 170 kW (231 KM), ki jih ob pritisku na plin dopolni 96-kilovatni elektromotor. Skupna sistemska moč znaša že bolj spoštljivih 266 kilovatov oziroma kar 362 ”konjev”, da je zverina še kako živahna pa je pokazalo vsakokratno pritiskanje plina na polno. Električni »hec« je v trenutku pozabljen, i8 pa se takrat zlahka kosa z najbolj zmogljivimi M modeli ali še raje za kosilo pohrusta športne modele drugih znamk. Ta hip je BMW i8 najboljši primer razkazovanja moči in tehnologije prihodnosti, ki jo Bavarci premorejo.