Honda civic je bila v svoji 44 letni zgodovini že marsikaj. Od mokrih sanj mladeničev, pojma izjemnih bencinskih motorjev, do športnosti, užitka v vožnji in neuničljivost, seveda pa tudi oblikovalske obsedenosti s hudičem, premočnim spogledovanjem s futurizmom in posledično izgubljenosti v vesolju.
Civic je kožo menjal zelo pogosto, kljub temu pa je od leta 1973 v devetih generacijah prepričal prek 20 milijonov kupcev. V deseti generaciji želi ugajati vsem, zato je novi civic tudi precej zrasel, tekmece pa dejansko presega vsaj za polovico razreda. A kot da 4,49 metra dolžine in 478-litrski prtljažnik niso dovolj, smo dobra dva tedna po premieri petvratne kombilimuzine na slovenski trg pospremili še štirivratno limuzinsko različico Grand.
Grand ni novost, saj je pri civicu prisoten že od druge generacije naprej, v zadnjih letih pa je zaradi nekoliko samosvoje oblike le stežka prepričal evropske kupce. V devetem poskusu bo drugače, so si rekli oblikovalci in dodobra preučili (tudi) evropski okus.
Rezultat je precej drzna, športno-elegantna in s tem všečna oblika štirivratne različice civica, ki naj bi letno prepričala tudi okoli 50 Slovencev oziroma 20-30 odstotkov vseh kupcev civica.
Tudi grand ima spredaj za Honde značilno obliko maske ter nameščen prepoznaven svetlobni LED podpis.
Poleg oblike naj bi kupce velikega civica prepričale tudi njegove mere in prostornost, s katerimi se postavlja precej blizu nekdanjega accorda.
Grand je od petvratne različice namreč daljši za 15 centimetrov ter meri 464,8 cm (oziroma 7,7 cm manj od zadnjega accorda), v širino 179,9 cm, medosna razdalja pa znaša 269,8 cm oziroma le 0,7 cm manj kot pri accordu.
Zunanje mere kažejo na obilo prostora na zadnji klopi in v prtljažniku, ki zagotavlja 519 litrov. To je kar 59 litrov kot pri accordu, obenem se zadnja klop podre v razmerju 40:60, luknja za njo pa je dovolj velika, da gredo skozi tudi večji predmeti.
Civic grand je na voljo v sedmih barvah in treh paketih opreme (Comfort, Elegance, Executive), v notranjosti ter v vsem ostalem pa je takšen kot petvratni civic. Vozniku in potnikom je tako na voljo napreden infozabavni sistem Honda Connect (v slovenskem jeziku) s 7-palčnim osrednjim zaslonom, navigacijo in možnostjo sprejemanja digitalnega radijskega signala. Priporočamo tudi izbiro sistema za brezžično polnjenje telefona, klasični civic pa ponuja tudi bogat nabor varnostnih asistenc pod okriljem Honda Sensing.
Limuzinski civic se od petvratnega tako razlikuje le še pri izbiri pogona, saj je sprva na voljo samo 1,5-litrski turbo bencinski motor s 134 kilovati moč (182 KM) in 240 Nm navora, ki je povezan s 6-stopenjskim ročnim ali za doplačilo 2.000 evrov s CVT menjalnikom s sedmimi prednastavljenimi programi prestavljanja.
- Cenik - Honda civic grand (0 KB)
Dizel bo na voljo prihodnje leto, litrskega trivaljnika pa v tej različici ne bo. Civic grand je sicer le od 500 evrov dražji od klasične petvratne izvedbe, osnovna cena s popustom 2.000 evrov zanj znaša 21.450 evrov, najdražji Elegance pa stane od 26.490 evrov naprej.