Opel insignia je rojena zmagovalka, saj se je že daljnega leta 2008 okronala z nazivom Poslovni avto leta. Vmes je živela uspešno življenje, prepričala je skoraj milijon kupcev, v Sloveniji 4.200, in se vseskozi držala pri vrhu lestvice poslovnih limuzin. Povprečna slovenska prodaja insignie je segla do 500 na leto, šele lani ji je s 349 primerki sapa začela opazno jenjati, kar glede na nadpovprečno starost modela sploh ni slabo.
Obdobje rasti avtomobilskega trga, ki smo mu priča zdaj, pa je odlična priložnost za novo insignio, ki je zrasla, odrasla in se ponaša z vsemi tehnološkimi presežki, ki jih danes nudi avtomobilska industrija.
Insignia se tako v petvratni grand sport (GS) kot karavanski različici sports tourer (ST) - jeseni bo na voljo tudi terensko navdahnjen country tourer - bolj kot kdajkoli prej vozi vštric ali celo pred razrednim prvakom VW passatom, saj znova in še toliko bolj kot njena predhodnica ponuja vse tisto, kar pričakujemo od poslovnega avtomobila.
Petvratna različica z boka bolj kot na klasično limuzino spominja na štirivratni kupe, zato prvi vtis glede njenih mer nekoliko vara, saj je avto še večji od prejšnjega. Dolg je 4,9 metra oziroma 13 centimetrov več od passata oziroma toliko kot razred večji BMW serije 5 in mercedes-benz E. Za razliko od predhodnice so zajetnejše le grobe mere, ne pa tudi poteze karoserije.
Avto je bolj eleganten, manj nastopaški, skladnejši in vidno shujšan v bokih in odbijačih. Tehtnica pokaže od 175 (GS) do 200 kilogramov (ST) nižjo maso, le zasnova karoserije iz jekel visoke trdnosti je prinesla 60-kilogramski prihranek – preostanek pa motorji, menjalniki, sedeži, vrata in drugi deli.
Dodatni centimetri se tokrat še kako poznajo v kabini, kar zagotavlja predvsem za 9,2 centimetra daljša medosna razdalja. Prednja sedeža sta tri centimetre nižja, zato je za volanom več prostora v vse smeri. Armaturna plošča je enostavna in prečiščena, manj je gumbov, upravljanje osempalčnega zaslona na dotik z velikimi ikonami je preprosto.
Pod njim pa je ostalo nekaj gumbov za upravljanje zaslona na dotik oziroma vrnitev v osnovni meni, klimatske naprave ter za vklop zračenja ali gretja in vklop vseh štirih utripalk. Ukazi so tudi v praksi enostavni, daljše privajanje nanje ni potrebno.
Predvsem navdušijo široki in udobni sedeži, globoki predali na sredinski konzoli in preprosta ureditev nevsiljive, a kakovostno obdelane kabine. Iz novega poglavja je tudi zadnja klop, kjer je dodatne tri centimetre prostora za kolena in centimeter za glave.
Na videz majhen prirastek ustvari precej več zračnosti ter zagotovi dovolj prostora tudi za 190-centimetrska sopotnika, ki si lahko izbereta ogrevanje sedeža in se priključita na dva USB-priključka. V prejšnji insignii bi se počutila precej slabše.
V prtljažniku ji v plus štejemo veliko odprtino, ki jo zagotavljajo peta vrata (odpiranje s steklom), v minus pa skromno prostornino 490 litrov. Tu so tekmeci boljši. Prtljažnik ob podiranju zadnjih sedežev omogoča do 1.450 litrov prostornine, karavanska različica pa zagotavlja do 1.665 litrov prostornine. Uporabnikom je na voljo tudi prostoročno odpiranje z zamahom z nogo.
Miloš Milač
Poleg bivalnosti pa insignio v ospredje – ponekod pred passata - postavlja tudi tehnični del. Novinka ima za ta razred redke funkcije, denimo dobro delujoči projekcijski prikazovalnik informacij na prednje steklo, sistem za prepoznavanje pešcev, radarski tempomat, 360-stopinjsko kamero, ki slike več kamer sestavi v celoto ter matrične žaromete LED z 32 diodami.
