Avto

Francoska šminkerja za aktivne dni

Renault je tik pred poletjem predstavil dve pomembni crossover novosti, s katerima bo popihal na dušo aktivnim Slovencem. Captur s ceno od 15.890 evrov je dobil kar nekaj lepotnih popravkov, nov pa je koleos za 26.900 evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.06.2017 23:00
Čas branja: 12 min

Nobena skrivnost ni, da športni terenci v zadnjem času suvereno osvajajo srca kupcev. Modni avtomobili na visokih nogah, ki se kljub nekoliko terenski zasnovi le redko z najdejo izven urejenih cest, so kot nalašč za aktivne posameznike, pare in družine, zaradi višjega položaja sedenja, večje preglednosti in občutka suverenosti na cesti pa so še posebej priljubljeni pri ženskah srednje generacije in starejših.

Pri Renaultu v tem poslu niso novinci, a do prihoda capturja pred štirimi leti svoje prednosti niso znali najbolje izkoristiti. Kar spomnite se na scenica RX4 ali spačka koleosa. Danes je drugače, Renault je resen igralec na trgu športnih terencev. Za simpatije slovenskih kupcev in posledično odpiranje denarnic bosta poleg svežega kadjarja poslej poskrbela tudi prenovljeni mali captur in veliki koleos, ki s starim imenom in povsem novo zasnovo vstopa na teren Nissanovega X-traila in podobnih.

Med najmanjšim in največjim iz iste Renaultove družine se v Orehovem gaju sprva nismo mogli odločiti, kateremu bi posvetili več pozornosti.

Captur pod drevesom je nase opozarjal predvsem s svežim prednjim delom in dnevnimi lučmi v obliki črke C, s katerimi se se je oblikovno nekoliko približal videzu večjega kadjarja, novo ametistno črno barvo, dvobarvno karoserijo ter zgovornim napisom Initiale Paris, nabiti koleos pa s svojo velikostjo in atraktivno obliko, ki ne skriva sorodnih vezi s talismanom.

Pogled v prodajne številke tehtnico hitro prevesi na stran capturja. Slovenci imamo »povišanega clia« zelo radi, od maja 2013 je privabil skoraj pet tisoč kupcev. Dovolj za prvo mesto v razredu, kjer se komolči z Oplovo mokko X, Peugeotom 2008 in podobnimi.

Kupce pri capturju pritegnejo atraktiven videz in višji položaj za volanom, tako ne čudi, da so ga za svojega vzele dame in aktivni upokojenci. Ti najbrž sploh ne bodo opazili, da se je s capturjem vmes karkoli zgodilo, a nekaj pomembnih razlik osvežena različica vseeno prinaša.

Prenovljeni captur, ki je po merah ostal enak kot prej ter s 377-1.235 litrskim prtljažnikom, spredaj nase opozori z novim LED podpisom dnevnih luči v obliki črke C, novo motorno masko in rahlo spremenjenim odbijačem.

Z boka ga izdajo prevetrena platišča, zadek pa prinaša luči v modni LED tehnologiji. Ker bi to za kupce morda bilo premalo, so pri Renaultu na avto dodali nekaj vložkov kroma, zamešali tri nove karoserijske barve (oranžno Atacama, oceansko modro in ametistno črno – samo za Initiale Paris) in na izbiro dali še novo barvo strehe (platinasto siva), kar pod črto prinaša 30 različnih barvnih kombinacij.

Personalizacija je le eden izmed magnetov za kupce – zanimivo, dvobarvna kombinacija je bila že do sedaj izjemno priljubljena, kar je presenetilo vse pri Renaultu -, a ker večina časa preživimo v avtomobilu, se je ekipa zadolžena za prenovo modela posvetila tudi kabini.

Znotraj smo tako otipali nove materiale, zaradi katerih se je poslovilo nekaj motečih čričkov, zgodnji del armaturne plošče je mehak, sedeži pa so nekoliko tanjši, za odtenek udobnejši in v nekaterih različicah ponujajo več oprijema telesa.

V vseh različicah so novi tudi volan, prestavna ročica in klasični naslon za roke, nekaj izboljšav je bil deležen tudi sovoznikov predal s prostornino 11,5 litra, ki se še naprej odpira kot klasični predal. Za zabavo in prenos raznih informacij med vožnjo glede na opremo poskrbi multimedija R&Go (osnovna audio napravo brez zaslona na dotik in z enostavnejšim naborom funkcij), Media Nav Evolution in R-Link Evolution, ki je združljiva z Androidovimi pametnimi telefoni, obe pa imata 7-palčni zaslon na dotik.

