Kabrioleti so po mnenju mnogih najbolj prvinska avtomobilska oblika, čemur kima tudi zgodovina – prvi avtomobili so bili vedno zgoraj brez. Kabrioleti so bili vselej tudi simbol eksotike in romantike na štirih kolesih, še precej bolj kot prav tako večji športni avtomobili, razkošne limuzine in zdaj modni športni terenci. V avtomobilski zgodovini so bili zelo opazni, pri vsaki znamki so pomenili vrhunec poželenja in graditelje ugleda znamk. In kaj je tako privlačnega pri avtomobilih, ki imajo pomično platneno ali kovinsko streho, so težji, manj prostorni in ob tem dražji od klasičnih avtomobilov s trdimi strehami? Odgovor je v romantiki, ki jo ponujajo v vseh letnih časih, vzdihe pa še posebej izvabljajo poleti. Letos ne bo nič drugače ...
BMW serije 2 cabrio: Po prenovi še bolj izklesan in privlačen
Bavarski proizvajalec je za letošnje poletje prenovil serijo 2, pri tem pa, razumljivo, ni pozabil na kabrioletsko različico, ki je že od prej na voljo s platneno streho kot se za pravega predstavnika tovrstnih užitkov tudi spodobi. Če ste ljubitelji prepiha in svobode nad glavo, potem gre vendarle za dobro naložen denar, zvočno zelo dobro izolirano streho pa si lahko omislite v treh barvah: črni, antracitni s srebrnim učinkom in rjavi. Za odpiranje (in zapiranje) poskrbi elektrika, ki ob držanju gumba med sedežema v 20 sekundah in pri hitrosti vse do 50 kilometrov na uro opravi »umazano« delo ter čutilom mimogrede odpre prosto pot ali pa vas brez postanka obvaruje pred manj prijetnimi vremenskimi vplivi.
Na zunaj so spremembe pri prenovljeni seriji 2 cabrio minimalne, nekoliko spremenjena sta odbijača, drugačna je grafika zadnjih luči, ob tem so spremenili še nekaj dekorativnih malenkosti. Več sprememb je v notranjosti z novim zaslonom info-zabavnega elementa, bavarec zgoraj brez pa se ponaša tudi z novejšo generacijo operacijskega sistema iDrive. Kozmetično prenovljeni kabriolet bo na voljo z že znanimi štirimi turbobencinskimi agregati z razponom moči od 136 do 340 »konjev« ter tremi turbodizli z močjo od 150 do 224 konjskih moči.
Fiat 124 spider: Sodobna reinkarnacija uspešnice izpred pol stoletja
Fiat 124 sport spider je pred pol stoletja s svojo atraktivno podobo očaral srca avtomobilskih zanesenjakov in slavnih oseb, hkrati je bil glavna zvezda v filmih in TV-nadaljevankah. Fiat na svojo legendo ni pozabil, rezultat za poletno sezono 2017 pa je reinkarnacija modela 124 spider, ki ohranja kar nekaj potez in lastnosti izvirnika iz leta 1966, pod okriljem Abarthovega škorpijona pa zna tudi močno pičiti.
Fiatov klasični roadster je na pogled sicer precej podoben mazdi MX-5, po kateri je povzel platformo, podvozje, menjalnik in pogon, vendar dovolj drugačen, da ga s kultno miato ne gre zamenjati – obliko so namreč zrisali Italijani. Vitko in brezčasno silhueto fiata 124 spider odlikujejo privlačna in klasična bočna linija popolnih mer, platnena streha, zadnji pogon, zmogljiv turbomotor, nizko težišče, nazaj pomaknjena potniška kabina ter dolg pokrov motorja kot pri pravem športnem avtomobilu. Sedi se nizko in nekoliko utesnjeno, za veter v laseh pa so potrebne le tri sekunde. Naj gre za fiata 124 spider ali pa abartha, vedno gre za avtomobil, kjer se srečata japonska tehnologija in italijanski šarm. Prava igrača, po kateri so hlepeli vsi ljubitelji italijanske šole oblikovanja in vrhunskih zmogljivosti, seveda pa je roadster tudi prava hrana za dušo nostalgikov.
Mazda MX-5 RF: Uglajena in bolj uporabna različica kultnega roadsterja
Mazdi je pred dobrega četrt stoletja z modelom MX-5 uspelo sestaviti pristen roadster in ga ponuditi za ugodno ceno. V štirih generacijah mala japonka nikoli ni izgubila občutka igrivosti in lahkotnosti, kot vozniško vzoren avtomobil pa je prepričala kar milijon kupcev. Veselje do vožnje je njen zaščitni znak tudi v različici z zložljivo trdo streho, ki so jo poimenovali RF (retractable fastback), kar naj bi pomenilo zložljiv športni zadek.
Mazda MX-5 RF je s kupejevsko obliko in zložljivo trdo streho zelo všečna. Kovinska streha se namreč nikoli ne zloži v celoti, saj njene bočne stranice ostanejo na mestu, MX-5 RF pa se po držanju gumba tako prelevi v targo. Njeno izpopolnjeno streho lahko odprete med samo vožnjo do hitrosti deset kilometrov na uro ter mir potniške kabine zamenjate za vznemirljiv užitek vožnje z vetrom v laseh v pičlih 13 sekundah. Mazda MX-5 RF z atmosferskim motorjem in »rezgetanjem« vse tja do 6.800 motornih vrtljajev ostaja čistokrvni športnik in podobno kot klasična izpeljanka kar hlepi po užitkih v zavojih.
Mercedes-benz E cabriolet: Za ljubitelje prestiža in glamurja
Pod taktirko Roberta Lešnika je Mercedes-Benz za letošnje poletje pripravil kabriolet, ki je kombinacija napredne limuzine E in močnega oblikovnega pridiha E-kupeja. Premijskemu razredu primerno je pomična streha pri novem E cabrioletu klasična, oble poteze prednjega dela pa dopolnjujejo napihnjeni boki in kupejevski zadek. Ker strešnih lokov kabrioleti že dolgo nimajo več, je E cabriolet tudi ob odprti strehi zelo postaven avto.
Mercedes-benz E cabriolet si tehniko, motorje ter varnostno in info-zabavno elektroniko deli z drugimi različicami razreda E, predvsem pa s kupejem, od katerega se loči predvsem po platneni zložljivi strehi. Večslojna platnena streha bo na voljo v temno rjavi, temno modri, temno rdeči ali črni barvi, do hitrosti 50 kilometrov na uro pa jo bo mogoče z elektriko odpreti ali zapreti v 20 sekundah. Atraktivni kabriolet razreda E po kupejevski verziji povzema tudi notranjost, kar med drugim pomeni ambientalno osvetlitev v 64 odtenkih, več možnosti izbire pri usnju in duet 12,3-palčnih zaslonov na armaturni plošči. Elegantni kabriolet bo v kabini ponudil prostor za štiri osebe, potniki pa si bodo lahko kot dodatno opremo omislili sistem, ki zmanjšuje prepih v odprti kabini, in grelnik vratu, vgrajen v prednja sedeža.