Japonski Suzuki je v zelo kratkem obdobju prenovil domala vso paleto modelov. Po prihodu vitare, balena, SX4 S-crossa in ignisa tako zobu časa kljubuje le še kleni jimny, najnovejši v paleti Suzukijev pa je nabriti swift. Njegovo ime v angleščini pomeni uren, hiter, kot takšnega se ga v različici GTI gotovo spomni marsikdo, ki je za avtomobili pogledoval tudi v zgodnjih 90. letih.
Suzuki swift danes ni več »krsta« na kolesih, kar je le 790 kg težki in 115-konjski GTI vsekakor bil, ampak zaresen in privlačen avtomobil(ček), ki veliko vsebine ponudi tudi pod pločevino. Glede na predhodnika je sicer rahlo k rajši in meri 3,84 metra, obenem pa je nekoliko nižji in predvsem širši – za kar štiri centimetre (174,5 cm). S tem so oblikovalci poudarili športnost, proporci pa so podobni, kot jih ima Mini.
Od spredaj zaradi šestkotne maske sicer malo potegne na kak Hyundai, a ima swift vseeno svojstven dizajn v duhu Suzukijeve znamke. Navihan pogled od spredaj – najbogatejša oprema ima ob dnevnih celo polne LED žaromete - dopolnjujejo črni stebrički na boku, kljuke zadaj pa so umetelno skrite v vrata.
S tem so oblikovalci pričarali občutek lebdeče strehe, ki se lahko sveti v treh različnih barvah (700 evrov), v LED tehniki pa v bolje opremljenih svetijo tudi zadnji žarometi.
Swift je zgrajen na novi platformi, zato je malce lažji ter obljublja boljše vozne lastnosti in udobje, obenem pa naj bi izboljšali tudi zvočno izolacijo. Notranjost je preprosta, a ne cenena. Uporabljeni materiali so kakovostni glede na razred, končna izdelava pa je na zglednem nivoju. Swifti k nam sicer ne prihajajo več z Madžarske, ampak so Made in Japan.
V kabini je na 2,45 metra medosne razdalje sicer vse v znamenju okroglih detajlov, kar naj bi spominjalo na športne avte, podobno kot za k vozniku za 5 stopinj nagnjen sredinski del armaturne plošče skupaj z zaslonom na dotik. Del njega sta tudi radio z digitalnim sprejemom postaj in info-zabavni sistem, ki omogoča povezljivost z Apple in Android pametnimi telefoni.
Navigacija zmore prikazati 3D pogled, swift pa ima ob parkirnih senzorjih tudi kamero, ki pomaga pri manevriranju. Instrumentna plošča je enostavna in pregledna, pohvalimo lahko digitalni zaslonček med števcema za hitrost in vrtljaje, saj zmore prikazovati kar nekaj različnih stvari, tudi tlak turbine, G sile in podobno.
Pri Suzukiju že pri najmanjšem ignisu niso pozabili na napredne asistenčne sisteme, zato se z njimi lahko pohvali tudi swift. Samodejno zaviranje v sili sicer ni serijsko, a je vsaj na voljo, ob njem pa ima swift še opozorilo na nenamerno prehajanje voznega pasu, opozorilo za vijuganje po cesti, samodejno preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi ter aktivni radarski tempomat. V prtljažnik gre povprečnih 254 litrov, s podiranjem zadnje klopi za tri potnike pa 579 litrov).
Suzuki je znamka, ki jo ljudje po svetu poznajo tudi po štirikolesnem pogonu, swift pa ni izjema. Še več, je edini v svojem razredu, ki se lahko pohvali z opcijo 4x4 pogona (prva generacija AllGrip, kakršen je v ignisu), s tem pa je njegova lega na cesti ne glede na podlago in vremenske razmere še bolj zanesljiva.
Škoda le, da je 4x4 na voljo le v kombinaciji s klasičnim 1,2-litrskim atmosfercem z močjo 66 kilovatov (90 KM) in 112 Nm navora, na voljo je tudi brezstopenjski CVT menjalnik. Za vsakdanje potrebe mlajših je gotovo bolj zanimiv novi litrski turbo trivaljnik z 82 kilovati moči (112 KM) in 170 Nm navora, po želji je spojen tudi s 6-stopenjsko avtomatiko.
Oba motorja sta nekoliko nenavadno lahko dopolnjena s sistemom blagega hibrida SHVS. Suzuki je pri tem spojil bencinski motor in pomožne litij-ionske baterije, kar naj bi ob kompaktnih merah celotnega sistema pripomoglo k učinkovitem izkoristek goriva.
Blagi hibrid je na voljo le s paketom Elegance in za ceno 15.250 evrov, pri čemer ima šibkejši 1,2-litrski tudi štirikolesni pogon.
Kupci se ob tem lahko odločijo za tri pakete, najcenejši Comfort z 1,2-litrskim motorjem je na voljo od 10.350 evrov naprej, trivaljnik pa ceno dvigne na 12.800 evrov. AllGrip pogon vam bo iz žepa vzel 15.250 evrov, najdražji swift na ceniku pa je v opremi Elegance z litrskim motorjem in samodejnim menjalnikom za 15.600 evrov. Suzuki swift pod črto dokazuje, da je moderen in zanimiv član v cliovem razredu ter bo do konca leta najbrž zlahka našel 100 kupcev.