Avto

Prvi koraki v svet Formule 1…

…ali pa adrenalinska sprostitev, napeta in razburljiva zabava s prijatelji ali družino, vrhunski teambuilding za zaposlene in še kaj. Vse to vam ponuja vožnja pravega dirkalnega gokarta v režiji Hitrega dirkača.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.07.2017 00:10
Čas branja: 7 min

Pogum, vozniška natančnost, zbranost in potrpežljivost je le nekaj odlik, s katerimi si je Michael Schumacher v desetih letih povsem pokoril svet Formule 1. Prve dirkaške korake je mali Schumi naredil v dirkalnem gokartu, s katerim je pozneje osvojil več nemških in evropskih naslovov, bogate izkušnje na ozkih in zavitih pistah ter pridobljeno motorznanstvo pa s pridom uporabil v F1.

V Schumijevi koži smo se vsaj za trenutek znašli tudi sami, ko smo kot člani projekta PRIMA (nazadnje smo primerjali prestižne limuzine) na dirkališču Raceland skupaj s kolegi iz še sedmih uredništev sedli za volan dirkalnih gokartov podjetja Hitri dirkač ter v približno dveh urah dali skozi osnove vožnje v zavojih pod mentorstvom gokart guruja Gregorja Krča, naporni trening, kvalifikacije za najboljša startna mesta in na koncu pravo dirko za pokale ter večno slavo med nami.

Čeprav sta bila v ospredju zabava in druženje, kar je tudi odlična podlaga za teambuilding v podjetjih, smo vse skupaj vzeli zares od trenutka, ko smo uzrli tovornjak z gokarti. Že bežen pogled na karte je hitro dal vedeti, da bo izkušnja nekaj povsem drugega, kot smo je bili vajeni do sedaj, ko smo v običajnih gokartih po koncu dirk odpeljanih z »gasom do daske« le stežka našli kako kapljo adrenalina.

Hitri dirkač ponuja dirkalne gokarte Rotax Max s 125-kubičnimi motorji in dobrimi 20 kilovati moči oziroma skoraj 30 konji, ki se zavrtijo do 11.500 vrtljajev v minuti. Običajni karti, ki jih sicer lahko najamete po Sloveniji imajo skoraj trikrat manj moči, obenem so še za okoli 50 kilogramov težji.

Pravemu dirkanju je prirejena še geometrija koles, gume grabijo še bistveno bolje, do stotice pa takšen kart skoči v dobrih štirih sekundah ter doseže hitrost skoraj 100 km/h. Ker se ob tem sedi le nekaj cm nad stezo si marsikdo plina niti ne upa pritisniti do konca, sploh v tistih hitrih ovinkih, kjer greš z običajnim kartom na polno.

Da gre pri Hitrem dirkaču zares je bilo jasno že po krajšem briefingu - da le ne gre kaj narobe -, ko smo si ob sicer obvezni čeladi nadeli še dirkaški kombinezon ter nataknili prave športne čevlje z ravnim podplatom in rokavice ter na kart namestili posebno napravico za merjenje časa in poznejšo analizo vožnje.

Pri temperaturi okoli 30 stopinj je bilo vse skupaj tako blizu vrelišča še preden smo se previdno namestili na sedeže, zagnali motorje, zavonjali bencin, prisluhnili Rotaxu in se zapodili po stezi.

Hitri dirkač na različne karting poligone, kot so Raceland pri Krškem, Vrtojba in tudi v tujino, pripelje karte ter vso potrebno infrastrukturo za hitro zabavo, kot so garderoba, improvizirana učilnica, varnostna oprema in mehaniki.

Stezo na Racelandu smo že na treningu napadli kot kake pobesnele čebele. V prvih krogih so nas najbolj impresionirali pospešek, hitrost in glasnost motorjev, zaradi česar smo se počutili kot v kakem Estorilu, Monte Carlu ali Suzuki.

V ovinkih smo volan (seveda brez servo ojačevalnika) odrivali od sebe, ne pa ga držali kot v avtu, sicer bi nam roke hitro odpadle, ker pa tovrstni dirkalni karti nimajo prestav, smo se posvetili le pritiskanju in popuščanju plina ter zaviranju s čimveč občutka.

Dodajanje plina ob nepravem trenutku ali pregrobo zaviranje (pravi kolut, a le na zadnji osi) namreč poskrbijo, da ti odnese zadek, kar v najboljšem primeru ob popravljanju z volanom pomeni izgubo časa, v najslabšem pa izlet v pesek in travo ob stezi, dober rezultat pa gre gotovo po zlu.

Na ABS in ESP, ki nam na cesti rešujejo življenja, lahko tukaj kar pozabite, pri kartu gre tako za prvinsko osvajanje občutkov in lovljenje prave linije na stezi.

