Avto

Mali Suzuki po okusu mlajših kupcev

Swift je najnovejši model na slovenskem avtomobilskem trgu, ki s ceno od 10.350 evrov nagovarja mlajšo publiko. ponuja mladostno podobo, veliko asistenčnih sistemov in celo štirikolesni pogon.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.06.2017 00:01
Čas branja: 6 min

Japonski Suzuki je v zelo kratkem obdobju prenovil domala vso paleto modelov. Po prihodu vitare, balena, SX4 S-crossa in ignisa tako zobu časa kljubuje le še kleni jimny, najnovejši v paleti Suzukijev pa je nabriti swift. Njegovo ime v angleščini pomeni uren, hiter, kot takšnega se ga v različici GTI gotovo spomni marsikdo, ki je za avtomobili pogledoval tudi v zgodnjih 90. letih.

Swift se je med leti 1983 in 2004 prodajal pod različnimi imeni, tako je slišal tudi na ime Cultus, Sprint, Metro in Firefly. Leta 2004 so Japonci na vseh trgih poenotili ime in štetje začeli znova, leta 2010 je tako prišla druga generacija, vmes je bila nekaj časa luknja, letos pa so predstavili tretjo generacijo. Od leta 2004 je swift sicer našel tri milijone kupcev.

Suzuki swift danes ni več »krsta« na kolesih, kar je le 790 kg težki in 115-konjski GTI vsekakor bil, ampak zaresen in privlačen avtomobil(ček), ki veliko vsebine ponudi tudi pod pločevino. Glede na predhodnika je sicer rahlo k rajši in meri 3,84 metra, obenem pa je nekoliko nižji in predvsem širši – za kar štiri centimetre (174,5 cm). S tem so oblikovalci poudarili športnost, proporci pa so podobni, kot jih ima Mini.

Swift je leta 2013 pri nas našel 22 kupcev, lani pa 163. »Smo vesela in ponosna znamka,« je ob bok swiftove premiere v Sloveniji dejal Peter Verčič, »chef« Suzukija v Sloveniji. Znamka pri nas beleži največjo letno rast v zadnjih treh letih. Do konca maja so prodali 728 vozil, kar pomeni 2,57-odstotni tržni delež – lani je dosegel 1,76 odstotka. Letos so sicer želeli prodati okoli 1.350 vozil, a Verčič meni, da bodo prepričali 1.500 kupcev.

Od spredaj zaradi šestkotne maske sicer malo potegne na kak Hyundai, a ima swift vseeno svojstven dizajn v duhu Suzukijeve znamke. Navihan pogled od spredaj – najbogatejša oprema ima ob dnevnih celo polne LED žaromete - dopolnjujejo črni stebrički na boku, kljuke zadaj pa so umetelno skrite v vrata.

S tem so oblikovalci pričarali občutek lebdeče strehe, ki se lahko sveti v treh različnih barvah (700 evrov), v LED tehniki pa v bolje opremljenih svetijo tudi zadnji žarometi.

Swift je zgrajen na novi platformi, zato je malce lažji ter obljublja boljše vozne lastnosti in udobje, obenem pa naj bi izboljšali tudi zvočno izolacijo. Notranjost je preprosta, a ne cenena. Uporabljeni materiali so kakovostni glede na razred, končna izdelava pa je na zglednem nivoju. Swifti k nam sicer ne prihajajo več z Madžarske, ampak so Made in Japan.

V kabini je na 2,45 metra medosne razdalje sicer vse v znamenju okroglih detajlov, kar naj bi spominjalo na športne avte, podobno kot za k vozniku za 5 stopinj nagnjen sredinski del armaturne plošče skupaj z zaslonom na dotik. Del njega sta tudi radio z digitalnim sprejemom postaj in info-zabavni sistem, ki omogoča povezljivost z Apple in Android pametnimi telefoni.

Navigacija zmore prikazati 3D pogled, swift pa ima ob parkirnih senzorjih tudi kamero, ki pomaga pri manevriranju. Instrumentna plošča je enostavna in pregledna, pohvalimo lahko digitalni zaslonček med števcema za hitrost in vrtljaje, saj zmore prikazovati kar nekaj različnih stvari, tudi tlak turbine, G sile in podobno.

Pri Suzukiju že pri najmanjšem ignisu niso pozabili na napredne asistenčne sisteme, zato se z njimi lahko pohvali tudi swift. Samodejno zaviranje v sili sicer ni serijsko, a je vsaj na voljo, ob njem pa ima swift še opozorilo na nenamerno prehajanje voznega pasu, opozorilo za vijuganje po cesti, samodejno preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi ter aktivni radarski tempomat. V prtljažnik gre povprečnih 254 litrov, s podiranjem zadnje klopi za tri potnike pa 579 litrov).