Captur je s prenovo dobil tudi opozorilo za mrtvi kot, kamero na zadku in 360 stopinjsko pomoč pri parkiranju, v veliki minus pa mu lahko štejemo izostanek sistema za samodejno zaviranje v sili, ki ni na voljo niti za doplačilo. Lahko pa si omislite gretje sedežev, kvalitetno BOSE ozvočenje ali stekleno panoramsko streho.

Pri motorjih ni sprememb, kar prinaša dva 1,5-litrska turbodizla dCi90 in dCi120 ter dva turbobencinca – 0,9-litrski TCe90 in 1,2-litrski TCe 120. Kupcem je na voljo tudi samodejni menjalnik EDC ter možnost izbire štirih opremskih paketov (Zen, Intens (polni LED žarometi), Outdoor (grip control) in novi Initiale Paris (napa usnje, posebna platišča ).

Vstop v capturjev svet tako pomeni Zen s ceno 15.890 evrov, vrh pa Initiale Paris za 24.490 evrov. V primeru nakupa prek Renault financiranja pri določenih akcijah sta brezplačna tudi 5-letno jamstvo in pogodba o vzdrževanju do 100.000 km, na vse cene pa velja popust v višini 1.600 evrov.

Koleos - Francosko dojemanje prestiža v svetu SUV vozil

Če je mikavni captur s prenovo dobil zgolj nekaj adutov več za privabljanje kupcem, staremu koleosu ni bilo pomoči. Inženirji in oblikovalci pod taktirko večkrat nagrajenega Van Der Ackerja so v želji po čimvečjem kosu pogače v hitro rastočem segmentu večjih športnih terencev pobrisali vse datoteke z njegovim imenom, skice, makete in vse kar spominja na nerodnega koleosa pa vrgli v koš.

Vzporedno s talismanom, s katerim si delita večino oblikovalskih elementov, je na platformi Nissanovega X-Traila tako nastal novi koleos, ki ga s prejšnjim druži le ime in pa dejstvo, da prihaja iz južnokorejske tovarne.

V oči pri novincu najprej padejo značilen nos z LED žarometi v obliki črke C in narebren pokrov motorja, pogled pa se prek nabitih bokov ustavi pri skoraj stikajočih se zadnjih LED žarometih. Udobna posebnost za potnike pomenijo tudi bočna vrata, ki v celoti pokrivajo pragove, s tem pa hlačnice pri vstopanju in izstopanju ostanejo čiste.

Koleos kupcev namreč ne bo nagovarjal le s privlačno obliko, ampak tudi s prostornostjo in francoskim dojemanjem prestiža. Potniška kabina z armaturno ploščo spominja na večino novodobnih Renaultov, potrudili so se tudi s kakovostjo izdelave, ki je za razred ali dva boljša kot pri predhodniku.

Ergonomija vsaj sprva zahteva nekaj privajanja, osrednjo vlogo na sredinski konzoli ima velik zaslon na dotik v velikosti tabličnega računalnika, za upravljanje (tudi z navigacijo) pa skrbi že znani R-Link.

Kot se za moderne čase spodobi je na voljo povezljivost s pametnimi telefoni (Apple, Android), ušesa boža Bose ozvočenje, pri asistenčnih sistemih pa premore samodejno zaviranje v sili, opozorilnik za varnostno razdaljo in za utrujenost voznika, sistem za mrtve kote ter sistem za nadzor vožnje znotraj prometnega pasu.

Poleg tega ima koleos še vse ostale asistenčne sisteme, za lažje spuščanje po in speljevanje v klanec. Ponuja tudi pomočnika za speljevanje v klanec in spuščanje z njega, niti za doplačilo pa nima radarskega tempomata.

Koleos je sicer na voljo je le v petsedežni različici (sprednja usnjena sedeža sta lahko tudi hlajena), za petimi vrati pa se skriva za razred že kar nadpovprečno velik prtljažnik. Ta v osnovi meri od 579 do 831 litrov, s pomočjo enostavnega sistema podiranja sedežev (40:60) pa se prostor poveča na 1.795 litrov. Prtljažna vrata se odpirajo s pomočjo elektrike in brce pod odbijačem, tisti, ki na morje vlečejo prikolico ali čoln pa bodo cenili električno pomično kljuko, ki zmore obremenitev do dve toni.

