Avto

Slovo megana RS v ekstremnem slogu

Renault megane RS tretje generacije je v omejeni različici 275 Cup pomahal v slovo, kot se za legendo spodobi pa je to storil s poslovilno zabavo, pod katero so se podpisali Akrapovič, Brembo, Öhlins in Recaro. Na vhodnih vratih pa je že novi megane RS...

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.05.2017 23:00
Čas branja: 11 min

Bojan Križaj je v cilj svoje zadnje tekme nasmejan vkorakal v »pancarjih« in s smučmi na ramenih, Maradona je nogometna igrišča za vedno zapustil ob solzah več deset tisoč glave množice, Michael Jordan pa parket ob stoječih ovacijah Chicaga. Športne legende se poslovijo s stilom, na podoben način pa se iz salonov poslavlja športni Renault megane RS tretje generacije - prav danes bodo v Monacu predstavili novega na osnovi aktualne generacije.

Zanj lahko rečemo, da je že naš stari znanec, pravi prijatelj, ki nas je v več različicah suvereno in bliskovito popeljal skozi množico ovinkov, z g-silami ob pospeševanju in zaviranju premešal vsebino želodca in utrdil vratne mišice, z grmenjem iz izpušne cevi in sikanjem turbine pa tako božal ušesa, da smo se od njega vedno poslovili prepoteni in z nasmehom na obrazu.

Ker se za takšen avto ne spodobi, da čez njega enostavno pade zavesa, je slovenski zastopnik Renaulta ob slovesu tretje generacije megana RS izdelal na 20 primerkov (10 za nas, 10 za Hrvate) omejeno in ekskluzivno opremljeno različico 275 Cup, ki je s ceno 30.260 evrov tudi odlična zapuščina rasnega športnika in morda naložba v prihodnost.

Za to jamčijo tudi slavni Akrapovič, Brembo, Öhlins in Recaro.

Megane RS je bil že v osnovi avto, ki kot predelava klasične trivratne kombilimuzine ni poznal ali priznaval kompromisov. Svoje dirkaške gene, neposrednost in divjo naravo je kazal na vsakem koraku, naj je šlo za križarjenje po avtocestah, med poziranjem po mestu ali pa med nizanjem ovinkov, bliskovitim pospeševanjem z mesta ali med prehitevanjem.

Na dirkališču kot tudi na cesti je bil prava formula 1, ki je po sili razmer zmogel peljati tudi taščo v gledališče ali družino na nedeljski izlet, kljub temu pa si je globoko spoštovanje avtomobilske javnosti zaslužil predvsem zaradi odličnega motorja in izredne lege, saj je med ovinki ušel tudi bolj krepostnim tekmecem. Srčni utrip je RS dvignil vsakemu, ki je poprijel za njegov volan, a je zaradi svojih brutalnih zmogljivosti potreboval tudi veliko vozniškega znanja in preudarno glavo, da ni v poplavi čustev in adrenalina zbezljal po svoje.

Tako ne čudi, da je megane RS hitro postal predmet poželenja adrenalinskih odvisnikov in vrhunskih športnikov – v uporabi ga ima tudi najhitrejši slovenski smučar Boštjan Kline, včasih pa se je z njim preganjal skakalec Jurij Tepeš -, v omejeni različici 275 Cup pa bo gotovo padel tudi v oko kakšnega zbiratelja. Lahko verjamete, da takšnih rasnih športnikov s tremi vrati ne bodo več dolgo delali – Renault bo v četrti generaciji predstavil le petvratnega RS,ki bo na voljo z ročnim ali dvosklopčnim menjalnikom EDC.

Pod motornim pokrovom omejene različice RS 275 Cup je znani 2,0-litrski turbo štirivaljnik z 200 kilovati (275 KM), ki je pri pospeševanju od 0-100 km/h v 5,8 sekunde tako še za kanček hitrejši od do sedaj najbolj ostrega RS Trophy. S končno hitrostjo 255 km/h krepko presega meje dovoljenega, ob tem pa 360 Nm navora v širokem območju delovanja zagotavlja prožnost tudi pri nižjih vrtljajih oziroma bolj lenobni vožnji.

A če v nizkih vrtljajih turbomotor malce slabo potegne oziroma ga zamori kak počasen ovinek, je časa za prestavljanje bore malo, ko »zagrabi« turbina in RS zbezlja do rdečega polja.

