Avto

Na štiri oči z drzno (i)kono

Med prvimi smo potipali obline in občutili čare kone, atraktivnega Hyundaijevega športnega terenca po meri mladih in mladostnih. Da je avtomobil zanje zelo zanimiv, je dokazala evropska premiera v prestolnici glamurja in visoke mode.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.06.2017 02:00
Čas branja: 10 min

Še pred odhodom v Milano smo se naposlušali šal in zbadanja. »Kaj sploh hodite tja, ko pa smo jo že vsi videli in o njej vse prebrali?« je tako priletelo z več koncev. Res je, tudi sam sem zjutraj o 416 cm dolgi Hyundaijevi koni vedel že veliko, tudi njena drzna športno-terenska podoba ni bila skrivnost, po domači premieri v korejskem Seulu so bile že na voljo tovarniške fotografije.

A vse skupaj je podobno, kot bi lizal sladoled skozi steklo ali rajsko plažo občudoval zgolj na slikah. Občutki in dogajanje v živo so tisto, kar zares šteje in tega smo se z novinarskimi kolegi vnovič zavedli v večernih urah, ko nas je že na vhodu v prireditveni prostor kot kake stare znance pozdravil Peter Schreyer, oblikovalski virtuoz v skupini Hyundai-Kia ter v preteklosti mentor našemu Robertu Lešniku, nato pa sproščeno padel v debato s kolegi.

Avtomobilske premiere so vedno nekaj posebnega in imajo svojo draž. Proizvajalci za pompozni nastop novega modela izberejo zanimive kraje, tja povabijo pomembne goste, prireditev tematsko obarvajo in še kako drugače začinijo z mnogimi koščki, s katerimi se v nekaj urah sestavi unikaten mozaik. Biti tam je nekaj posebnega, tudi velika čast, česar ne odtehtajo kilobajti tiskovnega materiala in brezhibne tovarniške fotografije.

Na majhnem, a vseeno zračnem prostoru v Area Pergolesi so se italijanščina, nemščina, francoščina, španščina, portugalščina in angleščina mešale s skandinavskimi jeziki, na hitro smo pozdravili kolege iz Grčije, Češke in Slovaške in Madžarske ter družno občudovali tisoč in en način (samo)promocije lifestyle kolegov in predvsem kolegic. Prava osvežitev v sicer precej moškem svetu avtomobilskega novinarstva.

Za hip se je morda zdelo, da je Hyundai v Milano povabil vsakega, ki je v svojem blogu ali vlogu vsaj enkrat omenil kak avto, vmes se je znašel tudi konin ambasador in maneken Mariano di Vaio s 5,9 milijona sledilci na Instagramu, a prav to je dalo prireditvi še poseben čar.

Prodorna Angležinja je tako dogodek večino časa prenašala v živo, zvestim sledilcem razkazovala svojo garderobo, skupaj z njo so se korak za korakom sprehajali po prizorišču. Brez selfija s Schreyerjem jasno ni šlo, nekaj besed in vpogled v njen profil pa je pokazal, da jo spremlja več sto tisoč ljudi.

Kona, njeno ime izvira s čarobnih Havajev, je v Milano privabila pomembne ljudi z vseh vetrov. Kako tudi ne, saj je tudi sama zelo pomembna za prodorno korejsko znamko, ki si do leta 2021 z več kot 30 novimi modeli in različicami želi postati vodilna azijska znamka na evropskih cestah. Pot med zvezde naj bi kot prva tlakovala prav kona, ki se je nekoliko z zamudo pridružila veliki zabavi na trgu kompaktnih športnih terencev.

Napetost je počasi naraščala, fotografije, video posnetki in zapisi na socialnih omrežjih so se množili, ko so nas končno povabili v poseben prostor, pa sta kozarček osvežilne pijače v rokah zamenjala telefon in fotoaparat. Na takšnih dogodkih je zato ključna pozicija v prvi vrsti, sploh če prireditev povezuje atraktivni supermodel Claudia Bechstein.

Na odru so se nato samozavestno in odločno izmenjevali mladi oblikovalci in inženirji, povedali tedaj že znana dejstva o koni, dodali pa tudi nekaj svojih misli in občutkov, ki so jih spremljali skozi nastanek novega modela. Obljubili so vozniške užitke, natančno vodljivost ter zanesljivo lego, kona pa je seveda založena z najnovejšimi tehnologijami in varnostno-asistenčnimi sistemi.