Žarometi osvetljujejo do 400 metrov daleč, hkrati pa prilagajajo osvetljenost posameznih delov ceste glede na promet in druge ovire na cesti. V mestu se snop denimo razširi in tako bolje osvetli prometne znake, avtomobile, pešce in kolesarje. Pri nas si takšne žaromete omisli vsak tretji kupec astre, pri insigniji pa bo delež najbrž še večji.
Insignia grand sport ima poleg tega še masažne sedeže in brezžično polnjenje telefona. Unikaten v tem razredu je sistem klica v sili OnStar z nekaj dodatnimi storitvami.
Insignio lahko prek aplikacije zaklenete, s pritiskom na gumb naročite vnos cilja v navigacijo ali pa operaterja na drugi strani linije prosite za informacije o restavraciji, prostih parkirnih mestih in rezervacijo hotelske sobe. In to le s pritiskom na gumb na stropu in pogovorom v slovenskem jeziku.
Insignia je v primerjavi s predhodnico tudi lahkotnejša, bolj natančna in tudi dinamična. Nastavljivo podvozje v treh programih ponuja vidne spremembe pri menjavi programov, v programu Dynamic otrdi volan, motor je odzivnejši.
Na voljo je še pametni štirikolesni pogon z razdelitvijo moči med obema premama prek dveh lamelnih sklopk in vektoriranjem navora, šeststopenjski ročni menjalnik za doplačilo dopolnjuje še samodejni, kupcem pa je na voljo tudi povsem nov 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Tehnično insignio zaznamuje tudi nekaj novih ali osveženih motorjev. Popolna novost je 1.5-litrski turbo bencinar, ki je na voljo s 104 in 122 kW oziroma 140 in 165 KM, paleto bencincev dopolnjuje 2,0-litrski motor s 191 kW (260 KM). Pri dizlih so na voljo štiri različice, 1,6-litrski CDTI z 81 ali 100 kW (110 in 136 KM) ter 2,0-litrski s 125 ali 154 kW (170 in 210 KM).
Medtem ko osnovna insignia grand sport pri nas stane 22.100 evrov, je za primerljivo močan dizel treba odšteti 23.600 evrov, na vrhu ponudbe pa je 2.0 CDTI (154 kW) motor s paketom innovation ter štirikolesnim pogonom za 34.850 evrov.
Najbolj prodajana utegne biti različica z 1.6-litrskim 100 kW dizelskim motorjem ter paketom edition, ki jo uvoznik ceni na 24.700 evrov, za dobrih 26 tisočakov pa dobite dvolitrski turbodizel s 125 kilovati in vso opremo, ki jo potrebujete. To je dobra ponudba glede na tekmece, a cena nikakor ni več eden od glavnih adutov insignie grand sport.
Kupci lahko izbirajo med štirimi paketi opreme, insignia, edition,dynamic in innovation. Matrični LED žarometi so na voljo v kombinaciji z enim od dodatnih paketov, kjer za tisoč oziroma dva tisoč evrov poleg žarometov dobite tudi večino danes znane napredne tehnike oz. asistenčnih sistemov. Vse insignije so že v osnovi zelo dobro opremljene in presegajo razredno povprečje, prehod med opremami pa stane od 600 do 1.300 evrov. Karavanska različica je od klasike pri tem dražja za 1.100 evrov, prestavna avtomatika jo podraži za 1.750 evrov, štirikolesni pogon pa za tri tisočake.
Kar precejšnja novost v ponudbi je storitev Opel Exclusive, ki kupcem omogoča praktično neomejene možnosti personalizacije njihovega izbranega avtomobila. Tako si lahko izberejo katerokoli barvo, denimo v odtenku oči ali ženine šminke, kar ponuja denimo Rolls-Royce. Ob tem je na izbiro veliko različnih dizajnov aluminijastih platišč, personalizacija pa se nadaljuje tudi v potniški kabini, kjer so na voljo različne usnjene opcije in mnogi dekorativni elementi.
Insignia druge generacije ne osupne le s privlačnimi zunanjimi linijami in prijetnim počutjem v notranjosti, obenem je opremljena s široko paleto inteligentnih tehnologij. Navduši tudi z okretnostjo in natančnostjo pri vožnji, večjo prostornostjo in dobrim razmerjem med ceno in zmogljivostjo, zato predstavlja zanimiv izziv tudi tekmecem iz razreda prestižnih znamk.