Bojan Križaj je v cilj svoje zadnje tekme nasmejan vkorakal v »pancarjih« in s smučmi na ramenih, Maradona je nogometna igrišča za vedno zapustil ob solzah več deset tisoč glave množice, Michael Jordan pa parket ob stoječih ovacijah Chicaga. Športne legende se poslovijo s stilom, na podoben način pa se iz salonov poslavlja športni Renault megane RS tretje generacije - prav danes bodo v Monacu predstavili novega na osnovi aktualne generacije.
Zanj lahko rečemo, da je že naš stari znanec, pravi prijatelj, ki nas je v več različicah suvereno in bliskovito popeljal skozi množico ovinkov, z g-silami ob pospeševanju in zaviranju premešal vsebino želodca in utrdil vratne mišice, z grmenjem iz izpušne cevi in sikanjem turbine pa tako božal ušesa, da smo se od njega vedno poslovili prepoteni in z nasmehom na obrazu.
Ker se za takšen avto ne spodobi, da čez njega enostavno pade zavesa, je slovenski zastopnik Renaulta ob slovesu tretje generacije megana RS izdelal na 20 primerkov (10 za nas, 10 za Hrvate) omejeno in ekskluzivno opremljeno različico 275 Cup, ki je s ceno 30.260 evrov tudi odlična zapuščina rasnega športnika in morda naložba v prihodnost.
Za to jamčijo tudi slavni Akrapovič, Brembo, Öhlins in Recaro.
Na dirkališču kot tudi na cesti je bil prava formula 1, ki je po sili razmer zmogel peljati tudi taščo v gledališče ali družino na nedeljski izlet, kljub temu pa si je globoko spoštovanje avtomobilske javnosti zaslužil predvsem zaradi odličnega motorja in izredne lege, saj je med ovinki ušel tudi bolj krepostnim tekmecem. Srčni utrip je RS dvignil vsakemu, ki je poprijel za njegov volan, a je zaradi svojih brutalnih zmogljivosti potreboval tudi veliko vozniškega znanja in preudarno glavo, da ni v poplavi čustev in adrenalina zbezljal po svoje.
Tako ne čudi, da je megane RS hitro postal predmet poželenja adrenalinskih odvisnikov in vrhunskih športnikov – v uporabi ga ima tudi najhitrejši slovenski smučar Boštjan Kline, včasih pa se je z njim preganjal skakalec Jurij Tepeš -, v omejeni različici 275 Cup pa bo gotovo padel tudi v oko kakšnega zbiratelja. Lahko verjamete, da takšnih rasnih športnikov s tremi vrati ne bodo več dolgo delali – Renault bo v četrti generaciji predstavil le petvratnega RS,ki bo na voljo z ročnim ali dvosklopčnim menjalnikom EDC.
Pod motornim pokrovom omejene različice RS 275 Cup je znani 2,0-litrski turbo štirivaljnik z 200 kilovati (275 KM), ki je pri pospeševanju od 0-100 km/h v 5,8 sekunde tako še za kanček hitrejši od do sedaj najbolj ostrega RS Trophy. S končno hitrostjo 255 km/h krepko presega meje dovoljenega, ob tem pa 360 Nm navora v širokem območju delovanja zagotavlja prožnost tudi pri nižjih vrtljajih oziroma bolj lenobni vožnji.
A če v nizkih vrtljajih turbomotor malce slabo potegne oziroma ga zamori kak počasen ovinek, je časa za prestavljanje bore malo, ko »zagrabi« turbina in RS zbezlja do rdečega polja.
Najvišji motorni vrtljaji se spogledujejo s številko sedem tisoč, ker motor tudi v njihovi bližini ne neha trgati, pa si kaže nastaviti opozorilnik kakih 300 vrtljajev pod mejno vrednostjo, le tako ne boste zgubljali časa pri prestavljanju. Moč se prek hitrega in dovolj natančnega 6-stopenjskega ročnega menjalnika prenaša na prednji kolesni par, ko se vozite čisto počasi oziroma speljujete pa lahko slišite vsako menjavo prestav.
Športno podvozje Cup je za vsakdanjo uporabo malenkost pretrdo vzmeteno, a zato toliko boljše na dirkališču.
Dodaten pečat in piko na i k vzdušju pa zadnjemu meganu RS 275 Cup ob strupenem motorju, dirkaškem podvozju, delni mehanski zapori diferenciala ter RS monitorju s prikazom najrazličnejše telemetrije delovanja avtomobila dajejo štirje pikantni dodatki. Na to, da je nekaj posebnega, opozori že s posebno ploščico na srednjem stebričku (in v notranjosti ob menjalniku), kjer je izpisana serijska številka – na naši je pisalo Cup No. 01.
Akrapovič
Na zadku posebneža med RS megani je ovalni zaključek izpušne cevi iz karbona z značilnim rdečim škorpijonom. Akrapovič je s tehnološko dodelanim izpuhom iz titana poskrbel za pet »konjev« več glede na različico RS, boljšo krivuljo moči in navora, približno štiri kilograme prihranka pri masi ter globlji in bolj izrazit zvok motorja, ob katerem gredo kocine pokonci.
