Avto

Volvo XC60 – varno ograjeno udobje domačega fotelja

Preprost kot trendovska hiša s polnima etažama in brez napuščev, energijsko učinkovit, domač in zelo predvidljiv, nikakor dolgočasen, da ne bo pomote

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.06.2017 23:10
Čas branja: 4 min
Volvo XC60 – varno ograjeno udobje domačega fotelja
Elegantna oblika, značilni LED-žarometi v obliki črke T, imenovane Thorovo kladivo, in še vedno kompaktne mere (4,69 metra dolžine) prostornega volva XC60.

Ko smo se minuli teden usedli za volan novega volva XC60, smo vsaj prvih nekaj kilometrov razmiš­ljali, zakaj je avto tako znan in predvidljiv, kot da bi ga poznali že dolgo časa. Pri popolnoma novem avtu se to zdi kot negativen komentar, moral bi navdušiti, morda šokirati ali pa vsaj presenetiti!

Pa ne volvo. Avtomobilu, kot je novi XC60, naslednik najbolje prodajanega srednjerazrednega prestižnega SUV v Evropi (lani so jih prodali 165 tisoč), je samozavest položena v zibelko, zato tvegani poskusi niso potrebni. Predvidljivost je vrlina, ki si jo lahko privošči proizvajalec, ki je v zadnjih letih pravilno zložil vse karte. Večno iskanje identitete ni potrebno, če je ta jasna in pri kupcih dobro sprejeta.

»Deja vu« v XC60

Zakaj smo pri popolnoma novem avtomobilu doživeli »deja vu«, je postalo hitro jasno. Mogočna armaturna plošča z res visokim osrednjim delom med sedežema, kjer poleg ročice samodejnega menjalnika domuje tudi dolg in ozek predal z drsnim zapiranjem in pokončnim zaslonom na dotik nad njim, je pravzaprav enaka kot v volvih XC90, S90 in V90, le mersko je prilagojena drugačnim notranjim dimenzijam novega XC60. Preproste in elegantne poteze so prilagojene lahkemu upravljanju, preglednost je brezhibna, udobje sedežev pa je značilno foteljasto, kot v volvih preteklosti, a ti vseeno niso brez opore. Prostorsko gledano, je kabina 4,69 metra dolgega XC60 zračna v vse smeri, zelo dobro sedijo vsaj štirje potniki, v zadek pa pospravijo solidnih od 505 do 1.432 litrov prtljage, uporabna je tudi luknja pod dnom prtljažnika.

V prvi vrsti umirjen in udoben

Umirjenost XC60 sporoča limuzinski značaj in v ničemer ne namiguje na športnost. V praksi ni povsem tako. Nastav­ljivo zračno podvozje (s seznama doplačil), s katerim so bili opremljeni testni avtomobili na preizkusu v Barceloni, ponuja cel spekter vozniških izkušenj. V programu comfort je prijetno udoben in mehak, v dynamicu pa čvrstejši in bolj natančen, v zavojih se le skromno nagiba in ponuja tudi nekaj več dinamike. Ne sicer na ravni BMW X3 in audija Q5, ki se zdita še nekoliko bolj športno naravnana, a približek je dober, volvo pa poskrbi za bolj luksuzno izkušnjo kot nemci, kar je tudi namen snovalcev. Precejšnja, 21-centimetrska oddaljenost podvozja od tal tudi sicer ni porok za užitke med zavoji, težišče je pač visoko, XC60 pa kljub delni uporabi aluminija pri zasnovi karoserije tehta prek 1.800 kilogramov. V vožnji se bolj izkaže kot uglajena, zelo udobna in odlično zatesnjena limuzina na visokih nogah, ki s štirikolesnim pogonom AWD in omenjenim odmikom od tal omogoča tudi izlete po neasfaltiranih cestah.

Varnostni odličnjak

Glavni del tudi tega volva pa je aktivna in pasivna varnost. Volvo je v XC60 vgradil vse svoje znanje, ki ga namerava do leta 2020 nadgraditi toliko, da vozniki novih volvov ne bodo več udeleženi v prometnih nesrečah. Verjetnost precej pogumne obljube je mogoče čutiti tudi v novem XC60, saj sistem pilot assist (radarski tempomat, ki deluje s pomočjo radarskega senzorja in kamer) v praksi deluje odlično. Na avtocesti nas je vodil znotraj črt ter zaviral in pospeševal pred spredaj vozečimi avtomobili. Vozniku je sicer v pomoč, deluje polsamodejno, Volvo pa priporoča, da roke ostanejo na volanu. Sistem city safety col­lision avoidance podnevi in ponoči zaznava in poskrbi za izogibanje tudi večjim živalim. Pri hitrosti od 50 do 100 kilometrov na uro, da bi se izognil trku, sistem vključi zavore, v skrajni sili pa zavrti tudi volan, da do trka ne bi prišlo. Obenem sklop sistemov preprečuje zapiranje poti vozilom v mrtvem kotu, XC60 pa je podedoval tudi znanje iz modela XC90, ki omogoča ublažitev posledic trka ob izletu s ceste.

