Avto

Porsche znova kralj Le Mansa

Ekipa Porsche v postavi Timo Bernhard, Brendon Hartley in Earl Bamber je zmagovalka 85. izvedbe vzdržljivostne avtomobilistične dirke 24 ur Le Mansa, ritem je do uro pred koncem narekovala zasebna ekipa zvezdnika Jackija Chana, med osmoljence pa se je vnovič vpisala Toyota.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.06.2017 23:10
Čas branja: 3 min

Vznemirjenje, hitrost, hrup, nesreče in razkazovanje mišic najbolj priznanih avtomobilskih proizvajalcev so zaščitni znaki tradicionalne 24-urne vztrajnostne dirke v Le Mansu na severozahodu Francije. Tudi letos se je tja zgrnila truma obiskovalcev, še več jih je dirko vsaj s kotičkom očesa spremljalo prek TV ali interneta, na koncu pa so vsi - še tretjič zapored - zaploskali Porscheju. Nemško-novozelandska zasedba je z dirkalnikom Porsche 919 Hybrid namreč poskrbela že za 19. zmago te tovarne na eni najtežjih dirk na svetu. "Sanje so se mi uresničile. Ta dirka lahko poskrbi za izjemno lepe občutke, lahko pa je tudi zelo kruta. Nikoli ne veš," je bil ob slavju z mislimi tudi pri osmoljencih dirke - Toyoti - zmagovalec Timo Bernhard.

Zmagovalci so se v vodstvo prebili šele uro pred koncem preizkušnje, s skupno zmago pa so Nemci poskrbeli za še en trojček zmag v zadnjih treh letih, dosežek, kakršnega so imeli že v letih 1983 in 1998. Timo Bernhard je tekmeca Ho-Pin Tunga iz ekipe slavnega igralca Jackieja Chana prehitel eno uro pred koncem 24-urne preizkušnje; do konca so Nemec in njegova novozelandska sotekmovalca znali zadržati vodstvo, v 24 urah so prevozili 367 krogov oziroma dobrih pet tisoč kilometrov. Britanec Oliver Jarvis, Francoz Thomas Laurent in Kitajec Tung Hon-pin so na koncu prevozili krog manj, tretji so bili v skupnem seštevku Švicar Mathias Beche, Brazilec Nelson Piquet mlajši in Danec David Heinemeier Hansson s tremi krogi zaostanka.

Zadnjo premo dirkalnika 919 poganja kompakten dvolitrski pogonski agregat V4 z notranjim zgorevanjem. Turbomotor razvije moč skoraj 500 KM (368 kW) in je najučinkovitejši motor z notranjim zgorevanjem, kar jih je Porsche razvil doslej. Dva različna sistema za regeneracijo energije – zavorne energije s sprednje preme in energije izpušnih plinov – preko litij-ionske baterije napajata elektromotor, ki po potrebi lahko poganja sprednjo premo z dodatnimi 400 KM (294 kW). Dirkalnik 919 Hybrid je edini, ki ne regenerira energije le pri zaviranju, pač pa tudi pri pospeševanju. Njegova sistemska moč znaša več kot 900 KM (662 kW).

Za Bernharda je bil letošnji uspeh druga zmaga na prestižni dirki, prvič je slavil 2010 kot član Audijeve ekipe. Medtem ko so pri Porscheju slavili, so pri Toyoti lahko spet ugotovili, da jim Le Mans ni usojen. Lani so Porscheju dobesedno podarili zmago v zadnjem krogu, ko je Kazukiju Nakajimi dirkalnik odpovedal le nekaj kilometrov pred ciljem.

Toyota kljub obetavnemu začetku znova brez zmage

Letos ni bilo tako dramatično, je pa japonska ekipa vseeno ostala brez tako želene zmage. Pred nočnim delom preizkušnje so Kamui Kobayashi, Mike Conway in Stephane Sarrazin v soboto še vodili in imeli lepo prednost, toda nočni del dirke je prinesel tehnične težave s sklopko in sanj o zmagi je bilo kmalu konec. Za nameček pa je Toyotina druga posadka z Yujijem Kunimotom, Nicolasom Lapierrom in Josejem Mario Lopezom prav tako končala dirko predčasno.

Smoli v Le Mansu se niso uspeli izogniti niti pri Porscheju. Precej jo je imela prva posadka na čelu z Nemcem Andrejem Lottererjem, ki si je v zaključnih urah privozila že ogromno prednost 13 krogov, toda dirkalnik, ki sta ga vozila še Neel Jani in Nick Tandy, je odpovedal po 21 urah in nenadoma so se vrata za uspeh odprla za ekipo Chana. Če bi ta ekipa ostala na vrhu, bi poskrbela za prvo skupno zmago zasebnega moštva, toda edini preostali tovarniški konkurent se je podal v resen lov. Berhnard je tekmece ujel po 348 krogih in nato poskrbel za veliko slavje.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Porsche je zapeljal v Silicijevo dolino
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche je zapeljal v Silicijevo dolino

Nemški proizvajalec športnih avtomobilov Porsche je odprl podjetje v Silicijievi dolini oziroma podružnico Porsche Digital, ki bo vlagala v družbe tveganega kapitala.

FINANCE
Avto
Porsche, ki je spremenil prihodnost znamke
Avto
AvtoMiloš Milač Porsche, ki je spremenil prihodnost znamke 7

Čeprav sprva osovražen, nerazumljen, je cayenne danes prava zgodba o uspehu. Porsche za katerega se je leta zdelo, da nikakor ne sodi k tej znamki, se zmagoslavno predstavlja v tretji generaciji.

FINANCE
Avto
Najzmogljivejši porsche 911 vseh časov – vladar dirkališč
Avto
AvtoUroš Božin Najzmogljivejši porsche 911 vseh časov – vladar dirkališč

Zbirateljski porsche GT2 RS lahko vozi po cestah, na dirkališčih pa bo v zadrego spravil večino superšportnikov. Motor razvije norih 700 konjskih moči

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Članki
Pravo razkošje je tišina
PRO
Članki
ČlankiFinance PRO Pravo razkošje je tišina (PRO)

Ekologija ni le zavest ohraniti naravo, je temeljna vrednota vsakega od nas. Tega se pri Toyoti še kako dobro zavedajo

FINANCE
Avto
Porschejev dizelski terenec, ki izniči mnogo kompleksov
Avto
AvtoMatej Kačič Porschejev dizelski terenec, ki izniči mnogo kompleksov 4

Porschejev športni terenec macan je postavil nove standarde pri vozni dinamiki in užitku – naj gre za mestne ulice, hitre ceste, med zavoji ali razgiban teren

FINANCE
Avto
Za volanom porschejev: karavana užitkov, adrenalina in tehnike
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom porschejev: karavana užitkov, adrenalina in tehnike

Porsche Road Tour je zapeljal tudi v Sloveniji, s skoraj celotno floto adrenalinskih avtomobilov, podkrepljen z inštruktorji in lepimi cestami iz obrobja Ljubljane do Vranskega. Tokrat smo okušali panamero 4-E hybrid, boxster 718 S, 911 GTS in še češnjo na torti – 911 turbo S.