Avto

Vse bolj naelektren avtomobilski trg

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.06.2017 22:30
Čas branja: 3 min
Vse bolj naelektren avtomobilski trg
26 hitrih polnilnic za električne avtomobile je lani zraslo v okviru mednarodnega projekta Srednjeevropski zeleni koridorji v Sloveniji.

Nova doba je v avtomobilizem prinesla štiri glavne trende - povezljivost različnih naprav v avtomobilih, souporabo oziroma car sharing, avtonomno vožnjo in elektrifikacijo pogonov. Ta se razvija hitro, rastejo polnilnice za električne avte, povečuje se njihova prodaja, pri čemer je po McKinseyjevi raziskavi odločilen premik v glavah kupcev. Raziskava kaže, da je 50 odstotkov kupcev novih avtov v ZDA in Nemčiji že prestopilo prvo oviro, saj so se v teoriji ali praksi srečali z električnim avtom in tako vsaj delno pregnali predsodke do te tehnologije.

Nad električarji najbolj navdušeni Norvežani

Kljub temu pa le 20 od 50 Američanov, ki poznajo električne avtomobile, dejansko razmišlja o nakupu. Od teh se jih za nakup odloči le štiri odstotke, v Nemčiji je ta delež še manjši, le tri odstotke. Na Norveškem pa precej večji. V severnoevropski državi, ki slovi tudi po zelo visokih subvencijah pri nakupu električnih avtomobilov – vlada prispeva kar 25-odstotni popust v obliki nižjih davkov –, kar 22 odstotkov potencialnih kupcev dejansko tudi kupi električni avto. Lani so električni avtomobili imeli kar 24-odstotni tržni delež, vodilni delež ima Tesla Motors. V Nemčiji je denimo ta le polodstoten, v Sloveniji je podobno.

Dva milijona avtov na zunanje polnjenje

Globalni vozni park električnih avtov pri priključnih hibridih trenutno obsega dva milijona vozil. Popolnoma električni imajo 61-odstotni delež, ocenjujejo pri EV Volumes. Letos bo globalni vozni park dopolnilo še 1,1 milijona avtov, električni bodo dosegli manjšo rast kot priključni hibridi. Kupci so lani v svetu kupili natančno 773.600 električnih avtomobilov in priključnih hibridov, kar je 42 odstotkov več kot leta 2015. Kljub kar 20-krat večji rasti kot na celotnem avtomobilskem trgu je tržni delež električnih avtov znašal le 0,86 odstotka.

V Evropi letos 30-odstotna rast

V zahodni Evropi je v prvih štirih mesecih letos prodaja električnih avtov na letni ravni zrasla za 30 odstotkov, na 40.607 vozil. Tržni delež je poskočil z 0,65 na 0,81 odstotka, največji pa je bil spet na Norveškem – okoli 20-odstoten. Norvežani so do aprila kupili 1.991 električnih avtov, kar je trikrat toliko kot Nemci.

V Sloveniji vodijo Toyotini hibridi

V Sloveniji obstaja le skupna statistika električnih avtov in hibridov (z zunanjim polnjenjem in brez njega), njihova prodaja pa se je v prvih petih mesecih skoraj potrojila, s 191 na 503 avtomobile. Absolutno najmočnejša znamka je Toyota, saj je z modeli C-HR, yaris, rav4 in auris zavzela prek 50 odstotkov trga. Rasla pa je tudi prodaja zgolj električnih BMW i3, v prvih petih mesecih lani je ta našel 13, letos pa že 40 kupcev. Renault zoe je poskočil s sedem na 25 vozil, nissan leaf pa s tri na 13.

Skoraj sto tisoč polnilnic v Evropi

Eden glavnih dejavnikov rasti prodaje električnih avtov je razvoj polnilne infrastrukture. V Evropi je danes 98.913 polnilnic različne izhodne moči, v Sloveniji pa okoli 240. V gradnjo infrastrukture so se vključili tudi avtomobilski proizvajalci. BMW, Ford, Daimler, Audi in Porsche bodo prihodnje leto postavili 400 ultra hitrih polnilnic ob evropskih avtocestah, leta 2020 pa bo delovalo že prek tisoč polnilnic za električne avtomobile in priključne hibride vseh znamk.

Kaj se napoveduje?

Proizvajalci bodo v prvi fazi gradili hitre polnilnice z izhodno močjo od 50 do 150 kilovatov, v drugi pa že s 350 kilovati, kar se danes zdi pravi futurizem glede na to, kakšni so električni avtomobili na trgu. Ti imajo večinoma baterije zmogljivosti od 20 do 40 kilovatnih ur, le redki imajo zmogljivejše. Ultra hitre polnilnice bodo njihove baterije napolnile v le petih minutah, kar je že primerljivo s hitrostjo točenja goriva. Današnje hitre polnilnice CHAdeMO z izhodno močjo 50 kilovatov, postavili so jih proizvajalci Kia, Mitsubishi in Renault-Nissan, omogočajo, da se baterije v pol ure napolnijo za 136 kilometrov dosega, kar sicer tudi ni več tako slabo.

Slovenska elektroinfrastruktura

Največji slovenski projekt hitrih polnilnic je nastal lani, ob avtocestah je zraslo 26 polnilnic v okviru Zelenih koridorjev Slovenije. Ta je del mednarodnega projekta Srednjeevropski zeleni koridorji, ki zajema 115 hitrih polnilnic v Nemčiji, Avstriji, na Slovaškem, v Sloveniji in na Hrvaškem.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Posodobljena električna kia soul pridobila 40 kilometrov dosega
Avto
AvtoUroš Božin Posodobljena električna kia soul pridobila 40 kilometrov dosega 9

Korejska posebnica postaja privlačnejša z daljšim dosegom. V Evropi bo na voljo od začetka poletja.

FINANCE
Avto
PAL 2017: kako so si pripeljali zmago
Avto
AvtoMiloš Milač PAL 2017: kako so si pripeljali zmago

Prednosti in slabosti letošnjih finalistov in kaj zmagovalce loči od ostalih

FINANCE
Avto
Ponudba, ki jo je težko zavrniti
Avto
AvtoMatej Kačič Ponudba, ki jo je težko zavrniti 2

Hibridni Ford mondeo je prava potovalna limuzina in z ugodno porabo izvrstna alternativa dizlu, za svojega pa bi ga tudi zaradi ugodne cene lahko vzeli trgovski potniki in flotni kupci.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Najmanjša Korejka prostornejša, varnejša in pametnejša
Avto
AvtoUroš Božin Najmanjša Korejka prostornejša, varnejša in pametnejša

Na slovenske ceste je zapeljala tretja generacija kie picanto. V notranjosti ponuja več prostora in udobja, večji pa je tudi prtljažnik. Za začetek sta v ponudbi dva motorja, cene pa se začnejo pri 10 tisoč evrih

FINANCE
Avto
V četrti generaciji je oborožen do vratu
Avto
AvtoMiloš Milač V četrti generaciji je oborožen do vratu 8

Kia predstavlja novi rio, velik in prostoren ter sodoben mali avto B-segmenta; v zadnji generaciji se samozavestno vozi med najboljše tega razreda

FINANCE
Alkimija srednjega sloja
Finance
Miha Šalehar Alkimija srednjega sloja 64
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)