Desetinke, tudi sekunde, se iz kroga v krog topijo, na stezi si vse več upaš, na koncu pa najbolj hitre ovinke že spelješ s polnim plinom. Pri tem so v pomoč strokovni nasveti mojstra Krča, ki po koncu treninga in kvalifikacij uči pravilnih linij na progi, kdaj je treba pospeševati, kje zavirati – če sploh - in zakaj. Z risanjem različnih linij vožnje s simulacijami pokaže tudi, kje izgubljamo največ časa in kako je treba zvoziti ovinke.

S treningom in nabiranjem krogov so karting veščine zgledno osvojili tudi kolegi, ki s tem prej niso imeli nikakršnih izkušenj, vsi skupaj pa smo napredovali iz kroga v krog, posledično sta rasla tudi nasmešek in samozavest.

Več smo si upali in tvegali, tudi tam, kjer se je sprva zdelo nemogoče peljati hitreje, naučili pa smo se tudi kje pospeševati, da bo imel kart največ navora ter kako bomo ohranili dovolj hladne gume za naslednji ovinek.

Na koncu je sledila prava dirka, kjer ob napetem boju z ramo ob rami za vsak centimeter proge ni manjkalo niti vrtenja, voženj v izletne cone, rahlih dotikov ter zapiranja tistih, ki ti dihajo za vrat.

Po koncu dirke smo za osvojene stopničke športno čestitali Cirilu, Gregorju in Gašperju, kolegom iz redakcij Komotar minuta, Siol in Avtomobilizem.com, skupaj z ekipo Volana, Žurnala, Dnevnika in Avto fokusa pa smo si bili enotni, da moramo vrhunsko zabavo s Hitrim dirkačem obvezno ponoviti.

Prav tisto pravo špricanje adrenalina ter huronska zabava ob vsem skupaj so tisto, kar dirkalnim kartom daje prav poseben čar.

Foto: Gašper Miš, Volan in Gašper Pirman, Avtomobilizem.com

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Za volanom: prihranke voznega parka vam lahko prinesejo zaposleni
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom: prihranke voznega parka vam lahko prinesejo zaposleni

Slovenska podružnica Coca-Cole z več kot sto službenimi vozili je svoje zaposlene napotila na učne ure v AMZS Center varne vožnje na Vransko. Posledica njihovega na novo pridobljenega znanja pa je bil letni prihranek pri stroških goriva za kar 14 tisoč evrov.

FINANCE
Avto
Resnice o varni in varčni vožnji, ki vas bodo presenetile
Avto
AvtoMiloš Milač Resnice o varni in varčni vožnji, ki vas bodo presenetile 3

Manj plina - manjša žeja, višja prestava - manjša poraba in zaviranje na klancu. Ne, nič od tega ne pripomore ne k varni ne k varčni vožnji. Preberite si še, kateri miti o varni vožnji nikakor ne držijo.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Na Hrvaškem so zagnali modernizacijo proge proti Budimpešti
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Na Hrvaškem so zagnali modernizacijo proge proti Budimpešti

Gre za prvi korak velikega projekta povezovanja pristanišča Reka z Madžarsko in s transevropskim železniškim omrežjem

FINANCE
Avto
Porsche znova kralj Le Mansa
Avto
AvtoMatej Kačič Porsche znova kralj Le Mansa

Ekipa Porsche v postavi Timo Bernhard, Brendon Hartley in Earl Bamber je zmagovalka 85. izvedbe vzdržljivostne avtomobilistične dirke 24 ur Le Mansa, ritem je do uro pred koncem narekovala zasebna ekipa zvezdnika Jackija Chana, med osmoljence pa se je vnovič vpisala Toyota.

FINANCE
Okolje & energija
V podporno shemo bo izbranih pol prijavljenih projektov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar V podporno shemo bo izbranih pol prijavljenih projektov

»Pri prijavah na javni poziv za vstop v podporno shemo smo med prijavitelji zaznali precejšnje nerazumevanje, pojavilo se je precej napak pri določitvi ponujenih cen za posamezne projekte, zato zdaj teče usklajevanje med agencijo in prijavitelji projektov,« je povedala Alenka Domjan z Agencije za energijo.

FINANCE
Nepremičnine
Stanovanjski sklad prodal slabo polovico Zelenega gaja, drugi del bo naprodaj septembra
Nepremičnine
NepremičnineŠpela Mikuš Stanovanjski sklad prodal slabo polovico Zelenega gaja, drugi del bo naprodaj septembra

Banka Slovenije: Ob solidni bančni podpori je v močnem vzponu nepremičninski trg