V koni brez povezljivosti in komunikacije seveda ne gre, srce sistema pa je 7- ali 8-palčni zaslon na dotik. Kot prvi Hyundai ima tudi projekcijski HUD-zaslon, udobje med vožnjo bodo nadgradili navigacija, zmogljiv Krellov avdiosistem, brezžično indukcijsko polnjenje telefona, aplikacije Apple car play, Android auto ter live infostoritve, kot so vremenska obvestila, podatki o prometu, radarjih,…

Športnega terenca so namreč naredili po načelih in željah sodobnega sveta, po njihovo pa krog oboževalcev ne bo majhen in bo k znamki znal privabiti nove kupce. Prav dizajn danes najbolj igra na čustva kupcev ter odpira denarnice, seveda pa kona premore še nekaj adutov.

Zadnji trenutki pred razkritjem so pripadli Schreyerju, ki je najbolj zaslužen za preobrazbo znamke in njene uspehe na evropskih tleh. S svojimi bogatimi izkušnjami je bedel nad razvojem končne podobe avtomobila, ekipi pa najbolj polaskal z mislijo, da se ob koni počuti tako mlad, kot so oni sami. Ekipi je čestital za odlično opravljeno delo tako »kul« avta ter med glasnim aplavzom nadaljnjo pozornost prepustil glavni zvezdi večera.

Hyundai kona je že po nekaj sekundah pregnala vse dvome o tem, da bi utegnila biti dolgočasna, konfekcijska.

Daleč od tega. Njena podoba je drzna in zanimiva, s kolegi smo družno občudovali razgiban prednji del – luči so postavljene v treh nivojih – ter zelo samosvoj zadek, ki pa kljub temu da hitro vedeti, kateri znamki pripada.

No, v prid večje varnosti bi smerniki lahko bili postavljeni višje. Gneča okoli avtomobila je bila nepopisna, poseben uspeh pa je zato v objektiv ujeti avtomobil, kjer ni kake glave, roke ali noge – pa čeprav gre za dolgonoge lepotice.

Kona v dolžino meri 416 cm, kolesa so pomaknjena proti zunanjim robovom karoserije, med osema pa je zato 2,6 metra prostora. To se pozna pri udobju potniške kabine, kljub kompaktnim meram pa ima za SUV dokaj nizko višino, saj ta znaša 155 cm. Zaradi tega je nižje tudi težišče, kar na cesti pozitivno vpliva na vozne lastnosti. Trebuh je od tal oddaljen za 17 cm, kar dovoljuje skok na blag teren, pločevino pa na izpostavljenih mestih pred poškodbami varujejo robustne plastične zaščite.

Ko smo se končno usedli v kono – zaradi višjega odmika od tal je vstopanje in izstopanje udobno -, smo ugotovili, da se notranjost precej spogleduje z modelom i30.

Na vrhu armaturne plošče je tako trendovski zaslon, kakovost izdelave je na visoki ravni, uporabljeni materiali so na otip prijetni in kvalitetni, vse skupaj pa popestrijo kontrastni šivi in dodatki v barvi karoserije. Notranjost te hitro prepriča, potniška kabina je praktična in nič kaj utesnjena, po tej plati ponuja več prostora kot za številko večji avtomobili. Spredaj se sedi zelo dobro, saj je sedežni položaj dobro nastavljiv, začasni sopotniki pa so pohvalili tudi prostornost zadaj, tako za kolena kot za ramena in glave.

Češki kolega se je zapičil v prtljažnik in na glas ugotavljal, da ga je dovolj za kampiranje v dvoje. Čeh bo že vedel, konec koncev gre v zadek povprečnih 361 litrov (povečljiv do 1.143). Obdelava je zgledna, prtljažnik pa je zaradi nizkega nakladalnega roba lahko dostopen, uporabnost in red povečuje dvojno dno. Zadnja klop se deli v razmerju 60:40, naklon naslona pa žal ni nastavljiv.