Majhni, a odločni in varčni motorji

Sklop motorja in osemstopenjskega menjalnika ob tem deluje usklajeno in umirjeno, po potrebi pa tudi zelo odzivno. Dizelska ponudba zajema dvolitrski štirivaljnik s 140 ali 173 kilovati, zadnji ponudi tako rekoč vse, kar od takšnega avtomobila pričakujete – prožnost, odločnost (do stotice pospeši v 7,2 sekunde), skromno porabo 5,5 litra (na preizkusu dobrih sedem) in umirjen motorni hrup. Pri bencinskih strojih pa smo si spet zaman zaželeli šestvaljnega stroja. Volvov T6 ob dveh litrih in štirih valjih ponuja odločnih 235 kilovatov (320 konjskih moči), pospešek do stotice v 5,9 sekunde, a tudi precej sramežljiv zvok majhnega in po valjih skromnega motorja. Volvovo usmeritev k motorjem le štirivaljnih zasnov pa pokaže na črpalki, na približno 150-kilometrski preizkušnji je T6 porabil le 8,6 litra bencina na 100 kilometrov, kar je odličen rezultat glede na zmogljivosti. V ponudbi sta sicer še šibkejši stroj T5 s 188 kilovati (254 konjskimi močmi) in hibridni T8 s skupno močjo 300 kilovatov in teoretično porabo le 1,9 litra.

Le navidezno drag

Cene se začnejo razmeroma visoko, vsaj v teoriji. Osnovni XC60 D4 AWD namreč stane najmanj 50.665 evrov, kar je več od tekmecev. Upoštevati pa je treba močan osnovni motor s 140 kilovati, drugo stopnjo opreme momentum (osnovni kinetic pride pozneje), štirikolesni pogon in samodejni menjalnik. S tega vidika je XC60 primerljiv ali celo nekaj cenejši od nemških tekmecev. Bencinski T5 s 188 kilovati stane tri tisočake več, vrhunski priključni hibrid T8 pa najmanj 68 tisočakov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Švedski varnostni odličnjak za 47 tisoč evrov
Avto
AvtoMatej Kačič Švedski varnostni odličnjak za 47 tisoč evrov 3

Na slovenske ceste je zapeljal novi Volvo XC60, v katerega so Švedi zapakirali veliko prestiža, udobja in predvsem vse svoje znanje na področju aktivne in pasivne varnosti.

FINANCE
Okolje & energija
Volvo od leta 2019 brez klasičnega pogona z notranjim izgorevanjem
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Volvo od leta 2019 brez klasičnega pogona z notranjim izgorevanjem

Švedski Volvo je prvi od tradicionalnih avtomobilskih proizvajalcev, ki je napovedal, da ne bo več proizvajal klasičnih bencinarjev in dizelašev, pač pa le še električne in hibridne avte.

FINANCE
Manager
Čez dobro leto bodo vsi volvi na elektriko
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Švedska domačnost in učinkovitost, za volanom poslovnega avta leta in preobrat v ZDA
Avto
AvtoMiloš Milač Švedska domačnost in učinkovitost, za volanom poslovnega avta leta in preobrat v ZDA

Volvo XC60 je edini dorasel tekmec nemški prestižni trojici, saj je v prejšnji generaciji, tudi v jeseni življenja, ugnal BMW X3, audi Q5 in mercedes-benz GLC. Kakšen je novi šved, bo uspel držati tempo predhodnika?

FINANCE
Avto
V Evropo prihajajo volvo in BMW ''made in China''*
Avto
AvtoMiloš Milač V Evropo prihajajo volvo in BMW ''made in China''*

Prestižni volvo S90 bo iz Kitajske v Evropo potoval 20 dni z vlakom, BMW pa se na izvoz avtomobilov izdelanih na Kitajskem šele pripravlja

FINANCE
Avto
Volvov SUV XC40 poleg tehničnih inovacij prinaša tudi sistem mesečnega najema
Avto
AvtoMiloš Milač Volvov SUV XC40 poleg tehničnih inovacij prinaša tudi sistem mesečnega najema 6

Švedski Volvo je danes razkril dolgo pričakovani kompaktni športni terenec XC40, ki bo spomladi prihodne leto zapeljal med evropske kupce; cena v Angliji bo med 31.500 in 45 tisoč evrov

FINANCE
Alan Watts vozi volvo
Finance
Miha Šalehar Alan Watts vozi volvo 20