Evropejci smo zanimivi. Pri Kii kupujemo predvsem športnoterenski sportage. Lani jih je unovčila 115 tisoč, daleč za njim pa sta ceed in rio. V svetu je drugače, rio je najbolje prodajana kia, zato korejski proizvajalec v novi generaciji vidi velike možnosti za rast.
S prve predstavitve ria na Portugalskem
Brez dobrega izdelka ni uspeha, dokazuje predvsem evropski trg. Nizkocenovniki se ne uvrščajo na vrhove lestvic. V Evropi zato najraje posegamo po tehnično bolj naprednih modelih, denimo cliu, fiesti in polu. Kiin rio je bil v preteklosti skromen avto, preprost in poceni. Torej po meri svetovnega okusa. To se je znamki dobro izšlo, lani je rio prepričal 450 tisoč kupcev in si odrezal vodilni 15-odstotni delež prodaje pri tej znamki. V zahtevni Evropi je sicer dosegel podoben delež, a je močno zaostal za sportageom. Z nekaj več kot 68 tisoč prodanimi avtomobili pa je močno zaostal tudi za evropskimi tekmeci, clio in fiesta sta denimo našla prek 300 tisoč kupcev,
Kako je z novim riom? Kia brez dvoma cilja na boljše izkoriščanje potenciala razreda, ki ima najbolj lojalne kupce (50 odstotkov jih ostane zvestih B-segmentu) in obenem pritegne vse starostne skupine – povprečna starost kupcev je sicer 51 let.
Kako se je oborožila za ta podvig?
Novi rio je večji in prostornejši. Novi model je za 15 milimetrov daljši od svojega predhodnika (zdaj 4.065 milimetrov), a tudi pet milimetrov nižji (1.450 milimetrov). Oblikovno je bolj prepoznaven, ima izrazitejši značaj, ostrejše poteze in dnevne LED-luči. Velikodušna medosna razdalja 2,58 metra omogoča prostorno kabino, prostor za noge na prednjih sedežih je zrasel na 1,07 metra in na zadnjih sedežih na 85 centimetrov, obenem je rio najbolj velikodušen v širini ramen v svojem razredu – 1,37 metra spredaj in 1,35 metra zadaj.
V kabini rio ponuja preprosto in pregledno armaturno ploščo, rahlo obrnjeno k vozniku. V osrednjem delu sredinske konzole je zaslon na dotik, pod njim so gumbi za upravljanje klimatske naprave. V kabini je več barvitosti, tudi usnje za doplačilo.
Poleg 1,25-litrskega klasičnega bencinskega motorja z 62 kilovati in turbodizla s 57 ali 66 kilovati se v riu vrti tudi novi litrski trivaljni turbo s 74 ali 88 kilovati ter 172 newtonmetri navora. Sodobni stroj v povprečju porabi le 4,3 do 4,5 litra bencina na sto kilometrov, zaradi skromne mase pa pripomore tudi k boljši uravnoteženosti avtomobila.
Še varnost: rio je prvi avto tega razreda, ki ponuja sistem samodejnega zaviranja v sili (Autonomous Emergency Braking, AEB) z zaznavo pešcev. AEB uporablja radar dolgega dosega za zaznavo morebitnega trka v vozilo spredaj ali v pešca in pomaga pri varnem ustavljanju vozila in deluje v kombinaciji s sistemom za zaznavo nenamerne menjave voznega pasu (LDWS), ki voznika opozarja, če zapušča vozni pas brez vklopljenega smernika.
Do konca leta bodo v riu na voljo tudi zaznava mrtvega kota (BSD), samodejno prižiganje in ugašanje dolgih luči (HBA) ter novi sistem za nadzor voznikove zbranosti (Driver Attention Warning, DAW). Slednji spremlja utrujenost in pozornost voznika s pomočjo meritev senzorjev, ki nadzirajo premikanje volanskega obroča, pospeške vozila in uporabo smerokazov. Če sistem zazna, da voznik ni pozoren na cesto, ga o tem obvesti z zvočnim opozorilom in ikono na merilniku.
Prepričljiv paket prostora, tehnike in varnosti pri nas stane najmanj 10.990 evrov za različico 1,25 LX active. Bogateje opremljen rio edition z motorjem 1.0 T-GDI stane najmanj 12.490 evrov, dizel pa najmanj dva tisočaka več.