Najvišji motorni vrtljaji se spogledujejo s številko sedem tisoč, ker motor tudi v njihovi bližini ne neha trgati, pa si kaže nastaviti opozorilnik kakih 300 vrtljajev pod mejno vrednostjo, le tako ne boste zgubljali časa pri prestavljanju. Moč se prek hitrega in dovolj natančnega 6-stopenjskega ročnega menjalnika prenaša na prednji kolesni par, ko se vozite čisto počasi oziroma speljujete pa lahko slišite vsako menjavo prestav.

Športno podvozje Cup je za vsakdanjo uporabo malenkost pretrdo vzmeteno, a zato toliko boljše na dirkališču.

Dodaten pečat in piko na i k vzdušju pa zadnjemu meganu RS 275 Cup ob strupenem motorju, dirkaškem podvozju, delni mehanski zapori diferenciala ter RS monitorju s prikazom najrazličnejše telemetrije delovanja avtomobila dajejo štirje pikantni dodatki. Na to, da je nekaj posebnega, opozori že s posebno ploščico na srednjem stebričku (in v notranjosti ob menjalniku), kjer je izpisana serijska številka – na naši je pisalo Cup No. 01.

Akrapovič

Na zadku posebneža med RS megani je ovalni zaključek izpušne cevi iz karbona z značilnim rdečim škorpijonom. Akrapovič je s tehnološko dodelanim izpuhom iz titana poskrbel za pet »konjev« več glede na različico RS, boljšo krivuljo moči in navora, približno štiri kilograme prihranka pri masi ter globlji in bolj izrazit zvok motorja, ob katerem gredo kocine pokonci.

Izpušni sistem slovenskega mojstra tako vidno okrepi vzdušje v kabini, ko voznik odvzame plin pa tudi atraktivno poka.

Brembo

Štiribatne Brembove zavore ob 340 mm kolutih spredaj in 290 mm zadaj poskrbijo za odlično ustavljanje tudi v razmerah, ko se ob hitrosti pred prihajajčim zavojem zdi, da lahko avto na cesti zadrži le kaka božja pomoč – in to čisto vsakič, brez kakšnega znaka popuščanja ali utrujenosti. Zavore grabijo tako močno, da varnostni pas mimogrede pusti kakšno črto na prsih, klenega sopotnika pa sili na bruhanje.

Rdeča barva na čeljustih sicer ne pripomore k učinkovitosti zavor, vendar se lepo sveti izza atraktivnih 19-plačnih platišč ter poudarja športno noto megana RS.

Recaro

V notranjosti ne gre brez vrhunskih Recarovih usnjenih školjkastih sedežev, v katere se je zaradi visokih bočnih opor treba spraviti z nekaj atletskimi gibi. Odkupijo se z veliko oprijema telesa v vseh smereh, obenem pa so ravno še dovolj nizko, da voznik dobro čuti, kaj se dogaja z vozilom. Zaradi svoje zasnove niso nastavljivi po višini, volanski obroč pa bi bil lahko oblečen tudi v alkantaro.

Notranjost poslednjega megana RS je sicer takšna kot v prejšnih različicah, po današnjih merilih torej nekoliko zastarela, popestrijo pa jo rdeči pasovi, tri aluminijaste stopalke za upravljanje z vozilom in telemetrija, ki jo zmore prikazati RS monitor. Izjemni občutki med vožnjo oprostijo tudi levo pod volanom zelo nerodno postavljen magični gumb RS, s pomočjo katerega se megane iz atleta prelevi v divjo zver.

Öhlins

Za pravo poslastico med profesionalnimi dirkači veljajo po trdoti in višini nastavljivi blažilniki Öhlins (spredaj 20 in zadaj 30 klikov), ki svojo nalogo opravljajo z odliko. Trdoto podvozja se regulira mehansko, z enim vrtljivim gumbom, za kar pa je treba iti na kolena ali pa si omisliti asistenta.

Najbolj zahtevni bodo s pomočjo izkušenega pomočnika nastavili tudi višino sprednjega dela avtomobila (za 1,5 centimetra), s tem pa se bo nekoliko naprej ali nazaj premaknilo težišče avtomobila.

Na cesti nepomembno, na dirkališču v boju s štoparico pa so to nianse, ki zagotovijo zmagovalne stopničke. Brutalno moč megana RS 275 Cup je le treba videti, slišati in predvsem čutiti, ne le na cesti, ampak tudi varno na stezi.

