Avto

Volkswagnov maneken s pametjo Einsteina

Arteon je umetnina na štirih kolesih, elegantni petvratni kupe za elito pa premore tudi najboljšo tehnologijo, kar jo Volkswagen ta hip premore. K nam prihaja konec meseca za ceno najmanj 31.300 evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.06.2017 01:20
Čas branja: 7 min

»Uf, kako je lep, pravi maneken,« nas je med fotografiranjem blizu hannoverskega letališča izza hrbta presenetil uslužbenec, ki preverja, da je okoli piste vse OK. Le nekaj sekund zatem se je »on« že znašel v objektivu pametnega mobilnika prišleka, hip zatem pa je ovekovečen z vseh strani že zaokrožil med njegovimi prijatelji na socialnih omrežjih. Tako hitro gredo te stvari danes, ko radovedno oko uzre nekaj posebnega v svetu avtomobilske pločevine in Volkswagen arteon je vse prej kot običajen avtomobil.

Volkswagen resda že z imenom izdaja, da gre za proizvajalca ljudskih avtomobilov, a se vse pogosteje podaja tudi v bolj prestižne vode. Veliki phaeton komercialno ni bil kdo ve kako uspešen, več si obetajo od phideona na Kitajskem, predvsem za evropsko in ameriško elito pa so pripravili nekaj bolj artističnega, kar se oblike tiče za VW celo revolucionarnega.

Arteonova silhueta te že ob bežnem srečanju ne pusti hladnega, saj pomeni korenit preskok od pregovorno bolj zadržanih linij, ki obdajajo druge hišne modele. Oblikovno všečen in dinamičen avtomobil, ki v podobi petvratnega kupeja nadomešča model CC, si tehnične temelje resda deli z aktualnim passatom, a se od njega že na daleč loči po vpadljivi in veliki maski motorja z integriranimi LED žaromet ter športno poudarjenim motornim pokrovom.

Vanj se zaradi tega ni zapičil le pogled gospoda z uvoda, ampak so se za njim obračali tudi mnogi drugi, kar je za VW prej posebnost kot pravilo.

S strani arteon prinaša eleganco, vsa vrata so brez okvirjev, strešne linije pa so prav po športno ukrivljene. Velika kolesa, na premieri so bila nanj nataknjena kar 20-palčna platišča, so potisnjena v robove karoserije, kar obljublja veliko notranjo prostornost.

Arteon ima glede na CC za kar 13 centimetrov daljšo medosno razdaljo in celo za pet centimetrov presega tisto pri passata, od slednjega pa je tudi nekoliko daljši, nižji in predvsem širši. Tudi zadek je vse prej kot zadržan, dramatično širok in športen pa si del pozornosti odškrtne tudi ob vsakem pogledu v vzvratno ogledalo.

Manj izviren je arteon v prostorni notranjosti, ki je skoraj v celoti ukrojena v maniri passata, a s tem zaradi odlične ergonomije, premijske opreme, uporabe kakovostnih materialov ter kvalitetne končne obdelave seveda ni nič narobe.

Štirje potniki se bodo peljali udobno, pred voznikom so virtualni merilniki, prtljažnik pa se s 563 osnovnimi litri lahko kosa z limuzinami in SUV modeli.

Arteon pa ni zgolj maneken, ki nase lepi poglede, ampak hkrati premore tudi velikansko količino umetne inteligence. Vanj je Volkswagen vgradil skupek sodobnih in v praksi odličnih tehnologij, arteon pa tako pomeni vrhunec Volkswagnovega znanja na tem področju. Število asistenčnih sistemov je zares veliko, izpostaviti pa velja tri nove, ki bistveno nadgradijo varnost ter nivo vožnje dvignejo na neko novo raven.

Emergency Assist druge generacije tako v primeru neaktivnosti voznika – denimo izguba zavesti, srčni napad,… - poskrbi za varno ustavitev, saj sistem avtomobil samodejno zapelje k desnemu robu tudi prek več prometnih pasov. Sistem PreCrash je že do sedaj budno pazil na dogajanje pred vozilom, po novem pa živo vsebino skuša zaščititi tudi če ji grozi nalet od zadaj, ko avtomobil stoji.

Po dokaj dolgočasni pokrajini v zaledju Hannovra pa smo še najbolj cenili samodejno uravnavanje razdalje s predikativnim tempomatom. Če smo bili do sedaj vajeni, da je ta samodejno na primerni razdalji med pospeševanjem in zaviranjem sledil vozilu pred seboj, zna po novem veliko več.

