Ko smo se minuli teden usedli za volan novega volva XC60, smo vsaj prvih nekaj kilometrov razmišljali, zakaj je avto tako znan in predvidljiv, kot da bi ga poznali že dolgo časa. Pri popolnoma novem avtu se to zdi kot negativen komentar, moral bi navdušiti, morda šokirati ali pa vsaj presenetiti!
Pa ne volvo. Avtomobilu, kot je novi XC60, naslednik najbolje prodajanega srednjerazrednega prestižnega SUV v Evropi (lani so jih prodali 165 tisoč), je samozavest položena v zibelko, zato tvegani poskusi niso potrebni. Predvidljivost je vrlina, ki si jo lahko privošči proizvajalec, ki je v zadnjih letih pravilno zložil vse karte. Večno iskanje identitete ni potrebno, če je ta jasna in pri kupcih dobro sprejeta.
»Deja vu« v XC60
Zakaj smo pri popolnoma novem avtomobilu doživeli »deja vu«, je postalo hitro jasno. Mogočna armaturna plošča z res visokim osrednjim delom med sedežema, kjer poleg ročice samodejnega menjalnika domuje tudi dolg in ozek predal z drsnim zapiranjem in pokončnim zaslonom na dotik nad njim, je pravzaprav enaka kot v volvih XC90, S90 in V90, le mersko je prilagojena drugačnim notranjim dimenzijam novega XC60. Preproste in elegantne poteze so prilagojene lahkemu upravljanju, preglednost je brezhibna, udobje sedežev pa je značilno foteljasto, kot v volvih preteklosti, a ti vseeno niso brez opore. Prostorsko gledano, je kabina 4,69 metra dolgega XC60 zračna v vse smeri, zelo dobro sedijo vsaj štirje potniki, v zadek pa pospravijo solidnih od 505 do 1.432 litrov prtljage, uporabna je tudi luknja pod dnom prtljažnika.
V prvi vrsti umirjen in udoben
Umirjenost XC60 sporoča limuzinski značaj in v ničemer ne namiguje na športnost. V praksi ni povsem tako. Nastavljivo zračno podvozje (s seznama doplačil), s katerim so bili opremljeni testni avtomobili na preizkusu v Barceloni, ponuja cel spekter vozniških izkušenj. V programu comfort je prijetno udoben in mehak, v dynamicu pa čvrstejši in bolj natančen, v zavojih se le skromno nagiba in ponuja tudi nekaj več dinamike. Ne sicer na ravni BMW X3 in audija Q5, ki se zdita še nekoliko bolj športno naravnana, a približek je dober, volvo pa poskrbi za bolj luksuzno izkušnjo kot nemci, kar je tudi namen snovalcev. Precejšnja, 21-centimetrska oddaljenost podvozja od tal tudi sicer ni porok za užitke med zavoji, težišče je pač visoko, XC60 pa kljub delni uporabi aluminija pri zasnovi karoserije tehta prek 1.800 kilogramov. V vožnji se bolj izkaže kot uglajena, zelo udobna in odlično zatesnjena limuzina na visokih nogah, ki s štirikolesnim pogonom AWD in omenjenim odmikom od tal omogoča tudi izlete po neasfaltiranih cestah.Varnostni odličnjak
Glavni del tudi tega volva pa je aktivna in pasivna varnost. Volvo je v XC60 vgradil vse svoje znanje, ki ga namerava do leta 2020 nadgraditi toliko, da vozniki novih volvov ne bodo več udeleženi v prometnih nesrečah. Verjetnost precej pogumne obljube je mogoče čutiti tudi v novem XC60, saj sistem pilot assist (radarski tempomat, ki deluje s pomočjo radarskega senzorja in kamer) v praksi deluje odlično. Na avtocesti nas je vodil znotraj črt ter zaviral in pospeševal pred spredaj vozečimi avtomobili. Vozniku je sicer v pomoč, deluje polsamodejno, Volvo pa priporoča, da roke ostanejo na volanu. Sistem city safety collision avoidance podnevi in ponoči zaznava in poskrbi za izogibanje tudi večjim živalim. Pri hitrosti od 50 do 100 kilometrov na uro, da bi se izognil trku, sistem vključi zavore, v skrajni sili pa zavrti tudi volan, da do trka ne bi prišlo. Obenem sklop sistemov preprečuje zapiranje poti vozilom v mrtvem kotu, XC60 pa je podedoval tudi znanje iz modela XC90, ki omogoča ublažitev posledic trka ob izletu s ceste.
Majhni, a odločni in varčni motorji
Sklop motorja in osemstopenjskega menjalnika ob tem deluje usklajeno in umirjeno, po potrebi pa tudi zelo odzivno. Dizelska ponudba zajema dvolitrski štirivaljnik s 140 ali 173 kilovati, zadnji ponudi tako rekoč vse, kar od takšnega avtomobila pričakujete – prožnost, odločnost (do stotice pospeši v 7,2 sekunde), skromno porabo 5,5 litra (na preizkusu dobrih sedem) in umirjen motorni hrup. Pri bencinskih strojih pa smo si spet zaman zaželeli šestvaljnega stroja. Volvov T6 ob dveh litrih in štirih valjih ponuja odločnih 235 kilovatov (320 konjskih moči), pospešek do stotice v 5,9 sekunde, a tudi precej sramežljiv zvok majhnega in po valjih skromnega motorja. Volvovo usmeritev k motorjem le štirivaljnih zasnov pa pokaže na črpalki, na približno 150-kilometrski preizkušnji je T6 porabil le 8,6 litra bencina na 100 kilometrov, kar je odličen rezultat glede na zmogljivosti. V ponudbi sta sicer še šibkejši stroj T5 s 188 kilovati (254 konjskimi močmi) in hibridni T8 s skupno močjo 300 kilovatov in teoretično porabo le 1,9 litra.Le navidezno drag
Cene se začnejo razmeroma visoko, vsaj v teoriji. Osnovni XC60 D4 AWD namreč stane najmanj 50.665 evrov, kar je več od tekmecev. Upoštevati pa je treba močan osnovni motor s 140 kilovati, drugo stopnjo opreme momentum (osnovni kinetic pride pozneje), štirikolesni pogon in samodejni menjalnik. S tega vidika je XC60 primerljiv ali celo nekaj cenejši od nemških tekmecev. Bencinski T5 s 188 kilovati stane tri tisočake več, vrhunski priključni hibrid T8 pa najmanj 68 tisočakov.