Na odprti cesti se francosko legendo zaradi gromenja Akrapoviča sliši že na daleč, hip zatem pa se v daljavi ob spremljavi pokov iz izpušnih cevi vidi le še njegov napihnjen zadek.

Občutek na volanu je za spredaj gnani avtomobil zares vrhunski, njegove zmogljivosti pa so tako izjemne, da bo meje veliko prej postavila glava, kot pa jih bo presegel avtomobil. Enostavno priletiš v ovinek, pohodiš Brembove zavore, zaviješ in gre skozi kot po tračnicah do naslednjega zavoja.

Megane RS 275 Cup asfalt grabi tako močno, da se skorajda čuti, kako se ta trga od podlage, ob izstopu iz ovinka pa voznik podoživi občutke iz kakšnega zmogljivega gokarta, track-daya ali pa superšportnika z dirkališča.

Na dirkalni stezi in med ovinki kljub prednjemu pogonu »poznavalcem« in izzivalcem hitro zapre usta tudi z električno krmiljeno delno mehansko zaporo diferenciala, hitri vožnji prilagojeno stabilnostno elektroniko v načinu Race, odlično podporo telesu, natančnim krmiljenjem ter izjemnim dirkaškim podvozjem s podpisom priznanega Öhlinsa.

Za ljubitelje »hot hatchev«, superhitrih kombilimuzin, je Renault megane RS 275 Cup gotovo prava stvar. Čeprav sta dolgoletnega rekorderja Nurburgringa s prednjim pogonom vmes prehitela Honda civic type-R in Volkswagen golf GTI clubsport, vsem pa mero na cesti in pisti gotovo vzame štirikolesno gnani Ford focus RS pa je zaradi svoje posebnosti in omejene serije lahko dober kandidat za morebitnega klasika prihodnosti. Dirkaški pedigre, omejena serija in drugi čari so čez čas lahko vredni več, kot pa znaša nabavna vrednost.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Novi megane R.S.: tekmecem bo ušel s štirikolesnim krmiljenjem
Avto
AvtoMiloš Milač Novi megane R.S.: tekmecem bo ušel s štirikolesnim krmiljenjem 1

Novi renault megane R.S. bo na voljo z ročnim menjalnikom ali samodejnim z dvojno sklopko, na izbiro pa bosta tudi dve izvedenki podvozja sport in cup.

FINANCE
Avto
Francoska šminkerja za aktivne dni
Avto
AvtoMatej Kačič Francoska šminkerja za aktivne dni 1

Renault je tik pred poletjem predstavil dve pomembni crossover novosti, s katerima bo popihal na dušo aktivnim Slovencem. Captur s ceno od 15.890 evrov je dobil kar nekaj lepotnih popravkov, nov pa je koleos za 26.900 evrov.

FINANCE
Avto
V praksi: kako gresta skupaj obtežitev dostavnika in električni pogon?
Avto
AvtoJanez Kovačič V praksi: kako gresta skupaj obtežitev dostavnika in električni pogon? 2

Renault je kangooja Z.E., tržnega evropska prvaka v razredu malih dostavnikov, opremil z novo baterijo in elektromotorjem, s tem pa za polovico povečal njegov električni doseg. Preverili smo, kaj zmore, ko ga obtežimo.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Kaj je skupnega najboljšim avtomobilom poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj je skupnega najboljšim avtomobilom poslovnega avta leta

Razglasili smo zmagovalce poslovnega avta leta 2017, kipce so odpeljali mercedes-benz razreda E, opel insignia grand sport, volkswagen golf, toyota prius plug-in hybrid, priznanje za avtomobilsko inovacijo leta pa citroën C3

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbah: audi A4, tovornjaki, opel insignia in saab 9-3
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbah: audi A4, tovornjaki, opel insignia in saab 9-3

Izklicne cene se gibljejo med 1.500 in 9.500 evri

FINANCE
Avto
Ali se mi splača potniško vozilo predelati v tovorno?
Avto
AvtoMiloš Milač Ali se mi splača potniško vozilo predelati v tovorno? 3

Vprašanje: Rad bi imel potniškega renaulta kangooja ali drug podoben avto za zasebne in službene namene. Izkoristil pa bi možnost odbitka vhodnega DDV, saj bom avto uporabljal tudi za svojo dejavnost. Kakšne možnosti imam? Koliko stane predelava in kakšen je celoten postopek od naročila, predelave do uveljavljanja vhodnega davka?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)