Sodelovanje z navigacijo ter izdatna pomoč radarskih tipal in kamere v vetrobranskem steklu poskrbijo za to, da se arteon samodejno prilagaja omejitvam hitrosti, zmanjša hitrost pred ostrimi zavoji in celo pred križišči, ne zna pa še samodejno ustaviti pri rdeči luči. A nič zato, sistem v praksi deluje odlično in domala brez napak, vožnja z njegovo pomočjo pa je s tem še bolj udobna in varna.

Samodejno zmanjšanje hitrosti v skladu z omejitvami v arteonu hitro pride prav, saj ima pod motornim pokrovom zmogljivo konjenico. Prvi kupci lahko izbirajo med tremi 2,0-litrskimi motorji z razponom moči od 150 do 280 »konjev«, dva sta turbodizla, pozneje pa pride še 1,5-litrski turbobencinec s 150 »konji«.

Najmočnejše različice imajo že serijsko 7-stopenjski DSG menjalnik in štirikolesni pogon 4motion, premierno pa smo po cestah pognali 280-konjski TSI. Avtomobil razumljivo razganja od moči, vožnja je na ravni passata, sodelovanje menjalnika in štirikolesnega pogona na hitrih in zavitih odsekih je odlično, nadgrajena pa je tudi izbira voznega profila. Ob športni, varčni in komfortni nastavitvi podvozja je na voljo tudi povsem individualni način, kjer voznik določene parametre vožnje nastavlja z drsnikom.

Volkswagen je v arteonu uspešno združil športno obliko in prefinjeno eleganco, vse skupaj pa nadgradil z zmogljivimi motorji in najnovejšimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Še več, Nemcem je z njim uspelo skorajda nemogoče, saj je arteon postal predmet poželenja že s svojo zunanjo podobo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Volkswagnov prestiž za 150 Slovencev
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagnov prestiž za 150 Slovencev 3

Volkswagnova želja po prestižnem razredu je, kljub Audiju pod isto streho, neskončna. Vanj vstopa arteon, naslednik modelov passat CC in CC, letos pa želi v Sloveniji najti 150 kupcev.

FINANCE
Avto
Fantomski volkswagni v Franciji
Avto
AvtoMiloš Milač Fantomski volkswagni v Franciji 4

Skoraj 800 tisoč avtomobilov znamk skupine Volkswagen se je v Franciji znašlo na seznamu prodanih vozil, čeprav še niso imeli končnega kupca

FINANCE
Avto
Volkswagen v novem škandalu: posojilo EIB naj bi dobili z goljufijo
Avto
AvtoBlaž Abe Volkswagen v novem škandalu: posojilo EIB naj bi dobili z goljufijo 3

Še en udarec za nemško avtomobilsko industrijo

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Je afera Dieselgate ustvarila nov kartel?
Avto
AvtoMiloš Milač Je afera Dieselgate ustvarila nov kartel?

Volkswagen, Audi, BMW in Porsche naj bi sklenili kartelni dogovor o oblikovanju cen sistemov za čiščenje dizelskih motorjev, poroča nemški časnik Der Spiegel

FINANCE
Avto
Dizelska čistka: kar bodo Nemci zavrgli, bomo vozili tudi Slovenci
Avto
AvtoMiloš Milač Dizelska čistka: kar bodo Nemci zavrgli, bomo vozili tudi Slovenci 6

Nemčija ceste čisti starih dizlov, zanje ponuja tudi prek deset tisoč evrov, evropske trge lahko do konca leta preplavi okoli šest milijonov starih avtomobilov

FINANCE
Avto
Dizelski kartel: BMW zanikal obtožbe, VW sklical izredno sejo
Avto
AvtoMiloš Milač Dizelski kartel: BMW zanikal obtožbe, VW sklical izredno sejo

Podrobnosti o kartelnem dogovarjanju avtomobilskih proizvajalcev še vedno nejasne. Te bodo tudi težko dokazljive, saj je meja med legalnim in nelegalnim zelo zabrisana, komentirajo analitiki.

FINANCE
Avto
Slovenci spet hlastamo po avtih, vsak tretji avto je iz Skupine VW
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenci spet hlastamo po avtih, vsak tretji avto je iz Skupine VW 16

V prvem polletju letos je prodaja novih osebnih avtomobilov v Sloveniji zrasla za skoraj 11 odstotkov, le junija pa za 15 odstotkov