Pogled pod motorni pokrov okoli 1.250 kg težkega eksponata je razkril novi litrski bencinski trivaljnik 1.0 T-GDI z 88 kilovati (120 KM) in 172 Nm največjega navora. V ponudbi bo prav tako nov 1,6-litrski bencinski T-GDI s 130 kW (177 KM) in 265 Nm ter dve različic novega 1,6-litrskega turbodizla s 85 in 100 kilovati (115 oziroma 136 KM) ter do 320 njutonmetri navora. Zahtevnejši kupci bodo lahko posegli tudi po štirikolesnem pogonu in sedemstopenjskem samodejnem menjalniku z dvojno sklopko (7DCT). Osnovni sistemi aktivne varnosti vsebujejo samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev (od 8 km/h navzgor), sistem za nadzor prečnega prometa za vozilom, nadzor mrtvih kotov in smeri znotraj pasu ter prilagodljiv svetlobni snop.

Novinke na trgu kompaktnih športnih terencev to pot še nismo zagnali, smo pa zato prisluhnili ritmom elektronske glasbe, ki jih je v živo mešal priznani DJ Jan Blomqvist.

Tudi njemu je Hyundaijeva kona všeč, saj je njena oblika moderna in drzna ter v svetu bolj uniformiranih malih križancev pomeni pravo osvežitev, na cesti pa bo odstopala tudi zaradi živahnih barv. K nam kona pride oktobra, cene sicer še niso znane, a bo po vsej verjetnosti umeščena v bližino 17 tisočakov, za električno v prihodnosti pa bo treba pripraviti okoli 35 tisočakov.

Čeprav smo pred osemurno vožnjo zelo dobro vedeli, kakšne so mere in lastnosti kone ter kako zgleda, je izkušnja iz prve roke vredna veliko več. Avtomobil je treba spoznati od blizu, si ga ogledati z več zornih kotov, ga potipati, se usesti vanj…kona je res nekaj posebnega, predvsem pa ni dolgočasna, smo v krajšem pogovoru pritrdili guruju oblikovanja Schreyerju. Kona ima vse možnosti, da postane ikona.

Foto: Matej Kačič

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Najmanjša Korejka prostornejša, varnejša in pametnejša
Avto
AvtoUroš Božin Najmanjša Korejka prostornejša, varnejša in pametnejša

Na slovenske ceste je zapeljala tretja generacija kie picanto. V notranjosti ponuja več prostora in udobja, večji pa je tudi prtljažnik. Za začetek sta v ponudbi dva motorja, cene pa se začnejo pri 10 tisoč evrih

FINANCE
Avto
Posodobljena električna kia soul pridobila 40 kilometrov dosega
Avto
AvtoUroš Božin Posodobljena električna kia soul pridobila 40 kilometrov dosega 9

Korejska posebnica postaja privlačnejša z daljšim dosegom. V Evropi bo na voljo od začetka poletja.

FINANCE
Alkimija srednjega sloja
Finance
Miha Šalehar Alkimija srednjega sloja 64
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
V četrti generaciji je oborožen do vratu
Avto
AvtoMiloš Milač V četrti generaciji je oborožen do vratu 8

Kia predstavlja novi rio, velik in prostoren ter sodoben mali avto B-segmenta; v zadnji generaciji se samozavestno vozi med najboljše tega razreda

FINANCE
Avto
Avto, ki je pregnal yuga, danes tekmuje z golfom
Avto
AvtoJanez Kovačič Avto, ki je pregnal yuga, danes tekmuje z golfom 14

Novi hyundai i30 je oblikovno sodoben, vendar zadržano klasičen, tehnično neoporečen in prijazno vozen, pa z očitno željo po odmevnejši vlogi v golfovem razredu

FINANCE
Avto
Španski recept za mestna središča in pobege na podeželje
Avto
AvtoUroš Božin Španski recept za mestna središča in pobege na podeželje

Nova seat arona je vsestranski križanec. Odlično se znajde v mestih in na podeželju, je udoben, varen, dinamičen in bogato opremljen s sodobnimi tehnologijami

FINANCE
Avto
Korejska klasika z odlično vsebino
Avto
AvtoJanez Kovačič Korejska klasika z odlično vsebino

Kia rio se tudi v prenovljeni izdaji vozi v nižjem razredu, prav tistem, ki ga na slovenskem trgu že dolga leta ali desetletja obvladuje »slovenski« clio