Izpušni sistem slovenskega mojstra tako vidno okrepi vzdušje v kabini, ko voznik odvzame plin pa tudi atraktivno poka.
Brembo
Štiribatne Brembove zavore ob 340 mm kolutih spredaj in 290 mm zadaj poskrbijo za odlično ustavljanje tudi v razmerah, ko se ob hitrosti pred prihajajčim zavojem zdi, da lahko avto na cesti zadrži le kaka božja pomoč – in to čisto vsakič, brez kakšnega znaka popuščanja ali utrujenosti. Zavore grabijo tako močno, da varnostni pas mimogrede pusti kakšno črto na prsih, klenega sopotnika pa sili na bruhanje.
Rdeča barva na čeljustih sicer ne pripomore k učinkovitosti zavor, vendar se lepo sveti izza atraktivnih 19-plačnih platišč ter poudarja športno noto megana RS.
Recaro
V notranjosti ne gre brez vrhunskih Recarovih usnjenih školjkastih sedežev, v katere se je zaradi visokih bočnih opor treba spraviti z nekaj atletskimi gibi. Odkupijo se z veliko oprijema telesa v vseh smereh, obenem pa so ravno še dovolj nizko, da voznik dobro čuti, kaj se dogaja z vozilom. Zaradi svoje zasnove niso nastavljivi po višini, volanski obroč pa bi bil lahko oblečen tudi v alkantaro.
Notranjost poslednjega megana RS je sicer takšna kot v prejšnih različicah, po današnjih merilih torej nekoliko zastarela, popestrijo pa jo rdeči pasovi, tri aluminijaste stopalke za upravljanje z vozilom in telemetrija, ki jo zmore prikazati RS monitor. Izjemni občutki med vožnjo oprostijo tudi levo pod volanom zelo nerodno postavljen magični gumb RS, s pomočjo katerega se megane iz atleta prelevi v divjo zver.
Öhlins
Za pravo poslastico med profesionalnimi dirkači veljajo po trdoti in višini nastavljivi blažilniki Öhlins (spredaj 20 in zadaj 30 klikov), ki svojo nalogo opravljajo z odliko. Trdoto podvozja se regulira mehansko, z enim vrtljivim gumbom, za kar pa je treba iti na kolena ali pa si omisliti asistenta.
Najbolj zahtevni bodo s pomočjo izkušenega pomočnika nastavili tudi višino sprednjega dela avtomobila (za 1,5 centimetra), s tem pa se bo nekoliko naprej ali nazaj premaknilo težišče avtomobila.
Na cesti nepomembno, na dirkališču v boju s štoparico pa so to nianse, ki zagotovijo zmagovalne stopničke. Brutalno moč megana RS 275 Cup je le treba videti, slišati in predvsem čutiti, ne le na cesti, ampak tudi varno na stezi.
Na odprti cesti se francosko legendo zaradi gromenja Akrapoviča sliši že na daleč, hip zatem pa se v daljavi ob spremljavi pokov iz izpušnih cevi vidi le še njegov napihnjen zadek.
Občutek na volanu je za spredaj gnani avtomobil zares vrhunski, njegove zmogljivosti pa so tako izjemne, da bo meje veliko prej postavila glava, kot pa jih bo presegel avtomobil. Enostavno priletiš v ovinek, pohodiš Brembove zavore, zaviješ in gre skozi kot po tračnicah do naslednjega zavoja.
Megane RS 275 Cup asfalt grabi tako močno, da se skorajda čuti, kako se ta trga od podlage, ob izstopu iz ovinka pa voznik podoživi občutke iz kakšnega zmogljivega gokarta, track-daya ali pa superšportnika z dirkališča.
Na dirkalni stezi in med ovinki kljub prednjemu pogonu »poznavalcem« in izzivalcem hitro zapre usta tudi z električno krmiljeno delno mehansko zaporo diferenciala, hitri vožnji prilagojeno stabilnostno elektroniko v načinu Race, odlično podporo telesu, natančnim krmiljenjem ter izjemnim dirkaškim podvozjem s podpisom priznanega Öhlinsa.
Za ljubitelje »hot hatchev«, superhitrih kombilimuzin, je Renault megane RS 275 Cup gotovo prava stvar. Čeprav sta dolgoletnega rekorderja Nurburgringa s prednjim pogonom vmes prehitela Honda civic type-R in Volkswagen golf GTI clubsport, vsem pa mero na cesti in pisti gotovo vzame štirikolesno gnani Ford focus RS pa je zaradi svoje posebnosti in omejene serije lahko dober kandidat za morebitnega klasika prihodnosti. Dirkaški pedigre, omejena serija in drugi čari so čez čas lahko vredni več, kot pa znaša nabavna vrednost.