Koleos je družinam prijazen tudi zaradi niza odlagalnih in shranjevalnih mest s skupno prostornino 35 litrov. Podobno kot captur ima predal pri sovozniku s prostornino 11 litrov, predal med prednjima sedežema pa vsrka 7 litrov. Potniki bodo cenili široke kote odpiranja vrat – zadnja se odprejo do 77 stopinj, prednja pa do 70 stopinj.

Poleg prednjega pogona je koleosa moč dobiti tudi s štirikolesnim pogonom. Tehnika je sposojena pri Nissanu in preverjena v X-trailu, pozna tri vozne programe (2WD, Auto in 4WD Lock) ter se hitro in nezaznavno prilagodi vsem podlagam in razmeram.

Med novostmi je tudi brezstopenjski samodejni mejalnik X-Tronic (ponuja občutke in prestavljanje kot pri klasični avtomatiki), pod motornim pokrovom pa je lahko osnovni 1,6-litrski dCi130 turbodizel ali pa najnovejši 2,0-litrski dCi s 175 konji. Bencinskih motorjev (še) ni.

Koleos je cenovno zelo konkurenčen avtomobil, saj lahko kupci “osnovnega” dCi 130 z Zen opremo odpeljejo za 26.900 evrov, prehod v višji paket Intens pa stane 2.500 evrov. Koleos z močnejšim motorjem in CVT menjalnikom stane 32.700 evrov, za štirikolesno gnanega (z ročnim menjalnikom) morate biti pripravljeni odšteti najmanj 33.500 evrov, na vrhu ponudbe pa je prestižni Initiale Paris s ceno od 38.900 evrov naprej. Pri vseh cenah zastopnik ponuja tisoč evrov popusta ter brezplačno petletno jamstvo.

Renault s koleosom dokazuje, da ima v hitro rastočem segmentu končno zelo dobrega igralca, ki bo gotovo mešal štrene konkurenci. Prenovljeni captur prinaša vse dobro, kar je imel že prej, a je hkrati dobro pripravljen za nove izzive med vse bolj ostro konkurenco.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Renault z rekordnimi prihodki in dobičkom
FINANCE
Avto
V praksi: kako gresta skupaj obtežitev dostavnika in električni pogon?
Avto
AvtoJanez Kovačič V praksi: kako gresta skupaj obtežitev dostavnika in električni pogon? 2

Renault je kangooja Z.E., tržnega evropska prvaka v razredu malih dostavnikov, opremil z novo baterijo in elektromotorjem, s tem pa za polovico povečal njegov električni doseg. Preverili smo, kaj zmore, ko ga obtežimo.

FINANCE
Avto
Novi megane R.S.: tekmecem bo ušel s štirikolesnim krmiljenjem
Avto
AvtoMiloš Milač Novi megane R.S.: tekmecem bo ušel s štirikolesnim krmiljenjem 1

Novi renault megane R.S. bo na voljo z ročnim menjalnikom ali samodejnim z dvojno sklopko, na izbiro pa bosta tudi dve izvedenki podvozja sport in cup.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Slovo megana RS v ekstremnem slogu
Avto
AvtoMatej Kačič Slovo megana RS v ekstremnem slogu 4

Renault megane RS tretje generacije je v omejeni različici 275 Cup pomahal v slovo, kot se za legendo spodobi pa je to storil s poslovilno zabavo, pod katero so se podpisali Akrapovič, Brembo, Öhlins in Recaro. Na vhodnih vratih pa je že novi megane RS...

FINANCE
Avto
Slovenci ponoreli za avtomobili: prodaja za desetino večja kot pred krizo
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenci ponoreli za avtomobili: prodaja za desetino večja kot pred krizo 3

Slovenci obnavljamo star vozni park, pogledujemo po dražjih avtomobilih, clio in druge majhne avte pa menjavamo za razred večje in športne terence

FINANCE
Avto
Ali se mi splača potniško vozilo predelati v tovorno?
Avto
AvtoMiloš Milač Ali se mi splača potniško vozilo predelati v tovorno? 3

Vprašanje: Rad bi imel potniškega renaulta kangooja ali drug podoben avto za zasebne in službene namene. Izkoristil pa bi možnost odbitka vhodnega DDV, saj bom avto uporabljal tudi za svojo dejavnost. Kakšne možnosti imam? Koliko stane predelava in kakšen je celoten postopek od naročila, predelave do uveljavljanja vhodnega davka?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)