Suzuki je znamka, ki jo ljudje po svetu poznajo tudi po štirikolesnem pogonu, swift pa ni izjema. Še več, je edini v svojem razredu, ki se lahko pohvali z opcijo 4x4 pogona (prva generacija AllGrip, kakršen je v ignisu), s tem pa je njegova lega na cesti ne glede na podlago in vremenske razmere še bolj zanesljiva.

Škoda le, da je 4x4 na voljo le v kombinaciji s klasičnim 1,2-litrskim atmosfercem z močjo 66 kilovatov (90 KM) in 112 Nm navora, na voljo je tudi brezstopenjski CVT menjalnik. Za vsakdanje potrebe mlajših je gotovo bolj zanimiv novi litrski turbo trivaljnik z 82 kilovati moči (112 KM) in 170 Nm navora, po želji je spojen tudi s 6-stopenjsko avtomatiko.

Oba motorja sta nekoliko nenavadno lahko dopolnjena s sistemom blagega hibrida SHVS. Suzuki je pri tem spojil bencinski motor in pomožne litij-ionske baterije, kar naj bi ob kompaktnih merah celotnega sistema pripomoglo k učinkovitem izkoristek goriva.

Blagi hibrid je na voljo le s paketom Elegance in za ceno 15.250 evrov, pri čemer ima šibkejši 1,2-litrski tudi štirikolesni pogon.

Cenik

Kupci se ob tem lahko odločijo za tri pakete, najcenejši Comfort z 1,2-litrskim motorjem je na voljo od 10.350 evrov naprej, trivaljnik pa ceno dvigne na 12.800 evrov. AllGrip pogon vam bo iz žepa vzel 15.250 evrov, najdražji swift na ceniku pa je v opremi Elegance z litrskim motorjem in samodejnim menjalnikom za 15.600 evrov. Suzuki swift pod črto dokazuje, da je moderen in zanimiv član v cliovem razredu ter bo do konca leta najbrž zlahka našel 100 kupcev.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Japonec iz ozadja z odličnim paketom varnosti in tehnike
Avto
AvtoMatej Kačič Japonec iz ozadja z odličnim paketom varnosti in tehnike

Suzuki swift: Navihani suzuki swift nagovarja mlajše občinstvo, ponuja mladostno podobo, veliko asistenčnih sistemov in celo štirikolesni pogon.

FINANCE
Avto
Suzukijev mikroterenec po meri slovenskih žepov
Avto
AvtoMatej Kačič Suzukijev mikroterenec po meri slovenskih žepov 3

Suzuki ignis je trenutno najcenejši avtomobil s štirikolesnim pogonom pri nas, v urbanem okolju pa stavi na prostornost in okretnost.

FINANCE
Avto
Zakaj Mercedes-Benz za Slovence ni več tabu in ali denar kupi zadovoljstvo
Avto
AvtoMiloš Milač Zakaj Mercedes-Benz za Slovence ni več tabu in ali denar kupi zadovoljstvo

Kako se je spremenil odnos Slovencev do butične znamke Mercedes-Benz, pojasnjuje direktor prodaje osebnih in lahkih dostavnih vozil v Autocommercu Andrej Bergant, kako pomembna je cena avta za zadovoljstvo kupcev in srečanje s Hyundaijevim malim športnim terencem kono

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Prodaja avtomobilov na predkrizni ravni, smo dosegli vrh?
Avto
AvtoUroš Božin Prodaja avtomobilov na predkrizni ravni, smo dosegli vrh? 1

Med podjetji je prodajo najbolj povečala Alfa Romeo, kateri se je prodaja okrepila za kar 40 odstotkov. Med blagovnimi znamkami je s 15 odstotki največ pridobila Toyota. Italija je po velikosti trga na tretjem mestu prehitela Francijo.

FINANCE
Avto
Prvi koraki v svet Formule 1…
Avto
AvtoMatej Kačič Prvi koraki v svet Formule 1…

…ali pa adrenalinska sprostitev, napeta in razburljiva zabava s prijatelji ali družino, vrhunski teambuilding za zaposlene in še kaj. Vse to vam ponuja vožnja pravega dirkalnega gokarta v režiji Hitrega dirkača.

FINANCE
Avto
Slovenci spet hlastamo po avtih, vsak tretji avto je iz Skupine VW
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenci spet hlastamo po avtih, vsak tretji avto je iz Skupine VW 16

V prvem polletju letos je prodaja novih osebnih avtomobilov v Sloveniji zrasla za skoraj 11 odstotkov, le junija pa za 15 odstotkov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)